Miten teillä nukutaan vauvaperheet?
Nukkuuko lapsi omassa sängyssä vai perhepedissä? Miksi?
Kommentit (26)
Omassa sängyssä alusta asti. 5kk lähtien omassa huoneessa. Ei ole ollut mitään ongelmaa siellä nukkua kun on alusta asti totutettu. Jos herää aamulla aikaisin tulee viereen n. tunniksi nukkumaan.
[quote author="Vierailija" time="18.06.2015 klo 14:27"]Omassa sängyssä alusta asti. 5kk lähtien omassa huoneessa. Ei ole ollut mitään ongelmaa siellä nukkua kun on alusta asti totutettu. Jos herää aamulla aikaisin tulee viereen n. tunniksi nukkumaan.
[/quote]
Riippuu vauvasta eikä mistään totuttamisesta. Synnärillä toinen alkoi heti nukkumaan tyytyväisenä omassa sängyssä ja toinen ei suostunut nukkumaan ennen kuin pääsi viereeni.
Ei se ole perhepeti jos sängyssä nukkuu äiti ja vauva ja mies häädetty muualle. Se on sillon äidin ja lapsen peti. Ainiin, mut eihän se isä kuulu perheeseen enää siitoksen jälkeen kun siitä tulee vaan sponsori.
[quote author="Vierailija" time="18.06.2015 klo 14:31"]Ei se ole perhepeti jos sängyssä nukkuu äiti ja vauva ja mies häädetty muualle. Se on sillon äidin ja lapsen peti. Ainiin, mut eihän se isä kuulu perheeseen enää siitoksen jälkeen kun siitä tulee vaan sponsori.
[/quote]
Jep. Musta ois ainakin kauheaa, jos vauva erottais äitinsä ja isänsä noin.
Meillä on nukuttu alusta saakka omassa sängyssä ja välillä välissä. Vauva oli 7kk, kun lopetin imettämisen ja siirrettiin omaan huoneeseen. Kuukauden verran heräsi aamuyöstä ja halusi maitoa ja tietysti annoin korviketta. Yösyönti jäi pois vauvan omasta tahdosta. Aamuöisin haetaan vauva meidän väliin jatkamaan unia, jos kuulostaa siltä, että alkaa heräilemään. Joskus otetaan yöllä jo viereen, jos kitisee enemmänkin jos esim. Hampaita tulee. Meidän vauva ollut todella hyväuninen alusta asti eikä ole edes tarvinut miettiä unikouluja.
[quote author="Vierailija" time="18.06.2015 klo 14:36"][quote author="Vierailija" time="18.06.2015 klo 14:31"]Ei se ole perhepeti jos sängyssä nukkuu äiti ja vauva ja mies häädetty muualle. Se on sillon äidin ja lapsen peti. Ainiin, mut eihän se isä kuulu perheeseen enää siitoksen jälkeen kun siitä tulee vaan sponsori.
[/quote]
Jep. Musta ois ainakin kauheaa, jos vauva erottais äitinsä ja isänsä noin.
[/quote]
Joskus kuule ei voi valita. Kyllä se sunkin mieli muuttuisi parin viikon valvomisen jälkeen. Sitä ei etukäteen tiedä mitä saa..
Meillä on molemmat nukkuneet vauvana meidän välissä ja omassa sängyssään. Esikoinen nukkui ehkä puolivuotiaaksi kaikki yöt meidän välissä, sitten alkoi nukkua osan yötä omassa sängyssä. Kuopus on nukkunut jo ihan pikkuisesta asti osan yötä omassa sängyssä, koska mulla oli lonkat hirmu kipeät toisen raskauden jälkeen ja piti saada vaihdella asentoa yöllä. Hänellä oli myös semmoisia vatsavaivoja, joihin auttoi riippumatossa nukkuminen, joten viritimme semmoisen pinnasänkyyn. Nyt kuopus on vuoden ja tulee aina meidän väliin, jos/kun herää öisin.
Nukku ekan vuoden meidän huoneessa, sitten siirrettiin omaan huoneeseen lastensänkyyn. Ei voi seksiä harrastaa jos lapsi nukkuu vieressä :P
Joo kritisoida voi jos ei ole vauvaa joka herää tunnin välein, ihan sama nukkuuko pinniksessä vai vieressä. Mulle helpompi että vieressä kun meinaa voimat loppua jos vielä pitäisi tunnin välein nousta. Siinä ei töissäkäyvää isää tarvitse ajaa sängystä pois, kyllä hän ihan itse mielummin työviikolla nukkuu muualla. Ei tämä ikuisuutta kestä ja turha molempien nukkua huonosti. Molemmat tietty haluaisi nukkua vierekkäin mutta minkäs teet.
T:6
[quote author="Vierailija" time="18.06.2015 klo 15:58"]Joo kritisoida voi jos ei ole vauvaa joka herää tunnin välein, ihan sama nukkuuko pinniksessä vai vieressä. Mulle helpompi että vieressä kun meinaa voimat loppua jos vielä pitäisi tunnin välein nousta. Siinä ei töissäkäyvää isää tarvitse ajaa sängystä pois, kyllä hän ihan itse mielummin työviikolla nukkuu muualla. Ei tämä ikuisuutta kestä ja turha molempien nukkua huonosti. Molemmat tietty haluaisi nukkua vierekkäin mutta minkäs teet.
