Mikä maa oli pettymys?
Miksi oli ja mitä odotit? Kerro myös mistä maasta pidit ja miksi.
Kommentit (130)
Intia. Paikallisten silmissä olet vain kävelevä rahanippu, jolle pitää koko ajan yrittää myydä jotain kymmenkertaisella hinnalla. Likaista ja ahdistava. Kerjäläisiä, vatsatauteja ja kaaosta. Huvittaa kun osa pitää sitä niin henkistyneenä paikkana ja ihmisiä niin aitoina :D
Kivoja paikkoja on monia, muun muassa Garda-järven alue on upea.
Viro täälläkin pettymys. Englanti suosikki jossa on paljon nähtävää, ihmiset avoimia ja kohteliaita, länsimaa.
Kaikki muslimimaat, kaikki ent. Itäblokin maat, egypti, Intia.
Ihana on taas Ruotsissa Gotlanti, Espanja.
Viro, koska palvelu tosi töykeää, kaduilla haisee ja ruma kaupunki, jos vanhan kaupungin ulkopuolella liikkuu.
Dominikaanisessa tasavallassa ei saanut olla hetkeäkään rauhassa, turistilta yritettiin jatkuvasti saada rahat pois tavalla tai toisella. Suosikkikohteeni taas on Kreikka, siellä olen pitänyt useastakin eri saaresta.
Turkissa erityisesti Alanya ja Antalya karmeita. Miehet häiriöksi vaaleille suomalaisnaisille, ihan iholle tunkevat. Kaupungit likaisia ja sekavia, basaarialueet täynnä rojua ja likaisia mausteita ja huonolaatuisia vaatteita. Tyrkyttävät myyjät inhottavia.
Minun suosikkimaitani ovat Ranska (kaunis) ja Bulgaria, jonka luontoon ja merenrantoihin olen ihastunut.
Espanjassa olen käynyt vain Madridissa, mutta se oli todellinen pettymys. Töykeitä ihmisiä, taskuvarkaita, ei mitään kiinnostavaa tekemistä.
Minulle mieluisimpia maita ovat olleet Japani, Barbados, USA ja Hollanti.
Latvia ja Liettua. Karseita neukkupaskoja ja paikalliset ei puhu englantia.
Virosta sen sijaan tykkään, siellä olen asunutkin, enää tosin en muuttaisi.
Miami oli myös vähän liikaa. New Yorkista kyllä tykkäsin.
[quote author="Vierailija" time="21.06.2015 klo 20:16"][quote author="Vierailija" time="21.06.2015 klo 20:01"]Bulgaria, tarkemmin Sunny Beach. Oli edelleen ränsistynyt 80-lukulainen neuvostohenkinen ryyppäysloukko. Odotin enemmän tähän päivään päivitettyä rantalomakohdetta
[/quote]
Täysin samaa mieltä. Pahin hell hole missä olen käynyt. Never again, kauheat traumat jäi kaikesta.
[/quote]
Että oikein traumat.. hehe..
[quote author="Vierailija" time="21.06.2015 klo 21:38"]muslimimaa
[/quote]
Niin koska nehän ovat kaikki ihan samanlaisia....
Mä en ole pettynyt vielä mihinkään, positiivisia yllätyksiä on tosi monta.
Olen käynyt 58 eri maassa ja asunut viidessä.
[quote author="Vierailija" time="21.06.2015 klo 20:06"]
Puola. Todella ankea, ihmiset huijareita, en ole eläessäni nähny niin paljon alkoholisteja.
Viro, koska ihmiset.
[/quote]
Kummallinen käsitys Puolasta. En ole siellä suuremmin oleskellut, mutta pariin kertaan olen ajellut Puolan läpi kaverini kanssa, muutaman päivän kumpaankin suuntaan, ja koko reissusta Puola oli juuri kaikkein mukavin maa: kaikki ihmiset olivat muuten valtavan ystävällisiä, paitsi siinä tapauksessa, että joku (kuten esim. minä) töpeksi kassajonossa tai liikenteessä ja polakit joutuivat odottamaan tarpeettomasti; meitä ei ainakaan huijannut kukaan missään, eikä siellä mitään alkoholisteja sen enempää näkynyt kuin Suomessakaan.
Voisikohan olla, että niin metsä on vastannut kuin itse olet sinne huutanut? Josko Sinulla on hieman ylemmyydentuntoinen asenne, kun olet suomalainen ja olet kotoisin tällaisesta "huippukehittyneestä" ja "maailman parhaasta" (joopa joo...) maasta, ja olet ehkä alunperinkin lähtenyt matkalle arvostelu- ja pilkkaamistarkoituksessa, joka sitten on näkynyt päällekinpäin jonkinlaisena tympeytenä ja ylimielisyytenä?
Tokihan Puolassa, Saksassa ja yleensäkin koko Keski-Euroopan vyöhykkeellä juodaan paljon enemmän ja näkyvämmin kuin täällä ahdasmielisessä kieltolaki-Suomessa, ja se näyttää olevan monelle post-modernille nykysuomalaiselle liikaa. En itse ymmärrä, mistä tuollainen puritanismi johtuu ja mikä tekee sellaisten niuhottajien yläpäässä vaikeaa. Itse viihdyn hyvin sellaisessa maassa, tai ympäristössä ylisummaan, jossa ihmiset ottavat tuon tuostakin pieniä kulauksia taskupulloistaan linja-autopyskeillä, marketeissa, leikkipuistoissa kun vahtivat lapsiaan jne.
