Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mikä maa oli pettymys?

Vierailija
21.06.2015 |

Miksi oli ja mitä odotit? Kerro myös mistä maasta pidit ja miksi.

Kommentit (130)

Vierailija
121/130 |
21.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Thaimaa, hyi yäk!

Vierailija
122/130 |
21.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ranskassa Nizza oli tyly ja haiseva.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/130 |
21.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Slovakia oli pettymys, en usko sinne enää meneväni. Unkarista tykkään, asuin siellä kolmisen kuukautta kunnes muutin takaisin Suomeen.

Vierailija
124/130 |
21.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.06.2015 klo 22:29"]

[quote author="Vierailija" time="21.06.2015 klo 22:17"]

[quote author="Vierailija" time="21.06.2015 klo 20:06"]

Puola. Todella ankea, ihmiset huijareita, en ole eläessäni nähny niin paljon alkoholisteja.

Viro, koska ihmiset.

[/quote]

Kummallinen käsitys Puolasta. En ole siellä suuremmin oleskellut, mutta pariin kertaan olen ajellut Puolan läpi kaverini kanssa, muutaman päivän kumpaankin suuntaan, ja koko reissusta Puola oli juuri kaikkein mukavin maa: kaikki ihmiset olivat muuten valtavan ystävällisiä, paitsi siinä tapauksessa, että joku (kuten esim. minä) töpeksi kassajonossa tai liikenteessä ja polakit joutuivat odottamaan tarpeettomasti; meitä ei ainakaan huijannut kukaan missään, eikä siellä mitään alkoholisteja sen enempää näkynyt kuin Suomessakaan.

Voisikohan olla, että niin metsä on vastannut kuin itse olet sinne huutanut? Josko Sinulla on hieman ylemmyydentuntoinen asenne, kun olet suomalainen ja olet kotoisin tällaisesta "huippukehittyneestä" ja "maailman parhaasta" (joopa joo...) maasta, ja olet ehkä alunperinkin lähtenyt matkalle arvostelu- ja pilkkaamistarkoituksessa, joka sitten on näkynyt päällekinpäin jonkinlaisena tympeytenä ja ylimielisyytenä?

Tokihan Puolassa, Saksassa ja yleensäkin koko Keski-Euroopan vyöhykkeellä juodaan paljon enemmän ja näkyvämmin kuin täällä ahdasmielisessä kieltolaki-Suomessa, ja se näyttää olevan monelle post-modernille nykysuomalaiselle liikaa. En itse ymmärrä, mistä tuollainen puritanismi johtuu ja mikä tekee sellaisten niuhottajien yläpäässä vaikeaa. Itse viihdyn hyvin sellaisessa maassa, tai ympäristössä ylisummaan, jossa ihmiset ottavat tuon tuostakin pieniä kulauksia taskupulloistaan linja-autopyskeillä, marketeissa, leikkipuistoissa kun vahtivat lapsiaan jne.

Nro 4, jos olet noin yliherkkä elämälle ja siihen liittyvälle nautiskelulle, niin taitaa olla parempi ettet matkustele enää muissa maissa kuin täällä koivun ja tähden alla. Miksi turhaan kiusaisit itseäsi, kun jokseenkin kaikkialla maailmassa juodaan enemmän kuin Suomessa. Tai no - ehkä nuo muslimimaat, kuten Ruotsi, Saudi-Arabia, Somalia, Syyria ja Jemen saattavat sopia Sinulle.

[/quote]

Oi voi kun menet henkilökohtaisuuksiin :) Itse asiassa en ole Suomessa enää neljään vuoteen asunut, mutta Puolassa olen ollut useampaan otteeseen viime vuosienkin aikana eikä mielikuvani ole muuttunut. Juomakulttuuri on eri asia kuin rappioalkoholistien määrä - heitähän Puolassa riittää. Puolalaiset ovat todella tylyä sakkia ja puukottavat selkään heti kun mahdollista. Ja kokemuksia minulla heistä riittää.

Vastauksesi perusteella suosittelen sinulle muuttoa Puolaan. Jos rappio kiehtoo sinua niin paljon, muuta sinne.

[/quote]

Ei kiehdo rappio, ei, mutta tuon suosittelusi otan kyllä lämpimästi ja kiitoksella vastaan.

