Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten kampaamot voi laskuttaa tällaisiä hintoja?

Vierailija
16.06.2015 |

Miten ihmeessä hiusten tasaus voi maksaa 36€? Miehet saa sillä paljon monitöisemmän parturoinnin.

Tässä kammattiin hiukset suoriksi ja niks naks 3cm pois ja aikaa meni 5 min!!!

Muutama ( n. 8 raitaa)  120 €! Tietysti pesu, mutta ainoastaan kuivaus ei föönausta ja itse kiepautin hiukset ponnarille ja sitten tuli tämä lasku!

Kommentit (166)

Vierailija
61/166 |
16.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö tästä nyt voisi yhteenvetona tehdä toteamuksen että se, jolla on varaa ja halua maksaa enemmän, käy enemmän maksavalla kampaajalla, josta kokee saavansa rahoilleen vastineen. Se, joka haluaa säästää, opettelee tekemään itse tai suosii kotikampaajia jotka eivät maksa veroja ja näin ollen ampuu itseään jalkaan isossa kuvassa.

Helsingistäkin löytyy hyvin eri hintatason kampaamoita, mutta tuo 100€ tuntuu olevan lyhyehkön hiuksen väri&leikkaus keskihinta.

Vierailija
62/166 |
16.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.06.2015 klo 18:46"]

Miten ihmeessä hiusten tasaus voi maksaa 36€? Miehet saa sillä paljon monitöisemmän parturoinnin.

Muutama ( n. 8 raitaa)  120 €! Tietysti pesu, mutta ainoastaan kuivaus ei föönausta ja itse kiepautin hiukset ponnarille ja sitten tuli tämä lasku!

[/quote]

Siksi, koska Suomi on hölmöläisvaltio.

Olen usein miettinyt samaa asiaa, eli naisten föönäysten ja mitä hiusten kikkarointeja niitä onkaan, hintoja Suomessa.

Suomessa mennessään föönäämään hiuksiaan, etenkin naisten, johtuen korkeista hinnoista, on ajateltava hankittavaa varsin yksinkertaista ja jokapäiväistä palvelua, ikäänkuin suurenakin investointina; sitä pitää siis todella puntaroida: onko varaa, vertailla hintoja, laskettava loppukuun rahavarantoja, mietittävävä tulevia laskuja yms. Eli kampaajalle meno SUomessa on kuin olisi mukamas tekemässä jotain isoakin hankintaa, joka vaatii suurta pähkäilyä talouden kannalta.

Muualla Euroopassa hinnat taasen ovat niin edulliset ja jokaisen kukkarolle sopivat, että niinkin arkipäiväisen toimenpiteen, kuin kampaamokäynnin kohdalla ei asiaa tarvitse mieltää investointina, kuten hölmölässä, vaan pienenä jokapäiväisenä hankintana.

Tässä on hölmölän ja sivistyksen ero. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/166 |
16.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

2500 asukkaan kunnassa kulut saattavat olla vähän eri planeetalta kuin isoissa kaupungeissa, samoin kilpailu kun liikkeitä voi olla vain kaksi mutta se joka leikkaa halvemmalla kerää kaikki asiakkaat=epäreilua yrittäjälle.

Vierailija
64/166 |
16.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.06.2015 klo 18:50"]

Jatkossa voitkin siis itse aivan vapaasti pilata tukkasi ja leikkiä kotikampaajaa. Ei mekään turhaan kouluja käydä, kyllä siitä ammattitaidosta myöskin laskutetaan asiakasta. Vai ilmaiseksiko ajattelit kaikki palvelut noin yleensäkin saada kaikkialta?

[/quote]

VAltio on syyllinen pääosin teidänkin korkeisiin hintoihin. Ette te.

Vierailija
65/166 |
16.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muualla euroopassa yritystoiminta on aivan erilaisten lakien alaista, samoin verotuksen. Jos veroja ylipäätään maksetaan ollenkaan. Siksi hölmöläisvaltio onkin tappanut esim. suutariliikkeet lähes kokonaan.

