Jooga auttaa minun masennukseen!
Olen ollut menossa terapiaan, lääkäriin jne. Masentuneisuuden ja ahdistuneisuuden takia, mutta nyt ei enää tarvitse! Olen oikeasti vuoden ajan itkenyt öisin, ollut itsetuhoinen ja pelännyt hankkia apua, mutta sitten löysin joogan! Ajattelin kokeilla jos se rentouttaisi, niin todellakin rentoutti! Aivan uskomatonta. En koe stressiä, ja olo on vapaa.
.
.
Jo ensimmäisen jooga kerran jälkeen tunsin itseni rentoutuneemmaksi. Enää ei tee mieli vajota maan alle, tai tappaa itseään.
.
.
Mikä parhainta, sain poikaystävänikin kokeilemaan joogaa :D Bändikaverit ei vielä lämmenneet idealle, mutta kiva että poikaystävä oli innokas kokeilemaan. Jotenkin se jatkuva vitutus on poistunut, ja poikaystäväkin näyttää iloisemmalta kun en enää ole itsetuhoinen.
.
.
On muuten normi lihastreenini lisäksi älyttömän hyvää treeniä keholle! :)
.
.
Hyvää illan jatkoa teille kaikille. Saatatte alkaa nähdä minut positiivisempana kirjoittelijana täälläkin täst' edes.
T.15v
Kommentit (48)
[quote author="Vierailija" time="16.06.2015 klo 18:40"]
[quote author="Vierailija" time="16.06.2015 klo 18:38"]Ihanaa, ap, jatka samaan malliin! Joogass on vain hyviä puolia :). Se rentouttaa, auttaa nukkumaan hyvin, parantaa mielialaa, tehostaa aineenvaihduntaa, tasapainottaa hormonitoimintaa, auttaa keskittymään paremmin, pitää kehon notkeana pitkälle vanhuuteen, parantaa nivelten liikkuvuutta, parantaa lihaskuntoa, auttaa painonhallinnassa, poistaa ylimääräisiä nesteitä ja turvotusta, rentouttaa ja venyttää lihaksia, parantaa vatsan toimintaa, tasapainottaa ja virkistää kaikkien elinten toimintaa. Joogaa pitäisi ehdottomasti opettaa koulussa! Mullakin 13-v tyttö innostui joogasta viime syksynä ja joogaa nyt lähes päivittäin. Tekisi niin hyvää myös vanhuksille, toipilaille ja ihan kaikille! Hyviä joogia ap:lle ja poikaystävälle <3 [/quote] Joo huomaa heti että joogassa on paljon hyvää! Olen pienestä lähtien tanssinut balettia, taitoluistellut, ratsastanut jne. Mutta tämä on selvästi minun laji! Ap
[/quote]baletti <3
Voi sua eksytettyä uskovaista reppanaa! Kaikki on energiaa, samaa energiaa ja energia on ikuista. Itse elät pimeässä ja eksyksissä ja pimeys sisälläsi käskee sinun vetää muitakin mukanasi...lopeta äkkiä tuo hihhulointi ja ala etsiä valoa!
Joogaa on kuule monenlaista, Suomessa yleisimmin harrastetaan hatha-joogaa, jolla ei ole minkään uskonnon kanssa mitään tekemistä.
[quote author="Vierailija" time="16.06.2015 klo 18:50"]
[quote author="Vierailija" time="16.06.2015 klo 18:47"]
[quote author="Vierailija" time="16.06.2015 klo 18:38"]
Jooga on itämaista uskontoa, eli olet antanut sielusi epäjumalalle. Vain Jeesus Kristuksen kautta on pelastus.
Jeesus sanoi hänelle: "Minä olen tie ja totuus ja elämä; ei kukaan tule Isän tykö muutoin kuin minun kauttani. (Joh.14:6)
Joh.3:
16. Sillä niin on Jumala maailmaa rakastanut, että hän antoi ainokaisen Poikansa, ettei yksikään, joka häneen uskoo, hukkuisi, vaan hänellä olisi iankaikkinen elämä.
17. Sillä ei Jumala lähettänyt Poikaansa maailmaan tuomitsemaan maailmaa, vaan sitä varten, että maailma hänen kauttansa pelastuisi.
18. Joka uskoo häneen, sitä ei tuomita; mutta joka ei usko, se on jo tuomittu, koska hän ei ole uskonut Jumalan ainokaisen Pojan nimeen.
19. Mutta tämä on tuomio, että valkeus on tullut maailmaan, ja ihmiset rakastivat pimeyttä enemmän kuin valkeutta; sillä heidän tekonsa olivat pahat.
