Yrittääkö naiset tahallaan olla epäseksikkäitä?
Kommentit (137)
[quote author="Vierailija" time="19.06.2015 klo 15:26"]
[quote author="Vierailija" time="19.06.2015 klo 15:18"]
Häirintää on mitä laki sanoo. Mutta en näkisi kosketusta, katsetta tai jotain huudahdusta rikoksena.
Joku voi tietenkin pitää hyvin järkevästä yhteiskunnasta, jossa kukaan, etenkään vieras, ei koske kehenkään ja kukaan ei näytä tunteita kenellekään, etenkään vieraalle. Minua sellainen ahdistaa voimakkaasti. Yhteiskunnan "ryydittäminen" on myös kirous... Tykkään rennommasta meiningistä.
[/quote]
Onko sinulle ok, että vaimollesi huudellaan rivouksia, tyttölastasi kopeloi ikämiehet, äitiäsi kouritaan takapuolesta kauppajonossa? Onko se sinusta ok?
[/quote]
Pahempi on ehdottomasti yhteiskunta, jossa ei ole tunteita tai kontaktia toisiin, jos on valittava koskettelujen ja huuteluiden ja täyden koskemattomuuden ja neutraaliuden väliltä. Yhteiskunta, joka mahdollistaa myös huutelut, katseet ja kopeloinnit, on siis parempi kuin niistä rankaiseva.
[quote author="Vierailija" time="19.06.2015 klo 15:35"][quote author="Vierailija" time="19.06.2015 klo 15:28"]
Nykyään ei kuulemma saa enää panna sammunutta naistakaan. Alkaa jo olemaan liikaa feministisiä kieltoja tässä maassa.
[/quote]
Voi voi. On se kamalaa kun raiskaus on kielletty.
T. raiskattu nainen
[/quote]
Älkää nyt tarttuko tuon provoilijan juttuihin. Menee ketju pilalle TAAS tuon saman paskan takia. Ymmärrän että sua otti päähän tuo kommentti mutta kun tuo vaan yrittää saada reaktioita.
Minä taas naisena kaipaan sitä miehistä silmäniloa, jota Suomessa saa valitettavan vähän. Missä on itsestään huolta pitävät, ihanat miehet, joilla olisi hymy kasvoilla ja pilke silmässä? Olis vähän kiinnittänyt huomiota hiuksiin, hygieniaan, tyyliin yms.? S
uomalainen mies on vuosikymmeniä satsannut vain epäseksikkyyteen vaikka päällä on ainainen ininä naisten huomion puutteesta. PEILI!
Juu, sori vaan mutta kyllä naisen ihaileva katse seuraa niitä ulkomaisia miehiä, oli sitten USA:sta, Ranskasta tai etelämpää. Itä-Eurooppa ja Suomi sen jatkeena on naisen esteettiselle silmälle seksivapaa kulttuurivyöhyke.
[quote author="Vierailija" time="19.06.2015 klo 15:42"]
Minä taas naisena kaipaan sitä miehistä silmäniloa, jota Suomessa saa valitettavan vähän. Missä on itsestään huolta pitävät, ihanat miehet, joilla olisi hymy kasvoilla ja pilke silmässä? Olis vähän kiinnittänyt huomiota hiuksiin, hygieniaan, tyyliin yms.? S
uomalainen mies on vuosikymmeniä satsannut vain epäseksikkyyteen vaikka päällä on ainainen ininä naisten huomion puutteesta. PEILI!
Juu, sori vaan mutta kyllä naisen ihaileva katse seuraa niitä ulkomaisia miehiä, oli sitten USA:sta, Ranskasta tai etelämpää. Itä-Eurooppa ja Suomi sen jatkeena on naisen esteettiselle silmälle seksivapaa kulttuurivyöhyke.
[/quote]Eikö aiheena ole naiset.
