Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka paljon teidän miehet juo?

Vierailija
08.02.2022 |

Ennen kuin joku alkaa viisastelemaan, alkoholista puhun.

Mua on häirinnyt miehen alkoholin käyttö oikeastaan ihan aina. Joka perjantai ja lauantai juo, tarkkoja määriä en tiedä, kun vähän pulloja piilottelee, mutta varmaan jonkun 7-10 olutta, vähän viskiä ja viiniä lisäksi. Krapulaa ei tule koskaan.

Nyt kun otin asian puheeksi niin mies raivostui ihan täysin. Olen kauhea nipottaja enkä anna miehen rentoutua. Alkaa vaan ärsyttää tämä, lomapaikatkin pitää valita sen mukaan että alkoholia saatavilla mahdollisimman paljon, esim Dubaita ei voinut kuvitellakaan joskus lomapaikaksi kun siellä juominen ei ole niin suotavaa.

Ihan mielenkiinnosta siis kysyn: kuinka paljon muiden miehet juo?

Mieheni on muuten rakas, hyvä isä, hoitaa työnsä hyvin. Mutta välillä toivon, ettei alkoholi olisi ihan niin suuri osa elämää.

Kommentit (75)

Vierailija
21/75 |
08.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä. Exä joi aina kun oli mahdollisuus tai pieninkin syy just niin paljon kuin halusin. Aikani kattelin sitä mutta jäin kakkoseksi. Etpä sä ap sille mitään mahda vaikka kuinka rukoilisit ja tänne kirjoittelisit. Tule aina olemaan kaksi alkoholille.

Vierailija
22/75 |
08.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä menee yhdessä helposti kolmen litran viinipönikkä illassa melkein kokonaan ja mies voi juoda lisäksi jonkun oluen ja molemmat vaikka vähän brandya tai vodkaa lisäksi. Meillä ei enää ole kotona asuvaa lapsia kummallakaan. Ei juoda välttämättä joka viikonloppu, mutta välillä tulee tissuteltua kahtenakin iltana. Ja sanottakoon, että jos olisi lapsia taloudessa, en joisi itse niin paljon enkä katselisi miehenkään juomista, mutta kahdestaan ei malta mennä nukkumaan, kun kuunnellaan samalla musiikkia ja jos juomista jatkuu kymmenenkin tuntia, niin ehtiihän siinä ottamaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/75 |
08.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

” Mua on häirinnyt miehen alkoholin käyttö oikeastaan ihan aina.” Lopetin lukemisen tähän.

Kannattaa lopettaa ihan kokonaan, ainakin näiden palstojen lukeminen, jos ei sulla siitä ton enempää mitään tuu.

Sinä et koppaa pointtia mikä tuossa oli. Jos jo seurustelun alkuvaiheessa tulee ne viat ja puutteet esille ei silloin suhdetta jatketa. Sitä on vähän turha parkua, kun ne paskat on jo housuissa.

Vierailija
24/75 |
08.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies juo joskus (harvakseltaan) kavereidensa kanssa, ja joskus (muutaman kerran vuodessa) juomme alkoholia myös yhdessä. Yleensä teemme silloin hyvää ruokaa, juomme viiniä, olutta tai mahdollisesti vähän viskiä, katsomme jonkun kivan leffan tai vanhoja musiikkivideoita.

Nuorempana alkoholia tuli nautittua useammin ja enemmän, nykyisin alkoholinkäyttö on vähentynyt todella paljon. Kivaa on ilmankin. Tosin joskus on kivaa myös nauttia se muutama lasillinen.

Mieheni alkoholinkäyttö ei häiritse minua. Lapsia meillä ei ole. Olemme molemmat yli viisikymppisiä.

Vierailija
25/75 |
08.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieheni joi vuosien ajan 10 - 15 olutta joka päivä, kunnes terveys petti totaalisesti. Mieheni on pitkäaikaistyötön.

Tämän vuoden puolella ei ole sitten ottanut alkoholia tippaakaan. Tsemppaan parhaani mukaan ja näen, miten karmeita vieroitusoireet voivat olla.

Vierailija
26/75 |
08.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

3-5 litraa

Vierailija
27/75 |
08.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olut on kyllä niin saa...tanan pahaa ettei kolmea enempää saa edes alas... Lonkeroa menee sellainen 6-12 joka viikonloppu, vaimo juo melkeinpä saman verran. Viini yök, yök... viinaa en ota. Mies itse.

Vierailija
28/75 |
08.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arvostan häntä, koska hän ei juo juurikaan. Viinipullo saatetaan viikonlopun aikana juoda kahdestaan. Hän joutui kaatamaan oluet viemäristä, kun olivat vanhentuneet. Sama mun (ennen koronaa) ostetuille laivatuliaisille taitaa käydä. 

