Jos miehesi lyö kerran, jätätkö hänet samantien?
Ja älkää nyt sanoko sitä kulunutta kliseetä, että jos kerran lyö niin sitten lyö toisenkin kerran. Todellisuudessa se ei useinkaan mene niin. Ensimmäinen kerta voi olla myös viimeinen. Mutta miten on? Lyöminen on vakava asia, mutta onko ehdottomasti heti jättämisen arvoinen?
Kommentit (54)
[quote author="Vierailija" time="15.06.2015 klo 22:37"]
[quote author="Vierailija" time="15.06.2015 klo 22:25"]Niin, hyvä kysymys. Mies on rakastellut minua tuhansia kertoja. Mies on hymyillyt minulle miljoonia kertoja. Mies on silittänyt tukkaani miljoonia kertoja. Mies on hoivannut sairasta minua kymmeniä kertoja. Mies on tehnyt kymmenet kerrat kotityöt, kun halusin katsoa Frendejä monta kautta peräkkäin. Mies on valvonut sairaan lapsen kanssa kymmeniä kertoja. Mies on ottanut kymmeniä kertoja palkatonta viedäkseen lapsen päivystykseen. Mies on käynyt kymmeniä kertoja lapsen vanhempainilloissa/keskusteluvartissa/kevät- tai joulujuhlissa, jopa ilman minua. Mies huolehtii, että osaan siirtää musiikin cd:ltä mp3:n. Mies pitää tärkeänä, että opin jokaisen uuden härvelin käytön samoin tein, etten jää tyhjän päälle, jos hänestä aika jättää. Mies vie teinin 400km päähän teinin idolin keikalle ja odottaa keikan ajan autossa. Mies on kokannut tuhansia kertoja vain yllättääkseen perheen. Mies on hassutellut lasten kanssa miljoonia kertoja. Mies on huutanut lapsille muutaman kerran. Mies on lyönyt minua kerran. En jättänyt, enkä aio jättää, jos ei tuosta nyt tapaa tule. [/quote] outo vastaus. Olethan sinäitsekin tehnyr varmaan miehellesi samat asiat (rakastelut, silittelyt ja muut) ja silti miehesi löi sinua. Viestistäsi saa sen kuvan, että koska mies on tehnyt niin paljon vuoksesi niin sitten on ihan ok lyödä, että olisit jopa vähän ansainnut sen. pelottavaa.
[/quote]
Ei tämä outo vastaus ole, vaan ihan faktaa. Näinhän se oikeasti menee. Ja jotenkin ajattelen, että näin pitää mennäkin.
Virheitä tekevät kaikki. Jätättekö miehenne ensimmäisen rattijuopumussyytteen takia? Ensimmäisen metsästysrikoksen takia? Ensimmäisen ylinopeuden takia?
[quote author="Vierailija" time="15.06.2015 klo 22:45"][quote author="Vierailija" time="15.06.2015 klo 22:37"]
[quote author="Vierailija" time="15.06.2015 klo 22:25"]Niin, hyvä kysymys. Mies on rakastellut minua tuhansia kertoja. Mies on hymyillyt minulle miljoonia kertoja. Mies on silittänyt tukkaani miljoonia kertoja. Mies on hoivannut sairasta minua kymmeniä kertoja. Mies on tehnyt kymmenet kerrat kotityöt, kun halusin katsoa Frendejä monta kautta peräkkäin. Mies on valvonut sairaan lapsen kanssa kymmeniä kertoja. Mies on ottanut kymmeniä kertoja palkatonta viedäkseen lapsen päivystykseen. Mies on käynyt kymmeniä kertoja lapsen vanhempainilloissa/keskusteluvartissa/kevät- tai joulujuhlissa, jopa ilman minua. Mies huolehtii, että osaan siirtää musiikin cd:ltä mp3:n. Mies pitää tärkeänä, että opin jokaisen uuden härvelin käytön samoin tein, etten jää tyhjän päälle, jos hänestä aika jättää. Mies vie teinin 400km päähän teinin idolin keikalle ja odottaa keikan ajan autossa. Mies on kokannut tuhansia kertoja vain yllättääkseen perheen. Mies on hassutellut lasten kanssa miljoonia kertoja. Mies on huutanut lapsille muutaman kerran. Mies on lyönyt minua kerran. En jättänyt, enkä aio jättää, jos ei tuosta nyt tapaa tule. [/quote] outo vastaus. Olethan sinäitsekin tehnyr varmaan miehellesi samat asiat (rakastelut, silittelyt ja muut) ja silti miehesi löi sinua. Viestistäsi saa sen kuvan, että koska mies on tehnyt niin paljon vuoksesi niin sitten on ihan ok lyödä, että olisit jopa vähän ansainnut sen. pelottavaa.
