Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten kampaamot voi laskuttaa tällaisiä hintoja?

Vierailija
16.06.2015 |

Miten ihmeessä hiusten tasaus voi maksaa 36€? Miehet saa sillä paljon monitöisemmän parturoinnin.

Tässä kammattiin hiukset suoriksi ja niks naks 3cm pois ja aikaa meni 5 min!!!

Muutama ( n. 8 raitaa)  120 €! Tietysti pesu, mutta ainoastaan kuivaus ei föönausta ja itse kiepautin hiukset ponnarille ja sitten tuli tämä lasku!

Kommentit (166)

Vierailija
141/166 |
17.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.06.2015 klo 12:07"]

[quote author="Vierailija" time="17.06.2015 klo 11:56"]

[quote author="Vierailija" time="17.06.2015 klo 11:54"]

[quote author="Vierailija" time="17.06.2015 klo 11:26"]

[quote author="Vierailija" time="17.06.2015 klo 11:24"]Nää nykyiset hinnat on ihan sairanta. Maksoiko muk markka-aikana pari vitun raitaa 900 markkaa? Kuka vetää välistä? Järjetöntä maksaa tuollaisia summia hiusten käsittelystä. [/quote] Aah, markka-aika, tuo ihanuuden symboli.... Pikkusen kuule rahanarvo muuttunut tuosta ajasta joten vertailu on täysin turhaa.

[/quote]

ihan sama mutta satakaksikymmentäeuroa muutamasta paskarannusta on sairasta. se on noin 5% mitä hyvätuloinen tienaa kuukaudessa jumalauta

[/quote]

Voi helvetti nyt. :D 120 euroa ei kilahda kampaajan taskuun, ihan murto-osa siitä. Hyvätuloiseksi voi kutsua TODELLA harvaa kampaajaa. 

[/quote]

Niin kenellä tavallisella ihmisellä on varaa laittaa 5% kuukauden tienesteistään pariin paskarantuun?

[/quote]

Kenellä on varaa laittaa ne kaljaan, tupakkaan, tallinnan laivalle, lottoon, lehtitilauksiin...? keksin kuule monta typerämpää tapaa käyttää rahaansa. 

Vierailija
142/166 |
17.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.06.2015 klo 19:07"]

Hienoa että ymmärrät kulurakenteen. Lisäksi maksuun tulevat pakolliset eläke&vakuutusmaksut ja muut joka kuukausi juoksevat kulut. 

Mutta että sairausloma?? ei yrittäjällä ole sairauslomaa, jos on poissa viikon, asiakkaat menevät muualle ja 1/4 kk laskuista jää maksamatta. 

Olisin hyvin kiinnostunut kuulemaan mistä kumpuaa käsitys siitä että kampaajat nauravat partaansa matkalla pankkiin, en tiedä yhtään alalta joka tienaisi minimiä enemmän kulujen ja massiivisten ainekustannuksien jälkeen.

[/quote]

Helsingissä on ainakin yksi parturi, jossa miestn hiustenleikkaus maksaa aina vain 12.00. Mielestäni erittäin kohtuullinen hinta! Naisten hiustenleikkuusta en tiedä, mitä maksanee.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/166 |
17.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.06.2015 klo 12:13"]

[quote author="Vierailija" time="17.06.2015 klo 12:11"][quote author="Vierailija" time="17.06.2015 klo 11:24"] [quote author="Vierailija" time="17.06.2015 klo 11:10"]Näitä lukiessani olen kiitollinen siitä, että 18-vuotiaana kävin hetken mielijohteesta ilmaisen parturi-kampaajan aikuiskoulutuksen. En siis virallisesti tuota duunia ole päivääkään tehnyt, nykyään on jo toinen koulutus ja ammatti, mutta hyvät opit ja välineet jäi. Viimeiset 8 vuotta olen harrastusmielessä leikannut, värjännyt ja tehnyt kampauksia sekä itselleni että lähipiirissä, taidot pysyy yllä eikä tarvitse maksaa riistohintoja kampaajille :--) [/quote] Niin niin, harmaa talous se kannattaa, antaa muiden maksaa veroja. .. [/quote] No kyllä jokainen saa itse leikata hiuksensa jos siihen kykenee pälli :D [/quote] Saa saa, mutta kavereiden hiusten laittaminen hyötymistarkoituksessa onkin jo toinen asia, pälli.

