Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nainen: mitä tuumaat miesten klassisesta pukeutumisesta?

Vierailija
04.02.2022 |

Eli arkena jalassa flanelihousut (talvella), suorat housut chinot tai pellavahousut (kesällä). Kengät vuoden ajan mukaan joko erilaisia brittityylisiä nahkasaappaita talvisaikan tai kesällä oxfordeja, derbyjä ja loafereita. Paidat mittatilauspaitoja, arkena usein nappikauluksilla olevia paitoja hieman karkeammasta oxford-kankaasta, väri voi olla vaikka joku raita valkoisella pohjalla, vaalean sininen tai valkoinen. Päällä voi olla esimerkiksi neule, neuleliivi tai paikkataskuinen pikkutakki, jossa on kankaassa pieni kuvio.

Juhlissa sitten mittatilauspuku, esimerkiksi kolmiosainen tummansininen tai musta puku. Solmio esimerkiksi silkkinen neulesolmio, grenadiini tai rykmenttiraidoilla. Kesällä vaalean harmaa puku, voi olla ilman solmiotakin. Suurissa juhlissa frakki, toki itse solmittavalla rusetilla.

Millaisia ajatuksia herättää naisissa?

T. kolmikymppinen, pitkähkö mies

Kommentit (1283)

Vierailija
521/1283 |
20.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lyhythihainen kauluspaita on kieltämättä harvinaisen turha.

Ap

Suomalaisessa ei-luovassa konttorissa ehkä. Tietyt kauluspaitatyypit toimivat nimenomaan lyhythihaisina ja sopivat aikoihin ja paikkoihin, joten en itse allekirjoita ehdotonta off-sääntöä.

Joo, ehkä jossain viheriöllä golfpalloja putatessa, mutta ei missään muualla...

- erihomo

Vierailija
522/1283 |
20.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lyhythihaisia kauluspaitoja taitavat käyttää samat tyypit, joiden mielestä farkut ja irtotakki sopivat yhteen...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
523/1283 |
20.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lyhythihaisia kauluspaitoja taitavat käyttää samat tyypit, joiden mielestä farkut ja irtotakki sopivat yhteen...

👆😂

Vierailija
524/1283 |
21.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osa ihmisistä ei osaa muuten selvästikään osaa tehdä pesäeroa puvuntakin ja pikkutakin välille. Puvuntakeissahan kangaskin on yleensä melko ohutta ja leikkaus etenkin 2000-luvun takeissa tyköistyvä. Tämmöinen kiiltävää mustaa polyesteriä olevan puvun takki kun yhdistetään vaaleansinisiin, väljästi mitoitettuihin ja liian pitkälahkeisiin "maaseutu-farkkuihin" niin hyvä tulloo :D Oikea puhelinmyyntifirman manageriunivormu.

Vierailija
525/1283 |
21.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotenkin kornia, että ihmiset jaksaa nillittää vaatteista yhä vaan. Kukin pukeutukoon miten haluaa, ja antakoon muiden olla. Ihan periaatteesta en mene näiden "pakkojen" mukaan, ihan surutta laitan sukat sandaaleihin jne.

Mulle ei kelpaisi mies. jolle on vaatteet ovat tärkeitä, mutta kyllä osa tykkää. Ihan oma asiansa. Ja hassua puhua homofobiasta tässä, onko siis sittenkin niin että vaatteista kiinnostunut mies on sittenkin lähtökohtaisesti homo? 

Vierailija
526/1283 |
21.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä vakka kantensa hakee. Hauska joskus nähdä kaupungilla pariskuntia, joille puketuminen ja ulkonäkö on selvästi tärkeää. Itse tykkään, että vaatteet saa olla siistit, mutta tärkeintä on mitä on sisällä.

Vierailija
527/1283 |
21.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelisin, että kiva että on löytänyt tyylinsä jos tykkää.