[/quote]
Ei tämä outo vastaus ole, vaan ihan faktaa. Näinhän se oikeasti menee. Ja jotenkin ajattelen, että näin pitää mennäkin.
Virheitä tekevät kaikki. Jätättekö miehenne ensimmäisen rattijuopumussyytteen takia? Ensimmäisen metsästysrikoksen takia? Ensimmäisen ylinopeuden takia?
[/quote]Jotkut virheet ovat anteeksiantamattomia.Yksi niistä on fyysinen koskemattomuus.
Kokkaamalla hankkii oikeuden lyödä? Mielenkiintoista. Saako juhla-ateriasta oikeuden käyttää kättä pidempää? Jos vie lapsen lääkäriin saa kuristaa? Jos ottaa palkatonta saa murtaa sun sormet? Hyi helvetti sä olet säälittävä.
Jättäisin rattijuoppouden, pettämisen tai lyömisen vuoksi. Nuo kaikki kertoisivat siitä, ettei mies hallitse elämäänsä ja itseään. Missä naisten itsekunnioitus, jos suostuvat elämään hakkaajan kanssa.
Kerrankin on helppo vastata kysymykseen miettimättä sekuntiakaan: jättäisin!
Paitsi jos miehellä olisi dementia tms.
kehotan kaikkia, joka ikistä ilman mitään suhteuttamisia lähtemään heti jos puoliso, mies tai nainen, lyö.
Jos lyömisen jälkeen vannoo rakkautta ja panee parastaan ja hyvittelee ihanilla sanoilla, etten koskaan ikinä enää lyö sinua, niin sittenkö vaan arki jatkaa rullausta entiseen malliin?
[quote author="Vierailija" time="15.06.2015 klo 22:58"]
kehotan kaikkia, joka ikistä ilman mitään suhteuttamisia lähtemään heti jos puoliso, mies tai nainen, lyö.
[/quote]
Paikkailen ihmisiä, joita dementoitunut tai muu sairas ihminen on lyönyt. Osalle jää ikuiset arvet kasvoihin ja jatkuva pelko on läsnä. Jossain saisi raja kulkea, miten pitkään on hoidettava sairasta puolisoa kotona. Aika usein ensin uupuukin se hoitaja.
Mä en oikeasti osaa sanoa... Mun isäni on kännissä lyönyt äitiä ja itse päätin, että jos mies kerrankin lyö niin lähden. Mutta... En tiedä pystyisinkö lähtemään, kun mieheni on mulle niin kamalan rakas. Tosin en tiedä olisiko sitten enää, jos löisi. Ja tietty vaikuttaa miehen reaktio, onko oikeasti pahoillaan ja itsekin säikähtänyt. Hankalalta se tuntuisi, kun varmasti vielä pelkäisin miestäni jälkeenpäin, säpsähtelisin äkkinäisiä liikkeitä jne. Luottamus siinä kyllä menisi. Riippuisi varmaan myös siitä millainen lyönti se olisi. Olisiko se yksi lyönti vai kunnon hakkaamista. Jos kunnon selkäsaunan saisin, niin silloin lähtisin samantien.
Toivottavasti ei koskaan tarvitsisi tälläisiä oikeasti miettiä.