20. Sillä jokainen, joka pahaa tekee, vihaa valkeutta eikä tule valkeuteen, ettei hänen tekojansa nuhdeltaisi.
21. Mutta joka totuuden tekee, se tulee valkeuteen, että hänen tekonsa tulisivat julki, sillä ne ovat Jumalassa tehdyt.
Joka uskoo Poikaan, sillä on iankaikkinen elämä; mutta joka ei ole kuuliainen Pojalle, se ei ole elämää näkevä, vaan Jumalan viha pysyy hänen päällänsä.
[/quote]
Odotinkin, koska tulee tämmöinen vastaus :D Ensimmäinen hullu hihhuli, joka ei ymmärrä, että hänen hihhulointinsa on ihan yhtä huuhaata.
Oikeasti ihan sama mistä sen hyvän olon saa, kunhan elämä on tasapainossa. Miten se on sinun taivaspaikastasi pois, jos joku toinen ihminen löytää hyvän olon omista energioistaan joogan avulla?
[/quote]Niin, kun ne energiat mitä joogasta saa, eivät olekaan sinun energioitasi...
[/quote]
Mitäs jos Jeesus antaakin parempia energioita jollekkin ihmiselle vain joogan kautta? Minä pääsen Jeesuksen lähelle vain reikin avulla, kun autan muita. Raamatun lukemisesta ja kiiltäväsilmäisten fundamentalistiuskovien kanssa en ole koskaan päässyt yhteyteen. En ole tarpeeksi tyhjäpää sellaiseen. Minun Jeesukseni arvostaa sitä, että kuljen oman valoni polkua, niinkuin hänkin teki omassa ajassaan.
[quote author="Vierailija" time="16.06.2015 klo 18:52"][quote author="Vierailija" time="16.06.2015 klo 18:40"]
[quote author="Vierailija" time="16.06.2015 klo 18:38"]Ihanaa, ap, jatka samaan malliin! Joogass on vain hyviä puolia :). Se rentouttaa, auttaa nukkumaan hyvin, parantaa mielialaa, tehostaa aineenvaihduntaa, tasapainottaa hormonitoimintaa, auttaa keskittymään paremmin, pitää kehon notkeana pitkälle vanhuuteen, parantaa nivelten liikkuvuutta, parantaa lihaskuntoa, auttaa painonhallinnassa, poistaa ylimääräisiä nesteitä ja turvotusta, rentouttaa ja venyttää lihaksia, parantaa vatsan toimintaa, tasapainottaa ja virkistää kaikkien elinten toimintaa. Joogaa pitäisi ehdottomasti opettaa koulussa! Mullakin 13-v tyttö innostui joogasta viime syksynä ja joogaa nyt lähes päivittäin. Tekisi niin hyvää myös vanhuksille, toipilaille ja ihan kaikille! Hyviä joogia ap:lle ja poikaystävälle <3 [/quote] Joo huomaa heti että joogassa on paljon hyvää! Olen pienestä lähtien tanssinut balettia, taitoluistellut, ratsastanut jne. Mutta tämä on selvästi minun laji! Ap
[/quote]baletti <3
[/quote]
Äitini on ohjannut kaikenlaista tanssia, joten olen tanssia 2v asti :D Nykyään musiikki vaan vie voiton, ja luistelussa meni selkä.
Ap
[quote author="Vierailija" time="16.06.2015 klo 18:51"]Hyvä ap :) Mulla sama kokemus. On ollut todella vaikea kevät. Aloin nyt joogaamaan ja olen tehnyt välillä iltaisin rentoutumisharjoituksiakin ennen nukkumaanmenoa, on ihan toisenlaista oleminen :)
kaikkea hyvää sinulle ja muille joogaajille <3
[/quote]
Samoin! :)
Ap
[quote author="Vierailija" time="16.06.2015 klo 18:51"]Älä ap välitä uskovista, jotka eivät uskalla tehdä esim. yläselän venytystä lapsiasennossa, puhumattakaan karhusta tai päälläseisonnasta! Siinä se sielu vilahtaa itse belsebuubiin :DDD
[/quote]
:D Huvittaa ateistina katsoa vierestä, kun hihhulit raivoaa.
Ap
Jooga on itämaista uskontoa, eli olet antanut sielusi epäjumalalle. Vain Jeesus Kristuksen kautta on pelastus.
Jeesus sanoi hänelle: "Minä olen tie ja totuus ja elämä; ei kukaan tule Isän tykö muutoin kuin minun kauttani. (Joh.14:6)
Joh.3:
16. Sillä niin on Jumala maailmaa rakastanut, että hän antoi ainokaisen Poikansa, ettei yksikään, joka häneen uskoo, hukkuisi, vaan hänellä olisi iankaikkinen elämä.
