Miten kampaamot voi laskuttaa tällaisiä hintoja?
Miten ihmeessä hiusten tasaus voi maksaa 36€? Miehet saa sillä paljon monitöisemmän parturoinnin.
Tässä kammattiin hiukset suoriksi ja niks naks 3cm pois ja aikaa meni 5 min!!!
Muutama ( n. 8 raitaa) 120 €! Tietysti pesu, mutta ainoastaan kuivaus ei föönausta ja itse kiepautin hiukset ponnarille ja sitten tuli tämä lasku!
Kommentit (166)
Hei, kenenkään ei ole pakko mitään loppujen lopuksi. jos työ käy niin raskaaksi olisi syytä vaihtaa alaa. Eikö siellä kampaajien yliopistossa kerrottu mitä työhön sisältyy eli asiakkaiden kanssa juttelua. Sitä sanotaan asiakaspalveluksi.
Minulla on käynyt niin, että kampaaja heittäytyy niin frendiksi, että kertoo kaikki, melkein koko elämänsä. Siinä sitä on sitten pakko kuunnella ulkomaanmatkat, kakaroiden nuhat, miehen toilailut, anopin metkut, kälyn ällöttävyys, ystävien kuulumiset etc. ja vieläpä maksaa siitä.
Joka kampaajan unelma omasta kampaamoliikkeestä ei taida olla kaikille se oikea ratkaisu, sillä kaikista ei ole yrittäjiksi.
[quote author="Vierailija" time="16.06.2015 klo 18:46"]
Miten ihmeessä hiusten tasaus voi maksaa 36€? Miehet saa sillä paljon monitöisemmän parturoinnin.
Muutama ( n. 8 raitaa) 120 €! Tietysti pesu, mutta ainoastaan kuivaus ei föönausta ja itse kiepautin hiukset ponnarille ja sitten tuli tämä lasku!
[/quote]
En usko että meni 5 mn. teillä ei ole mitään käsitystä siitä, että kampaaja maksaa vuokran, veden, sähkön, verot, tellit ja lellit jne.
sori, mutta heidän tuntipalkka on todennäköisesti paljon pienempi kuin sun. Hyvin tehdystä työstä pitääkin maksaa (ai niin, Suomessa ollaan vaan kateellisia toisille ilman mitään faktatietoa)
Tuosta syystä kannattaakin käydä kampaamoissa, joissa leikkaus maksaa 1e/minuutti. Viimeksi latvojen tasaukselleni hintaa 8e, ei paha :D
[quote author="Vierailija" time="16.06.2015 klo 19:07"]
Hiusten raidoitukseen 3h! Jösses. Ikinä en ole ollut 3h hiusten raidoituksessa. Olisiko syytä tarkistaa työtapojaan, tai sitten on ahneuttaan buukattu monta asiakasta, joista osa odottaa pää märkänä kun kampaaja hoitelee muita.
No, jokainen hinnoittelee miten parhaaksi katsoo, minä sitten vain kävelen salongin ohitse. Muuten olen joka kerta onnistunut itse värjäämään hiukseni, useinmiten kampaajat ei, eli olen tullut aivan erivivahteisena ulos kuin mitä toivomus on ollut. Kampaajat kun haluavat olla niin luovia... ei mitään rakettitiedettä tämäkään ala vaadi.
[/quote]
Osalla meistä saattaa olla paljon hiuksia. Esim. oma kampaajani vuosien kokemuksella värjää ja leikkaa mun pitkät hiukseni n. 1,5 tunnissa. Kun hän on sairaslomalla, vieraalla kampaajalla urakkaan menee 2,5 tuntia. Permikseen meni aikoinaan 3 tuntia, helposti ylikin. Nykyään tukkani on muuttunut luonnonkiharaksi, eli kiharoita ei enää tarvitse ottaa.
Oma kampaajani ottaa 2 asiakasta limittäin, eli kun mun tukassa on väri imeytymässä, hän hoitaa seuraavaa asiakasta. Esim. eilen hänelle tuli toinen asiakas värjättäväksi ja kun hänen värinsä imeytyi, mun tukka pestiin ja leikattiin.
