Kuinka paljon teidän miehet juo?
Ennen kuin joku alkaa viisastelemaan, alkoholista puhun.
Mua on häirinnyt miehen alkoholin käyttö oikeastaan ihan aina. Joka perjantai ja lauantai juo, tarkkoja määriä en tiedä, kun vähän pulloja piilottelee, mutta varmaan jonkun 7-10 olutta, vähän viskiä ja viiniä lisäksi. Krapulaa ei tule koskaan.
Nyt kun otin asian puheeksi niin mies raivostui ihan täysin. Olen kauhea nipottaja enkä anna miehen rentoutua. Alkaa vaan ärsyttää tämä, lomapaikatkin pitää valita sen mukaan että alkoholia saatavilla mahdollisimman paljon, esim Dubaita ei voinut kuvitellakaan joskus lomapaikaksi kun siellä juominen ei ole niin suotavaa.
Ihan mielenkiinnosta siis kysyn: kuinka paljon muiden miehet juo?
Mieheni on muuten rakas, hyvä isä, hoitaa työnsä hyvin. Mutta välillä toivon, ettei alkoholi olisi ihan niin suuri osa elämää.
Kommentit (75)
Ei käytä alkoholia lainkaan. Se oli ehto seurustelulle. Oli siis lopettanut kaiken käytön teini-ikään ja toivoin, ettei aloittaisi uudestaan minkäänlaista käyttöä. Ilman alkoholia mennyt nyt jo parikymmentä vuotta.
Ei minun tietääkseni enempää kuin satunnaisen siiderin tai lonkeron arkisin, viikonloppuisin ruoan kanssa viiniä, joskus harvoin otetaan yhdessä konjakit tai jotain muuta ja tissutellaan ja kuunnellaan musiikkia tai vain jutellaan. Ikinä ei ole vaikuttanut vapaa-ajanviettoon eli siihen, voimmeko lähteä aamulla autolla liikkeelle (minullakin on kortti mutta en aja meidän farkkua, matkailuautosta puhumattakaan) tai minne lähdemme reissuun.
Jos olisi ongelma ja itse haluaisin Dubaihin, niin lähtisin Dubaihin.
Vastaan itse, en yhtään jos ei yksittäisiä saunaoluita joskus lasketa.
” Mua on häirinnyt miehen alkoholin käyttö oikeastaan ihan aina.” Lopetin lukemisen tähän.
Juo yhden oluen kesässä ja pienet sievät ottaa noin 3 vuoden välein.
Itse en ole koskaan kyseistä tapaa opetellut ja se oli myös kriteeri kumppanin valinnassa.
Perustit kuitenkin miehen kanssa perheen?
Joka viikonloppu. En tajunnut eikä häirinnyt aiemmin, kun olin itse samanlainen. Oma juominen loppui lapsen saantiin, miehen ei. Surullista nähdä nyt miten koko viikko pyörii sen alkoholinkäytön mahdollisuuden ympärillä.
Ei meillä sen enempää kuin vain pari lasillista.
Juo ehkä kerran-pari vuodessa jonkun hifistely-oluen tai maistaa minulta viinilasista. Itsekin juon vain muutamia kertoja vuodessa, mutta mies sitäkin harvemmin.
Juuri samalla tavalla kuin ap:n mies, mutta melkein joka arkipäivä vielä 2-3 olutta. Häiritsee minua ja vituttaa rahanmeno. Onneksi ei mene useinkaan baariin
Miten tuo on sinulta ja perheeltä pois?
Niin paljon kuin on tarjolla tai kykenee juomaan. Jonkin verran kykenee kontrolloimaan ostomääriä mutta jos viinaa on kaapissa ja pääsee ottamaan ensimmäisen naukun niin loppuu siinä vaiheessa kun sammuu sohvalle tai juomat loppuu.
Nykyinen mieheni juo ehkäpä 10 olutta vuodessa. Jos käy festareilla kesällä, niin silloin vuoden alkoholimäärät ehkä enempi. Kokee yksin juomisen tylsäksi. Joskus otetaan ravintolassa olutta tai viiniä ruoan kylkeen.
Entinen mieheni taas joi joka viikko useita annoksia. Nuorena opiskelijana myös opiskelukavereiden kanssa käytiin baarissa miltei viikoittain. Mieheni alkoholismi tuli ongelmaksi suhteen edetessä ja osin siksi suhde päättyikin. Kyllästytti, kun ei ukon kanssa voinut tehdä viikonloppuisin mitään tervehenkistä.
About kerran vuodessa juo muutaman oluen.
Siinä rouville vähän miehen näkökulmaa asiaan!
Vierailija kirjoitti:
” Mua on häirinnyt miehen alkoholin käyttö oikeastaan ihan aina.” Lopetin lukemisen tähän.
Kannattaa lopettaa ihan kokonaan, ainakin näiden palstojen lukeminen, jos ei sulla siitä ton enempää mitään tuu.
Kesällä saatetaan käydä jossain venesatamassa parilla, kun veneillään. Nämä on näitä elämän suuria kuvioita, joissa kannattaisi olla sama linja esim ennen kun se perheen perustaa.
Melkein joka viikonloppu yksi tai kaksi olutta. Noin kerran kuussa viiniä yhdessä ruuan kanssa
Kaikki mitä annetaan.