[/quote]

No kaverit fiksuna pitää turpansa kiinni, pälli. Sua vituttaa kun joudut pulittamaan hiustenraiskauksesta niin suuria summia. Pälli.

Vierailija
144/166 |
17.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.06.2015 klo 12:16"][quote author="Vierailija" time="17.06.2015 klo 12:13"]

[quote author="Vierailija" time="17.06.2015 klo 12:11"][quote author="Vierailija" time="17.06.2015 klo 11:24"] [quote author="Vierailija" time="17.06.2015 klo 11:10"]Näitä lukiessani olen kiitollinen siitä, että 18-vuotiaana kävin hetken mielijohteesta ilmaisen parturi-kampaajan aikuiskoulutuksen. En siis virallisesti tuota duunia ole päivääkään tehnyt, nykyään on jo toinen koulutus ja ammatti, mutta hyvät opit ja välineet jäi. Viimeiset 8 vuotta olen harrastusmielessä leikannut, värjännyt ja tehnyt kampauksia sekä itselleni että lähipiirissä, taidot pysyy yllä eikä tarvitse maksaa riistohintoja kampaajille :--) [/quote] Niin niin, harmaa talous se kannattaa, antaa muiden maksaa veroja. .. [/quote] No kyllä jokainen saa itse leikata hiuksensa jos siihen kykenee pälli :D [/quote] Saa saa, mutta kavereiden hiusten laittaminen hyötymistarkoituksessa onkin jo toinen asia, pälli.

[/quote]

No kaverit fiksuna pitää turpansa kiinni, pälli. Sua vituttaa kun joudut pulittamaan hiustenraiskauksesta niin suuria summia. Pälli.
[/quote]

Vaikutat kyllä niin mukavalta ihmiseltä ettet ikinä riitaantuisi kenenkään kanssa :)

Vierailija
145/166 |
17.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.06.2015 klo 19:11"]Ala nimenomaan vaatii rakettitiedettä kun on pakko viettää parikin tuntia psykologina ja elämäntaidon valmentajana varsinaisen työn lisäksi. Kaltaisillesi "värjään paremmin itse ja siksi joka kerta käydessäni urputan ja näytän ilmeilläni tyytymättömyyteni kaikkeen ympärilläni tapahtuvaan joten työstä tulee väkisinkin huono kun tekijä ja asiakas ovat jo valmiiksi puolustuskannalla" -asiakkaille toivomme kaikesta sydämestä sitä kotivärjäystä. 
[/quote]

Kyllä mun kokemus on päinvastaista, et mä kuuntelen parturin parisuhde-tilanteet, välit anoppiin, exään ja ex- anoppiin. Kuinka oltu baaris tai ei oo oltu.

Vierailija
146/166 |
17.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.06.2015 klo 12:16"][quote author="Vierailija" time="17.06.2015 klo 12:13"]

[/quote]

[/quote]

Tajuatko, kuinka monta ilmoitusta tulee esim entisiltä poikaystäviltä. ...

Vierailija
147/166 |
17.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä on olkapäille ulottuvat hiukset, joita tasoitan 3kk välein 3cm, eli hiusmalli pysyy samana kokoaja. Omat hiukseni ovat tosi ohut hiirenhäntä ja väri on oma. Hiusmallin olen valinnut, koska se on helpoin ja ylettyy ponnarille. Tarvittaessa kaverikin voi tasoittaa, koska ei vaadi päätä huimaavaa ammattitaitoa.