90 euroa maksoi mun käsittelyni. On suosittu kampaaja, eikä pysty ottamaan yhtään uutta asiakasta. Minä olen hänellä käynyt jo 25 vuotta.
Minulla ei ole enää varaa käydä kampaajalla. Viimeksi kävin pari vuotta sitten, sillon maksoi leikkaus 56 e. Mitähän mahtaa olla nykyään.
[quote author="Vierailija" time="16.06.2015 klo 19:07"]Hiusten raidoitukseen 3h! Jösses. Ikinä en ole ollut 3h hiusten raidoituksessa. Olisiko syytä tarkistaa työtapojaan, tai sitten on ahneuttaan buukattu monta asiakasta, joista osa odottaa pää märkänä kun kampaaja hoitelee muita.
No, jokainen hinnoittelee miten parhaaksi katsoo, minä sitten vain kävelen salongin ohitse. Muuten olen joka kerta onnistunut itse värjäämään hiukseni, useinmiten kampaajat ei, eli olen tullut aivan erivivahteisena ulos kuin mitä toivomus on ollut. Kampaajat kun haluavat olla niin luovia... ei mitään rakettitiedettä tämäkään ala vaadi.
[/quote]
UseiNmiten.... Aahahhaaa!!!! :D Oikeinkirjoitus näyttää nykyään olevan monelle rakettitiedettä.
Leikkaus on eri juttu kuin pelkkä tasaus!
[quote author="Vierailija" time="16.06.2015 klo 18:58"]Ensiksi voit vähentää summasta 24% arvonlisäveroa joka kulkee suoraan verottajalle jättämättä penniäkään kampaamoon. Hyvänä nyrkkisääntönä voi pitää että jos kampaamokäynti maksaa (väri+leikkaus+viimeistelyt mihin aikaa menee n.2tuntia) alle 100€, on todennäköistä että toiminta on tappiollista yrittäjälle. Hyväntekeväisyyttä ei kampaajatkaan harrasta.
[/quote]
Tai sitten kampaaja on hidas. Väri, leikkaus, viimeistely maksanut minulla tänä vuonna 84-90€ per kerta ja aikaa mennyt noin 90 minuuttia. Minulla on vähän olkapään yli ulottuvat hiukset.
[quote author="Vierailija" time="16.06.2015 klo 19:25"]Tuosta syystä kannattaakin käydä kampaamoissa, joissa leikkaus maksaa 1e/minuutti. Viimeksi latvojen tasaukselleni hintaa 8e, ei paha :D
[/quote]
Wat?:D missä tämmöinen :)
Mulla maksoi viime viikolla koko päähän (hupulla) raidat, otsiksen leikkaus ja latvojen pätkiminen 55€, aikaa meni n. tunti.
[quote author="Vierailija" time="17.06.2015 klo 15:01"]Leikkaan myös mieheni hiukset, joten hänkin pääsee matkoille säästyneillä rahoilla. 156
[/quote]
Onneksi lomamatkat ja kampaamokäynnit eivät sulje pois toisiaan. Mukavampi reissatakin hyvännäköisenä ;)
Menin erääseen lietolaiseen kampaamoon ja kysyin hintaa varatessa puhelimessa niin sanoivat n.25e pelkkä tasaus.
Kun menin sinne kampaaja sanoi ettei suostu leikkaamaan jos ei saa pestä ensin,sanoin ettei tarvitse koska hiukset on puhtaat ja hetki sitten pestyt. Noh pestiin kuitenkin ja kun maksun aika tuli niin 45e!!!
Tivasin hintaa ja pesu veloitettiin erikseen. Ensimmäinen ja viimeinen kerta siellä ns hienostokampaamossa! Törkeää touhua ja sanaa olen levittänyt etten suosittele kenellekkään tuon huijaamisen takia. Ei ole yhden kampaajan paikka vaan useamman......
No just just, argumentit kun loppuivat itse aiheesta, käydään oikeinkirjoituksen kimppuun. Täällä, siis tällä palstalla, ahahahaah! Pientä on kirjoitusvirheet, toisinKuin kampaajien tekemät, joista saa kärsiä kuukausi kaupalla jälkeenpäin.