Jos pinnallisesti taas ajatellaan, kokisin ettei meillä varmasti olisi henkilön kanssa mitään yhteistä ja kyseessä on, joku konservatiivinen akateemikko. Itse pukeudun tosi arkisesti ja aika poikamaisestikin, vaikka nainen olenkin ja olen hyvin epäkonservatiivinen ja karkea.

Vierailija
528/1283 |
21.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jotenkin kornia, että ihmiset jaksaa nillittää vaatteista yhä vaan. Kukin pukeutukoon miten haluaa, ja antakoon muiden olla. Ihan periaatteesta en mene näiden "pakkojen" mukaan, ihan surutta laitan sukat sandaaleihin jne.

Mulle ei kelpaisi mies. jolle on vaatteet ovat tärkeitä, mutta kyllä osa tykkää. Ihan oma asiansa. Ja hassua puhua homofobiasta tässä, onko siis sittenkin niin että vaatteista kiinnostunut mies on sittenkin lähtökohtaisesti homo? 

Eikös tämän ketjun peräkammarin pojat pelännyt sitä, että jos pistää verkkareiden sijaan asialliset vaatteet niin muuttuu homoksi. Eli parempi tumputtaa vintillä kuten tähänkin asti.

Vierailija
529/1283 |
21.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos pinnallisesti taas ajatellaan, kokisin ettei meillä varmasti olisi henkilön kanssa mitään yhteistä ja kyseessä on, joku konservatiivinen akateemikko. Itse pukeudun tosi arkisesti ja aika poikamaisestikin, vaikka nainen olenkin ja olen hyvin epäkonservatiivinen ja karkea.

Minulle konservatiivisuutta edustaa se, että kaikkien pitäisi pukeutua samoihin huppareihin ja farkkuihin. Tuskinpa nuo tämän ketjun homohuutelijat kovin liberaaleja ovat.

Ap

Vierailija
530/1283 |
21.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parempi alasti, haluan nähdä munan.

Vierailija
531/1283 |
21.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voiko joku teistä selittää mikä noissa herrainkengissä maksaa? Jos kerran maksavat 500€ ja enemmänkin. Länsimaassa tehdyt vaelluskengät kun saa jo 200-300 eurolla.

Vierailija
532/1283 |
21.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla on tuulipuku ja huppari, farkut ja nahka päällysteiset kengät.

Vierailija
533/1283 |
21.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen vain saanut haukkuja ja ilkeitä katseita naisilta. Pukeudun aina kauluspaitaan ja/tai puvunliiveihin ja pikkutakkiin. M27

Semmoisia ne äidit on. Tiuskivat pikku-Mannelle.

Vierailija
534/1283 |
21.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ah, klassinen Adam-pukuni on vaaleanpunaista nahkaa ja tehosteena edessä alhaalla turkiksen ympäröimä escargot.

Takana syvä halkio ja etuyläosassa tuplanapit.

Vierailija
535/1283 |
21.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voiko joku teistä selittää mikä noissa herrainkengissä maksaa? Jos kerran maksavat 500€ ja enemmänkin. Länsimaassa tehdyt vaelluskengät kun saa jo 200-300 eurolla.

Kyllä länsimaissa tehtyjä kävelykenkiä saa parilla kolmella sadalla. Rakenteena niissä on goodyear welt eli pohjan voi vaihtaa siinä kohden, missä perus-Eccot tai Pomarfinit lentäisivät roskiin.

Tuollaiset 500 e kengät ovat sitten toki viimeistelyltään ja nahkan laadultaan ihan toista luokkaa kuin 200-300 e kengät. Toki jos on tottunut metsästämään "aitoa nahkaa"-merkintää niin sitten esimerkiksi vasikan- tai hevosennahka ei näytä äkkiseltään mitenkään erityiseltä. Käytännössä läpivärjätty vasikannahka pysyy siistinä kauemmin kuin kengillä jaksaa kävellä. Ebaystä löytää jopa kymmeniä vuosia vanhoja kenkiä siistissä kunnossa.

