Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuolema

Vierailija
18.06.2015 |

Kaikki mitä olet saavuttanut elämässäsi on täysin turhaa sinulle itsellesi, koska tulet kuolemaan. Lakattuasi olemasta se on aivan yhdentekevää mitä ikinä olet tehnyt tai jättänyt tekemättä, koska et ole enää olemassa.

Ja se voi tapahtua milloin vain. Voit saada äkillisen aivoverenvuodon minuutin päästä tai kuolla hitaasti syöpään vasta vuosien päästä, mutta sinä tulet kuolemaan jonakin päivänä 100% varmasti.

Eikö kaikki olekkin aika turhaa?

Kommentit (31)

Vierailija
1/31 |
18.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tietenkään ole.

Kun kuolen olen ELÄNYT ja jätän lapsilleni ison perinnön.

Vierailija
2/31 |
18.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei. Tämä elämä on tarkoitettu elettäväksi. Oikeissa mittasuhteissa voi ja kannattaa nauttia siitä ja tehdä suunnitelmia, hankintoja, mitä kukin arvostaa.

Tottahan se että kuoleman hetkellä kaikki se jää taakse mutta ei kai sen takia tarvitse jättää elämättä, odotella vain suupielet alaspäin vääjäämättä tulevaa kuolemaa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/31 |
18.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattele jos kaikki ajattelsiisvat noin, miten paljon hyvää olisi jäänyt toteututumatta, tieteessä, taiteessa, tekniikassa, lääketieteessä jne? Toki paljon pahaakin olisi jäänyt tapahtumatta mutta sellaista omn elämä.

Vierailija
4/31 |
18.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja voiko sen sitä paitsi sanoa olevan varmaa, että kuoleman jälkeen lakataan olemasta? Ok, onhan se hyvinkin mahdollista, mutta maailmassa on monia muitakin asioita, jotka ovat ihmisen käsityskyvyn ulkopuolella, joten miksei kuolemakin voisi olla yksi niistä?

.
Mä ainakin haluan (naiivisti) uskoa, että tällä kaikella on jokin tarkoitus, vaikka sama ahdistava ajatus toisinaan mielessä käykin.

Vierailija
5/31 |
18.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä merkitystä sillä on mitä tapahtuu tieteessä, taiteessa ym.? Kuolema vie merkityksen kaikelta. Opiskelet kolmasosan elämästäsi, sitten väännät duunia loput ja kuolet. Millään ei ollut mitään merkitystä.

Vierailija
6/31 |
18.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ateisti ja humanisti ja pidän huolen tästä ajasta mikä minulle luonnon oikusta on suotu. Ja pidän huolen muistakin. Ihan vitun pelottavaa tämä elämä mutta samalla niin ihmeellistä juuri sen rajallisuuden takia.

Vierailija
7/31 |
18.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuolema ei vie merkitystä. Elämän tarkoitus on elämä itse ja elämän ylläpitäminen tietyissä rajoissa.

Entä sivujuonne: kun äitisi on kuollut, oletko sitä mieltä että kuoleman tultua hänen elämänsä menetti merkityksensä?

Vierailija
8/31 |
18.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.06.2015 klo 17:53"]

Ei tietenkään ole.

Kun kuolen olen ELÄNYT ja jätän lapsilleni ison perinnön.

[/quote]

Just. Ja ollet tallonut monta jalkoihisi tuolla minä, minä -asenteellasi. Ei muuta kun perintö valtiolle vaan, niin loppuu tuo ahneiden sikiäminen. Ja kateellinen en ole vaan mietin vaan kohtuutta ja oikeudenmukaisuutta. Turha on mussuttaa, että eihän se ole keltään pois, sillä kyllä se aina on. Matemaatikotkin sanovat että resurssit eivät ole rajattomat, vaan on tietty jakovara. Sen kohdentaminen on arvovalinta.

Vierailija
9/31 |
18.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuolemalla ei ole minulle mitään merkitystä. Sen sijaan elämälläni on! Nautin elämästäni enkä mieti kuolemaa.

Vierailija
10/31 |
18.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.06.2015 klo 18:02"]

Kuolema ei vie merkitystä. Elämän tarkoitus on elämä itse ja elämän ylläpitäminen tietyissä rajoissa.

Entä sivujuonne: kun äitisi on kuollut, oletko sitä mieltä että kuoleman tultua hänen elämänsä menetti merkityksensä?

[/quote]

Mutta äidillesi se on ihan sama oliko ikinä edes elossa.

Vierailija
11/31 |
18.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.06.2015 klo 18:00"]

Mitä merkitystä sillä on mitä tapahtuu tieteessä, taiteessa ym.? Kuolema vie merkityksen kaikelta. Opiskelet kolmasosan elämästäsi, sitten väännät duunia loput ja kuolet. Millään ei ollut mitään merkitystä.

[/quote]Onhan sillä merkitystä niille jotka ovat/tulevat "sinun" jälkeesi. Et ole yksin tässä maailmassa, mutta jos et näe muuta kuin oman napasi ymmärrän asenteesi.

Vierailija
12/31 |
18.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.06.2015 klo 18:21"]

[/quote]

[/quote]Mistä tiedät? Kukaan kuollut ei ole tullut kertomaan totuutta.

Vierailija
13/31 |
18.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.06.2015 klo 18:37"]

[/quote]

[/quote]

Kuollut ei ole enään olemassa. Tietoisuus on lakannut olemasta.

Vierailija
14/31 |
18.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko ap masentunut?

Vierailija
15/31 |
18.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.06.2015 klo 18:41"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]et tiedä sitä. Oletat niin.

Vierailija
16/31 |
18.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.06.2015 klo 18:42"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Taidat olla joku uskis? Luulet, että kuoleman jälkeen voi istuskella pilvenhattaralla ja miettiä ylpeänä elämänsä saavutuksia?

Vierailija
17/31 |
18.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole mutta en voi väittää tietäväni totuutta, mihinkään suuntaan. ne uskovaiset jotka tunnen eivät kuvittele tulevaisuudessa istuskelevansa pilvenhattaralla ja miettivän elämäsnä saavutuksia.

Pitäisiköhän sinun hiukan sivistää itseäsi? Ai niin, mutta sehän on aivan turhaa..

Vierailija
18/31 |
18.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.06.2015 klo 18:45"][quote author="Vierailija" time="18.06.2015 klo 18:42"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Taidat olla joku uskis? Luulet, että kuoleman jälkeen voi istuskella pilvenhattaralla ja miettiä ylpeänä elämänsä saavutuksia?
[/quote]
Ja sinä luulet, että ihminen on täysin kaikkitietävä olento, jolla on selvillä kaikki tämän universumin salat? Todella rasittavaa lukea tällaista pätemistä, kun kukaan ei voi VARMASTI tietää, mitä kuoleman jälkeen tapahtuu. Voi tehdä vain olettamuksia tieteen antamissa rajoissa.

Vierailija
19/31 |
18.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikäs wicca siellä nyt kiukuttelee :D

Vierailija
20/31 |
18.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tajusin kuolevani vähän yli 24 vuotiaana sairastuttuani useisiin veritulppiin.Jätin opiskelut ja työt.Nyt teen vain asioita joista nautin,en käy töissä,kasvatan kaiken syötävän itse.Olen niin onnellinen vaikka taloudellisesti tiukkaa.Asun maalla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän yhdeksän