Nainen: mitä tuumaat miesten klassisesta pukeutumisesta?
Eli arkena jalassa flanelihousut (talvella), suorat housut chinot tai pellavahousut (kesällä). Kengät vuoden ajan mukaan joko erilaisia brittityylisiä nahkasaappaita talvisaikan tai kesällä oxfordeja, derbyjä ja loafereita. Paidat mittatilauspaitoja, arkena usein nappikauluksilla olevia paitoja hieman karkeammasta oxford-kankaasta, väri voi olla vaikka joku raita valkoisella pohjalla, vaalean sininen tai valkoinen. Päällä voi olla esimerkiksi neule, neuleliivi tai paikkataskuinen pikkutakki, jossa on kankaassa pieni kuvio.
Juhlissa sitten mittatilauspuku, esimerkiksi kolmiosainen tummansininen tai musta puku. Solmio esimerkiksi silkkinen neulesolmio, grenadiini tai rykmenttiraidoilla. Kesällä vaalean harmaa puku, voi olla ilman solmiotakin. Suurissa juhlissa frakki, toki itse solmittavalla rusetilla.
Millaisia ajatuksia herättää naisissa?
T. kolmikymppinen, pitkähkö mies
Kommentit (1283)
Itse en voi käydä edes Kaupassa jo minulla ei kauluspaitaa ja suoria housuja. Siisti pukeutuminen ei vaadi paljoa rahaa, se on asenteesta kiinni.
ei mun makuun, mutta jotkut varmaan tykkää.
ärsyttää myös ap:n kirjoitustyyli..
Tärkeintä että on keliin nähden sopivasti vaatteita. Trendipellet ei ole koskaan kiinnostaneet.
On tuulipuku kyllä helpompi pitää puhtaana. Rasituksesi tuollainen tulee vaimon pyykkipäivänä. Tuulipuku myös estää miehen perseen hajun leviämisen ja tarttumisen kalusteisiin kuten sohvaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Selvästi homoseksuaali
Mitä väliä, jos on? Mitä väliä, jos ei ole? :D
On sillä se väli, että kysyttiin mitä naiset tykkäävät miehistä, joilla menee pukeutumiseen aikaa enemmän kuin naisilla. Se viittaa homoseksuaalisuuteen ja muuten sellaiseen pinnalliseen ja pikkumaiseen luonteeseen, että se vähentää kiinnostavuutta.
Ei minua homot haittaa, mutta en vaan ole kiinnostunut heistä miehinä.
Aivot?
Tummapuku miehellä ja partavesi, menee polvet heikoiks...Toki vaatetus tilanteen mukaan,
mutta "pukuäijissä" nyt on vaan jotain (tietty jos muutkin ominaisuudet täytyy, kuten ulkonäkö, pituus jne..)
Vierailija kirjoitti:
On tuulipuku kyllä helpompi pitää puhtaana. Rasituksesi tuollainen tulee vaimon pyykkipäivänä. Tuulipuku myös estää miehen perseen hajun leviämisen ja tarttumisen kalusteisiin kuten sohvaan.
Ei kukaan täysijärkinen nainen huoli miestä, joka ei osaa itse pyykätä ja jokainen täysijärkinen mies osaa huolehtia vaatteistaan.
Tuulipuku on ulkoiluasu, miten se sohvaan liittyy?
Kuulostaa loistavalta!
Mutta tärkeintä on, että olet ”kuin kotonasi” noissa vaatteissa. Eli jos pystyt olemaan noissa tamineissa ilman, että kiinnität huomiota Oxfordeihisi tai muistat vähän väliä ”minullapa on puku päällä” tms. Eli että olet luonteva oma itsesi - silloin kannat vaatteet hienosti.
N29
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Selvästi homoseksuaali
Mitä väliä, jos on? Mitä väliä, jos ei ole? :D
On sillä se väli, että kysyttiin mitä naiset tykkäävät miehistä, joilla menee pukeutumiseen aikaa enemmän kuin naisilla. Se viittaa homoseksuaalisuuteen ja muuten sellaiseen pinnalliseen ja pikkumaiseen luonteeseen, että se vähentää kiinnostavuutta.
Ei missään ole sanottu, että pukeutumiseen menee enemmän aikaa kuin naisella. Saman ajanhan se housujen tai kenkien pukeminen ottaa ottaa riippumatta mitkä ovat. Ap sanoi olevansa naimisissa, joten tuskin on homo. Veikkaisinpa, että ap:lla on parempi naisonni kuin sellaisella, jonka pitää pukeutua huonosti, ettei vaikuta homolta :D
Vierailija kirjoitti:
Kuulostaa loistavalta!
Mutta tärkeintä on, että olet ”kuin kotonasi” noissa vaatteissa. Eli jos pystyt olemaan noissa tamineissa ilman, että kiinnität huomiota Oxfordeihisi tai muistat vähän väliä ”minullapa on puku päällä” tms. Eli että olet luonteva oma itsesi - silloin kannat vaatteet hienosti.
N29
Hyvin sanottu, tietty rentous on hyvä olla. Ja väistämättähän se käytön myötä tuleekin. Yleensä on töissä liian kiirus, että ehtisi vaatteita miettiä.
Ap
True hetero on semmonen, joka pukeutuu niin paskasti, eikä kukaan nainen katso sinne päinkään. Silloin joutuu runkkailemaan kotona yksikseen, mutta se ei haittaa, sillä onhan true hetero!
Minulle tulee usein mieleen ns. paremmin pukeutuvista miehistä, että se on heille jokin rooli tai halutun statuksen ilmentymä. Ikäänkuin larpataan jotain, mitä kyseisenlaisen pukeutumisen ajatellaan ilmentävän.
