Mikä maa oli pettymys?
Miksi oli ja mitä odotit? Kerro myös mistä maasta pidit ja miksi.
Kommentit (130)
Turkki. Niin kovin sitä kaikki kehu, itse en saanu mitään fiilistä, kotona oli vähän hankala vastata "eikös ollukki ihan paikka!!"-uteluihin... Ei koskaan enää, vaikkakin lihapullat oli hyviä.
Hienoimpia paikkoja ovat olleet Montenegro ja Makedonia,turismi ei oo vielä pilannut maita ja ihmiset aidosti mukavia ilman taka-ajatuksia.Pahinta paskaa oli varmaan Turkki,missään ei saa olla rauhassa ja paikallisia ihmisiä ei ärsyttäviä myyjiä lukuunottamatta näy missään noissa "upeissa" lomakohteissa.Puola ja Liettua myös listan kärjessä.Riippuu toki mistä tykkää,itseä ei kiinnosta yhtään sellaiset pelkästään turistien täyttämät luonnottomat lomakohteet.
Ranska ja Pariisi.
Odotin sitä mitä kaikki ah - niin ihanalta, romanttiselta, kauniilta ja tunnelmalliselta Pariisilta odottavat. Totuus olikin vähän eri törkeine kantaranskalaisineen, loputtomine tummaihoisineen ja esikaupunkien ghettoineen. En ole koskaan tuntenut itseäni yhtä turvattomaksi kuin Pariisin "väärillä" kaduilla, vaikka olen matkustellut paljonkin, pitkiäkin aikoja (kuukausia) yksikseni mitä ihmeellisimmissä paikoissa.
Kaikki maat ovat mukavia, jos eväänä on näkkileipää, hernekeittopurkkeja, meetvurstia ja suomalaista kunnon kahvia.
Ei auta koskea ulkomaalaisten sapuskoihin, jotta pysyy terveenä.
Kaupungeista Kööpenhamina oli pettymys. Paljon tuota hehkutetaan, mutta minulle ylihinnoiteltu pettymys. Paljon matkustanut, mutta köpis oli ensimmäisiä paikkoja, joissa tuli tunne, etten halua tulla uudestaan.
En halua nimetä kokonaista maata, mutta yksittäisenä lomakohteena Gran Canarian Maspalomas oli kyllä aivan kauhea. Huoneistohotellista piti olla "supermarketiin" 500 metriä, mutta oikeasti parin kisan säteellä ei ollut yhtään R-kioskia kummempaa kauppaa. Olin suunnitellut kokkailevani itse, mutta juuri mitään syömäkelpoista ei näistä marketeista löytynyt, valikoima oli einespainotteinen. Myös ravintoloissa tarjottiin lähinnä ranskalaisia ja sitkeitä pihvejä. Jos halusi minnekään hotellilta, oli otettava taksi. Playa del Inglés oli myös aivan järkyttävä - kulahtanut, parhaat päivänsä 70-luvulla nähnyt nolo turistihelvetti.
[quote author="Vierailija" time="21.06.2015 klo 20:06"]
Puola. Todella ankea, ihmiset huijareita, en ole eläessäni nähny niin paljon alkoholisteja.
Viro, koska ihmiset.
[/quote]
Mulle taas Puola oli iloinen yllätys. Kävin juuri Sopotissa ja Gdanskissa. Ihanat rannat, upeat ystävälliset ihmiset, hyvää ruokaa, edulliset hinnat. Lyhyet lennot jos haluaa "etelänlomalle".
Toki Varsovassa ja Katowicessa sitten oli ihan erilaista mutta pidin niistäkin, Varsova oli hyvin kaunis historiallinen kohde.
[quote author="Vierailija" time="21.06.2015 klo 21:08"]
Espanja. Tympeitä ihmisiä, pahaa ruokaa. Tykkään lomakohteena Kreikasta.
[/quote]
Pahaa ruokaa Espanjassa?? Ei pidä syödä turistikuppiloissa!
[quote author="Vierailija" time="21.06.2015 klo 21:12"]
Italia...
[/quote]
Varmaan 20. reissu Italiaan alkamassa viikonloppuna:) Tälläkertaa 3 vkoa
[quote author="Vierailija" time="21.06.2015 klo 22:11"]
Latvia ja Liettua. Karseita neukkupaskoja ja paikalliset ei puhu englantia.
Virosta sen sijaan tykkään, siellä olen asunutkin, enää tosin en muuttaisi.
Miami oli myös vähän liikaa. New Yorkista kyllä tykkäsin.