[quote author="Vierailija" time="15.06.2015 klo 23:03"]
[quote author="Vierailija" time="15.06.2015 klo 22:58"]
[/quote]
Paikkailen ihmisiä, joita dementoitunut tai muu sairas ihminen on lyönyt. Osalle jää ikuiset arvet kasvoihin ja jatkuva pelko on läsnä. Jossain saisi raja kulkea, miten pitkään on hoidettava sairasta puolisoa kotona. Aika usein ensin uupuukin se hoitaja.
[/quote]
Juuri näin. Ei se sairaus silti sitä tarkoita, että sinun pitää kärsiä jos toinen ei edes tajua missä ajassa elää. Se on parempi sille sairaallekin, jos sitä hoitaa joku, joka ei uuvu tai ota sairaan sanomisia henkilökohtaisesti.
Minua itseä vain mietyttää, että tarkoitetaanko tässä ketjussa yhtä lyöntiä vai yhtä pahoinpitelyä? Koska pahoinpitelyn jälkeen saisi mies lentää helvettiin, mutta lyönnin voisin kuvitella antavani anteeksi, riippuu tilanteesta ja lyönnin voimakkuudesta.
Aiemmin olin sitä mieltä, että jättäisin välittömästi yhdestä lyönnistä. Nyt kun takana on 14 yhteistä vuotta, eikä yhtäkään lyöntiä ole tullut (ei myöskään haukkumista), riippuisi hyvin paljon tilanteesta, jättäisinkö. Jos läpsäisisi tai tönisi tmv. "Lievää", en ehkä jättäisi. Tai jos hermostuisi mun nalkutukseen ja kovan stressin alla löisi vähän kovempaa, harkitsisin todella tarkkaan. Mutta jos jos ilman mitään "syytä" löisi tai oikein pahoinpitelisi, niin jättäisin.
En hyväksy väkivaltaa ja mielestäni vika on aina lyöjässä. Mikään syy ei anna oikeutta lyödä, mutta mieheni tuntien ottaisin olosuhteet huomioon, jos hän joskus löisi.
Jos ihan kunnolla lyödään niin kyllä jättäisin heti. Kertoo ihmisestä paljon jos lyö.
[quote author="Vierailija" time="15.06.2015 klo 22:25"]Niin, hyvä kysymys. Mies on rakastellut minua tuhansia kertoja. Mies on hymyillyt minulle miljoonia kertoja. Mies on silittänyt tukkaani miljoonia kertoja. Mies on hoivannut sairasta minua kymmeniä kertoja. Mies on tehnyt kymmenet kerrat kotityöt, kun halusin katsoa Frendejä monta kautta peräkkäin. Mies on valvonut sairaan lapsen kanssa kymmeniä kertoja. Mies on ottanut kymmeniä kertoja palkatonta viedäkseen lapsen päivystykseen. Mies on käynyt kymmeniä kertoja lapsen vanhempainilloissa/keskusteluvartissa/kevät- tai joulujuhlissa, jopa ilman minua. Mies huolehtii, että osaan siirtää musiikin cd:ltä mp3:n. Mies pitää tärkeänä, että opin jokaisen uuden härvelin käytön samoin tein, etten jää tyhjän päälle, jos hänestä aika jättää. Mies vie teinin 400km päähän teinin idolin keikalle ja odottaa keikan ajan autossa. Mies on kokannut tuhansia kertoja vain yllättääkseen perheen. Mies on hassutellut lasten kanssa miljoonia kertoja. Mies on huutanut lapsille muutaman kerran. Mies on lyönyt minua kerran.
En jättänyt, enkä aio jättää, jos ei tuosta nyt tapaa tule.
[/quote]
outo vastaus. Olethan sinäitsekin tehnyr varmaan miehellesi samat asiat (rakastelut, silittelyt ja muut) ja silti miehesi löi sinua. Viestistäsi saa sen kuvan, että koska mies on tehnyt niin paljon vuoksesi niin sitten on ihan ok lyödä, että olisit jopa vähän ansainnut sen. pelottavaa.