Kuinka paljon teidän miehet juo?
Ennen kuin joku alkaa viisastelemaan, alkoholista puhun.
Mua on häirinnyt miehen alkoholin käyttö oikeastaan ihan aina. Joka perjantai ja lauantai juo, tarkkoja määriä en tiedä, kun vähän pulloja piilottelee, mutta varmaan jonkun 7-10 olutta, vähän viskiä ja viiniä lisäksi. Krapulaa ei tule koskaan.
Nyt kun otin asian puheeksi niin mies raivostui ihan täysin. Olen kauhea nipottaja enkä anna miehen rentoutua. Alkaa vaan ärsyttää tämä, lomapaikatkin pitää valita sen mukaan että alkoholia saatavilla mahdollisimman paljon, esim Dubaita ei voinut kuvitellakaan joskus lomapaikaksi kun siellä juominen ei ole niin suotavaa.
Ihan mielenkiinnosta siis kysyn: kuinka paljon muiden miehet juo?
Mieheni on muuten rakas, hyvä isä, hoitaa työnsä hyvin. Mutta välillä toivon, ettei alkoholi olisi ihan niin suuri osa elämää.
Kommentit (75)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siinä rouville vähän miehen näkökulmaa asiaan!
Mut mites vesikidutus?
En harrasta, mutta Irwin ja olut ovat loistava yhdistelmä.
Ei juoda tietenkään ollenkaan ikinä mitään, paitsi joskus vaan..haha. On se minustakin todella turhaa. Paljon muuta mukavampaa tekemistä on maailma täynnä. Olen liikunnallinen ihminen. Mies kyllä tykkää rentoutua alkoholin avulla, mikä on minusta harmi. Tykkää siis juoda itsensä humalaan. Toivon, että jonain päivänä tulis semmonen, että kroppansa sanoutuisi tuosta irti ja hänen ois pakko lopettaa. Sitä odotellessa.
Vierailija kirjoitti:
Apn kanssa mietin samoja juttuja kirjoitti:
Mieheni alkoholikäytös melko samanlaista kuin ap:n. Vaikka varsinaista krapulaa ei miehellä 10-15 kaljan jälkeen tuleekaan, niin niiden yhdistelmä valvomisen kanssa varmistaa sen, että minä herään aina pienten lasten kanssa vklp aamuisin.
Miehen mielestä on nipottamista jos alkoholin käyttöä kommentoin. Vaikka mies ei olekkaan väkivaltainen tai jätä tärkeitä asioita tekemättä ja hoitaa työnsä, niin silti mielestäni kittaaminen vaikuttaa perhe-aikaamme vklp ja pikkuhiljaa se yhteys ja kunnioitus miestä kohtaan alkanut hiipua.
Mies alkoi käyttämään alkoa vasta saatuanne lapsia?
Nainen ottaa miehestä eron, mutta altistaa edelleen lapset alkon riskeille.
Vierailija kirjoitti:
Ei juoda tietenkään ollenkaan ikinä mitään, paitsi joskus vaan..haha. On se minustakin todella turhaa. Paljon muuta mukavampaa tekemistä on maailma täynnä. Olen liikunnallinen ihminen. Mies kyllä tykkää rentoutua alkoholin avulla, mikä on minusta harmi. Tykkää siis juoda itsensä humalaan. Toivon, että jonain päivänä tulis semmonen, että kroppansa sanoutuisi tuosta irti ja hänen ois pakko lopettaa. Sitä odotellessa.
Siis mitä minä just luin? Sinä siis odotat ja odotat, että mies muuttuisi?
