Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minulla on ns.erityislapsi ja sen takia epäillään narkkariksi

Vierailija
19.10.2022 |

Tuntuu aika helvetin pahalta kun on raskausaikana elänyt oppikirjojen mukaan, ja satuin saamaan "erityisen" niin olenkin nyt narkkari. Ja tällaista vihjailevat koulutetut ihmiset. Yritän kaikkeni ja silti sataa pelkkää paskaa naamaan. En tiedä kauanko jaksan.

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
19.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Diagnooseja varten joudutaan penkomaan suvun terveydentilaa, jos on kyse perinnöllisistä sairauksista (esim ADHD). Lääkärille on todella tärkeää saada tietää, jos jollain sukulaisella on sama sairaus ja miten se ilmenee. Päihdeongelmat ovat yksi yleinen ilmenemismuoto.

Tutkimuksissa selvitetään lapsen ja sukulaisten terveydentilan lisäksi, perhetilannetta, älykkyyttä, sosiaalisia suhteita ym. Näin myös suljetaan pois paljon sairauksia ja ongelmien syitä. Väärästä diagnoosista, saati lääkityksestä on pelkkää haittaa. Tämä tehdään ennen kaikkea lapsesi hyväksi. Toivottavasti ymmärrät tämän. Noh, joko ymmärrät tai et edes halua -sillä jos sinun mielessäsi kyse on vain sinusta, niin päätäsihän ei käännä mikään. Enempää tätä ei voi selittää.

Minulla on myös erityislapsi ja voin kertoa, että elämäämme on ns. kammattu täikammalla. Meillä ei ollut mitään salattavaa, mutta eihän se aina kivalta tuntunut. Diagnoosi oli lopulta helpotus, kun sydäntä särkevämpiäkin vaihtoehtoja olisi voinut olla. Oikean hoidon ja lääkityksen ansiosta lapseni elää normaalia elämää, kuten ikätoverinsa. Hänen koulunkäynti sujuu nykyisin hyvin, hänellä on ystäviä ja mikä tärkeintä hän on onnellinen. Mitään muuta en äitinä voisi toivoa.

Vierailija
2/16 |
19.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko FAS?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
19.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entä jos välttelet niitä kommentoijia tai esto. Jos lapsella on hyvä ympäristö, se kai tärkeintä.

Vierailija
4/16 |
19.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei olisi kannattanut vetää niitä aineita.

Vierailija
5/16 |
19.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko FAS?

Miten voisi olla kun en ole juonut/polttanut/käyttänyt edes buranaa raskausaikana? Ja sinulle tiedoksi, ihan totaalivammaisia syntyy absolutistiuskovaisillekin.

Vierailija
6/16 |
19.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko FAS?

On sinulla.

Vierailija
7/16 |
19.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon ihan rikki tän asian takia. Mt-ongelmia ollut aiemminkin kyllä, burn-out, lapsuustraumaa. Nyt tämän takia lääkitystä lisätty ja kovasti odotan terapiaan pääsyä. En pääse tästä asiasta eteenpäin omin voimin. Vertaistukea pyydän😢

Ap

Vierailija
8/16 |
19.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo täällä palstalla kaikki on vanhempien syytä. Mulla on erityislapsi joka oppi hitaasti puhumaan ja liikkumaan. Ja jos täältä kuuntelee Av-väkeä niin kaikki on mum syytä oon tehnyt kaiken väärin.

Joten unohda erityis asioissa Av-palsta, liity faceen vertaisryhmiin, käy Kelan kuntoutusleireillä, juttele lääkäreille yms josta saa vertaistukea. Hyvin saa tukea myös erityislasten harrastusten parissa muista vanhemmista.

Vierailija
9/16 |
19.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai ketään epäillä narkiksi ilman syytä.

Vierailija
10/16 |
19.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taidan olla sitten ensimmäinen.

Vierailija
11/16 |
19.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oon ihan rikki tän asian takia. Mt-ongelmia ollut aiemminkin kyllä, burn-out, lapsuustraumaa. Nyt tämän takia lääkitystä lisätty ja kovasti odotan terapiaan pääsyä. En pääse tästä asiasta eteenpäin omin voimin. Vertaistukea pyydän😢

Ap

Säälin sinua, ei ole muuta tekemistä kuin esiintyä eri keskusteluissa aapeenä.

T. Tämän ap

Vierailija
12/16 |
19.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä ne syyt sinun mielestäsi voisivat olla? Esimerkkejä?

Vierailija
13/16 |
19.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä tykkään lsd silmistä mut mä en tykkää et lappui laitetaan suuhun, enkä minä tykkää ns. "Hapoista"

Ns. Viottuneet silmät ihmisen valehtelusta seksin suhteen voi synnyttää kauniimmat silmät kuin muukalaisuus, ja tarkoitan nyt tätä, ei muukalaisvihalla, ei

Vierailija
14/16 |
19.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Diagnooseja varten joudutaan penkomaan suvun terveydentilaa, jos on kyse perinnöllisistä sairauksista (esim ADHD). Lääkärille on todella tärkeää saada tietää, jos jollain sukulaisella on sama sairaus ja miten se ilmenee. Päihdeongelmat ovat yksi yleinen ilmenemismuoto.

Tutkimuksissa selvitetään lapsen ja sukulaisten terveydentilan lisäksi, perhetilannetta, älykkyyttä, sosiaalisia suhteita ym. Näin myös suljetaan pois paljon sairauksia ja ongelmien syitä. Väärästä diagnoosista, saati lääkityksestä on pelkkää haittaa. Tämä tehdään ennen kaikkea lapsesi hyväksi. Toivottavasti ymmärrät tämän. Noh, joko ymmärrät tai et edes halua -sillä jos sinun mielessäsi kyse on vain sinusta, niin päätäsihän ei käännä mikään. Enempää tätä ei voi selittää.

Minulla on myös erityislapsi ja voin kertoa, että elämäämme on ns. kammattu täikammalla. Meillä ei ollut mitään salattavaa, mutta eihän se aina kivalta tuntunut. Diagnoosi oli lopulta helpotus, kun sydäntä särkevämpiäkin vaihtoehtoja olisi voinut olla. Oikean hoidon ja lääkityksen ansiosta lapseni elää normaalia elämää, kuten ikätoverinsa. Hänen koulunkäynti sujuu nykyisin hyvin, hänellä on ystäviä ja mikä tärkeintä hän on onnellinen. Mitään muuta en äitinä voisi toivoa.

Minkä takia ei voida vain kuvantaa aivoja? Siitä selviäisi kertarysäyksellä millaisesta ongelmasta on kyse.

Vierailija
15/16 |
19.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän on kyllä asenteessa selvästi ongelmaa ap:lla itselläänkin - tai sitten on vaan hyvin nuori/ aikuistuminen jäänyt vaiheeseen....

Vierailija
16/16 |
19.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minkä takia ei voida vain kuvantaa aivoja? Siitä selviäisi kertarysäyksellä millaisesta ongelmasta on kyse.

Meinaatko että näkyisi vaikkapa masennus, ahdistus, syömishäiriöt, hyväksikäyttö, ahdistushäiriö, traumat, alkava kaksisuuntainen, tai lapsuusiässä alkanut skitsofrenia. Kaikenlaista joudutaan poissulkemaan, mikä ei näy päällepäin eikä myöskään aivojen kuvantamisessa. Aika harva sairaus on loppujen lopuksi niin yksioikoinen, että se saadaan kiinni yksittäisellä testillä. Toki niitä on, mutta useimmat eivät ole.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan seitsemän