Mutta joka tapauksessa 500 e hintapisteessä maksetaan jossain määrin jo luksuksesta. Sanoisin, että autoanalogialla 500 e kengät vastaavat S-sarjan Mercedestä ja 200-300 e euron kengät semmoista hyvää perusautoa, esim. 3- tai 5-sarjan BMW, jolla ajelee mukavasti pidempääkin siivua. Nuo Ecot ja Pomarfinit rinnastaisin johonkin pikku Yarikseen tai Poloon, joilla kyllä pääsee paikasta toiseen niilläkin, mutta siinäpä se.

Minulla on esim. kolme paria brittiläisiä saappaita talvikäyttöön, ovat maksaneet aikoimaan 200-300 e ja ovat nyt 5-6 v vanhoja. Päällepäin voisi luulla, että ovat vastaostettuja ja vastikään joku sanoikin, että onpas hienot bootsit. Eilen vaimo kysyi, että kastuiko sinulla kävellessä varpaat (hiestä). Vastasin hieman hämillään, että ei toki. Lepolesteissä levänneet kengät kun ovat aina lähtöjään kuivat ja vasikannahka ei hiosta. Sukkani haisevat hielle vain urheillessa (hiihto, juoksu, tennis), jos silloinkaan.

Vierailija
536/1283 |
21.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaatteitakin tärkeämpää on henkilökohtainen puhtaus. Puhdas tukka, leikatut kynnet, siistit hampaat, puhdas kieli.

Vaatteet sitten kruunaavat kokonaisuuden. Ja vaatteitakin tärkeämpää on tietenkin kyky koskettaa, puhua ystävällisesti ja hymyillä aidosti.

Vierailija
537/1283 |
21.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaatteitakin tärkeämpää on henkilökohtainen puhtaus. Puhdas tukka, leikatut kynnet, siistit hampaat, puhdas kieli.

Vaatteet sitten kruunaavat kokonaisuuden. Ja vaatteitakin tärkeämpää on tietenkin kyky koskettaa, puhua ystävällisesti ja hymyillä aidosti.

Hyvin sanottu. Monesti muiden huomioonottaminen tai huomioonottamatta jättäminen tulee jossain myöhemmässä vaiheessa vastaan. Voimme itse tehdä tästä maailmasta mukavan toisillemme.

Ap

Vierailija
538/1283 |
21.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulle konservatiivisuutta edustaa se, että kaikkien pitäisi pukeutua samoihin huppareihin ja farkkuihin. Tuskinpa nuo tämän ketjun homohuutelijat kovin liberaaleja ovat.

Ap

Näin hiukan kärjistettynä: klassinen pukeutuminen nykyään on ihan yhtä suuri kapina kuin punk 70-luvulla. Tämänkaltaiselta ajatukselta on hankala välttyä kun katselee nuorehkojen ihmisten pukeutumista katukuvassa.

Vierailija
539/1283 |
21.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No joo, jos miehet pukeutuisivatkin ap:n kuvailemalla tavalla, mutta kun yleiskuva on kesät talvet huonosti istuvat löpöttävät ja usein varsin likaiset halpisfarkut ja virahtanut college tai neule, niin eipä siinä ole juuri hurraamista. Jalkineet on samaa sarjaa vaatteiden kanssa. Nahkakengätkään eivät ole koskaan nähneet lankkiharjaa ja lankkia. Päällysvaatteena talvella tunkkainen pomppa, joka on jo parhaat päivänsä nähnyt, mutta ei koskaan vettä muuten kuin sateessa. 

Vierailija
540/1283 |
21.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Klassista pukeutumista en kommentoi, mutta muodin mukainen pukeutuminen on välillä aika kaameaa. Varsinkin miesten nykymuoti, jossa puvun housujen pitää olla kapeat, kireät ja liian lyhyet. Samalla puvun takki on numeroa tai paria liian pieni ja kiristää joka suunnasta. Tällaisesta tulee mieleen, että se on aikuisen miehen ainoa puku, joka sekin on ostettu 15 vuoden takaisia rippijuhlia varten...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän yhdeksän