Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten kampaamot voi laskuttaa tällaisiä hintoja?

Vierailija
16.06.2015 |

Miten ihmeessä hiusten tasaus voi maksaa 36€? Miehet saa sillä paljon monitöisemmän parturoinnin.

Tässä kammattiin hiukset suoriksi ja niks naks 3cm pois ja aikaa meni 5 min!!!

Muutama ( n. 8 raitaa)  120 €! Tietysti pesu, mutta ainoastaan kuivaus ei föönausta ja itse kiepautin hiukset ponnarille ja sitten tuli tämä lasku!

Kommentit (166)

Vierailija
101/166 |
17.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.06.2015 klo 18:58"]

Ensiksi voit vähentää summasta 24% arvonlisäveroa joka kulkee suoraan verottajalle jättämättä penniäkään kampaamoon. Hyvänä nyrkkisääntönä voi pitää että jos kampaamokäynti maksaa (väri+leikkaus+viimeistelyt mihin aikaa menee n.2tuntia) alle 100€, on todennäköistä että toiminta on tappiollista yrittäjälle. Hyväntekeväisyyttä ei kampaajatkaan harrasta.

[/quote]

Alv tilitetään verottajalle, mutta ennen tilitystä siitä vähennetään ostojen alv. Tämä tunnutaan usein unohtavan.

Vierailija
102/166 |
17.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kampaamopalveluiden hinnat vaihtelevat suurestikkin liikkeen siainnin,paikkakunnan,yms.vuoksi,hinnasto löytyy(tai pitää pyydettäessä löytyä)liikkeen ikkunalta,hinnastosta tulee löytyä liikkeen hinnoittelu eri työvaiheille(leikkaus,raidat jms) hinta on syytä varmistaa aina etukäteen(tilattaessa)näin vältytään ikäviltä yllätyksiltä! vähävaraisen kannattaa suosia kampaamokoulujen palveluja hintataso oppilastyönä edullinen,kampaamokouluja(ammattiopistoja jms)löytyy jo kaikista suuremmista kaupungeista,on myös mahdollista tilata ns.kotikampaaja(kiertävä kampaaja) tuolloin ammatinharjoittaja saapuu luoksenne,tähän käyntiin on mukava yhdistää koko perheen hiustenhoito+huolto,etukäteen sovittuna hintataso on vähintäänkin kohtuullinen,ja lopuksi"mitä prameampi kampaamotila,keskustassa,kalliilla liiketilalla,"sitä suolaisempi on asiakkaalta perittävä hinta palveluista,tämä on hyvä "nyrkkisääntö"palveluntuottajaa valittaessa:) hiustenleikkuu 15e lettikampaus 15e ja latvojen tasaus erit.pitkät kiukset 12e naiset,miesten hiustenleikkuu ja parran trimmaus myös yht.15e Keski-Suomi

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/166 |
17.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa kummalta, käyn kampaamossa 2kk välein leikkaamaan lyhyen tukkani takaisin malliinsa ja siihen kuuluu jos jonkinlaista tekniikkaa, hintaan kuuluu pesu ja muotoilu leikkuun jälkeen ja hintaa on 30e ja koko hommaan menee joskus tuntikin. Plussana kampaajakin on vielä mukava ja viihdyn hänen kanssaan

Vierailija
104/166 |
17.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.06.2015 klo 10:26"]

[quote author="Vierailija" time="17.06.2015 klo 09:59"]

[quote author="Vierailija" time="17.06.2015 klo 06:48"]

Pitäisi panostaa asiakassuhteeseen. Silloin asiakas tulee aina uudelleen. Minulla oli luottokampaaja, joka antoi alennusta pitkän asiakkuuden myötä. Joskus pieni tasais ei maksanut mitään. Leikkaus onnistui aina hyvin. Hän jäi eläkkeelle enkä löydä uutta, joka ymmärtäisi hiuksiani. Hinta kolminkertainen, persoona sopimaton ja lopputulos huono. Eikö kannattaisi panostaa palveluun? Esim 5 minuutin työn hinnoittelu. Eikö asiakkaan odotukset pitäisi aina ylittää?

[/quote]

Muuten joo, mutta kaikki asiakkaat eivät tosiaan ole tässä maailmassa niiden odotuksiensa kanssa. 

Ohuet, lasimaiset, perinteiset pohjoismaalaiset hiukset ja tuodaan Beyoncen kuva, että teeppä mulle tälläinen väri ja leikkaus, saa näyttää tosi tuuheelta. Näitä on yllättävän paljon.