[/quote]
Oletko edes kokeillut nukuttaa omassa sängyssä? voisi nukkua paremmin, kuulostaa siltä että herää aina unisyklinsä jälkeen, voi herätä vaikka sun liikkumiseen sängyssä tai jotain.
[quote author="Vierailija" time="18.06.2015 klo 15:58"]Joo kritisoida voi jos ei ole vauvaa joka herää tunnin välein, ihan sama nukkuuko pinniksessä vai vieressä. Mulle helpompi että vieressä kun meinaa voimat loppua jos vielä pitäisi tunnin välein nousta. Siinä ei töissäkäyvää isää tarvitse ajaa sängystä pois, kyllä hän ihan itse mielummin työviikolla nukkuu muualla. Ei tämä ikuisuutta kestä ja turha molempien nukkua huonosti. Molemmat tietty haluaisi nukkua vierekkäin mutta minkäs teet.
[/quote]
Suosittelen 6-8kk sitten unikoulua.
Vauva nukkui alusta asti pinnasängyssä meidän sängyn vieressä. Yösyötöt loppuivat 1 kk iässä ja on ollut aina suht hyvä nukkumaan.
[quote author="Vierailija" time="18.06.2015 klo 16:21"][quote author="Vierailija" time="18.06.2015 klo 15:58"]Joo kritisoida voi jos ei ole vauvaa joka herää tunnin välein, ihan sama nukkuuko pinniksessä vai vieressä. Mulle helpompi että vieressä kun meinaa voimat loppua jos vielä pitäisi tunnin välein nousta. Siinä ei töissäkäyvää isää tarvitse ajaa sängystä pois, kyllä hän ihan itse mielummin työviikolla nukkuu muualla. Ei tämä ikuisuutta kestä ja turha molempien nukkua huonosti. Molemmat tietty haluaisi nukkua vierekkäin mutta minkäs teet.
[/quote]
[/quote]
Miksi tätä alapeukutetaan? En sanonut että unikoulu NYT vaan myöhemmin.
[quote author="Vierailija" time="18.06.2015 klo 16:55"][quote author="Vierailija" time="18.06.2015 klo 16:21"][quote author="Vierailija" time="18.06.2015 klo 15:58"]Joo kritisoida voi jos ei ole vauvaa joka herää tunnin välein, ihan sama nukkuuko pinniksessä vai vieressä. Mulle helpompi että vieressä kun meinaa voimat loppua jos vielä pitäisi tunnin välein nousta. Siinä ei töissäkäyvää isää tarvitse ajaa sängystä pois, kyllä hän ihan itse mielummin työviikolla nukkuu muualla. Ei tämä ikuisuutta kestä ja turha molempien nukkua huonosti. Molemmat tietty haluaisi nukkua vierekkäin mutta minkäs teet.
[/quote]
[/quote]
Miksi tätä alapeukutetaan? En sanonut että unikoulu NYT vaan myöhemmin.
[/quote]
Täällä nyt alapeukuttaa kaikki tutti-pullo-teiniäidit jotka huudattaa mukuloitaan. Musta kenenkään perheensisäisiä valintoja ei voi arvostella, kun ei tiedä taustoja!
On sillä pinnasänky meidän sängyn vieressä, mutta mun vieressä se on nukkunu melkein alusta saakka. Poika nyt 9kk ja imetän viel 1-2krt yössä niin menee kätevästi tossa vieressä kun ei tarvi siirrellä tms. Nukutaan hyvin näin.
[quote author="Vierailija" time="18.06.2015 klo 11:19"]On sillä pinnasänky meidän sängyn vieressä, mutta mun vieressä se on nukkunu melkein alusta saakka. Poika nyt 9kk ja imetän viel 1-2krt yössä niin menee kätevästi tossa vieressä kun ei tarvi siirrellä tms. Nukutaan hyvin näin.
[/quote]
Nukkuuko isäkin samassa sängyssä?
Alusta asti nukkunut pinnasängyssä, muutaman ekan kuukauden nukkui samassa huoneessa, mutta nyt omassa erikseen. Olen todella herkkä nukkuja ja heräisin joka tuhahdukseen vaikka vauva nukkuu hvyin koko yön
[quote author="Vierailija" time="18.06.2015 klo 11:24"][quote author="Vierailija" time="18.06.2015 klo 11:19"]On sillä pinnasänky meidän sängyn vieressä, mutta mun vieressä se on nukkunu melkein alusta saakka. Poika nyt 9kk ja imetän viel 1-2krt yössä niin menee kätevästi tossa vieressä kun ei tarvi siirrellä tms. Nukutaan hyvin näin.
[/quote]
Nukkuuko isäkin samassa sängyssä?
[/quote]
Joo nukkuu. Vauva nukkuu mun oikella puolella, minä keskellä ja mies vasemmalla.
Samassa sängyssä, mies nukkuu viikonloput meidän kaa. Heräilee tunnin välein vaikka syö vain 2krt yössä. En jaksa nousta hyssyttelemään noin tiuhaan. Vinkkejä otetaan vastaan miten vauva nukkuisi paremmin, ikää 4kk.
[quote author="Vierailija" time="18.06.2015 klo 12:49"]Isä sohvalla,3,5v omassa huoneessa. Minä ja 12kk perhepedissä. Yritin just yks päivä pinnikseen, mutta hän loukkaantui verisesti :D
[/quote]
mitäs alapeukutatte?