Ei se ollut henkilökohtaisuuksiin menemistä, kun kummastelin yliherkkyyttäsi nähdä "rappioalkoholisteja" (?) kaikkialla ja olisin mielelläni lukenut, mistä olet moiseen outoon päätelmääsi tullut, sekä ihmettelin samalla sitä, kuinka lyhyestä tekstistäsi paistoi läpi jokseenkin suora ylenkatse "Itä-Euroopan maata" kohtaan (ilman perusteluja of course), vaikka Suomi on itsekin sellainen: toki vain paljon umpimielisempi, ankeampi ja epäystävällisempi kuin nuo "Keski-Euroopan itävyöhykkeen" maat.

Jos saan joskus tämän surkean p-skakämppäni remontin valmiiksi ja muut minua täällä paikallaan pitävät asiat pois päiväjärjestyksestä (mm. taloudellinen ahdinko ym.), niin Puola, Saksa, Tshekki ja e-h-k-ä myös Ranska ovat harkintalistallani.

Mutta päivä kerrallaan tässä on vain pakko edetä.

Vierailija
125/130 |
21.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.06.2015 klo 21:08"]Espanja. Tympeitä ihmisiä, pahaa ruokaa. Tykkään lomakohteena Kreikasta.
[/quote]
Hitsi meinasin tulla kirjoittamaan nämä ihan samat! En kyllä ole ollut kuin Barcelonassa joten muusta maasta en osaa sanoa. Mutta en tykännyt kaupungista, jotenkin liian iso, etäisyydetkin aika pitkiä, en päässyt tunnelmaan. Ihan kiva reissu silti, mutta pidän Kreikasta miljoona kertaa enemmän. Varsinkin saarista, ihania pieniä kyliä ja niissä on sitä tunnelmaa!

Vierailija
126/130 |
21.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.06.2015 klo 22:17"][quote author="Vierailija" time="21.06.2015 klo 22:14"]Mä en ole pettynyt vielä mihinkään, positiivisia yllätyksiä on tosi monta.

Olen käynyt 58 eri maassa ja asunut viidessä.
[/quote]
Missä viidessä?
[/quote]
Ranska, UK, Brasilia, Singapore ja USA.

Vierailija
127/130 |
21.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.06.2015 klo 22:50"]

[quote author="Vierailija" time="21.06.2015 klo 22:29"]

[quote author="Vierailija" time="21.06.2015 klo 22:17"]

Puola. Todella ankea, ihmiset huijareita, en ole eläessäni nähny niin paljon alkoholisteja.

Viro, koska ihmiset.

[/quote]

Kummallinen käsitys Puolasta. En ole siellä suuremmin oleskellut, mutta pariin kertaan olen ajellut Puolan läpi kaverini kanssa, muutaman päivän kumpaankin suuntaan, ja koko reissusta Puola oli juuri kaikkein mukavin maa: kaikki ihmiset olivat muuten valtavan ystävällisiä, paitsi siinä tapauksessa, että joku (kuten esim. minä) töpeksi kassajonossa tai liikenteessä ja polakit joutuivat odottamaan tarpeettomasti; meitä ei ainakaan huijannut kukaan missään, eikä siellä mitään alkoholisteja sen enempää näkynyt kuin Suomessakaan.

Voisikohan olla, että niin metsä on vastannut kuin itse olet sinne huutanut? Josko Sinulla on hieman ylemmyydentuntoinen asenne, kun olet suomalainen ja olet kotoisin tällaisesta "huippukehittyneestä" ja "maailman parhaasta" (joopa joo...) maasta, ja olet ehkä alunperinkin lähtenyt matkalle arvostelu- ja pilkkaamistarkoituksessa, joka sitten on näkynyt päällekinpäin jonkinlaisena tympeytenä ja ylimielisyytenä?

Tokihan Puolassa, Saksassa ja yleensäkin koko Keski-Euroopan vyöhykkeellä juodaan paljon enemmän ja näkyvämmin kuin täällä ahdasmielisessä kieltolaki-Suomessa, ja se näyttää olevan monelle post-modernille nykysuomalaiselle liikaa. En itse ymmärrä, mistä tuollainen puritanismi johtuu ja mikä tekee sellaisten niuhottajien yläpäässä vaikeaa. Itse viihdyn hyvin sellaisessa maassa, tai ympäristössä ylisummaan, jossa ihmiset ottavat tuon tuostakin pieniä kulauksia taskupulloistaan linja-autopyskeillä, marketeissa, leikkipuistoissa kun vahtivat lapsiaan jne.