Itse en ole kampaaja, mutta alamme liippaa läheltä ja tunnen paljon kampaajia ja näen sitä ammattia läheltä.

[/quote]

Niin? Ja sitten ammattilainen kertoo perustellusti miksi kyseinen työ on mahdoton, mutta voisimme tehdä näin ja näin, ei siitä samanlaista tule, mutta melko lähelle. Tai sitten etsitään tuolta mallikirjasta joku toinen kiva kasvoihin sopiva malli, joka toimii loistavasti ohuella ja lasimaisella hiuksella?

Oliko hankalaa, ei. Sitä vartenhan se ammattitaito hankitaan, että tiedetään mitä hiuksilla tehdään ja osataan kertoa se myös asiakkaalle.

[/quote]

Melko lähelle? Oh really. Kyllä, tottakai asiasta kerrotaan että se on mahdoton, mutta nämä jotka ovat päättäneet lähteä kampaamosta Beyonce-odotuksilla, eivät siihen todellakaan tyydy. Kuvittelevat nimittäin että kaikki kauneusalalla olevat ovat joitain taikureita. 

Vierailija
105/166 |
17.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.06.2015 klo 10:42"]

Melko lähelle? Oh really. Kyllä, tottakai asiasta kerrotaan että se on mahdoton, mutta nämä jotka ovat päättäneet lähteä kampaamosta Beyonce-odotuksilla, eivät siihen todellakaan tyydy. Kuvittelevat nimittäin että kaikki kauneusalalla olevat ovat joitain taikureita. 

[/quote]

Olisikohan suomalaiskampaajien aika ottaa itseään niskasta kiinni ja kasvattaa se selkäranka? Alalle on pesiytynyt joukko taitaviakin kampaajia, mutta iso osa on näitä mielistelijöitä, jotka pitävät kiinni asiakkaasta lopputuloksesta riippumatta. Kukaan ei uskalla sanoa suoraan, että joku on täysin mahdotonta asiakkaan hiuksiin, hymistellään vaan ja yritetään tehdä siihen suuntaan. -> taas pettymys asiakkaalle.

Ei myöskään uskalleta sanoa, että se blondi hiusväri ei vain yksinkertaisesti sovi, tai että joku leikkaus tekee naamasta pöhöttyneen pultsarin näköisen. Vedetään vaan riman alta, jotta saadaan rahat sisään ja asiakas ulos + seuraava sisään. 

Omat lukunsa ovat lisäksi nämä viimeisintä muotihypeä seuraavat kampaajat, jotka haluavat muuntaa jokaisen kuontalon viimeisimmän hittimallin mukaiseksi, sopi se kasvoihin tai ei. Toinen valitettavan tavallinen ääripää ovat nämä yhteen malliin jämähtäneet kampaajat, jotka leikkaavat jokaiselle asiakkaalle samanlaisen tukan, sen yhden mallin jonka oppivat ensimmäisenä työskentelyvuonnaan.

Surkeaa ammattitaitoa, jos sitä voi edes sellaiseksi kutsua. 

Vierailija
106/166 |
17.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.06.2015 klo 10:59"]

[quote author="Vierailija" time="17.06.2015 klo 10:42"]

[/quote]

Olisikohan suomalaiskampaajien aika ottaa itseään niskasta kiinni ja kasvattaa se selkäranka? Alalle on pesiytynyt joukko taitaviakin kampaajia, mutta iso osa on näitä mielistelijöitä, jotka pitävät kiinni asiakkaasta lopputuloksesta riippumatta. Kukaan ei uskalla sanoa suoraan, että joku on täysin mahdotonta asiakkaan hiuksiin, hymistellään vaan ja yritetään tehdä siihen suuntaan. -> taas pettymys asiakkaalle.

Ei myöskään uskalleta sanoa, että se blondi hiusväri ei vain yksinkertaisesti sovi, tai että joku leikkaus tekee naamasta pöhöttyneen pultsarin näköisen. Vedetään vaan riman alta, jotta saadaan rahat sisään ja asiakas ulos + seuraava sisään. 

Omat lukunsa ovat lisäksi nämä viimeisintä muotihypeä seuraavat kampaajat, jotka haluavat muuntaa jokaisen kuontalon viimeisimmän hittimallin mukaiseksi, sopi se kasvoihin tai ei. Toinen valitettavan tavallinen ääripää ovat nämä yhteen malliin jämähtäneet kampaajat, jotka leikkaavat jokaiselle asiakkaalle samanlaisen tukan, sen yhden mallin jonka oppivat ensimmäisenä työskentelyvuonnaan.

