Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

mulla ei synkkaa mun lääkärin kans :( inhoan sitä ja tunne mollemmunpuolinen

Vierailija
02.07.2015 |

Oikeesti. Jotenki tulee luotaan työntävät fibat. Tykkää itse empaattisista ihmisistä. Ja tää on vaan jotenki kylmän ja vihamielisen oloinen. En tykkää. Pakko kuitenkin olla asiallinen ja yrittää tulla toimeen. Harmittaa ku joutuu kuitenki aika paljon lääkärissä nyt käymään.

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
02.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihda lääkäriä. Niin minä teen... Soitin ja selvitin miten vaihto tehdään. Meidän kunnassa on joku virallinen lomake joka pitää täyttää. Noin 3vko menee niin vaihto hyväksytään.
Naapuri kunnassa riittää oma paperille kirjoitettu selvitys.
Asia pitäisi selvitä oman kunnan internet-sivuilta.

Vierailija
2/11 |
02.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on kyse terveyskeskuksen omalääkäristä, niin sinulla on oikeus vaihtaa lääkäriä. Voit myös vaihtaa terveysasemaa, jolloin lääkärikin tietysti vaihtuu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
02.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen minäkin vaihtanut omalääkäriä, vähän samoista syistä. Tosi epäempaattinen ja jotenkin outo. Riitti kun sanoin, että kemiat ei vaan kohtaa. Nyt on vanhempi mieslääkäri, kokenut ja todella sydämellinen.

Vaihtamalla paranee.

Vierailija
4/11 |
02.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on kyllä ihan tosiasia ettei kaikkien hoitavien tahojen kanssa aina tule toimeen yhtä hyvin. Itse olen ollut pitkään psyk.hoidon piirissä ja tavannut useita hoitajia jne. Joidenkin kanssa juttu sujuu tosi hyvin, mutta toisten kanssa ei lainkaan. Joistain huomaa, että he eivät ota minua tosissaan, tuomitsevat, pitävät säälittävänä. Ovat sellaisia ihmisiä joiden kanssa en haluaisi vapaa-ajalla ystävystyä (jos ei olisi potilassuhdetta) eivätkä he minun kanssaan. Ja toiset taas ovat mukavia, empaattisia ja sellaisia joiden kanssa voisin varmasti olla tekemisissä vapaa-ajallakin. Onni onnettomuudessa on, että ainakin täälläpäin vaihtuu hoitajat, lääkärit ym. koko ajan ja heitä on useampi eli samalle, ei-kivalle hoitajalle ei ole pakko mennä toista kertaa. 

On kyllä eräs minua vuosia hoitanut lääkäri (psykiatri) jonka kanssa on äärimmäisen vaikea puhua. Asiaa ei helpota yhtään se, että hän on ulkomaalainen eikä ymmärrä puoliakaan siitä mitä sanon. Hän on nuori, melkein minun ikäiseni nainen, juuri valmistunut, eikä mitenkään "lääkärimäinen". Vaikuttaa ihan perus nuorelta tytöltä, laittautuu ja meikkaa tosi kovasti jne. ja jotenkin se syö sitä autkoriteettia. Vanhemmille, kokeneemmille lääkäreille on helpointa ja turvallisinta avautua. Tämän nuoren lääkärin kanssa menen joka kerta ihan lukkoon kun pitäisi kertoa asioista. Huomaan miten säälien hän katsoo minua ja päädyn paniikissa esittämään että vointini on parempi. Joistain oireista hän ei tiedä lainkaan ja tuloksena on väärät diagnoosit + puutteellinen tieto tilastani.

Vierailija
5/11 |
02.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on aivan sama aikomus nyt syksyllä. Omalääkäri vähättelee ja kun luen sieltä Kannasta mitä se on kirjoitellut, huomaa aina ettei se ole ollenkaan tajunnut mitä olen sanonut tai sitten se on tulkinnut asiat jotenkin todella oudosti.