Olin hetken miehen kanssa, joka saunoi ja piti vilvoittelutaukoja juoden aina yhden. Lauteillakin oli tölkki mukana. Sitten laivareissuilla jatkoi vielä aamullakin, samoin ei ikinä voinut olla kuski. Suhde loppui, kun pillastui, että joutui ajamaan autoa vielä illalla, eikä ollut siis saanut juoda. Onneksi pääsin eroon, vaikka tajusin riippuvuuden oikeastaan jälkeenpäin vasta. Eli että kaikki vehtaamiset aikataulujen, menojen ym suhteen liittyi siihen, että missä välissä hän juo.

Vierailija
29/75 |
08.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

” Mua on häirinnyt miehen alkoholin käyttö oikeastaan ihan aina.” Lopetin lukemisen tähän.

Kannattaa lopettaa ihan kokonaan, ainakin näiden palstojen lukeminen, jos ei sulla siitä ton enempää mitään tuu.

Sinä et koppaa pointtia mikä tuossa oli. Jos jo seurustelun alkuvaiheessa tulee ne viat ja puutteet esille ei silloin suhdetta jatketa. Sitä on vähän turha parkua, kun ne paskat on jo housuissa.

Ai anteeks

Vierailija
30/75 |
08.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis toi on todella voi sanoa raivostuttavaa tuo miehen jatkuva juominen. Tänään ei päässyt edes autosta ylös.

Vierailija
31/75 |
08.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pieni lasillinen konjakkia noin kerran kuukaudessa.

Vierailija
32/75 |
08.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieheni alkoholikäytös melko samanlaista kuin ap:n. Vaikka varsinaista krapulaa ei miehellä 10-15 kaljan jälkeen tuleekaan, niin niiden yhdistelmä valvomisen kanssa varmistaa sen, että minä herään aina pienten lasten kanssa vklp aamuisin.

Miehen mielestä on nipottamista jos alkoholin käyttöä kommentoin. Vaikka mies ei olekkaan väkivaltainen tai jätä tärkeitä asioita tekemättä ja hoitaa työnsä, niin silti mielestäni kittaaminen vaikuttaa perhe-aikaamme vklp ja pikkuhiljaa se yhteys ja kunnioitus miestä kohtaan alkanut hiipua.

Vierailija
33/75 |
08.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

On tämä alkoholi kumma homma, itse en ole koskaan juonut ollenkaan ja minua on siksi koko ikäni pidetty outona kun en juo, siksi jäänyt parisuhteetkin muodostumatta ja muutama kaverikin tullut menetettyä. Ei oikein kulttuuriperinne ole sallinut maaseudulla asuvan 70-luvun puolella syntyneen miehen olla juomatta alkoholia.

Vierailija
34/75 |
08.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ollaab oltu 5 vuotta yhdessä ja sinä aikana mies on juonut kahdesti. Ensimmäisellä kertaa kavereiden kanssa hieman enemmän (pieni hiprakka), toisella kertaa erikoisoluen mökillä ja senkin kuulemma pilasin moralisoinnilla 😄 juomattomuus oli mulle puolison valinnassa aivan kynnyskysymys ja tein myös täysin selväksi, ettå en katso ollenkaan juomista. Tuskin mies joisi kovin paljoa enempää vaikka en olisikaan ottanut nollatoleranssia. Alkoholitonta olutta juo esim. Saunassa ja siitä käytiin todella kovaa vääntöä voiko niin tehdä lasten nähden. Lopulta annoin periksi sillä mies oli taipumaton.

Jos juominen on noin suurta ja häiritsee, tekisin vain täysin selväksi ettå se on joko alkoholi tai parisuhde, ja pitäisin siitä kiinni. Kyllä lapsillakin on parempi elämä ilman juoppoisää, vaikka olisi sun mielestå miten hyvä isä. Alkoholi on aina pelottavaa ja ahdistavaa lapselle.

Olen yleensä sitå mieltä, että aina kannattaa yrittää, mutta päihteet ja väkivalta ovat poikkeus. Yhdessä ja erikseen.

Ei ole kohtuukäyttöä ja miehen reaktio ottaessasi aiheen esille todistaa addiktion.

T. Alkoholistin aikuinen lapsi

Vierailija
35/75 |
08.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähemmän kuin minä. Olut tai lasi viiniä ruuan kanssa pari kertaa viikossa. Joskus joku digestiivi kun syödään pitkän kaavan mukaan. En edes muista milloin olisin viimeksi nähnyt hänet humalassa.

Vierailija
36/75 |
08.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieheni ei juo mitään: hän on joogi ja elää tosi terveellisesti. Emme ole koskaan juoneet teetä vahvempaa. Itse juon oluen pari kertaa vuodessa.

Vierailija
37/75 |
08.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä kaksi olutta: toisen jouluna ja toisen juhannuksena.

Vierailija
38/75 |
08.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siinä rouville vähän miehen näkökulmaa asiaan!

Mut mites vesikidutus?

Vierailija
39/75 |
08.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei yhtään, ei ole koskaan edes maistanut.

Vierailija
40/75 |
08.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tavattiin kilpaurheilupiireissä ja samanlaiset elämän tavat yhdisti ja alkoholi ei kuuluu meidän kurinalaiseen ja tavoitteelliseen elämään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi neljä