Miksi naisen on niin vaikeaa hyväksyä avointa suhdetta?
Miksi parisuhteesta olemisen ja naimisissa olemisen pitää olla aina niin vakavaa? Meillä on vaimon kanssa lapset ja yhdessä perheenä kiva koti, johon kummallakaan meillä ei yksin olisi mitään mahdollisuuksia, kaikki toimii muuten ihan hyvin, halutaan olla ydinperhe, mutta mut tekee hulluksi kun on vain se yksi nainen jonka kanssa seksiä. Menin kysymään että miten olisi avoin suhde, sain kielteisen vastauksen ja nyt vaimo ottaa esille joka riidassa sitä että eikö yks riitä ja suorastaan vainoaa ettei vain varmasti olisi muita. Miksi avoimuus on niin kielteistä, vaikka hyvää oloa sillä vain haetaan ja itse ajattelen että mitä parempi olo niin sen paremmin jaksaa tehdä niitä asioita ydinperheenä? M33v
Kommentit (247)
Mitä tekisin rakkaudettomalla liitolla?
No voi olla mutta se pitää sopia heti seurustelun alussa
Sinulle olisi siis ihan ok, että vaimosi harrastaisi seksiä muiden miesten kanssa? Sorry, pakko varmistaa, kun itselleni on kahdesti ehdotettu "avointa suhdetta" mutta sillä edellytyksellä, että vain mies saisi käydä vieraissa.
Kohta sulla ei ole sitä vaimoakaan. Et sitä itse tietysti tajua, mutta noin käyttäytyy nar*isti. Tuommoista jos haluaa ehdottaa, niin se pitäisi tehdä kunnioittavasti ja hyväksyä kielteinen vastaus. Et kunnioita vaimoasi.
Mutta pilaa nyt sitten tuo liitto ja päädy eroisäksi ja hengailemaan johonkin ihme suhdesäätöihin ja Tinder-maailmaan. Molempia et voi saada, sun vaimo ei ole sun äiti, joka ottaa aina ilolla vastaan eikä tarvitse itse mitään.
Tarviit rajoja mies. Mutta olet tainnut päättää oppia niitä pitkän kaavan kautta, itsepäinen kun olet.
Tämähän se on lähes jokaisen miehen ongelma; ydinperhe on ihan kiva juttu, mutta vaihtelevuus seksuaalisuuden puolella toisi onnellisuutta.
Vierailija kirjoitti:
Kohta sulla ei ole sitä vaimoakaan. Et sitä itse tietysti tajua, mutta noin käyttäytyy nar*isti. Tuommoista jos haluaa ehdottaa, niin se pitäisi tehdä kunnioittavasti ja hyväksyä kielteinen vastaus. Et kunnioita vaimoasi.
Mutta pilaa nyt sitten tuo liitto ja päädy eroisäksi ja hengailemaan johonkin ihme suhdesäätöihin ja Tinder-maailmaan. Molempia et voi saada, sun vaimo ei ole sun äiti, joka ottaa aina ilolla vastaan eikä tarvitse itse mitään.
Tarviit rajoja mies. Mutta olet tainnut päättää oppia niitä pitkän kaavan kautta, itsepäinen kun olet.
Eri, mutta mitä ihmeen rajoja hän tarvitsee? Suo anteeksi karkeuteni, mutta vaihtelevia naisvartaloita ja seksuaalisia kokemuksia hän tuntuu tarvitsevan. Ja saa myös tarvita, jos se tuottaa onnellisuutta!
Mua hyödyttäisi ennemmin ottaa useampi aviomies. Se joko motivoisi nykyistä parempaan suoriutumiseen eri elämänalueilla, kun saisi vierestä ottaa mallia ja ottaa opiksi tai ainakin hänen huono panoksensa ei olisi niin haitaksi ydinperheelle. Viereeni tulee illalla nukkumaan se, joka on antanut parhaan panoksen perheen hyväksi.
Onneksi oma mies haluaa myös yksiavioisuutta. Ehdoton ei kummallakin avoimelle suhteelle. Ei se ole kaikkien juttu ja se teidän avoimen suhteen kannattajien pitää hyväksyä. Mulle on ihan sama muiden suhteet ja onko ne avoimia vai ei kunhan ei aleta määräilemään kaikkia muitakin pareja samanlaiseksi.
Sama ulina ollut täällä ennenkin.
Vierailija kirjoitti:
Sinulle olisi siis ihan ok, että vaimosi harrastaisi seksiä muiden miesten kanssa? Sorry, pakko varmistaa, kun itselleni on kahdesti ehdotettu "avointa suhdetta" mutta sillä edellytyksellä, että vain mies saisi käydä vieraissa.
Kyllä... Siis ihan suoraan näin vaimolleni ehdotin "miten olisi avoin suhde, että vois sullekkin tehdä hyvää käydä vieraissa" en edes puhunut mitään että itse haluaisin... Jopa toivoin että vaimo olisi käynyt vähän piristymässä. Mutta ei niin ei. Ap
Ihan omaksi parhaaksesi: jos seksielämä tökkii liitossa jo nyt, ja kaipaat muuta - hanki se! Tuo ei tule paranemaan tuosta.
Vaihtelua saa aikaa, paikkaa, tapaa yms vaihtamalla lähes rajattomasti jos haluaa.
Vierailija kirjoitti:
Sama ulina ollut täällä ennenkin.
Ei saa haluta muita naisia ja vaihtelevaa seksä naimisissa ollessaan?
Vierailija kirjoitti:
Onneksi oma mies haluaa myös yksiavioisuutta. Ehdoton ei kummallakin avoimelle suhteelle. Ei se ole kaikkien juttu ja se teidän avoimen suhteen kannattajien pitää hyväksyä. Mulle on ihan sama muiden suhteet ja onko ne avoimia vai ei kunhan ei aleta määräilemään kaikkia muitakin pareja samanlaiseksi.
Totta... Juuri näin tietysti. Mutta miksi? Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä... Siis ihan suoraan näin vaimolleni ehdotin "miten olisi avoin suhde, että vois sullekkin tehdä hyvää käydä vieraissa" en edes puhunut mitään että itse haluaisin... Jopa toivoin että vaimo olisi käynyt vähän piristymässä. Mutta ei niin ei. Ap
MItä järkeä tuollaisessa suhteessa??? itseä ei ainakaan huvittaisi harrastaa seksiä enää oman puolison kanssa jos jatkuvasti kumpikin hyppisi vieraissa
Vierailija kirjoitti:
Vaihtelua saa aikaa, paikkaa, tapaa yms vaihtamalla lähes rajattomasti jos haluaa.
Älä nyt jaksa! Jännityksen luo uusi ihminen ja uusi vartalo!
Mulle ei taas vapaana hyvin toimeentulevana naisena kelpaisi tuollainen naimisissa oleva perheellinen mies rakastajaksi. Myös mun pitäisi hyötyä siitä suhteesta jotenkin, mitä annettavaa sulla ap olisi jollekulle naiselle vaikka sun vaimo suostuisikin tuohon? Jotain satunnaisia panoja autossa kun vaimo on lasten kanssa puistossa sunnuntaina?
Tai ylipäätään sukupuolesta riippumatta. Miksi ei voi olla avoimessa suhteessa?