Surkeaa ammattitaitoa, jos sitä voi edes sellaiseksi kutsua. 

[/quote]

Tottakai on, kun yleinen asenne on juuri tuo ylhäällä oleva boldaus asiasta, että aina pitää ylittää asikkaan odotukset. Samaan syssyyn toitotetaan että asiakas on oikeassa ja voi neuvoa mutta toiveiden mukaan pitää tehdä jos asiakas ei ota neuvosta otetta.

Vierailija
107/166 |
17.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näitä liiketilojen kuluja, arvonlisäveroja sun muita aina niin kovin korostetaan, mutta itse en koe meneväni parturiin säälistä tai elättääkseni kampaajaa, vaan saadakseni haluamani palvelun. Ja valitettavasti omasta mielestäni noin kerran kuussa tapahtuva hiusten lyhentäminen ei ole sen 20-30 euron arvoinen mitä miesten tukanleikkuu yleensä maksaa. Ajelen edelleen itse.

Vierailija
108/166 |
17.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.06.2015 klo 11:07"]

Näitä liiketilojen kuluja, arvonlisäveroja sun muita aina niin kovin korostetaan, mutta itse en koe meneväni parturiin säälistä tai elättääkseni kampaajaa, vaan saadakseni haluamani palvelun. Ja valitettavasti omasta mielestäni noin kerran kuussa tapahtuva hiusten lyhentäminen ei ole sen 20-30 euron arvoinen mitä miesten tukanleikkuu yleensä maksaa. Ajelen edelleen itse.

[/quote]

Voi jessus mikä ajattelutapa. :D Jokainen ymmärtää mistä se hinta koostuu. Se ei ole kampaajan elättämistä vaan maksu palvelusta, jota ei olisi ollenkaan jos kukaan ei siitä maksaisi.

Vierailija
109/166 |
17.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näitä lukiessani olen kiitollinen siitä, että 18-vuotiaana kävin hetken mielijohteesta ilmaisen parturi-kampaajan aikuiskoulutuksen. En siis virallisesti tuota duunia ole päivääkään tehnyt, nykyään on jo toinen koulutus ja ammatti, mutta hyvät opit ja välineet jäi.

Viimeiset 8 vuotta olen harrastusmielessä leikannut, värjännyt ja tehnyt kampauksia sekä itselleni että lähipiirissä, taidot pysyy yllä eikä tarvitse maksaa riistohintoja kampaajille :--)

Vierailija
110/166 |
17.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nää nykyiset hinnat on ihan sairanta. Maksoiko muk markka-aikana pari vitun raitaa 900 markkaa? Kuka vetää välistä? Järjetöntä maksaa tuollaisia summia hiusten käsittelystä.

Vierailija
111/166 |
17.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.06.2015 klo 11:24"]

Nää nykyiset hinnat on ihan sairanta. Maksoiko muk markka-aikana pari vitun raitaa 900 markkaa? Kuka vetää välistä? Järjetöntä maksaa tuollaisia summia hiusten käsittelystä.

[/quote]

sairaita*

Vierailija
112/166 |
17.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.06.2015 klo 11:10"]Näitä lukiessani olen kiitollinen siitä, että 18-vuotiaana kävin hetken mielijohteesta ilmaisen parturi-kampaajan aikuiskoulutuksen. En siis virallisesti tuota duunia ole päivääkään tehnyt, nykyään on jo toinen koulutus ja ammatti, mutta hyvät opit ja välineet jäi.

Viimeiset 8 vuotta olen harrastusmielessä leikannut, värjännyt ja tehnyt kampauksia sekä itselleni että lähipiirissä, taidot pysyy yllä eikä tarvitse maksaa riistohintoja kampaajille :--)
[/quote]

Niin niin, harmaa talous se kannattaa, antaa muiden maksaa veroja. ..

Vierailija
113/166 |
17.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

On sitä etua että on syntynyt juntiksi sovinisti mieheksi kun tarttee vaan ajaa kerran kuussa koneella päälaki siistiksi 10 minuutissa. Maksaa se varmaan sen 30 senttiä sähköä tms.

Vierailija
114/166 |
17.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.06.2015 klo 11:24"]Nää nykyiset hinnat on ihan sairanta. Maksoiko muk markka-aikana pari vitun raitaa 900 markkaa? Kuka vetää välistä? Järjetöntä maksaa tuollaisia summia hiusten käsittelystä.
[/quote]

Aah, markka-aika, tuo ihanuuden symboli.... Pikkusen kuule rahanarvo muuttunut tuosta ajasta joten vertailu on täysin turhaa.