Onpas täällä taas paljon täydellisiä ihmisiä jotka havaitsee ja jättää alkoholismiin taipuvat tyypit jo alkumetreillä. Onneksi olkoon teille. Tuntuu että aika monesti ne suhteet alkaa baarissa ja seurustelun alkuvuodet on meillä nuorilla muutenkin aikamoista biletystä. Se saattaakin olla toisille pysyvä olotila, alkoholismi on pirullinen tauti. Ihmiset myös muuttuu ja alkoholin käyttö samalla. Meilläkin oli railakkaat alkuvuodet, nyt ollaan vuosien varrella jo mökkiydytty. Juomiskerrat on vähentyneet reilusti, mutta nyt on tullut kertoja että Mies juo itsensä välillä ihan tiedottomaan tilaan ja pissaa housuun tms. Yksi pelottava kerta näin tapahtui ulkomailla, eikä taksit ottaneet kyytiin, eikä millään meinattu päästä hotellille. Luulin ensin että hänet on huumattu, kun olimme festareilla ja uusia tuttavuuksia oli paljon. Mutta nyt sama on toistunut muutaman kerran kotimaassakin, ehkä n. kerran pari vuodessa, mutta kuitenkin. Olen asian ottanut puheeksi, mutta hän ei halua puhua/ vähättelee asiaa. Jos arki kuitenkin menee hyvin, nii kai se riittää. Tsemppiä ap!
Tarina on kuin minun kirjoittamani, sillä erolla että yhteisiä lapsia ei ole eikä tule. Johtuu suurelta osin tuosta alkoholinkäytöstä.
Juo varmaan ainakin 10 alkoholiannosta pe ja la molempina päivinä. Sunnuntaina myös ainakin 5
Ei juo enää ollenkaan. Kolme vuotta nyt mennyt näin. Sitä ennen joi ehkä yhtenä iltana joka toinen viikonloppu. Ei mitään nolottavaa ördäystä tms, mut hän kyllästyi siihen, kuinka kauan yhdestä illasta kestää tuntea itsensä taas oikeasti virkeäksi ja tasapainoiseksi itsekseen. Käy ja käydään kyllä paikoissa, missä muut juovat. Itse käytän minimaalisen vähän alkoholia, juomattomuudesta on ollut meille vain iloa.
Vierailija kirjoitti:
Mieheni joi vuosien ajan 10 - 15 olutta joka päivä, kunnes terveys petti totaalisesti. Mieheni on pitkäaikaistyötön.
Tämän vuoden puolella ei ole sitten ottanut alkoholia tippaakaan. Tsemppaan parhaani mukaan ja näen, miten karmeita vieroitusoireet voivat olla.
Raittius on vielä paljon isompi asia, kuin ettei juo. Juomattomuus on raittiuden alku ja tietysti tärkein osa.
Suosittelen koko sydämestäni vertaistukea. AA-ryhmää. Toivon teille molemmille kaikkea hyvää.
Joku absolutismin vaatiminen mieheltä kuulostaa kyllä vähän yhtä jyrkältä vaatimukselta kuin vaikka jonkun tietyn BMI:n omaaminen naiselta...
Jotkut siihen suostuu puolin ja toisin ja lienevät kai onnellisiakin.
Ja joillekin viina ei vaan yksinkertaisesti sovi, eikä heidän pitäisi ottaa tippaakaan.
Väitän kuitenkin että valtaosalla ei ole ongelmaa alkoholin kanssa, jos ei siitä toinen halua välttämättä sellaista tehdä.
Ja joo, kaksi perjantaipulloa kuukaudessa noin suurinpiirtein.
Tässäkuussa juonut 1 oluen ruuan kanssa. Viimekuussa jaettiin viinipullo samoin ruuan kanssa, loput meni pataan
Melkoisen raitista porukkaa täällä kyllä ja hyvähän se on. Itse miehenä minulle jäi Saksassa asuessani vähän se tapa että ei olutta demonisoida ja yhden tai kaksi otan lähes joka päivä. Ruuan kanssa, liikunnan jälkeen saunassa ym. Vanhempani olivat täysin raittiita ja kiitollinen siitä, kun näin kuitenkin kavereiden vanhemmista sen mihin pahimmillaan johtaa.
