Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies haluaa asua Espoossa, Minä en!

Vierailija
21.06.2015 |

Taas tulee tällainen vali-vali -aloitus, MUTTA:

Olemme mieheni mieliksi asuneet kohta 5 vuotta Espoossa omakotilalossa. Palveluita ei tietenkään ole missään: ei kauppoja, ravintoloita, kahviloita, postia jne. Lähipostiin on matkaa n. 3 km.

Mieheni tietää, etten viihdy täällä yhtään. Kerroin sen hänelle heti ensimmäisellä viikolla muuton jälkeen, kun kävelin työmatkani (n. 9 km suuntaansa) ees taas ja etsin epätoivoisesti kotimatkan varrelta edes yhtä järevää kauppaa, josta tehdä ruokaostokset. Pää meinasi hajota.

Pari ekaa vuotta ja talvea kuitenkin kitkuttelin ja ravasin ees taas tätä väliä. Kotiin, töihin. Kävellen. Vaikka olisi mitkä lumikinokset ja vaakatason pyrytys olleet ulkona. Ja raahasin ne kauppakassit sieltä 9 km päästä kotiin asti.

Olen itse kaupungin asukki. Olen syntynyt siellä. Asunut lähes koko ikäni siellä. Kuulun kaupunkiin. Se on kotini!

En omista autoa, en edes ajokorttia. Enkä haluakaan omistaa. Autot eivät ole minun juttuni. En halua istua liikkuvassa kopperossa päästäkseni paikasta A paikkaan B, kun maisemat on tehty niistä nauttimista varten ja hyötyliikunta on mahtavaa.

Tätä nykyä en omista enää edes sitä työpaikkaa. Väsyin koko touhuun ja kotona riitelyyn niin ylitsevuotavasti, että sairastuin burn outiin ja sain potkut.

Mieheni ei kuitenkaan halua korvaansa lotkauttaa asialle. Hän kuulemma haluaa asua juuri näin ja juuri täällä. Pitää olla oma piha ja oma rauha. Paikka veneelle ja usealle autolle. Miehen pää kuulemma hajoaisi naapureista ja hän väheksyy kerrotaloissa asujia. Kaupungin vilinäkin ahdistaa miestä.

ELI ONKO TEILLÄ MUITA NEUVOJA KUIN ERO?

JOS MIESTÄ EI KERTA KAIKKIAAN MINUN TOIVEENI, TARPEENI ja HUOLENI KIINNOSTA?

VAI MITÄ TÄMÄ SITTEN ON?

Kommentit (128)

Vierailija
121/128 |
21.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voidaan vaihtaa miehiä! Asun kaksiossa mieheni kanssa helsingin keskustassa ja maksamme tästä 1500€/kk ja se on aivan saatanasti. Miehen mielestä hyvä näin..

Vierailija
122/128 |
21.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älkää mollatko Espoota, asun lähellä Espoon Keskuspuistoa ja rakastan tuota metsää lenkkipolkuineen! (vai pururadaksiko tuota kutsutaan?) <3

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/128 |
21.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.06.2015 klo 14:09"]

Älkää mollatko Espoota, asun lähellä Espoon Keskuspuistoa ja rakastan tuota metsää lenkkipolkuineen! (vai pururadaksiko tuota kutsutaan?) <3

[/quote]

Ei ole pururata kun ei siinä ole purua...

Vierailija
124/128 |
21.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Espoon rantaraittihan on kaikille avoin ja useita ihania uimarantoja ja venesatamia sekä rantakahviloita. Just luin Paula Koivuniemestä, joka asuu Bulevardilla ja kertoi ajavansa lähes päivittäin Espooseen sauvakävelemään rantaraitille tai Olarin keskuspuistoon.

Vierailija
125/128 |
21.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ihme korvessa asutte Espoossa, jos ei ole kaupan kauppaa alle 9km säteellä :D Ja jos miehes käyttää autoa, niin miksi hän ei tee ostoksia.

Ihme marttyyriparkumista taas.

Vierailija
126/128 |
21.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kukaan järkevä ihminen ilman autoa ja korttia muuta mihinkään korpeen kun sanoohan se järkikin että elämästä tulee silloin ihan liian monimutkaista jos julkisetkaan ei toimi.  Ja olisi vielä city-ihminen joka ei edes korpitönöstä/palatsista nauti.

Minä olen aina asunut keskustassa ja minulla ei ole autoa eikä korttia niin todellakaan en muuta korpeen enkä edes lähiöön.

Mies olisi jossain vaiheessa halunnut omin pikku kätösin rakentaa talon "jonnekin" mutta ei viitsinyt yksin ruveta siihen rumbaan kuitenkaan koska minulle se olisi ollut ehdoton ei.

Meillä on 100 neliön velaton keskustakoti ja mieskin on myöntänyt että oli oikea ratkaisu jäädä tähän...helppoa ja "edullista" asumista. Ja yksi auto riittää mainiosti...minä kuljen pyörällä kesät talvet.

Vierailija
127/128 |
21.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi poloista. Miten olisi työpaikan hankkiminen ja asunnon ostaminen / vuokraaminen sieltä mistä haluat?

Jos terve aikuinen ihminen ei saa asuntoa itselleen järjestettyä, niin jossakin on vikaa.

Vierailija
128/128 |
21.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.06.2015 klo 20:25"]

Ja mistäkö nro 65 sitten tietää, ettemme me asu juuri siellä Westendissä? Eikö olisi aika loogista? Vai tarviiko sekin vääntää rautalangasta? Olihan noita vihjeitä tuossa jo aiemminkin ihan riittämiin.

Tervetuloa tänne tsekkaamaan, että mikä bussilinja Westendin rantamaisemissa kiertää. Se on kumma kun ovat hoitaneet sen ihan ilman bussitolppiakin, pysäkkejä siis, vai löydätkö monta tuosta rannasta? ;)

[/quote]

Rannastakin pääsee viidessä minuutissa lähimmälle kympin pysäkille, mikä kulkee sunnuntaisinkin alle tunnin välein, arkisin puolen tunnin välein. Sillä pääsee <10min Tapiolaan tai Omenaan. Samalta pysäkiltä pääsee myös 111 kyydissä suoraan Kamppiin, matka-aikaa 15min, vuoroväli arkena 20-30min.

Länärin varteen kävelee vartissa ja siitä pääsee <10min Kamppiin, Tapiolaan tai Omenaan, noin vartissa Selloon. Kävellen Tapiolaan ehtii puolessa tunnissa, fillarilla <10min. Omenaan pääsee fillarilla vartissa, Kamppiin puolessa tunnissa. 

Ihan turha höpistä huonoista liikenneyhteyksistä tai mahdottomista kauppareissuista, jos Westendissä asuu. Ja toki, jos on varaa asua Westendissä niin on varmaan varaa myös tilata perustarpeet kerran kotiovelle vaikka Cittarista, niin ei tarvitse kaupasta itse kantaa kuin yksittäisiä tavaroita työmatkan ohessa.

Jos olet tuolta tosiaan kävellyt 9km suuntaansa joka päivä töihin ja kauppaan, niin et taida ihan täysillä käydä.

T:autoton Westendiläinen

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän seitsemän