Vierailija
115/166 |
17.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anteeksi, mutta mikä tuossa oli kallista. 63 euroa on maksanut jo pitkään, toki tulos aina taattu ja hyvä, en vaihtaisi. LOPETA VALITUS

Vierailija
116/166 |
17.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.06.2015 klo 11:09"]

[/quote]

Voi jessus mikä ajattelutapa. :D Jokainen ymmärtää mistä se hinta koostuu. Se ei ole kampaajan elättämistä vaan maksu palvelusta, jota ei olisi ollenkaan jos kukaan ei siitä maksaisi.

[/quote]

Löydän ihan kännykän muistiosta helposti 10 miespuolista kaveria jotka allekirjoittavat tämän saman asian minun kanssani. Se on maksu palvelusta, mutta maksu siitä on aivan poskettoman korkea siihen nähden mitä sillä rahalla saa. Hinta, jonka voisin suostua säännöllisesti maksamaan hiustenleikkuusta voisi olla noin 5 - 8 euroa. Muussa tapauksessa olen sitä mieltä, että pääsen itse tai kaverin kanssa koneella ajellen huomattavasti helpommalla ja halvemmalla ja lopputulos on kutakuinkin sama, ellei parempi.

Vierailija
117/166 |
17.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.06.2015 klo 11:49"]

[/quote]

[/quote]

Löydän ihan kännykän muistiosta helposti 10 miespuolista kaveria jotka allekirjoittavat tämän saman asian minun kanssani. Se on maksu palvelusta, mutta maksu siitä on aivan poskettoman korkea siihen nähden mitä sillä rahalla saa. Hinta, jonka voisin suostua säännöllisesti maksamaan hiustenleikkuusta voisi olla noin 5 - 8 euroa. Muussa tapauksessa olen sitä mieltä, että pääsen itse tai kaverin kanssa koneella ajellen huomattavasti helpommalla ja halvemmalla ja lopputulos on kutakuinkin sama, ellei parempi.

[/quote]

Tekisitkö itse töitä n 3 euron tuntipalkalla? 5 eurosta ei jää siihen viiteen minuuttiinkaan varmaan montaakaan senttiä kampaajalle. 

Vierailija
118/166 |
17.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.06.2015 klo 11:50"]

[quote author="Vierailija" time="17.06.2015 klo 11:49"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Tekisitkö itse töitä n 3 euron tuntipalkalla? 5 eurosta ei jää siihen viiteen minuuttiinkaan varmaan montaakaan senttiä kampaajalle. 

[/quote]

No en todella tekisi 3 euron tuntipalkalla. Siksi ihmettelenkin, että miten Suomessa voi olla niin paljon kampaamoita, ja niin paljon hulluja, jotka siitä maksaa.

Vierailija
119/166 |
17.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.06.2015 klo 11:26"]

[quote author="Vierailija" time="17.06.2015 klo 11:24"]Nää nykyiset hinnat on ihan sairanta. Maksoiko muk markka-aikana pari vitun raitaa 900 markkaa? Kuka vetää välistä? Järjetöntä maksaa tuollaisia summia hiusten käsittelystä. [/quote] Aah, markka-aika, tuo ihanuuden symboli.... Pikkusen kuule rahanarvo muuttunut tuosta ajasta joten vertailu on täysin turhaa.

[/quote]

ihan sama mutta satakaksikymmentäeuroa muutamasta paskarannusta on sairasta. se on noin 5% mitä hyvätuloinen tienaa kuukaudessa jumalauta

Vierailija
120/166 |
17.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.06.2015 klo 11:54"]

[quote author="Vierailija" time="17.06.2015 klo 11:26"]

[quote author="Vierailija" time="17.06.2015 klo 11:24"]Nää nykyiset hinnat on ihan sairanta. Maksoiko muk markka-aikana pari vitun raitaa 900 markkaa? Kuka vetää välistä? Järjetöntä maksaa tuollaisia summia hiusten käsittelystä. [/quote] Aah, markka-aika, tuo ihanuuden symboli.... Pikkusen kuule rahanarvo muuttunut tuosta ajasta joten vertailu on täysin turhaa.

[/quote]

ihan sama mutta satakaksikymmentäeuroa muutamasta paskarannusta on sairasta. se on noin 5% mitä hyvätuloinen tienaa kuukaudessa jumalauta

[/quote]

Voi helvetti nyt. :D 120 euroa ei kilahda kampaajan taskuun, ihan murto-osa siitä. Hyvätuloiseksi voi kutsua TODELLA harvaa kampaajaa. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi kahdeksan