Vierailija kirjoitti:
En tiedä. Exä joi aina kun oli mahdollisuus tai pieninkin syy just niin paljon kuin halusin. Aikani kattelin sitä mutta jäin kakkoseksi. Etpä sä ap sille mitään mahda vaikka kuinka rukoilisit ja tänne kirjoittelisit. Tule aina olemaan kaksi alkoholille.
Oma mieheni olisi todennäköisesti alkoholisti, jos en olisi yli 20 vuotta sitten, että alkoholi ei saa kuulua jokapäiväiseen elämään. Pitkään siinä meni, mutta hän ei enää käytä alkoholia kuin satunnaisesti. Silmiä avaavaa hänelle oli, että kerroin yhden kännäilyn jälkeen että olin ollut hyvin lähellä soittaa poliisit hakemaan hänet kotoa örveltämästä. Ja tämä olisi ollut se hellempi keino, oikeasti olin sinä yönä ollut niin raivoissani että harkitsin hänen hiljentämistään tyynyllä hänen maatessaan liikuntakyvyttömänä lattialla.
Vierailija kirjoitti:
Tarina on kuin minun kirjoittamani, sillä erolla että yhteisiä lapsia ei ole eikä tule. Johtuu suurelta osin tuosta alkoholinkäytöstä.
Juo varmaan ainakin 10 alkoholiannosta pe ja la molempina päivinä. Sunnuntaina myös ainakin 5
Aika rajua. Valitset mieluummin juopon miehen kuin perheen ja lapset?
45v miehenä vastaan omasta puolestani. Juon kuukaudessa 0-2 olutta. Siideriä tai väkeviä en juo ollenkaan. Viiniä joisin parisuhteessa varmasti enemmän, koska voisi jakaa toisen kanssa pullon. Nykyään juon viiniä lähinnä, jos äitini ostaa merkkipäiväksi pullon. Ei tule mentyä erikseen Alkoon itse. Normipullo viiniä on pelkästään itselleni turhan iso ja hintava.
Tosi harvoin, ehkä kerran, korkeintaan kahdesti vuodessa oluen tai kaksi. Muutaman vuoden välein raahautuu urheiluporukan saunailtaan ja on sielläkin selvänä, että pääsee kotiin. Jos olisi musakeikkoja niin silloin varmaan ottaisi kaljan. Vaikea sanoa mikä tahti keikoilla käymiseen nyt olisi. Mies on yrittäjä ja pienten lasten isä niin ei kauheasti ehdi krapuloimaan ja on muutenkin hyvät elintavat.
Itsekään en juo oikeastaan koskaan, mutta sitten kun ei tarvitse olla lapsia varten selvänä niin varmaan kiskaisen oikein kipakoita kännejä taas kerran, ehkä pari kertaa vuodessa. Musta on kyllä hauska olla ihan kunnolla sekaisin satunnaisesti hyvässä seurassa, esim. sisarusten kanssa eikä ole tullut koskaan krapulaa. Mut sillä tavalla kuitenkin, ettei siitä kukaan joudu kärsimään.
Isäni on alkoholisti ja se kyllä joi varmaan 364 päivänä vuodesta, että ei se aina hauskaa ollut ja surullista nyt kun terveys alkaa prakailla vaikka aina on asiansa hoitanut, lapset tosin ehkä vähän sinnepäin.
Huonosti, viime viikolla kaadoin just pölyttyneen 24 packin viemäristä alas kun oli mennyt vanhaksi kaljat vuosi sitten. Oli saanut ne jostain avusta kiitoksena.
Mieheni on absolutisti, ja minäkin olen alkuvuodet tipattomalla. Alkoholi ei muutenkaan kuulu elämäämme kiinteästi vaan liittyy juhliin ja muihin poikkeustilanteisiin.
Yhden oluen lähes joka arki-ilta ruoan kanssa. Vapaapäivänä jopa kaksi, jos on villillä tuulella. Bileissä max neljä.
Oksettavaa. En katsoisi hetkeäkään.
Mies alkoi käyttämään alkoa vasta saatuanne lapsia?