Vierailija
66/166 |
17.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.06.2015 klo 23:14"]Eikö hintoja laskemalla saisi enemmän asiakkaita ---> enemmän rahaa?
[/quote]

No vuorokaudessa on vaan 24 tuntia. ..

Vierailija
67/166 |
16.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.06.2015 klo 19:22"]

[quote author="Vierailija" time="16.06.2015 klo 18:46"]

[/quote]

En usko että meni  5 mn. teillä ei ole mitään käsitystä siitä, että kampaaja maksaa vuokran, veden, sähkön, verot, tellit ja lellit jne.

sori, mutta heidän tuntipalkka on todennäköisesti paljon pienempi kuin sun. Hyvin tehdystä työstä pitääkin maksaa (ai niin, Suomessa ollaan vaan kateellisia toisille ilman mitään faktatietoa)

[/quote]

Jep, parhaita on kommentit että "miks asiakas maksaa sähköt ja verot?" Hehheh. Ne vaan on pakko ottaa huomioon siinä hinnoittelussa että sitä putiikkia voi auki pitää. 

En ole itse kampaaja tosin.

Vierailija
68/166 |
16.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse ammatinharjoittana maksan käteeni tulevasta rahasta ensin yhteensä 44,5% pelkkiä veroja ja eläkkeitä. Lopusta summasta sitten työhuoneen vuokra ja työssä tarvittavat vähäiset kuluvat aineet ja satunnaiset siivous yms muut tarvikkeet. (työvälineet ostettu ja maksettu jo vuosi sitten). Alvia ei tarvitse maksaa,onneksi. Että jos asiakas kehtaa valittaa tuntiliksasta, voi vapaasti mennä muualle. Käteen jää loppupeleissä noin 14e/h. Lomat ja saikut maksan omasta pussista. Onhan näitä.

Vierailija
69/166 |
17.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.06.2015 klo 23:14"]

Eikö hintoja laskemalla saisi enemmän asiakkaita ---> enemmän rahaa?

[/quote]Tuo ei kuulu kampaajien yleissivistykseen, kaikkien muiden kylläkin. Mutta suomalaiset kampaajat haluavat tehdä mahdollisimman pienen tuntimäärän mahdollisimman kovalla liksalla, siksi kiskurihinnat. Tuohonkin voisi vielä suostua jos jälki on hyvää mutta kun ei ole.

toinen kampaajien suosima kusetus tosiaan on tuo puoliväksin tehty hiusten peseminen. Minulla se aiheuttaa aina leikkauksen epäonnistumisen silloin kun hiukset leikataan märkinä. Joka kerta on hiukset leikattu liian lyhyiksi koska märkänä tukka on pitempi kuin kuivana.Tätä ei kampaajat tunnu tajuavan ja lopputulos on karmea. Hiusten föönaaminen aiheuttaa sitäpaitsi että huonosti tehtyä leikkausta ei heti huomaa koska virheet peitetään muotoilemalla hiukset jonkinlaiseen karvalakkimalliin erilaisten tököttien avulla niin että pieleen mennyt leikkaus näkyy vasta sitten kun hiukset on pesty ja kuivattu uudelleen.

Vierailija
70/166 |
17.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa hyvä että pystyy syyttämään suomen veroja eikä siis tarvitse kantaa huolta omasta amnattitaidottomuudesta. Tosiasiahan on että niitä asiakkaita ei taida olla tarpeeksi joten sillä harvalukuiselia jäljellä olevalla asiakaskunnalla maksatetaan koko lysti eli kampaajien kaikki liike- ja elinkustannukset, eläkkeet ym ym.

oletteko muuten huomanneet että jokaikinen kerta kun kampaaja on onnistunut pilaamaan asiakkaan hiukset tosi törkeän näköisiksi, alkaa kovaääninen hiusten/kampauksen kehuminen. Siihen haetaan aina mukaan toisiakin kampaajia ja sitten koko joukko yhdessä ihailee ja siunailee sitä  "upeaa" kampausta.