[quote author="Vierailija" time="19.06.2015 klo 16:24"]Tuo roimasti alapeukutettu puhuu iha asiaa, parempi on tunteet salliva kuin ne kieltävä yhteisö. Yhteisö, jossa jokainen olisi riippumaton ja vapaa muista ihmisistä, ei ole juuri kenenkään kannattama ajatus tieteessä, mitä nyt olen opiskellessa lukenut ja kuullut.
[/quote]
Niin mutta vapaus ja tunteet on täysin eri asia kuin seksismi ja sovinismi.
Minuakin on joskus baarissa tuntematon mies puristellut rinnoista - vastaukseksi mottasin. Mies tuli sen jälkeen juttelemaan ihan asiallisesti ja oli hämmästynyt. Ei ollut tietysti minulta kivasti tehty, mutta ei ollut siltä mieheltäkään.
[quote author="Vierailija" time="19.06.2015 klo 16:25"]
[quote author="Vierailija" time="19.06.2015 klo 16:17"]
[quote author="Vierailija" time="19.06.2015 klo 15:47"]
[quote author="Vierailija" time="19.06.2015 klo 15:42"]
[/quote]Eikö aiheena ole naiset.
[/quote]
Mua kiinnostaa heteronaisena seksikkäät miehet enemmän ja koska Suomessa on sananvapaus, kommentoin mitä ja miten haluan.
[/quote]Aiheessa on silti hyvä pysyä.
[/quote]
Niin jos olisimme tieteellisessä seminaarissa, mutta kun emme ole.
Lisäksi eikös keskustelun aihe ole tahallaan epäseksikäs olemus? Siitähän minäkin puhun, vaihdoin vain näkökulmaa naisista miehiin, sehän on palstalla maan tapa -- milloin olisi keskusteltu jostain miehiin liittyvästä aiheesta ilman että joku olisi tullut postaamaan jotain tyyliin "Naiset ne vasta...".
[quote author="Vierailija" time="19.06.2015 klo 16:50"]
[quote author="Vierailija" time="19.06.2015 klo 16:24"]Tuo roimasti alapeukutettu puhuu iha asiaa, parempi on tunteet salliva kuin ne kieltävä yhteisö. Yhteisö, jossa jokainen olisi riippumaton ja vapaa muista ihmisistä, ei ole juuri kenenkään kannattama ajatus tieteessä, mitä nyt olen opiskellessa lukenut ja kuullut. [/quote] Niin mutta vapaus ja tunteet on täysin eri asia kuin seksismi ja sovinismi.
[/quote]
Ei katse, kosketus, himo ja huuto ole aina ideologista. Seksuaalisuus ja läheisyys on ihmisen biologiaan kuuluvia asioita siinä missä syöminen ja lepo. Kun syöt vaikka leivän tai käperryt äidin syliin lapsena, niin et siinä tilanteessa ole poliittinen toimija, vaan tyydytät biologista tarvettasi.
Samalla lailla paremmassa yhteiskunnassa täytyy olla mahdollisuus tyydyttää tarpeita ja osoittaa riippuvuutta toisista ilman liikaa sääntelyä. Tuskin kukaan, ainakaan yliopistossa, oikeasti haaveilee yhteisöstä, jossa näin ei saisi olla, vaan jokainen ihminen olisi toisista "irti" ja "samaa" kuin kaikki muutkin (ei miestä ja naista, ei yksilöllisyyttä).
Ideologinen keskustelu täytyy siis erottaa ihmistä paljon hallitsevammasta ja tärkeämmästä tarpeesta seksuaalisuuteen ja yhteenkuulumiseen.
Minä pukeudun ihan tahallaan mukaviin vaatteisiin. Olen hedonisti, haluan nauttia ja olla vapaa.
Mä pukeudun kyllä varsin vartalonmyötäisesti lähes koko vuoden läpeensä, mutta vain siksi, että ne juoksutrikoot joissa eniten ulkoilen, ovat sellaisia!
En siis pukeudu - valitettavasti - teitä miehiä varten.