17. Sillä ei Jumala lähettänyt Poikaansa maailmaan tuomitsemaan maailmaa, vaan sitä varten, että maailma hänen kauttansa pelastuisi.
18. Joka uskoo häneen, sitä ei tuomita; mutta joka ei usko, se on jo tuomittu, koska hän ei ole uskonut Jumalan ainokaisen Pojan nimeen.
19. Mutta tämä on tuomio, että valkeus on tullut maailmaan, ja ihmiset rakastivat pimeyttä enemmän kuin valkeutta; sillä heidän tekonsa olivat pahat.
20. Sillä jokainen, joka pahaa tekee, vihaa valkeutta eikä tule valkeuteen, ettei hänen tekojansa nuhdeltaisi.
21. Mutta joka totuuden tekee, se tulee valkeuteen, että hänen tekonsa tulisivat julki, sillä ne ovat Jumalassa tehdyt.
Joka uskoo Poikaan, sillä on iankaikkinen elämä; mutta joka ei ole kuuliainen Pojalle, se ei ole elämää näkevä, vaan Jumalan viha pysyy hänen päällänsä.
[/quote]Miksi Jeesus ei auttanut ap:tä?
[quote author="Vierailija" time="16.06.2015 klo 19:02"]
[quote author="Vierailija" time="16.06.2015 klo 18:51"]Älä ap välitä uskovista, jotka eivät uskalla tehdä esim. yläselän venytystä lapsiasennossa, puhumattakaan karhusta tai päälläseisonnasta! Siinä se sielu vilahtaa itse belsebuubiin :DDD [/quote] :D Huvittaa ateistina katsoa vierestä, kun hihhulit raivoaa. Ap
[/quote]
Kunhan trollailen :D
T. reikimasterjeesusjoogaaja
[quote author="Vierailija" time="16.06.2015 klo 19:02"][quote author="Vierailija" time="16.06.2015 klo 18:38"]
Joh.3:
[/quote]Miksi Jeesus ei auttanut ap:tä?
[/quote]
Tämä.
Ap
[quote author="Vierailija" time="16.06.2015 klo 19:07"][quote author="Vierailija" time="16.06.2015 klo 19:02"]
[quote author="Vierailija" time="16.06.2015 klo 18:51"]Älä ap välitä uskovista, jotka eivät uskalla tehdä esim. yläselän venytystä lapsiasennossa, puhumattakaan karhusta tai päälläseisonnasta! Siinä se sielu vilahtaa itse belsebuubiin :DDD [/quote] :D Huvittaa ateistina katsoa vierestä, kun hihhulit raivoaa. Ap
[/quote]
Kunhan trollailen :D
T. reikimasterjeesusjoogaaja
[/quote]
Jaa jaa.
Ap
Hei sinä uskovainen! Pystytkö yrittämään ymmärtää etteivät kaikki usko eivätkä edes halua uskoa Jumalaan? Tai sellaisia jotka uskovat eri uskontoihin kuin sinä? Riskit on kyllä tiedossa mitä koitat selvittää, muttei ihmiset jotka eivät ole uskovaisia usko kadotukseen, sitä ei yksinkertaisesti ole olemassa sellaiselle joka ei siihen usko. Voisitko sen verran kunnioittaa uskonnottomia tai eri uskontoon uskovia, ettet tuputtaisi omaa uskontoasi. Kiitos. T.ateisti
[quote author="Vierailija" time="16.06.2015 klo 18:56"]
[quote author="Vierailija" time="16.06.2015 klo 18:50"]
[quote author="Vierailija" time="16.06.2015 klo 18:47"]
Joh.3:
[/quote]
Odotinkin, koska tulee tämmöinen vastaus :D Ensimmäinen hullu hihhuli, joka ei ymmärrä, että hänen hihhulointinsa on ihan yhtä huuhaata.
Oikeasti ihan sama mistä sen hyvän olon saa, kunhan elämä on tasapainossa. Miten se on sinun taivaspaikastasi pois, jos joku toinen ihminen löytää hyvän olon omista energioistaan joogan avulla?
[/quote]Niin, kun ne energiat mitä joogasta saa, eivät olekaan sinun energioitasi...
[/quote]
Mitäs jos Jeesus antaakin parempia energioita jollekkin ihmiselle vain joogan kautta? Minä pääsen Jeesuksen lähelle vain reikin avulla, kun autan muita. Raamatun lukemisesta ja kiiltäväsilmäisten fundamentalistiuskovien kanssa en ole koskaan päässyt yhteyteen. En ole tarpeeksi tyhjäpää sellaiseen. Minun Jeesukseni arvostaa sitä, että kuljen oman valoni polkua, niinkuin hänkin teki omassa ajassaan.
