Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Juhannus ilman alkoholia, muita?

Vierailija
19.06.2015 |

Olen määrätietoisesti vähentänyt alkoholinkäyttöäni viime vuosina. Tänä vuonna olen juonut alkoholia vain muutaman kerran, enkä silloinkaan humalaan saakka. Juhannuskin sujuu täysin alkoholitta. En kerta kaikkiaan enää halua menettää elämästäni yhtään päivää olemalla krapulassa tai kärsien aiemmin tutuiksi tulleista morkkiksista. Olo on ollut monella tapaa parempi, erityisesti kun mieheni teki saman elämäntapamuutoksen.

Juhannusta varten ostin kotiin hyvää ruokaa ja herkkuja, juomaksi on varattu kivennäisvettä ja omatekoisia mehuja. Vietämme aikaa oman perheen ja sukulaisten kanssa kotona ja mökillä. Saunomme, uimme, ulkoilemme, luemme kirjaa, keskustelemme toistemme kanssa ja otamme päiväunet jos väsyttää. En voisi keksiä itselleni parempaa tapaa viettää juhannusta. 

Muita alkoholittomia paikalla?

Kommentit (61)

Vierailija
41/61 |
19.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon kans selvinpäin juhannuksen :) Tuli nuorempana sen verran biletettyä, että en enää koe oikein tarvetta alkoholille. Juon nykyään ehkä kerran parissa-kolmessa kuukaudessa ruuan kanssa lasin hyvää viiniä mutta ei oikein muuten kiinnosta juominen vaan juomisen takia. Mieluummin otan ne ylimääräset kalorit hyvästä ruuasta :)

Vierailija
42/61 |
19.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No join kyllä pienen siiderin iltapäivällä ruuan kanssa mutta muuten raittiille linjalla. En ole kyllä muutenkaan kännissä ollut kahteen vuoteen, siis sen jälkeen kun aloin odottaa lastani. Juotavaa tuolla olisi mutta tulin jo sänkyyn ja taidan käpertyä lapseni viereen peiton alle palstailemaan, enpä parempaa seuraa tiedäkään :)

Niin kuin joku sanoikin, en halua tuhlata aikaani juomiseen tai varsinkaan krapulaan. Jotenkin sitä nykyään keksii sata parempaakin tapaa käyttää päivänsä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/61 |
19.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, olen ollut viikon tipattomalla. Taidan jatkaa.

Vierailija
44/61 |
19.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä. Vedin eilen nimittäin sen sortin perseet että oksentelu loppui tänään vasta klo 18 aikohin. Vieläkin tärisee, on ahdistunut ja sekava olo. Ei kiitti viinaa hetkeen mulle. 

Vierailija
45/61 |
19.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Selvin päin minäkin :) N19

Vierailija
46/61 |
19.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Imetän parhaillaan..

Vierailija
47/61 |
19.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole.
M-96

Vierailija
48/61 |
19.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä yks kans. Mennyt melkein kaikki juhannukset ryypätessä niin nyt halusin olla vaan kotona miehen kanssa ja grillata ja juua limsaa.

Vierailija
49/61 |
19.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.06.2015 klo 14:22"]Ei ole.
M-96
[/quote]
Lisään vielä että juhannukseen kuuluu juominen. Se on suomalainen tapa. Vain isänmaan petturi jättää juomatta tänään.

Vierailija
50/61 |
19.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jo viidettä vuotta täysin alkoholiton. En keksi yhtään syytä miksi joisin. En pidä siitä tunteesta, mikä pienestäkin määrästä tulee, eikä se ole edes hyvää. En siis juo.

Vierailija
51/61 |
19.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilman alkoholia täälläkin

N54

Vierailija
52/61 |
19.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä tule juotua, eikä muutenkaan mitenkään erityisellä tavalla juhlistettua.

Vierailija
53/61 |
19.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.06.2015 klo 14:24"]

Jo viidettä vuotta täysin alkoholiton. En keksi yhtään syytä miksi joisin. En pidä siitä tunteesta, mikä pienestäkin määrästä tulee, eikä se ole edes hyvää. En siis juo.

[/quote]

Minulla on samat syyt. Kolmaskymmenes viinaton juhannus.

Vierailija
54/61 |
19.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon äidin ja mummin kanssa mökillä. Meinataan grillailla kohta eikä meillä ole mitään alkoholipitoista. Mä oon vaan lukenut ja leikkinyt uudella puhelimeĺla, on tää kyl kivempaa kuin ryyppääminen.

Vierailija
55/61 |
19.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.06.2015 klo 14:38"]Oon äidin ja mummin kanssa mökillä. Meinataan grillailla kohta eikä meillä ole mitään alkoholipitoista. Mä oon vaan lukenut ja leikkinyt uudella puhelimeĺla, on tää kyl kivempaa kuin ryyppääminen.
[/quote]
Ikää 12?

Vierailija
56/61 |
19.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, meitä joka lähtöön, loput jaa asemille ja asemia riitää...........

Vierailija
57/61 |
19.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin olen, olen raskaana, eikä muutenkaan mitään suunnitelmia. Jos olisi parempi keli, niin voisi jopa vähän harmittaa, mutta nyt on hyvä vain istua kotona lämpimän peiton alla miehen kainalossa :)

Vierailija
58/61 |
19.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jepjep, limpparilinjalla mennään.  Huomenna klo 7 töihin. :)

Vierailija
59/61 |
19.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä yks, joka viettää tipatonta juhannusta! :) oon vähentäny tän vuoden aikana alkoholin käyttöä jonkin verran. Käytännössä nykyään otan alkoholia silloin kun tekee mieli. Nyt ei tee mieli (olen ollut muutaman päivän kipeänä, varmasti vaikuttaa asiaan), joten eipä se alkoholi kuulu mun juomisiin nyt. Kavereita varmaan silti näkemässä huomenna.
N24

Vierailija
60/61 |
19.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Join jo eilen, niin ei välttis tarvii tänään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän yksi