Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Juhannus ilman alkoholia, muita?

Vierailija
19.06.2015 |

Olen määrätietoisesti vähentänyt alkoholinkäyttöäni viime vuosina. Tänä vuonna olen juonut alkoholia vain muutaman kerran, enkä silloinkaan humalaan saakka. Juhannuskin sujuu täysin alkoholitta. En kerta kaikkiaan enää halua menettää elämästäni yhtään päivää olemalla krapulassa tai kärsien aiemmin tutuiksi tulleista morkkiksista. Olo on ollut monella tapaa parempi, erityisesti kun mieheni teki saman elämäntapamuutoksen.

Juhannusta varten ostin kotiin hyvää ruokaa ja herkkuja, juomaksi on varattu kivennäisvettä ja omatekoisia mehuja. Vietämme aikaa oman perheen ja sukulaisten kanssa kotona ja mökillä. Saunomme, uimme, ulkoilemme, luemme kirjaa, keskustelemme toistemme kanssa ja otamme päiväunet jos väsyttää. En voisi keksiä itselleni parempaa tapaa viettää juhannusta. 

Muita alkoholittomia paikalla?

Kommentit (61)

Vierailija
21/61 |
19.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toinen alkoholiton juhannus nyt putkeen. Niitä alkoholittomia on aika monta, silloin kun tulee juotua, se on ollut pari kolme kaljaa. Tänä vuonna olen juonut yhden siiderin, pari viski snapsia ja kaksi lasia viiniä. Firman pikkujouluissa edellisen kerran vähän enemmän.

Ei ole mitään syytä olla ilman, mutta toisaalta ei se humala ole mikään tavoiteltavakaan olotila. Tänään nautittiin grillailusta ja nyt lasten seurasta. On keskusteltu kaikkea perinteistä, juhannus taioista Johannes kastajaan. 

Vierailija
22/61 |
19.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, taidan olla vähän absolutisti.:)

T: 21-vuotias nuori mies

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/61 |
19.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä.

t. Absolutisti, joka inhoaa alkoholin makua - eikä tuo aine kenestäkään tee viisaampaa...

Vierailija
24/61 |
19.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä N80 ilman alkoa. Olen tänään lukenut kirjaa, saunonut ja syönyt hyvää ruokaa ystävien kanssa ja jutellut mukavia. Nyt matkalla kotiin tyytyväisenä rapsuttelemaan kissoja ja lukemaan kirjan loppuun.

Vierailija
25/61 |
19.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

minä myös 

n18

Vierailija
26/61 |
19.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koko elämä menny ilman alkoholia niin en ajatellu nytkään alottaa.

Vierailija
27/61 |
19.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään olen juonut yhden saunasiiderin. Sen mies osti eilen kaupassa käydessä. Muuten en olisi juonut sitäkään. Tänään kotona. On leivottu koko perhe. Olen kerennyt ommella. Mies ja vanhempi lapsi kävivät pyöräilemässä. Huono ilma on ollut, mutta ei sekään ole juuri haitannut.

Vierailija
28/61 |
19.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä! Minulla on menossa elämäntaparemontti ja painonpudotus. Alkoholi ei sovi ruokavaliooni.

Vierailija
29/61 |
19.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole ikinä juonut. Myöskään mieheni ei ole. Ollaan tosi kummajaisia meidän kaveripiirissä :D

Ei haittaa, onhan meillä jo lapsikin, joka ei ole edes millään lailla vahinko. Ei siis myöskään kuuluta mihinkään lahkoon. Tykätään vaan tästä tasasesta kolmekymppisten elämästä jo nyt.

N21

Vierailija
30/61 |
19.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pepsilinjalla mennään täällä. Olen myös miettinyt että pitäisi vähentää alkoholin käyttöä (en juo niin usein kuin monet, mutta kun juon niin annoksia menee todella monta). Huomenna on lisäksi töitä, niin hyvä näin. N21v

Vierailija
31/61 |
19.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä myös! Yksin kotona. Lapset (nuoret) omissa menoissaan.

N44

Vierailija
32/61 |
19.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä. Oon töissä isoilla juhannusfestareilla, just tulin 10h työvuorosta ja huomenna oon koko yön töissä. :) Eikä kaduta kun tuolla katsoo oksentavia ja itkeviä laskukännisiä! :D

Vierailija
33/61 |
19.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Join kaksi 0.33dl siideriä. Lasketaanko ne? En koskaan juo kerralla enempää. Olen myös vähentänyt juomista. Eli juon ne 2 siideriä ehkä kerran kuussa.Naapurissa on juhlittu eilisestä lähtien ja kai koko yö. Nyt on hiljaista, mutta päivällä näimme kun nuori mies kirmaili alasti pellossa.  Ehkä juhannustaikoja tekemässä:D Hyvää jussia vaan kaikille!

Vierailija
34/61 |
19.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhden oluen join saunan yhteydessä, nyt jääkaapissa on juomisena vissyä. En jaksa juoda, tulee paha olo. Miehellä on vielä 2 olutta koko jussiksi ja viikonlopuksi, olettaisin että tänään illalla juo toisen ja huomenna saunan jälkeen toisen. Ei paljon kiinnosta meitä juopottelut.

Vierailija
35/61 |
19.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilman päihteitä vietetään lasten kanssa. Ei o nyt toista aikuista tässä tänä Jussina. Ja vaikka oliskin niin saunaoluisiin tuppaa jäämään näillä vuosilla.

Vierailija
36/61 |
19.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me käytiin poikaystävän kanssa saunassa ja syötiin pannaria :) huomenna särkänniemeen. Mukavaa pitää taas alkoholiton juhannus!

Vierailija
37/61 |
19.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole juonut mitään alkoholipitoista tänään, miehellä taitaa olla illan toinen olut menossa. Ois tuolla mullekin, mutta jotenkin ovat vaan viimeaikoina jääneet juomatta. Jos joisin niin joisin yhden tai kaksi olutta illan aikana.

Vierailija
38/61 |
19.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täälläkin raittiina. Aamulla on iloisempi olo kun ei ole lätrännyt viinalla. Ja oikeastaan myös vähän kapinoin Juhannuksen "pakkojuopottelua" vastaan.

Vierailija
39/61 |
19.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan ollut viinan perään, en tarvi sitä mihinkään, olen puhelias ja hauska ilmankin, viina vaan väsyttää. Kaksoset on nyt 6-vuotiaita ja sen jälkeen kun he ovat syntyneet olen kerran vähän maistanut virolaista mansikkalikööriä, ja maha siitä meni sekaisin, mulla on herkkä maha. Eipä ole tehnyt mitään alkoholia sitten mieli, systerin häissäkin otin alkoholitonta boolia, se on parempaa. Eikä tässä muutenkaan mitään juhannusta juhlita, päivä muiden joukossa. Onneksi keli vähän parani, sai tehtyä pihahommia kun oli ylimääräinen vapaapäivä töistä.

Vierailija
40/61 |
19.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä 7. tipaton vuosi menossa. Hienoa olla jatkuvasti 100 % energinen, kun ei tarvi ihmetellä krapulaista pahaa oloa! Lapsillekin kivempi näin. T. Alkkis-äidin tytär

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän neljä