Vierailija
71/166 |
17.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siskoltani sain pari joulua sitten tukanleikkuukoneen lahjaksi. Siitä lähtien olen ihan itse tai jonkun kaverin pienellä avustuksella leikellyt oman tukkani. Säästöä on tullut tässä kahden vuoden aikana useampi satanen. Parturikäynti tuntuu nykyään todella siltä, että maksan ylellisyydestä.

Vierailija
72/166 |
16.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitää löytää vaan halvat ja hyvät kampaajat :) niitäkin on..

Vierailija
73/166 |
17.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä mene kampaajalle!  Minäkin olen nyt leikannut lasteni sekä miehni hiukset jo 35 vuoden ajan, ja teen taatusti parempaa jälkeä kuin parturi keskimäärin. Aivan turha ammatti. Omatkin hiukseni saan itse kätevästi laitettua, eikä maksa juuri kuin aineet.

Vierailija
74/166 |
17.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen käynyt parikymmentä vuotta Tallinnassa kampaajalla. Loistava laatu ja palvelu, hinnasta nyt puhumattakaan.

Vierailija
75/166 |
17.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.06.2015 klo 04:44"]

[quote author="Vierailija" time="16.06.2015 klo 23:14"]

Eikö hintoja laskemalla saisi enemmän asiakkaita ---> enemmän rahaa?

[/quote]Tuo ei kuulu kampaajien yleissivistykseen, kaikkien muiden kylläkin. Mutta suomalaiset kampaajat haluavat tehdä mahdollisimman pienen tuntimäärän mahdollisimman kovalla liksalla, siksi kiskurihinnat. Tuohonkin voisi vielä suostua jos jälki on hyvää mutta kun ei ole.

toinen kampaajien suosima kusetus tosiaan on tuo puoliväksin tehty hiusten peseminen. Minulla se aiheuttaa aina leikkauksen epäonnistumisen silloin kun hiukset leikataan märkinä. Joka kerta on hiukset leikattu liian lyhyiksi koska märkänä tukka on pitempi kuin kuivana.Tätä ei kampaajat tunnu tajuavan ja lopputulos on karmea. Hiusten föönaaminen aiheuttaa sitäpaitsi että huonosti tehtyä leikkausta ei heti huomaa koska virheet peitetään muotoilemalla hiukset jonkinlaiseen karvalakkimalliin erilaisten tököttien avulla niin että pieleen mennyt leikkaus näkyy vasta sitten kun hiukset on pesty ja kuivattu uudelleen.

[/quote]

Sinähän voit ehdottaa esimiehellesi että pienentää palkkaasi niin voit tehdä enemmän työtä samalla hinnalla. Kaikki voittaa.

Logiikkasi on täysin järjetön. Nyt jo yrittäjät (myös kampaamoalan yrittäjät) tekevät työtä aamusta iltaan. Jos he lisäisivät tyämääräänsä niin he palaisivat loppuun välittömästi. Ihminen on ihminen. Se ei voi tehdä täysillä työtä taukoamatta aamusta iltaan.

Mutta sitähän sinä et tiedä kun et oikeita töitä ole koskaan edes tehnyt.

Vierailija
76/166 |
17.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäisi panostaa asiakassuhteeseen. Silloin asiakas tulee aina uudelleen. Minulla oli luottokampaaja, joka antoi alennusta pitkän asiakkuuden myötä. Joskus pieni tasais ei maksanut mitään. Leikkaus onnistui aina hyvin. Hän jäi eläkkeelle enkä löydä uutta, joka ymmärtäisi hiuksiani. Hinta kolminkertainen, persoona sopimaton ja lopputulos huono.
Eikö kannattaisi panostaa palveluun? Esim 5 minuutin työn hinnoittelu. Eikö asiakkaan odotukset pitäisi aina ylittää?