Ja jalat on mukava verhota talvisin reilusti elastaanilla varustettuihin farkkuihin, jotka nyt varmaan sitten näyttävät ulospäin jotenkin "pinkeiltä", kun ovat vartalonmyötäisiä. Mutta ne ovat myös mukavia!
Sama pätee yläosiin: mitä enemmän joustoa, sen enemmän mukavuutta. Ja kun ei ole sen isompaa mahaa, jota johonkin tarttisi verhoilla/peitellä, niin miksi se paita ei saa olla vartalonmyötäinen - juuri niin kauan kun se on samanaikaisesti myös mukava.
Olen vaan kyllästynyt siihen, että pukeutumistyylini tulkitaan miesten taholta mitä ilmeisimminkin jotenkin "yritteliääksi". Kun en yritä mitään muuta kuin viihtyä omassa kropassani ja vaatteissani.
Ei sanon hankaaville vaatekappaleille tai vaikkapa säkkipusakalle, johon tuuli tarttuu siten, että meinaa jalat lähteä alta. Ei sanon myös liian kuumille tai hiostaville vaatteille.
Enkä toki alasti uljeksi, vaikka mittari näyttäisi +35, mutta enpä kyllä muuta tuossa lämpötilassa päälleni pistä, kuin biksuyläosan ja pikkuhamosen. Ihan vain itseäni varten.
Ja tosiaan, minä nro 73 kuljeksin joskus jopa pääkaupunkimme vilkkaimpia ostosraitteja tuossa biksuyläosa-asussa, kun on tolkuttoman kuuma ulkona (ja asun juuri siellä ydinkeskustassa).
Muistan vieläkin, kun kertaalleen kävin HenkkaMaukassa ostoksilla biksutamineissa ja itseäni huomattavasti paljon nuorempi tytskä kassalla kyseli, että "Ootko suoraan Hietsusta tulossa?". Taisin nyökytellä että Joo.
Eli ei ole tämä miesten toivoma pukeutumisvalistus tavoittanut ilmeisesti vielä edes nuorta sukupolvea ;)
Mulla on duunikaveri, vähän vanhempi nainen, joka ei suostu menemään Stockalle ostoksille ellei ole kunnon pakkelit naamassa ja juhlatamineet päällä.
Hieman huvittaa tuo meininki, kun ei suurista kaupungeita kotoisin olevat ihmiset ajattele noin. Kyllä sinne Stockalle saa tunkaista itsensä ihan niissä lenkkeilytamineissakin, hiukset pesemättä ja naama näppylöillä. Ei ne myyjät tule sen vuoksi pois kaupasta ajamaan ;)
Mutta tosiaan, tämä täti-ihminen kertoo menevänsä Hakaniemeen ostoksille, jos ei ole aamupakkeleita ehtinyt naamaan levitellä ja kintuissa on jotain muuta, kuin sukkahousut + hamonen.
Mietin tässä vain, että mitenköhän nyt käy, kun ne menivät SOK:lla lähes kokonaan poistamaan sen Hakaniemen Sokoksen...
[quote author="Vierailija" time="19.06.2015 klo 17:09"]
Mä pukeudun kyllä varsin vartalonmyötäisesti lähes koko vuoden läpeensä, mutta vain siksi, että ne juoksutrikoot joissa eniten ulkoilen, ovat sellaisia!
En siis pukeudu - valitettavasti - teitä miehiä varten.
Ja jalat on mukava verhota talvisin reilusti elastaanilla varustettuihin farkkuihin, jotka nyt varmaan sitten näyttävät ulospäin jotenkin "pinkeiltä", kun ovat vartalonmyötäisiä. Mutta ne ovat myös mukavia!
Sama pätee yläosiin: mitä enemmän joustoa, sen enemmän mukavuutta. Ja kun ei ole sen isompaa mahaa, jota johonkin tarttisi verhoilla/peitellä, niin miksi se paita ei saa olla vartalonmyötäinen - juuri niin kauan kun se on samanaikaisesti myös mukava.
