Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies painostaa paskaduuniin

Vierailija
21.06.2015 |

Olen 26-vuotias DI-nainen, enkä ole saanut valmistumisen jälkeen kunnollista työpaikkaa. Olin kolmen kuukauden sijaisuudella vanhassa dippatyöpaikassani alkuvuodesta, mutta heillä ei ole varaa palkata minua vakituisesti tai edes osa-aikaisesti.
Mieheni (28-vuotias DI, sama pääaine aikanaan), on alkanut etsimään minulle aktiivisesti töitä kun ei kuulemma riitä, että haen vain kivoja töitä. Laitan siis kuussa 10-30 hakemusta, katson mitkä firmat ovat saanet rahoitusta ja laitan avoimiakin hakemuksia.
Olen valmistunut vuosi sitten, enkä vielä haluaisi luovuttaa tekniikan alan uraa. Mieheni tietää mitä käy jos alan hänen ehdottamiinsa hommiin (eli pitäisi mennä puhelinmyyjäksi tai kouluttautua lastenhoitajaksi tai siivoojaksi kun niitä töitä on molli täynnä.)
Vituttaa.
Sitten jos häneltä lähtee työt alta alan ehdottaa hänelle heti kouluttautumista putkimieheksi tai jotain henkilökohtaisen avustajan työtä...

Kommentit (165)

Vierailija
161/165 |
21.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.06.2015 klo 22:44"]

[quote author="Vierailija" time="21.06.2015 klo 22:00"]

[quote author="Vierailija" time="21.06.2015 klo 20:59"]

--

Enemmänkin vituttaa tuo asenne, ettei mukamas voi hakea kuin oman alan töitä. Joo, ei minuakaan olisi huvittanut hakea siivoushommiin mutta kun niitä töitä on haettava ja oltava onnellinen jos niitä nykytilanteessa edes saa. Edes niitä osa-aikaisia.

[/quote]

Kuvitteellinen, mutta hyvin mahdollinen skenaario: onnistut toisen alan osaajana saamaan siivoustöitä osa-aikaisena, hyvin mahdollisesti pienillä tuntimäärillä tai nollasopimuksella. Huomaat, että olet töissä, mutta tulotasosi on melkolailla sama, kuin työttömänä. Mikä tässä skenaariossa on se, mistä pitäisi olla onnellinen?

Ihmettelen tätä ihan tosissani, koska minä teen tällä hetkellä hyvin pieniä osa-aikaisuuksia. Ne eivät a) vie uraani millään tavalla eteenpäin ja b) ne eivät elätä minua. Eli mikä tässä nyt on se juttu, mikä on tavoiteltavaa? Olen niin kyllästynyt tähän, että pitäisi nöyristellä ja olla niin hirveen ältsin onnellinen, kun joku alistuu minut ottamaan töihin vaikka ilmaiseksi. Kun eikö se pointti ole, että sekä työnantajan että työntekijän pitäisi hommasta jotenkin hyötyä?

[/quote]

Juuri tuon takia tukia pitää leikata niin johan rupeaa hyötymään tuostakin työstä

[/quote]

Niin, loistojuttu! Eli tuet pois, että kannattaa ottaa sellaisiakin töitä vastaan, jotka eivät elätä! Tervetuloa kokeilemaan. 

Vierailija
162/165 |
21.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.06.2015 klo 22:47"]

[quote author="Vierailija" time="21.06.2015 klo 22:34"]

En nyt oikein tiedä, onko ap. provo, mutta kommentoin silti, sillä tilanne muistuttaa hieman omaani (olin työtön FM). Mielestäni ns. paskaduuneihin kannattaa tuolla koulutuksellaa pitää välimatkaa, jos se suinkin on mahdollista. Paskaduuneissa ei sellaisenaan ole tietysti mitään vikaa, eikä niiden tekijöissä, mutta DI ei ole mielestäni sopiva pakotettavaksi lähihoitajaksi, puhelinmyyjäksi tai siivoojaksi. Tiedän, että tämä kuulostaa todella elitistiseltä, mutta perustelen sitä nyt ihan loogisesti.