Minulla on mennyt pitkään löytää kampaaja, joka suostuu tekemään tuon 15min tasoituksen 20 eurolla. Yleensä ollaan vailla siitä 35 euroa ja siitä ylöspäin. En halua mitään kampauksia, eikä hiuksiiniini tarvitse tuhlata aineita. Ymmärrän etten ole mikään tuottoisa asiakas kampaajalle, mutta yllättävää, ettei tuo 80 euroa/tunti liksa kiinnosta juuri ketään. Luulisi, että pienistä puroista se yrittäjän leipä tulee.

Vierailija
148/166 |
17.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kampaamo = Ryöstämö

Only in vitun Suomi.

Vierailija
149/166 |
17.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.06.2015 klo 12:23"]

[quote author="Vierailija" time="17.06.2015 klo 12:16"][quote author="Vierailija" time="17.06.2015 klo 12:13"] [quote author="Vierailija" time="17.06.2015 klo 12:11"][quote author="Vierailija" time="17.06.2015 klo 11:24"] [quote author="Vierailija" time="17.06.2015 klo 11:10"]Näitä lukiessani olen kiitollinen siitä, että 18-vuotiaana kävin hetken mielijohteesta ilmaisen parturi-kampaajan aikuiskoulutuksen. En siis virallisesti tuota duunia ole päivääkään tehnyt, nykyään on jo toinen koulutus ja ammatti, mutta hyvät opit ja välineet jäi. Viimeiset 8 vuotta olen harrastusmielessä leikannut, värjännyt ja tehnyt kampauksia sekä itselleni että lähipiirissä, taidot pysyy yllä eikä tarvitse maksaa riistohintoja kampaajille :--) [/quote] Niin niin, harmaa talous se kannattaa, antaa muiden maksaa veroja. .. [/quote] No kyllä jokainen saa itse leikata hiuksensa jos siihen kykenee pälli :D [/quote] Saa saa, mutta kavereiden hiusten laittaminen hyötymistarkoituksessa onkin jo toinen asia, pälli. [/quote] No kaverit fiksuna pitää turpansa kiinni, pälli. Sua vituttaa kun joudut pulittamaan hiustenraiskauksesta niin suuria summia. Pälli. [/quote] Tajuatko, kuinka monta ilmoitusta tulee esim entisiltä poikaystäviltä. ...

[/quote]

Siis mitä ihmettä :D katkeruuden määrä on kyllä välillä uskomaton. Oletteko ihan tosissanne sitä mieltä, että ihmisten auttaminen ja oman ammattitaitonsa hyödyntäminen ystäväpiirin ilahduttamiseksi tulisi täysin kieltää? Eivät ihmiset ole todellisuudessa niin pikkumaisia, että tehtailisivat ilmoituksia siitä että tuttavapiirin insinööri/puutarhuri/putkimies auttaa muita tietokoneiden/kukkien/pesukoneen asennuksen kanssa vaikkapa kahvipalkalla.

Vierailija
150/166 |
17.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.06.2015 klo 06:21"]Mä olen käynyt parikymmentä vuotta Tallinnassa kampaajalla. Loistava laatu ja palvelu, hinnasta nyt puhumattakaan.
[/quote]

Töykeitä ovat minusta. Kävin itse pari vuotta kampaajalla ja hakemassa halpaa viinaa säännöllisesti. Tallinnassa ei ole erityisen kohtelias palvelutaso! Nyt en ole käynyt pariin vuoteen ollenkaan, koska kyllästyin humalassa toikkaroiviin suomalaisiin ja töykeään palveluun laivoilla, kaupoissa ja kampaamoissa!

Vierailija
151/166 |
17.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kampaamoja on ihan helvetisti suuremmilla paikkakunnilla ja normaalisti kilpailun pitäisi laskea hintoja mutta täällä Suomen persereiässä mikään ei toimi niin kuin pitäisi! Alalle tuleentunkua amiksesta kun yhä uudet tyttösukupolvet ajattelee, että se on ihqu ammatti, kun pää ei riitä muuhun ja tässä sitä ollaan. Syövät toistensa leipää ja vielä valittavat, jos asikas kehtaa valittaa kovia hintoja.