Nro 4, jos olet noin yliherkkä elämälle ja siihen liittyvälle nautiskelulle, niin taitaa olla parempi ettet matkustele enää muissa maissa kuin täällä koivun ja tähden alla. Miksi turhaan kiusaisit itseäsi, kun jokseenkin kaikkialla maailmassa juodaan enemmän kuin Suomessa. Tai no - ehkä nuo muslimimaat, kuten Ruotsi, Saudi-Arabia, Somalia, Syyria ja Jemen saattavat sopia Sinulle.

[/quote]

Oi voi kun menet henkilökohtaisuuksiin :) Itse asiassa en ole Suomessa enää neljään vuoteen asunut, mutta Puolassa olen ollut useampaan otteeseen viime vuosienkin aikana eikä mielikuvani ole muuttunut. Juomakulttuuri on eri asia kuin rappioalkoholistien määrä - heitähän Puolassa riittää. Puolalaiset ovat todella tylyä sakkia ja puukottavat selkään heti kun mahdollista. Ja kokemuksia minulla heistä riittää.

Vastauksesi perusteella suosittelen sinulle muuttoa Puolaan. Jos rappio kiehtoo sinua niin paljon, muuta sinne.

[/quote]

Ei kiehdo rappio, ei, mutta tuon suosittelusi otan kyllä lämpimästi ja kiitoksella vastaan.

Ei se ollut henkilökohtaisuuksiin menemistä, kun kummastelin yliherkkyyttäsi nähdä "rappioalkoholisteja" (?) kaikkialla ja olisin mielelläni lukenut, mistä olet moiseen outoon päätelmääsi tullut, sekä ihmettelin samalla sitä, kuinka lyhyestä tekstistäsi paistoi läpi jokseenkin suora ylenkatse "Itä-Euroopan maata" kohtaan (ilman perusteluja of course), vaikka Suomi on itsekin sellainen: toki vain paljon umpimielisempi, ankeampi ja epäystävällisempi kuin nuo "Keski-Euroopan itävyöhykkeen" maat.

Jos saan joskus tämän surkean p-skakämppäni remontin valmiiksi ja muut minua täällä paikallaan pitävät asiat pois päiväjärjestyksestä (mm. taloudellinen ahdinko ym.), niin Puola, Saksa, Tshekki ja e-h-k-ä myös Ranska ovat harkintalistallani.

Mutta päivä kerrallaan tässä on vain pakko edetä.

[/quote]

En ymmärrä, mistä kuvittelit että minulla olisi jotain Itä-Eurooppaa vastaan? Praha on ihana ja käyn siellä useinkin, samoin Liettua on oikein mukava maa. Venäjällä olen asunutkin. Puolassa olen vain eniten nähnyt sellaista, mitä Suomessa kutsuttaisiin "junttiudeksi" eli ylibodattuja (joskin keskivartalolihavia), hieman reppanoita kaljupäitä college-housut jalassaan litkimässä kaljaa puiston penkillä. On heitä muissakin maissa mutta Puolassa silmiinpistävän paljon.

Lisäksi työkavereinani on ollut useita puolalaisia ja muutamia olen henkilökohtaisesti tuntenut paremminkin. Etäisesti tunnettuina he voivat vaikuttaa kovinkin sydämellisiltä ihmisiltä. Mitä paremmin heidät tuntee, sitä paremmin huomaa kuinka he aina yrittävät vetää kotiin päin ja valehtelevat päin naamaa.

Puolastakin kuitenkin löytyy kauniita paikkoja kuten Torun tai Krakova ja varmasti mukaviakin ihmisiä. Tämän viestiketjun tarkoituksena taisivat kuitenkin olla yleisesti maahan liitetyt mielikuvat ja kokemukset.

Vierailija
128/130 |
21.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Israel eilat,ihan perseestä samoin venäjä.

Vierailija
129/130 |
21.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää on kyllä kummallinen palsta, kysytään mielipidettä ja sitten kaksi rupee riitelemään siitä onko toisen mielipide oikea vai väärä koska toisen kokemus Puolasta on positiivinen ja toinen ei tykännyt.

Vierailija
130/130 |
21.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.06.2015 klo 22:29"][quote author="Vierailija" time="21.06.2015 klo 22:17"]

Viro, koska ihmiset.

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Taidat olla joku puolpolakki, joka otti henkilökohtaisesti. Itä-Eurooppa on likaista, saastaista ja rappioitunutta seutua, jossa ihmiset näyttää rumilta. Muslimimaaksi rinnastava Ruotsi sen sijaan on vauras ja upea hyvinvointivaltio, johon valtaosa meistä muuttaisi mielummin kuin Baltiaan - nekin, jotka Ruotsia parjaavat.