Olen vaan kyllästynyt siihen, että pukeutumistyylini tulkitaan miesten taholta mitä ilmeisimminkin jotenkin "yritteliääksi". Kun en yritä mitään muuta kuin viihtyä omassa kropassani ja vaatteissani.
Ei sanon hankaaville vaatekappaleille tai vaikkapa säkkipusakalle, johon tuuli tarttuu siten, että meinaa jalat lähteä alta. Ei sanon myös liian kuumille tai hiostaville vaatteille.
Enkä toki alasti uljeksi, vaikka mittari näyttäisi +35, mutta enpä kyllä muuta tuossa lämpötilassa päälleni pistä, kuin biksuyläosan ja pikkuhamosen. Ihan vain itseäni varten.
[/quote]
Miksi sinulle on ongelma, miten sinut tulkitaan? Minä saatan olla kaupungilla esimerkiksi parta ajamatta, mutta vaikken yritä viehättää naisia - olenhan "laittamaton" - silti joskus onnistun siinä ja se on ok.
Tuntuisi, että elämä olisi paljon vaikeampaa, jos syyllistäisin naisten viehätyskokemusta siitä, että he ymmärsivät minut väärin. Asia vain pahenisi, jos alkaisin syyttää, että naiset kokivat minut näin poliittisista motiiveista.
Nimittäin tunteissa ei ole kyse tietoisesta ymmärryksestä eikä vuoropuhelusta. Seksi ja tunne ovat niin voimakkaita, että ne eivät käy järkeen eivätkä myöskään vaadi ilmetäkseen vastavuoroisuutta tai mitään ideologiaa (esimerkiksi tasa-arvoa). Keskustelussa usein sekoitetaan ideologia ja elämä/biologia keskenään esimerkiksi niin, että mies ei saa katsoa himoiten ellei nainen tahdo tai ellei myös mies ole myös naisesta haluttava. Takana on pahaa väärinymmärrystä ihmisen minuudesta.
[quote author="Vierailija" time="19.06.2015 klo 14:36"]
Ettekö te naiset tajua, että teidät on tehty sulostuttamaan ja kaunistuttamaan meidän miesten raadollista elämää. Kun hiki otsalla ja verenmaku suussa puskee elämässä eteenpäin, niin yksi ainoa pieni lohtu siinä on, jos on kauniita ja seksikkäitä naisia tuomassa edes jotain iloa tähän ankaraan aherrukseen. Jos naiset laiminlyövät tämän velvollisuutensa, niin se tekee maailmasta kurjemman paikan kaikille ja paha olo lisääntyy.
[/quote]
Jotenkin ihanasti sanottu, vaikka samalla monella tavalla ihan väärin :D Mites sitten ne naiset, jotka eivät yrityksestä huolimatta kamalasti kenenkään elämää ainakaan ulkoisella kauneudellaan sulostuta? Ite en aina jaksa laittautua, mutta en kyllä ole myöskään "tahallaan" epäseksikäs. Ja ihan kivakin jos siitä laittautumisesta on jollekin jotain iloa, kunhan jää katsomiseen eikä johda hiplailemiseen/epäkohteliaaseen ehdotteluun.. Myöskään ulkonäköön liittyvistä kommenteista/kehuista en erityisemmin välitä koska niistä ennemminkin vaivaannun ja mietin, että mikäs ansio se minulle on jos näytän kivalta.
Täällä on koko ajan puhuttu samassa lauseessa seksikkyydestä, tyrkyistä asuista ja nuoruudesta. Eli seksikäs olisi vain nuorten naisten juttu erityisesti kun pukeutuvat niukasti ja tissit paljaana heiluen.