Nro 4, jos olet noin yliherkkä elämälle ja siihen liittyvälle nautiskelulle, niin taitaa olla parempi ettet matkustele enää muissa maissa kuin täällä koivun ja tähden alla. Miksi turhaan kiusaisit itseäsi, kun jokseenkin kaikkialla maailmassa juodaan enemmän kuin Suomessa. Tai no - ehkä nuo muslimimaat, kuten Ruotsi, Saudi-Arabia, Somalia, Syyria ja Jemen saattavat sopia Sinulle.
[quote author="Vierailija" time="21.06.2015 klo 22:14"]Mä en ole pettynyt vielä mihinkään, positiivisia yllätyksiä on tosi monta.
Olen käynyt 58 eri maassa ja asunut viidessä.
[/quote]
Missä viidessä?
[quote author="Vierailija" time="21.06.2015 klo 22:11"][quote author="Vierailija" time="21.06.2015 klo 20:16"][quote author="Vierailija" time="21.06.2015 klo 20:01"]Bulgaria, tarkemmin Sunny Beach. Oli edelleen ränsistynyt 80-lukulainen neuvostohenkinen ryyppäysloukko. Odotin enemmän tähän päivään päivitettyä rantalomakohdetta
[/quote]
Täysin samaa mieltä. Pahin hell hole missä olen käynyt. Never again, kauheat traumat jäi kaikesta.
[/quote]
Että oikein traumat.. hehe..
[/quote]
Kyllä, oikein traumat. Kiva kun se sinua huvittaa. Pahoitteluni, jos on lempilomakohteesi. Kertoo paljon maustasi...
[quote author="Vierailija" time="21.06.2015 klo 22:17"]
[quote author="Vierailija" time="21.06.2015 klo 20:06"]
Puola. Todella ankea, ihmiset huijareita, en ole eläessäni nähny niin paljon alkoholisteja.
Viro, koska ihmiset.
[/quote]
Kummallinen käsitys Puolasta. En ole siellä suuremmin oleskellut, mutta pariin kertaan olen ajellut Puolan läpi kaverini kanssa, muutaman päivän kumpaankin suuntaan, ja koko reissusta Puola oli juuri kaikkein mukavin maa: kaikki ihmiset olivat muuten valtavan ystävällisiä, paitsi siinä tapauksessa, että joku (kuten esim. minä) töpeksi kassajonossa tai liikenteessä ja polakit joutuivat odottamaan tarpeettomasti; meitä ei ainakaan huijannut kukaan missään, eikä siellä mitään alkoholisteja sen enempää näkynyt kuin Suomessakaan.
Voisikohan olla, että niin metsä on vastannut kuin itse olet sinne huutanut? Josko Sinulla on hieman ylemmyydentuntoinen asenne, kun olet suomalainen ja olet kotoisin tällaisesta "huippukehittyneestä" ja "maailman parhaasta" (joopa joo...) maasta, ja olet ehkä alunperinkin lähtenyt matkalle arvostelu- ja pilkkaamistarkoituksessa, joka sitten on näkynyt päällekinpäin jonkinlaisena tympeytenä ja ylimielisyytenä?
Tokihan Puolassa, Saksassa ja yleensäkin koko Keski-Euroopan vyöhykkeellä juodaan paljon enemmän ja näkyvämmin kuin täällä ahdasmielisessä kieltolaki-Suomessa, ja se näyttää olevan monelle post-modernille nykysuomalaiselle liikaa. En itse ymmärrä, mistä tuollainen puritanismi johtuu ja mikä tekee sellaisten niuhottajien yläpäässä vaikeaa. Itse viihdyn hyvin sellaisessa maassa, tai ympäristössä ylisummaan, jossa ihmiset ottavat tuon tuostakin pieniä kulauksia taskupulloistaan linja-autopyskeillä, marketeissa, leikkipuistoissa kun vahtivat lapsiaan jne.
Nro 4, jos olet noin yliherkkä elämälle ja siihen liittyvälle nautiskelulle, niin taitaa olla parempi ettet matkustele enää muissa maissa kuin täällä koivun ja tähden alla. Miksi turhaan kiusaisit itseäsi, kun jokseenkin kaikkialla maailmassa juodaan enemmän kuin Suomessa. Tai no - ehkä nuo muslimimaat, kuten Ruotsi, Saudi-Arabia, Somalia, Syyria ja Jemen saattavat sopia Sinulle.
[/quote]
Oi voi kun menet henkilökohtaisuuksiin :) Itse asiassa en ole Suomessa enää neljään vuoteen asunut, mutta Puolassa olen ollut useampaan otteeseen viime vuosienkin aikana eikä mielikuvani ole muuttunut. Juomakulttuuri on eri asia kuin rappioalkoholistien määrä - heitähän Puolassa riittää. Puolalaiset ovat todella tylyä sakkia ja puukottavat selkään heti kun mahdollista. Ja kokemuksia minulla heistä riittää.
Vastauksesi perusteella suosittelen sinulle muuttoa Puolaan. Jos rappio kiehtoo sinua niin paljon, muuta sinne.
Indonesian Bali.Niin turismilla pilattu kun vaan voi olla.Kaikki koittaa kusettaa valkoihoisia.Ruokamyrkytysten luvattu paikka,meitä oli paljon vaihtareita ja vähintään puolet oli jonkinlaisessa vatsataudissa.
Niitä on useita:
Egypti, Viro, Turkki, Englanti, Ranska,...
Plussalle jääneitä Kreikka, Kypros, Kanada, USA, Sveitsi, Itävalta, Unkari, Wales, Australia,...
Siltä väliltä esim. Jamaika.
Viro. Tympeää nyrpeää palvelua kaupoissa. Tallinna pieni ja ruma. Kroatia kaunis ja siisti, turismi ei vielä pilannut maata.