[/quote]Noh, sinun Jeesuksesi ei ole Raamatun Jumalan Poika. Vain Hän voi pelastaa, Jeesus Kristus, Jeesus Nasaretilainen, Kuningasten Kuningas, Herrojen Herra. Jeesus, joka sikisi Pyhästä Hengestä, syntyi neitsyt Mariasta, kuoli ristillä ja nousi kuolleista kolmantena päivänä.
Ja Jeesus tuli heidän tykönsä ja puhui heille ja sanoi: "Minulle on annettu kaikki valta taivaassa ja maan päällä.Matt.28
[quote author="Vierailija" time="16.06.2015 klo 19:46"]
"Minulle on annettu kaikki valta taivaassa ja maan päällä.Matt.28
[/quote]Miten tämä näkyy käytännössä nykyaikana?
[quote author="Vierailija" time="16.06.2015 klo 19:13"]
[quote author="Vierailija" time="16.06.2015 klo 19:02"][quote author="Vierailija" time="16.06.2015 klo 18:38"] Jooga on itämaista uskontoa, eli olet antanut sielusi epäjumalalle. Vain Jeesus Kristuksen kautta on pelastus. Jeesus sanoi hänelle: "Minä olen tie ja totuus ja elämä; ei kukaan tule Isän tykö muutoin kuin minun kauttani. (Joh.14:6) Joh.3: 16. Sillä niin on Jumala maailmaa rakastanut, että hän antoi ainokaisen Poikansa, ettei yksikään, joka häneen uskoo, hukkuisi, vaan hänellä olisi iankaikkinen elämä.
21. Mutta joka totuuden tekee, se tulee valkeuteen, että hänen tekonsa tulisivat julki, sillä ne ovat Jumalassa tehdyt. Joka uskoo Poikaan, sillä on iankaikkinen elämä; mutta joka ei ole kuuliainen Pojalle, se ei ole elämää näkevä, vaan Jumalan viha pysyy hänen päällänsä. [/quote]Miksi Jeesus ei auttanut ap:tä? [/quote] Tämä. Ap
[/quote]Rukoiliko ap? Onko ap etsinyt Jumalaa? Onko ap rukoillut armoa? Ihminen on erossa Jumalasta kun on tehnyt syntiä. Synti erottaa Jumalasta. Tämän takia Jeesus Kristus tuli maailmaan, vapahtamaan synnistä. Jeesuksen veri pesee puhtaaksi synnistä. Ihminen on ikuisuusolento ja luotu Jumalan kuvaksi. Jumala haluaa että palaat Hänen yhteyteensä. Jeesus on tuo Tie, totuus ja elämä :)
9. Sillä jos sinä tunnustat suullasi Jeesuksen Herraksi ja uskot sydämessäsi, että Jumala on hänet kuolleista herättänyt, niin sinä pelastut;
10. sillä sydämen uskolla tullaan vanhurskaaksi ja suun tunnustuksella pelastutaan.
11. Sanoohan Raamattu: "Ei yksikään, joka häneen uskoo, joudu häpeään".
12. Tässä ei ole erotusta juutalaisen eikä kreikkalaisen välillä; sillä yksi ja sama on kaikkien Herra, rikas antaja kaikille, jotka häntä avuksi huutavat.
13. Sillä "jokainen, joka huutaa avuksi Herran nimeä, pelastuu".-- Room.10
[quote author="Vierailija" time="16.06.2015 klo 19:51"]
[/quote]Siten, että Jeesus palaa takaisin tuomitsemaan elävät ja kuolleet. Hänelle on annettu valta tuomita.
