Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka paljon teidän miehet juo?

Vierailija
08.02.2022 |

Ennen kuin joku alkaa viisastelemaan, alkoholista puhun.

Mua on häirinnyt miehen alkoholin käyttö oikeastaan ihan aina. Joka perjantai ja lauantai juo, tarkkoja määriä en tiedä, kun vähän pulloja piilottelee, mutta varmaan jonkun 7-10 olutta, vähän viskiä ja viiniä lisäksi. Krapulaa ei tule koskaan.

Nyt kun otin asian puheeksi niin mies raivostui ihan täysin. Olen kauhea nipottaja enkä anna miehen rentoutua. Alkaa vaan ärsyttää tämä, lomapaikatkin pitää valita sen mukaan että alkoholia saatavilla mahdollisimman paljon, esim Dubaita ei voinut kuvitellakaan joskus lomapaikaksi kun siellä juominen ei ole niin suotavaa.

Ihan mielenkiinnosta siis kysyn: kuinka paljon muiden miehet juo?

Mieheni on muuten rakas, hyvä isä, hoitaa työnsä hyvin. Mutta välillä toivon, ettei alkoholi olisi ihan niin suuri osa elämää.

Kommentit (75)

Vierailija
61/75 |
09.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies ei juo kovinkaan paljon. Minä sen sijaan juon hänenkin edestään.

Vierailija
62/75 |
09.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran tai kaksi vuodessa saattaa juoda esim. jossain illanvietossa enemmän ja sen lisäksi käy ehkä samaiset pari kertaa kesässä terassilla, jossa juo yhden tai kaksi kaljaa.

Toi ap:n miehen ryypiskely kuulostaa mun exän juomiselta, pikkuhiljaa se alkoi pahentua ja lopulta joi koko ajan, eikä ollut enää hyvä isä tai mallikas työntekijä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/75 |
09.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies ostaa joka viikonloppu olutlaatikon. Ei juo sitä kokonaan viikonlopun aikana, vaan siitä jää jonkun verran seuraavaan viikonloppuun. Ostaa silloin sen seuraavan, mistä taas jää. Viikolla ei juo olutta ollenkaan. Ei kekkuloi yleensä humalassa, vaan ottaa oluen silloin tällöin. Esim. lumitöiden jälkeen päivällä, saunassa muutaman, ruokaillessa jonkun ja illalla sitten muutamia. Itse en juo olutta, mutta juon viiniä. Saatan itsekin ottaa päivällä lasillisen tai kaksi, illalla saman verran. En kekkuloi humalassa itsekään. Meillä ei ole enää pieniä lapsia, mutta näin toimittiin silloinkin, kun oli. Ja ennenkuin joku keksii, että pitäisi olla valmiina auton rattiin, meillä ei ole autoa, eikä minulla edes ajokorttia.

Vierailija
64/75 |
09.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saunaoluen tai kaksi. Ehkä pari kossua tuoremehulla viikonloppuna. Usein ei sitäkään.

Terveydelliset syyt rajoittavat 

Vierailija
65/75 |
09.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieheni juo lonkeron tai siiderin ehkä vuosittain. Ei ole juurikaan kiinnostunut alkoholista.

Vierailija
66/75 |
09.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokapäivä 10-20 olutta. Aloittaa jo työmaalla. Ei myönnä olevansa alkoholisti. No, nyt erottiin. Sanoin etten kestä katsoa enää. Ei riehunut eikä muutakaan kun oli kännissä, mutta ei muista sovittuja asioita ja autolla jos piti mennä, olin aina kuskina.

Vierailija
67/75 |
09.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa siltä, että alkoholi on ongelma, etenkin jos ei voi puhua asiasta. Alkoholin käyttö kuluttaa mm. aivojen B-vitamiinivarastoja, ja tekee herkästi ärtyisyyttä, heikentää unta jne.

Meillä juodaan viinilasilliset perjantai- ja lauantai-iltana, muuten ei alkoholia kulu.

Vierailija
68/75 |
09.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tissuttelee joka ainoa päivä. Suhteemme aikana ollut juomatta kokonaisen vuorokauden varmaan yhteensä max. 10 kertaa, yleensä ollut kipeä ko. päivinä tai tilanteessa jossa ei ole jostain syystä yksinkertaisesti voinut juoda (olemme olleet  yhdessä vajaa pari vuotta). Tajusin ongelman laajuuden kokonaisuudessa vasta kun muutimme yhteen. 

Vierailija
69/75 |
09.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei käytä alkoholia lainkaan. Ei vaan ole hänen juttunsa.

Vierailija
70/75 |
09.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mies on sellanen että harvemmin pystyy ottamaan vaan sen pari kaljaa,, siinä yleensä sit menee niin että vetää pään täyteen,, eniten mua ottaa päähän ne ikuiset lupaukset että käyn vaan ottaan pari, mä lupaan ja lupaan tällä kertaa se lupaus pitää,,vaan ei pidä

Vierailija
71/75 |
09.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä kerran vuodessa mutta ei humalaan asti kuitenkaan. Tämä siis viimeiset 15v. En siedä oikeastaan ollenkaan alkoholin käyttöä ja jos alkaisi juomaan useammin esim kun lapset muuttavat pois niin eroaisin. En tässä iässä (43v) todellakaan katselisi kännäämistä. Parikymppisenä sitä sieti enemmän.

Vierailija
72/75 |
24.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostaa kaljalaatikon torstaina viikonloppua varten ja jokunen tölkki menee heti. Lauantaina pitää hakea jo lisää, ettei lopu kesken. En tiedä montako ostaa launtaina. Sunnuntaina menee loput.

Vierailija
73/75 |
24.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mies ei juo, johtuu siitä että on kuollut. Ei muuten juonu eläessäänkään. Minä itse en juo, johtuu siitä että ei tartte. Ei eläessä eikä kuollessa. Onko selvä.

Vierailija
74/75 |
24.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keskimäärin 2 lasillista viiniä ja yhden oluen per kk ruuan kanssa. Kesän aikana pari drinkkiä.

Vierailija
75/75 |
31.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun mies juo olutta kaksi salkkua illassa, sitten hän kusee housuun koska ei viitsi mennä vessaan. "kyllähän kesä kuivaa minkä kastelee" hän sanoo. Hänen mahansa on löysä jatkuvasti, hän harrastaa piereskeleyä, paska menee housuun usein. Ukko haisee kaljalle ja paskalle, hänellä on iso maha joka yltää maahan. Aion viedä hänet kierrätykseen, minne saa viedä vanhat ja kuluneet miehet? 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi yksi