Itse suosin erityisesti Suomen kevässä chiquello-tyylisiä laseerauksia, tuovat mukavasti karaktääriä kevyempään ilmaan. Jaloissa yleensä selham-tyylin burot, joskus altavarit, mutta yleensä liian sivistyneen raskaat.
Kesällä ehdottomasti ristilaskotettu solevi, ehkä italialaisittain eteen taitettuna. Asun kruunaa tietenkin tyyliin sopiva buloka, joskus tuplana.
Jos tuollaiset vaatteet sopivat työhösi, mitä hienointahan tuo on. Vapaa-ajalla tietysti myöskin. Minusta on pelkästään fiksua ostaa laadukkaita vaatteita jotka kestävät aikaa, ja mies kuin mies komistuu jos vaatteet istuvat kunnolla. Kuten tietysti naisetkin. Tympii katsella nyky"nuoria", jotka eivät tunnu omistavan muita vaatteita kuin verkkareita, ja niitäkin innokkaimmin pitävät ne, jotka eivät ole urheiluvaatteissaan koskaan urheillaat. Ainakaan rumiinmuodosta päätellen.
Itse olen viisikymppinen nainen ja tykkään myös sellaisesta "brittiläinen maalaisaateli" -pukeutumisesta. Ongelmana on vaan työ. Olen viherrakentaja (siis eräänlainen puutarhuri), ja vaikka työtä on aivan mahdollista tehdä tweed-puvussa (itse asiassa merkittävästi mukavampaakin, hiki haihtuu aivan eri tavalla kuin keinokuituvaatteissa ja toisaalta ei tule heti kylmä kun pysähtyy), ihmiset katsoo kyllä välillä aika pitkään. Lisäksi "turvallisuussyistä" on pakko pitää enimmäkseen ns. juustonaksuvaatteita, työnantaja vaatii. Turvakeltaista heistimilla siis, ja firman logolla. Ole siinä tyylikäs sitten.
Ihmisille tuntuu tulevan myös aivan suunnattomana yllätyksenä huomata, että todellakin on mahdollista kaivaa kuoppaa ja istuttaa puu hame päällä, ja kesäkelillä merkittävästi viileämpä puuhaa hameessa kuin housuissa.
Mutta ap:lle, todellakin arvostan jos joku pukeutuu siististi ja laadukkaasti.
Vierailija kirjoitti:
Näyttää tosi hyvältä. Kunpa useammat miehet pukeutuisivat noin. Minä muuten myös rakastan liivejä miehellä, ovat mielestäni seksikkäin vaatekappale ikinä.
Sellaiset Hercule Poirot -silkkiliivit on aivan ihania. Tosin minä naisena kyllä haluaisin ne ihan itselleni.
Käytänkin kyllä aika paljon miesten "pukuvaatteita". Niissä on niin paljon parempi leikkaus ja laatu kuin naisten vaatteissa. Ja tumma puku on päällä uskomattoman mukava, vs. naisten juhlavaatteet.
Tämmöinen avaus oli jo joskus aikaisemmin=)
Vierailija kirjoitti:
Jos tuollaiset vaatteet sopivat työhösi, mitä hienointahan tuo on. Vapaa-ajalla tietysti myöskin. Minusta on pelkästään fiksua ostaa laadukkaita vaatteita jotka kestävät aikaa, ja mies kuin mies komistuu jos vaatteet istuvat kunnolla. Kuten tietysti naisetkin. Tympii katsella nyky"nuoria", jotka eivät tunnu omistavan muita vaatteita kuin verkkareita, ja niitäkin innokkaimmin pitävät ne, jotka eivät ole urheiluvaatteissaan koskaan urheillaat. Ainakaan rumiinmuodosta päätellen.
Itse olen viisikymppinen nainen ja tykkään myös sellaisesta "brittiläinen maalaisaateli" -pukeutumisesta. Ongelmana on vaan työ. Olen viherrakentaja (siis eräänlainen puutarhuri), ja vaikka työtä on aivan mahdollista tehdä tweed-puvussa (itse asiassa merkittävästi mukavampaakin, hiki haihtuu aivan eri tavalla kuin keinokuituvaatteissa ja toisaalta ei tule heti kylmä kun pysähtyy), ihmiset katsoo kyllä välillä aika pitkään. Lisäksi "turvallisuussyistä" on pakko pitää enimmäkseen ns. juustonaksuvaatteita, työnantaja vaatii. Turvakeltaista heistimilla siis, ja firman logolla. Ole siinä tyylikäs sitten.
Ihmisille tuntuu tulevan myös aivan suunnattomana yllätyksenä huomata, että todellakin on mahdollista kaivaa kuoppaa ja istuttaa puu hame päällä, ja kesäkelillä merkittävästi viileämpä puuhaa hameessa kuin housuissa.
Mutta ap:lle, todellakin arvostan jos joku pukeutuu siististi ja laadukkaasti.
Hyviä huomioita! Oikeankokoiset vaatteet päällä on mukava elää ja olla. Odotan innolla kesää ja ilmavia kankaita, esim. pellava on mahtava.
Ap
Tykkään tosi paljon tuon tyylisestä. Onneksi oma mieheni pukeutuu myös suunnilleen noin.
Noh se pukeutuminen on parhaimmillaan säältä suojautumiseen lisäksi oman persoonan ja fiikiksen ulostuontia, itsensä toteuttamista. Ei siihen ole tai pitäisi olla ohjeita tai liittyä moraalisääntöjä ja koodeja. Anna mennä vaan