Vierailija
77/166 |
16.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kampaajalla on tärkeintä, että kampaaja osaa hommansa ja asiakas on tyytyväinen lopputulokseen. Kun on löytänyt itselleen hyvän kampaajan, niin siitä pidetään kiinni eikä valiteta hinnasta. Raidat on toki kalliita. Ennemmin jättää sitten raidat pois, jos haluaa jostain säästää, kun lähtee arpomaan että mistä löytyisi kampaaja joka osaa leikata hiukset hyvin.

Minulla leikkaus ja raidat maksoi viimeksi 140€. En osaa sanoa oliko kallis vai ei, mutta jos kerran vuodessa ottaa raidat, niin mitä väliä sillä hinnalla on? Pelkkä leikkaus oli muistaakseni 60€. Jos käy kampaajalla 2-3kk välein, niin eihän tuo nyt ketään vararikkoon laita. Jos on pitkät, tasapituiset hiukset, riittää kun käy kaksi kertaa vuodessa. Minusta on ihan luonnollista, että tiukassa rahatilanteessa hiusmalli joustaa ja silloin pidetään tasapitkää tukkaa ja käydään pari kertaa vuodessa se pätkäisemässä. Sitten kun on vähän parempi tilanne, voi ottaa malliin leikatun kampauksen ja käydä useammin kampaajalla.

Jos miettii mikä merkitys hyvin leikatuilla hiuksilla on ulkonäköön, niin kyllä siinä minusta saa rahalle vastinetta. 

Vierailija
78/166 |
16.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Henk. koht en tunne yhtään kampaajaa, joka nettoaisi mitenkään hyvin.
Ja kun täällä nyt sitäkin ihmetellään, miten väriin, leikkaukseen yms. voi mennä kaksi tuntia, niin ihan helposti. Itsellä vyötärölle yltävät luonnostaan tummat hiukset, pelkkä väri vaikuttaa näihin vähän vajaan tunnin. Siihen päälle pesu +hoitoaine, kuivaus ja leikkaus, niin helposti on kulunut se 2h. ;)
Jos hinnat harmittaa, kampaajaopiskelijat tekevät yleensä halvemmalla. Jos sekin hinta harmittaa, voi kotona itse leikata ja värjätä - lopputuloksesta kukaan ei kyllä anna takeita.

Vierailija
79/166 |
16.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa on verotus tosiaan syvältä ja se kyllä vaikuttaa hintoihin.On myös paljon muita kuluja esim.värit,hapetteet yms.aineet,niskaliinat,hanskat,yel maksut,ramex-maksut ja ja ja...aika paljon kaikkea mitä moni ei ajattele.Ja kuinka paljon menee missäkin työssä aikaa riippuu kyllä myös hiusten paksuudesta ja onko monivärjäys ja tuleeko kestoväri vai kevytväri jne.Ei niin yksioikoista siis eikä helppoa hommaa.Asiakaspalvelua jossa hartiat,selkä,jalat kovilla.Päivät hengitellä vaal.aineita,hiuslakkoja yms.Jokainen voi kyllä kokeilla ja miettiä sitten onko niin hohdokasta hommaa ja pääseekö siinä rikastumaan.

Vierailija
80/166 |
17.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa on monella yrittäjällä paljon opittavaa asiakaspalvelusta, esim. milloin antaa vähän alennusta, jutella asiakkaan toiveiden mukaan (jotkut haluavat jutella, toiset ei), joustaa aikataulusta hieman vakiasiakkaiden kanssa tarvittaessa, eli pyrkiä ylläpitämään hyvä suhde asiakkaisiin. Pitkällä tähtäimellä se on molempien etu. Hinnat ovat minusta kyllä Suomessa ihan hyvät. Ja arvostan muuten tosi paljon kampaajien, hierojien ja muiden hyvinvointialalla olevien työtä. Ilman heitä olisin kiukkuinen, harottavatukkainen lihasjumien vääristämä noita. :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan neljä