[quote author="Vierailija" time="16.06.2015 klo 18:59"]
[quote author="Vierailija" time="16.06.2015 klo 18:52"][quote author="Vierailija" time="16.06.2015 klo 18:40"] [quote author="Vierailija" time="16.06.2015 klo 18:38"]Ihanaa, ap, jatka samaan malliin! Joogass on vain hyviä puolia :). Se rentouttaa, auttaa nukkumaan hyvin, parantaa mielialaa, tehostaa aineenvaihduntaa, tasapainottaa hormonitoimintaa, auttaa keskittymään paremmin, pitää kehon notkeana pitkälle vanhuuteen, parantaa nivelten liikkuvuutta, parantaa lihaskuntoa, auttaa painonhallinnassa, poistaa ylimääräisiä nesteitä ja turvotusta, rentouttaa ja venyttää lihaksia, parantaa vatsan toimintaa, tasapainottaa ja virkistää kaikkien elinten toimintaa. Joogaa pitäisi ehdottomasti opettaa koulussa! Mullakin 13-v tyttö innostui joogasta viime syksynä ja joogaa nyt lähes päivittäin. Tekisi niin hyvää myös vanhuksille, toipilaille ja ihan kaikille! Hyviä joogia ap:lle ja poikaystävälle <3 [/quote] Joo huomaa heti että joogassa on paljon hyvää! Olen pienestä lähtien tanssinut balettia, taitoluistellut, ratsastanut jne. Mutta tämä on selvästi minun laji! Ap [/quote]baletti <3 [/quote] Äitini on ohjannut kaikenlaista tanssia, joten olen tanssia 2v asti :D Nykyään musiikki vaan vie voiton, ja luistelussa meni selkä. Ap
[/quote]
Don Quixote ( Kitri - O Desafio ) Cinthia Harvey
[quote author="Vierailija" time="16.06.2015 klo 19:52"][quote author="Vierailija" time="16.06.2015 klo 19:13"]
[quote author="Vierailija" time="16.06.2015 klo 19:02"][quote author="Vierailija" time="16.06.2015 klo 18:38"] Jooga on itämaista uskontoa, eli olet antanut sielusi epäjumalalle. Vain Jeesus Kristuksen kautta on pelastus. Jeesus sanoi hänelle: "Minä olen tie ja totuus ja elämä; ei kukaan tule Isän tykö muutoin kuin minun kauttani. (Joh.14:6) Joh.3: 16. Sillä niin on Jumala maailmaa rakastanut, että hän antoi ainokaisen Poikansa, ettei yksikään, joka häneen uskoo, hukkuisi, vaan hänellä olisi iankaikkinen elämä.
21. Mutta joka totuuden tekee, se tulee valkeuteen, että hänen tekonsa tulisivat julki, sillä ne ovat Jumalassa tehdyt. Joka uskoo Poikaan, sillä on iankaikkinen elämä; mutta joka ei ole kuuliainen Pojalle, se ei ole elämää näkevä, vaan Jumalan viha pysyy hänen päällänsä. [/quote]Miksi Jeesus ei auttanut ap:tä? [/quote] Tämä. Ap
[/quote]Rukoiliko ap? Onko ap etsinyt Jumalaa? Onko ap rukoillut armoa? Ihminen on erossa Jumalasta kun on tehnyt syntiä. Synti erottaa Jumalasta. Tämän takia Jeesus Kristus tuli maailmaan, vapahtamaan synnistä. Jeesuksen veri pesee puhtaaksi synnistä. Ihminen on ikuisuusolento ja luotu Jumalan kuvaksi. Jumala haluaa että palaat Hänen yhteyteensä. Jeesus on tuo Tie, totuus ja elämä :)
9. Sillä jos sinä tunnustat suullasi Jeesuksen Herraksi ja uskot sydämessäsi, että Jumala on hänet kuolleista herättänyt, niin sinä pelastut;
10. sillä sydämen uskolla tullaan vanhurskaaksi ja suun tunnustuksella pelastutaan.
11. Sanoohan Raamattu: "Ei yksikään, joka häneen uskoo, joudu häpeään".
12. Tässä ei ole erotusta juutalaisen eikä kreikkalaisen välillä; sillä yksi ja sama on kaikkien Herra, rikas antaja kaikille, jotka häntä avuksi huutavat.
13. Sillä "jokainen, joka huutaa avuksi Herran nimeä, pelastuu".-- Room.10
[/quote]
Edelleenkin olen ateisti. Kumarran ainoastaan rock-legendoja.
Ap
[quote author="Vierailija" time="16.06.2015 klo 19:53"]
[/quote]Siten, että Jeesus palaa takaisin tuomitsemaan elävät ja kuolleet. Hänelle on annettu valta tuomita.
[/quote]Tarkoitin nykyhetkeä, en tulevaisuutta.
[quote author="Vierailija" time="16.06.2015 klo 19:58"]
[quote author="Vierailija" time="16.06.2015 klo 19:53"]
[/quote]Tarkoitin nykyhetkeä, en tulevaisuutta.
[/quote]Nykyaika ja nykyhetki eivät ole sama asia.
Älä ap välitä uskovista, jotka eivät uskalla tehdä esim. yläselän venytystä lapsiasennossa, puhumattakaan karhusta tai päälläseisonnasta! Siinä se sielu vilahtaa itse belsebuubiin :DDD