Vierailija
152/166 |
17.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnen kampaajia, jotka ovat olleet ahkeria ja perustaneet oman yrityksen isoon kaupunkiin. Heillä on oikein hyvä taloudellinen tilanne ja ovat menestyneet bisneksessä. Kyllä noilla riistohinnoilla voi ihan rahoiksi pistää. Toki vuokratuolissa ja palkollisena tulot ei päätä huimaa.

Vierailija
153/166 |
17.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.06.2015 klo 12:31"][quote author="Vierailija" time="17.06.2015 klo 12:23"]

[quote author="Vierailija" time="17.06.2015 klo 12:16"][quote author="Vierailija" time="17.06.2015 klo 12:13"] [quote author="Vierailija" time="17.06.2015 klo 12:11"][quote author="Vierailija" time="17.06.2015 klo 11:24"] [quote author="Vierailija" time="17.06.2015 klo 11:10"]Näitä lukiessani olen kiitollinen siitä, että 18-vuotiaana kävin hetken mielijohteesta ilmaisen parturi-kampaajan aikuiskoulutuksen. En siis virallisesti tuota duunia ole päivääkään tehnyt, nykyään on jo toinen koulutus ja ammatti, mutta hyvät opit ja välineet jäi. Viimeiset 8 vuotta olen harrastusmielessä leikannut, värjännyt ja tehnyt kampauksia sekä itselleni että lähipiirissä, taidot pysyy yllä eikä tarvitse maksaa riistohintoja kampaajille :--) [/quote] Niin niin, harmaa talous se kannattaa, antaa muiden maksaa veroja. .. [/quote] No kyllä jokainen saa itse leikata hiuksensa jos siihen kykenee pälli :D [/quote] Saa saa, mutta kavereiden hiusten laittaminen hyötymistarkoituksessa onkin jo toinen asia, pälli. [/quote] No kaverit fiksuna pitää turpansa kiinni, pälli. Sua vituttaa kun joudut pulittamaan hiustenraiskauksesta niin suuria summia. Pälli. [/quote] Tajuatko, kuinka monta ilmoitusta tulee esim entisiltä poikaystäviltä. ...

[/quote]

Siis mitä ihmettä :D katkeruuden määrä on kyllä välillä uskomaton. Oletteko ihan tosissanne sitä mieltä, että ihmisten auttaminen ja oman ammattitaitonsa hyödyntäminen ystäväpiirin ilahduttamiseksi tulisi täysin kieltää? Eivät ihmiset ole todellisuudessa niin pikkumaisia, että tehtailisivat ilmoituksia siitä että tuttavapiirin insinööri/puutarhuri/putkimies auttaa muita tietokoneiden/kukkien/pesukoneen asennuksen kanssa vaikkapa kahvipalkalla.
[/quote]

Niin joo, minähän tosiaan olen nuo lait säätänyt :D

Vierailija
154/166 |
17.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.06.2015 klo 12:31"][quote author="Vierailija" time="17.06.2015 klo 12:23"]

[/quote]

[/quote]

Satunnainen pesukoneen asennus kahvipalkalla on kuitenkin eri asia kuin säännöllisesti, vuodesta toiseen tarjota kampaajapalveluja kavereille. Ymmärrätkö eron?

Vierailija
155/166 |
17.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tasa-arvovaltuutettu on linjannut, ettei miesten ja naisten hiusten leikkuita saa hinnoitella eri tavoin. Ajan perusteella saa. Minä en mene parturiin joka ei tuota noudata..

Vierailija
156/166 |
17.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Karseaksi mennyt tämä yhteiskunta. Toisen auttamisesta tehty joku rikos. Jos minä käyn kaverille muuttoapuna ja hän vastineeksi leikkaa perheen hiukset niin johan tässä on viety leipä sekä muuttofian sekä kampaajan suusta.