[quote author="Vierailija" time="16.06.2015 klo 19:30"]
[quote author="Vierailija" time="16.06.2015 klo 19:25"]Tuosta syystä kannattaakin käydä kampaamoissa, joissa leikkaus maksaa 1e/minuutti. Viimeksi latvojen tasaukselleni hintaa 8e, ei paha :D [/quote] Wat?:D missä tämmöinen :)
[/quote]
Tampereella ainakin on :) Muista paikkakunnista en osaa valitettavasti sanoa :/
[quote author="Vierailija" time="17.06.2015 klo 14:00"]Miksi te menette joihinkin trendikampaamoihin, jos tarkoitus on vain tasoittaa hiukset? Menkää jonnekin, missä leikataan mummojen ja miestenkin hiuksia. Olen saanut itse tasoituksen jopa lasten hinnalla, olikohan jotain 17 €.
[/quote]
Näitä on enää vaikea löytää
[quote author="Vierailija" time="16.06.2015 klo 19:30"][quote author="Vierailija" time="16.06.2015 klo 18:58"]Ensiksi voit vähentää summasta 24% arvonlisäveroa joka kulkee suoraan verottajalle jättämättä penniäkään kampaamoon. Hyvänä nyrkkisääntönä voi pitää että jos kampaamokäynti maksaa (väri+leikkaus+viimeistelyt mihin aikaa menee n.2tuntia) alle 100€, on todennäköistä että toiminta on tappiollista yrittäjälle. Hyväntekeväisyyttä ei kampaajatkaan harrasta.
[/quote]
Tai sitten kampaaja on hidas. Väri, leikkaus, viimeistely maksanut minulla tänä vuonna 84-90€ per kerta ja aikaa mennyt noin 90 minuuttia. Minulla on vähän olkapään yli ulottuvat hiukset.
[/quote]
Niin mustaki tuntuu, että jos hiuksia värjätään ja leikataan 2 tuntia, onkohan siinä vähän extra-aikaa? Ei millään pahalla, mutta mulla on lyhyet hiukset ja kampaajani tekee värin ja raidat sekä malliin leikkauksen ihan joka kerta alle 90 min. Ja turha sanoa, että jos on vakiokampaaja, se on nopeampaa, kun tuntee tyylin ja hiuksen valmiiksi. Minun kampaajani sanoi, että 75% kaikista hänen asiakkaistaan on käynyt vähintään kerran aiemmin ja noin puolet käy säännöllisesti juuri heidän kampaamossaan. Kampaajaopiskelija oli tutkinut vakiokävijöiden määriä opiskeluihin liittyen.
[quote author="Vierailija" time="16.06.2015 klo 18:58"]Ensiksi voit vähentää summasta 24% arvonlisäveroa joka kulkee suoraan verottajalle jättämättä penniäkään kampaamoon. Hyvänä nyrkkisääntönä voi pitää että jos kampaamokäynti maksaa (väri+leikkaus+viimeistelyt mihin aikaa menee n.2tuntia) alle 100€, on todennäköistä että toiminta on tappiollista yrittäjälle. Hyväntekeväisyyttä ei kampaajatkaan harrasta.
[/quote]
Riippuu näköjään missä käy. Meidän kylällä (kunnassa 2500 asukasta) puolipitkien hiusten tasaus maksaa 10 E. Kävin juuri 13-v tyttären kanssa. Omien lyhyiden hiusteni leikkuu menee näköjään samaan kuin miesten, sillä veloitus on aina 16 E. Mutta ei ollut koskaan pesua tai föönausta tai väriä mukana.
[quote author="Vierailija" time="16.06.2015 klo 18:46"]
[/quote]
Missä päin Suomea?
mä asun Tukholman keskustassa ja mun polkkamittaseen tukkaan leikkaus ja raidat maksaa noin 200eur eikä ole mikään trendipaikka....meinasin pyörtyä, kun kävin ekan kerran (olin toki kysynyt hinnan etukäteen)