Ensinnäkin korkeakoulututkinnon suorittanut ihminen omaa keskimääräistä paremmat älylliset valmiudet, joita hänen on mahdollista käyttää menestyksellisesti oikeassa työpaikassa. Jos tällainen ihminen laitetaan vaikkapa lähihoitajan hommiin, tulee hän ensinnäkin lyödyksi henkisesti lattanaksi, koska tuo työ ei vastaa mitenkään hänen resurssejaan ja tämä aiheuttaa voimakasta turhaumaa. Toiseksi,  jos ihan suoraan sanotaan, älyllinen kapasiteetti paskaduuneissa ei ole välttämättä aina kovin korkealla, joten vähitellen se johtaa henkisiin ongelmiin. Kun joku työkaveri mölisee vieressä ja yksinkertaisesti idiootti, on surullista kysyä itseltään, mitä helvettiä minä täällä teen. 

Vastaus: et mitään. 

Itse tein paskaduuneja aikani, mutta sitte onni potkaisi ja sain omia hommiani. Heti kun aloitin omalla alallani, negatiiviset fiilikset helpottivat. Ei se ole kuin sitä, että saat sen, mikä sinulle kuuluu ja sopii. 

[/quote]

Voi hemmetti mitä paskaa. Ihan oikeasti en monesti elämäni aikana ole kuullut tuollaista paskaa mistään. 

Kyllä sinä tuolla kirjoituksella osoitit että sinä olet se idiootti eikö ne "paskaduunien" tekijät. 

[/quote]

Eli et vain tajunnut. No, sille en mahda mitään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/165 |
21.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.06.2015 klo 14:02"]

Meidän perheessä tulot ja "elatus" on aina ollut yhteistä. Silloin kun minä olin työtön, kun mies oli työtön, kun minä tienasin 3000 euroa enemmän kuin mies. Siitä syystä alapeukku. Se joka "elättää" ei määrää. Rakkaussuhde on jotain muuta kuin kaupallinen tai juridinen sopimus.

Mietipä sitä.

[/quote]

Työllistetystä siivoojasta on enemmän iloa kuin työttömästä tiplomi-insinörtistä.

Vierailija
164/165 |
21.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.06.2015 klo 23:02"]

[quote author="Vierailija" time="21.06.2015 klo 14:02"]

Meidän perheessä tulot ja "elatus" on aina ollut yhteistä. Silloin kun minä olin työtön, kun mies oli työtön, kun minä tienasin 3000 euroa enemmän kuin mies. Siitä syystä alapeukku. Se joka "elättää" ei määrää. Rakkaussuhde on jotain muuta kuin kaupallinen tai juridinen sopimus.

Mietipä sitä.

[/quote]

Työllistetystä siivoojasta on enemmän iloa kuin työttömästä tiplomi-insinörtistä.

[/quote]

Olen aina yhtä hämmästynyt siitä, ettei kukaan alan ammattilainen loukkaannu siitä, että heidän alansa katsotaan niin vähäpätöiseksi, että kuka tahansa pystyy sitä tekemään, vaikkei olisi päivääkään tehnyt alan töitä. Kun "kuka tahansahan nyt lattioita vähän luuttuaa". Miksi kukaan kouluttautuu varta vasten siivoojaksi, jos kerran saman homman samalla vaivalla tekee "tiplomi-insinörtti"?

Tiedän, lankean vanhanaikaisiin. Mutta rassaa silti! :D

Vierailija
165/165 |
21.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen Ap tehnyt 20 vuotta työuraa komsultoinnissa ja perusteollisuudessa. Mä tekisin Sinuna nyt niin, että haet hyvin fokusoidusti avoimilla hakemuksilla alan merkittäviin yrityksiin Suomessa, en tunne erityisalaadi mutta jos nyt 15 kiinnostavimpana haet. Heinäkuun käytät sen selvittämiseen mitä yrityksissä tapahtuu, metsästät kontakteja ka sovit tapaamiset elokuulle,

Puolet ajasta käytöt alan työpaikkojen hakuun Euroopasta. Pyrit sopimaan tapaamisia, edes virtuaalisia ja kesällä keskellä viikkoa saa kohtuuhyvät lennot Saksaan.

Mä olen samaa mieltä, ihan alan ohi ei nyt kannata mennä. Se ratkaisee tosi paljon jatkon kannalta. Mutta ilman töitä ei passaa olla. Viimeistään lokakuussa pitää olla töissä.

Onhan sulla ap mentori ka osastaan hakea töitä? Monet nuoret eivät nimittäin osaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi seitsemän