Itken vastaanotolla kun masentaa ja miehen kanssa menee huonosti, ja lääkäri kirjottanut Kantaan, että asiallinen ja hyvä mieliala! Siis häh?

Vierailija
6/11 |
02.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos vaihtaa lekuria arvauskeskuksessa, saako valita kuka tulee siihen tilalle? Haluaisin naislääkärin.

Vierailija
7/11 |
02.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.07.2015 klo 22:03"]Jos vaihtaa lekuria arvauskeskuksessa, saako valita kuka tulee siihen tilalle? Haluaisin naislääkärin.
[/quote]

Ei voi, mutta aina voi esittää toiveita. Kellä on tilaa niin sille yleensä.

Vierailija
8/11 |
02.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.07.2015 klo 22:02"]

Mulla on aivan sama aikomus nyt syksyllä. Omalääkäri vähättelee ja kun luen sieltä Kannasta mitä se on kirjoitellut, huomaa aina ettei se ole ollenkaan tajunnut mitä olen sanonut tai sitten se on tulkinnut asiat jotenkin todella oudosti. Itken vastaanotolla kun masentaa ja miehen kanssa menee huonosti, ja lääkäri kirjottanut Kantaan, että asiallinen ja hyvä mieliala! Siis häh?

[/quote]

Haha, tästä tulee mieleen kun joskus itkin eräälle lääkärille masennuksesta, jatkuvasta väsymyksestä jne. ja hän pyysi kuvailemaan tätä väsymystä, miten se ilmenee. Sanoin että olen ihan väsynyt koko ajan ja nukun noin 20h vuorokaudessa. Että jatkuva väsymys ja nukkuminen estävät jo kaikkea muuta elämää, ja voisin nukkua jatkuvasti. Lääkäri kirjoitti jotain muistiin ja alkoi sitten kyselemään muista asioista.

Kanta.fi:stä katsoin sitten lääkärin tekemää lausuntoa ja siihen oli kirjoitettu "unirytmi hyvä". Öh, mitä?? :D 

Vierailija
9/11 |
02.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.07.2015 klo 22:06"][quote author="Vierailija" time="02.07.2015 klo 22:02"]

Mulla on aivan sama aikomus nyt syksyllä. Omalääkäri vähättelee ja kun luen sieltä Kannasta mitä se on kirjoitellut, huomaa aina ettei se ole ollenkaan tajunnut mitä olen sanonut tai sitten se on tulkinnut asiat jotenkin todella oudosti. Itken vastaanotolla kun masentaa ja miehen kanssa menee huonosti, ja lääkäri kirjottanut Kantaan, että asiallinen ja hyvä mieliala! Siis häh?

[/quote]

Haha, tästä tulee mieleen kun joskus itkin eräälle lääkärille masennuksesta, jatkuvasta väsymyksestä jne. ja hän pyysi kuvailemaan tätä väsymystä, miten se ilmenee. Sanoin että olen ihan väsynyt koko ajan ja nukun noin 20h vuorokaudessa. Että jatkuva väsymys ja nukkuminen estävät jo kaikkea muuta elämää, ja voisin nukkua jatkuvasti. Lääkäri kirjoitti jotain muistiin ja alkoi sitten kyselemään muista asioista.

Kanta.fi:stä katsoin sitten lääkärin tekemää lausuntoa ja siihen oli kirjoitettu "unirytmi hyvä". Öh, mitä?? :D 
[/quote]

Lääkärit nyt kirjoittaa tai sanelee sinne mitä sattuu. Ehkei ne saa itekään selvää niistä muistiinpanoista :D

Vierailija
10/11 |
02.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa tosiaan vaihtaa. Jo sillä on sairastuttavasi vaikutus, että joutuu stressaamaan lääkärin tapaamista.

Vierailija
11/11 |
02.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onkohan meillä sama lääkäri...

Mistä päin Suomea, ap?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme seitsemän