Seksikkyys on kyllä paljon muutakin. Olen 33-vuotias nainen ja en todellakaan pukeudu paljastavasti. Tissinikin ovat pienet. Mutta tiedän pukeutuvani seksikkäästi ja olevani seksikäs. Seksikkyys tulee asenteesta, eleistä ja itsevarmuudesta, huolitellusta ulkonäöstä sekä tyylikkäistä vaatteista ja korkeista koroista. Minusta on mukava pukeutua piukkoihin farkkuihin, korkkareihin ja nahkarotsiin vaikka kauppareissullekin. Huomaan kyllä miesten päiden kääntyvän, kun ohi kävelen. Minusta se on vain hauskaa. Ja teen sen ilman tissien tyrkyttelyä tai olematta nuori nainen. Moni kun täällä puolusteli "epäseksikästä" olemustaan sillä, ettei halua, että tissejä tuijotetaan tai käyttää minihameita ja tulla ahdistelluksi. Peittäväkin voi olla seksikästä!
Tasa-arvo ei ole ideologiaa..älä yritä sumentaa keskustelua. Se on sun koko tarkoitus. Ihmisillä on oikeus koskemattomuuteen. Ja on piru eri asia kosketatko jotakuta (vierasta) seksuaalisesti vai vain läheisyyden tarpeesta.
76...tuntemattoman ihmisen katse ja kosketus ovat EPÄTOIVOTTUJA. Onko sitä niin vaikea ymmärtää.
Olen 18-vuotias, ja varsinkin vanhempien miesten kommentointi, katseet ja eleet ahdistavat ulkona käydessäni. Kaksi päivää sitten kun olin miespuolisen kaverini kanssa kaupassa, niin kaveri kertoi ulos päästyämme että kassajonossa takanani oleva mies oli tuijotellut antoisasti tissejäni. Päälläni farkut, tavallinen toppi sekä kevyt juoksutakki. Ei aina kiinnosta olla huomion kohteena ja laittautua miehiä varten mukamas. Varsinkin baarissa, hyi helvetti kun ne vanhat miehet tulevat iskemään. Viimeeksi kun olin tiskillä tilaamassa vettä (tiistai-ilta), kaksi miestä olivat parin metrin päässä.Suomalaisia kaljamahoja, ikää lähemmäs 40. Toinen huudahtaa kaverilleen:" Hei katos toi kuuma kisu!!!", huomaan sen, ja vastaan että anteeksi, en ole mikään "kuuma kisu", vaan ihan nainen. Tästähän mies innostuu ja alkaa huutamaan:" Mutta oot hyvännäköinen kisu ainakin!" Paljoo suoraan sanottuna kiinnostaa. Myöhemmin herra tulee pöytään hieromaan "ystävyyttä" phyi.
[quote author="Vierailija" time="19.06.2015 klo 14:26"]
Yrittää, ei mikään muu selitä helvetin rumia löysiä pitkiä villatakkeja päällä ja niitä rumia posliini naamoja. kulmiksetkin revitetään irti ja sitten tussilla piirtää ne viivat, lyhyt lespo tukka. pthyi saatana!
[/quote]
Pakko sanoa, että suomalaisten naisten tyyli, jopa nuorten naisten tyyli, on kovin tätimäinen nykyään. Sitten vielä kilpaa kehuvat toistensa tätimäistä tyyliä. Pienissä mielissään vielä kuvittelevat, että se jollain tavalla miehiin vetoaisi. Ovatko suomalaiset naiset nykyään vieraantuneet todellisuudesta täysin? Kyllähän tuosta ollaan miesten kesken useat naurut saatu ja todettu, että on se katse suunnattava nykyään ulkomaalaisiin nuorekkaisiin naisiin, koska Suomessa naiset ovat tätimäisiä.
[quote author="Vierailija" time="19.06.2015 klo 15:28"]
Nykyään ei kuulemma saa enää panna sammunutta naistakaan. Alkaa jo olemaan liikaa feministisiä kieltoja tässä maassa.
[/quote]
Voi voi. On se kamalaa kun raiskaus on kielletty.
T. raiskattu nainen