[/quote]
Mä olin kuukausi sitten Latviassa ja selvisin oikein hyvin englannilla. Ehkä vanhat mummot jossain torilla ei sitä puhuneet mutta kaupoissa ja ravintoloissa kaikki kylläkin. Jurmala on muuttunut edukseen sitten edellisen käynnin vuonna 88 ja maaseudun linnat ja kartanot oli ihan huikeita vierailukohteita!
Saksa. Tarkemmin sanottuna Berliini. Odotukseni olivat paljon korkeammalla.
Kumma kyllä rakastan Istanbulia. Alanyassa en ole käynyt joten siitä en osaa sanoa mitään. Ennakkoluulot on kyllä kovat.
[quote author="Vierailija" time="22.06.2015 klo 00:10"]Ranska ja Pariisi.
Odotin sitä mitä kaikki ah - niin ihanalta, romanttiselta, kauniilta ja tunnelmalliselta Pariisilta odottavat. Totuus olikin vähän eri törkeine kantaranskalaisineen, loputtomine tummaihoisineen ja esikaupunkien ghettoineen. En ole koskaan tuntenut itseäni yhtä turvattomaksi kuin Pariisin "väärillä" kaduilla, vaikka olen matkustellut paljonkin, pitkiäkin aikoja (kuukausia) yksikseni mitä ihmeellisimmissä paikoissa.
[/quote]
No kaikki paikat ei sitten vaan sovi junteille. Matkusta vaikka Rovaniemelle. T: tummaihoinen
Kaupungeista Pariisi, Milano ja Venetsia.. Lukenut liikaa hehkutuksia, joten aika pettymyksiä olivat, tylsiä, likaisia ja paljon muuta.. Reilillä olessa noissa tuli käytyä, ja onneks vaan päivä/kaupunki ettei tarvinnut mitään pitkää viikonloppua tmv kärvistellä.
Pariisi oli hienoinen pettymys. Olihan siellä eiffelit ja louvret, mutta muuten ryöstöhinnoiteltu, täynnä jenkkituristeja, ranskalaiset koppavaa sakkia. Barcelonassa valtavat jonot kaikkiin nähtävyyksiin oli myös ärsyttävää. Kilometrin pituinen jono klo 11 lippuluukulle, jolla myytiin sisäänpääsylippuja klo 14:ksi. Viikonloppulomalla haluaisi tehdä muutakin kuin jonottaa tuntikausia.
PAahaita paikkoja Kroatia, Irlanti, Georgia.
Istanbul aivan mahtava kulttuurikaupunki! Mielettömästi nähtävää tällaiselle historian rakastajalle!
Ankeaa on turistirantakohteissa. Sinne en menisi kirveelläkään!
[quote author="Vierailija" time="22.06.2015 klo 07:54"]Saksa. Tarkemmin sanottuna Berliini. Odotukseni olivat paljon korkeammalla.
Kumma kyllä rakastan Istanbulia. Alanyassa en ole käynyt joten siitä en osaa sanoa mitään. Ennakkoluulot on kyllä kovat.
[/quote]
Ai?!
Itse pidin berliinistä kovasti!
Museot, kuppilat, kulttuuri, taide... Ihana sielukas kaupunki!
[quote author="Vierailija" time="22.06.2015 klo 07:54"]
Saksa. Tarkemmin sanottuna Berliini. Odotukseni olivat paljon korkeammalla. Kumma kyllä rakastan Istanbulia. Alanyassa en ole käynyt joten siitä en osaa sanoa mitään. Ennakkoluulot on kyllä kovat.
[/quote]
Berliinistä ihan ok kokemukset, mutta varsinkin itäpuolella paikalliset olivat yleisesti aika tylyjä. Johtuu varmaan karmeasta lähihistoriasta.
[quote author="Vierailija" time="22.06.2015 klo 08:43"][quote author="Vierailija" time="22.06.2015 klo 07:54"]
Saksa. Tarkemmin sanottuna Berliini. Odotukseni olivat paljon korkeammalla. Kumma kyllä rakastan Istanbulia. Alanyassa en ole käynyt joten siitä en osaa sanoa mitään. Ennakkoluulot on kyllä kovat.
[/quote]
Berliinistä ihan ok kokemukset, mutta varsinkin itäpuolella paikalliset olivat yleisesti aika tylyjä. Johtuu varmaan karmeasta lähihistoriasta.
[/quote]
Ei helvetti mikä sherlok!
Suomessa ihmiset ihan vitun idiootteja, johtuu varmaan karmeista geeneistä.
Kiina ja Shanghai.
Tylsä, kolkko. Ruoka jopa mautonta. Ihmiset välinpitämättömiä ja töykeitä tai sitten rahan perään. Kaupunki toki hienoja neonkylttejä täynnä.