Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuolema

Vierailija
18.06.2015 |

Kaikki mitä olet saavuttanut elämässäsi on täysin turhaa sinulle itsellesi, koska tulet kuolemaan. Lakattuasi olemasta se on aivan yhdentekevää mitä ikinä olet tehnyt tai jättänyt tekemättä, koska et ole enää olemassa.

Ja se voi tapahtua milloin vain. Voit saada äkillisen aivoverenvuodon minuutin päästä tai kuolla hitaasti syöpään vasta vuosien päästä, mutta sinä tulet kuolemaan jonakin päivänä 100% varmasti.

Eikö kaikki olekkin aika turhaa?

Kommentit (31)

Vierailija
21/31 |
18.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanitas omnia.

Vierailija
22/31 |
18.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.06.2015 klo 18:02"]

Kuolema ei vie merkitystä. Elämän tarkoitus on elämä itse ja elämän ylläpitäminen tietyissä rajoissa.

Entä sivujuonne: kun äitisi on kuollut, oletko sitä mieltä että kuoleman tultua hänen elämänsä menetti merkityksensä?

[/quote]Yleinen harha. Ei sillä elämällä ole mitään merkitystä kun kuolet.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/31 |
18.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Angstisella teinillä on liian pitkä kesäloma.

Vierailija
24/31 |
18.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.06.2015 klo 19:13"]

[quote author="Vierailija" time="18.06.2015 klo 18:02"]

Kuolema ei vie merkitystä. Elämän tarkoitus on elämä itse ja elämän ylläpitäminen tietyissä rajoissa.

Entä sivujuonne: kun äitisi on kuollut, oletko sitä mieltä että kuoleman tultua hänen elämänsä menetti merkityksensä?

[/quote]Yleinen harha. Ei sillä elämällä ole mitään merkitystä kun kuolet.

[/quote]Sinähän sen tiedät.. voisitko kertoa meille tyhmemmillekin mistä olet tuon tetosi saanut ja vapauttaa meidät tästä yleisestä harhasta?

Vierailija
25/31 |
18.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et voi todistaa. Tiedä vaikka on taivaan kaltainen paikka..

Vierailija
26/31 |
18.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.06.2015 klo 17:53"]

Ei tietenkään ole.

Kun kuolen olen ELÄNYT ja jätän lapsilleni ison perinnön.

[/quote]

Mulla ei ole lapsia. Elän vain ystävieni muistoissa sen ajan mitä muistavat. Perintökin on jollekin ihan ylimääräistä bonusta. 

Vierailija
27/31 |
18.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.06.2015 klo 17:51"]Kaikki mitä olet saavuttanut elämässäsi on täysin turhaa sinulle itsellesi, koska tulet kuolemaan. Lakattuasi olemasta se on aivan yhdentekevää mitä ikinä olet tehnyt tai jättänyt tekemättä, koska et ole enää olemassa.

Ja se voi tapahtua milloin vain. Voit saada äkillisen aivoverenvuodon minuutin päästä tai kuolla hitaasti syöpään vasta vuosien päästä, mutta sinä tulet kuolemaan jonakin päivänä 100% varmasti.

Eikö kaikki olekkin aika turhaa?
[/quote] Onhan tuokin tapa ajatella asiaa. Ihmisiä ohjaa alkukantaiset vietit. Lisääntyminen, selviytyminen, taisteleminen. Pohjimmiltaan samat kuin eläimillä. Mutta turhaa suhteessa mihin? Kyllähän sitä ahdistuu, jos miettii millaisia mitättömiä, merkityksettömiä satiaisia ihmiset ovat maailmankaikkeudessa. Elämä tuskin on vain maapallolla. Itse asiassa olisi kaikkien todennäköisyyksien vastaista. Niin käsittämättömän laaja on tämä kaikkeus. Ja kun raja tulee vastaan, mitä se on? Teräsbetonia? Pelkkää tyhjyyttä? Miettikääpä sitä, mutta älkää ahdistuko. Se on aika vaikeaa. Siksi on kehitetty yksinkertaistettu malli. Uskonto.

Vierailija
28/31 |
18.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen eronnut ja minulla on yksi lapsi. Ei kiinnosta, hommatkoon oman omaisuutensa jos tykkää. Olen perinyt ainoana lapsena omat vanhempani ja kaiken laitan haisemaan omaan hyvinvointiini ja nykyisiin naisiini. Kyllä elämä on ihanaa!

Vierailija
29/31 |
18.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuolemaa ei ole. Me kaikki olemme yhtä, erillisyyttä ei ole, vaikka siltä vaikuttaa tässä todellisuudessa. Kuolemassa palaamme yhteen, kunnes ehkä taas synnymme uudelleen omiksi persooniksemme. Luomme yhdessä elämän jota elämme ja luoja kokee sen kauttamme meinä koska me kaikki olemme yhtä ja samaa suurta henkeä. Jumala on kaikki mitä ON. Sen minkä elät ja koet sen myös jumala kokee ja on siksi luonut meidät itsestään voidakseen kokea suuruutensa ja suodakseen meidän nauttia kättensä töistä ja luoda elämää omalta osaltamme. Elämä on tehty elettäväksi, kaikelle on merkitys ja kaikella mitä teet on merkitystä ja vaikutus tällä maapallolla elämään jota elämme. Tätä on myös karm: me itse luomme todellisuutemme ja seuraavassakin elämässä joudumme/pääsemme niittämänn sitä mitä olemme edellisessä elämässämme luoneet. Mieti siis miten elät ja mitä luot <3.

Vierailija
30/31 |
18.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka on luonut jumalan?

Vierailija
31/31 |
18.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.06.2015 klo 20:06"]

Kuka on luonut jumalan?

[/quote]

Jumalaa (raamatussa myös jahve tai jhwh) ei ole luotu, jumala ei ole syntynyt. Jumala ON. Jumala on oleminen. Jumala on kaikkeus. Jumala on A ja O, alku ja loppu.

Wikipedia selittää: Nimen Jahve merkitystä ei tiedetä varmasti. On arveltu, että nimi on johdettu heprean verbistä hawa ('olla') ja että se voi tarkoittaa esimerkiksi 'hän on', 'hän joka on', 'oleminen' tai ’hän, joka aiheuttaa [olevan] olemisen’.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi neljä