Vierailija
157/166 |
17.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.06.2015 klo 12:56"]

Karseaksi mennyt tämä yhteiskunta. Toisen auttamisesta tehty joku rikos. Jos minä käyn kaverille muuttoapuna ja hän vastineeksi leikkaa perheen hiukset niin johan tässä on viety leipä sekä muuttofian sekä kampaajan suusta.

[/quote]

Et oikeesti tajua, vai? Satunnaisen palvelun ja vuosia säännöllisesti tehdyn työn ero?

Vierailija
158/166 |
17.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.06.2015 klo 12:13"]

[quote author="Vierailija" time="17.06.2015 klo 12:09"]

[quote author="Vierailija" time="17.06.2015 klo 12:07"][quote author="Vierailija" time="17.06.2015 klo 11:24"] [quote author="Vierailija" time="17.06.2015 klo 11:10"]Näitä lukiessani olen kiitollinen siitä, että 18-vuotiaana kävin hetken mielijohteesta ilmaisen parturi-kampaajan aikuiskoulutuksen. En siis virallisesti tuota duunia ole päivääkään tehnyt, nykyään on jo toinen koulutus ja ammatti, mutta hyvät opit ja välineet jäi. Viimeiset 8 vuotta olen harrastusmielessä leikannut, värjännyt ja tehnyt kampauksia sekä itselleni että lähipiirissä, taidot pysyy yllä eikä tarvitse maksaa riistohintoja kampaajille :--) [/quote] Niin niin, harmaa talous se kannattaa, antaa muiden maksaa veroja. .. [/quote] Käyn toki töissä ja maksan veroja, reippaasti enemmän kuin parturi-kampaajat keskimäärin :) en veloita kampaajapalveluista tuttaviltani, lähinnä vaihtelemme palveluksia yms. Ymmärrän toki jos sinua kampaajana asia harmittaa, mutta en näe tässä mitään väärää. [/quote] En ole kampaaja, mutta verottajaa kiinnostaa tuo sun pikkubisnes. Toivottavasti joku ilmiantaa sinut :)

[/quote]

:------------DD only in Finland! Ps. naapurin mummon poika kävi eilen leikkaamassa mummon pihasta nurmikon, soitanko verottajalle?

[/quote]

Todellakin, vain Suomessa on näin hyvä sosiaalijärjestelmä. Ja millä se rahoitetaankaan? Ai niin joo, verovaroilla...

Vierailija
159/166 |
17.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huhuh, onpas herättänyt aggressiivista keskustelua tämä perheen hiusten leikkuu :D siis kertauksena: käyn töissä, maksan veroja ja leikkaan silloin tällöin lähipiirin hiuksia, TOISINAAN vaihtelemme palveluksia, pääsääntöisesti leikkelen ilmaiseksi. Työ ei ole säännöllistä, kuten joku jo ehti tuolla maailailla, enkä vaadi mitään vastapalvelukseksi. Esimerkiksi vähävaraisen äitini hiukset leikkaan noin pari kertaa vuodessa kahvittelun lomassa, enkä tietenkään pyydä mitään.

Outoa miten tämä herättää joissain noin vahvoja tunteita, vastaavaa kuitenkin tapahtuu eri ammatinharjoittajien kesken varmasti lähes jokaisen tuttavapiirissä. Ihmiset jakavat tietoa ja auttavat läheisiä ilmaiseksi, mutta toisaalta Suomen kaltaisessa valtiossa en ihmettele vaikka tästäkin väännettäisiin rikollista toimintaa.

- 79

Vierailija
160/166 |
17.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.06.2015 klo 12:59"][quote author="Vierailija" time="17.06.2015 klo 12:56"]

[/quote]

Et oikeesti tajua, vai? Satunnaisen palvelun ja vuosia säännöllisesti tehdyn työn ero?
[/quote]

Jos raha ei vaihdu vaan pelkät palvelukset niin en ymmärrä vaikka kestäisi koko eliniän.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan kolme