Karpalo jälkiruoka jouluksi? Ajattelin etukäteen harjoitella, että toimii. Siis kysymys kuuluu, mitä teen karpaloista?
Kommentit (21)
Jäisiä karpaloita ja kuumaa kinuskikastiketta?
Aina helppo ja varma on jäiset karpalot ja kuuma kinuskikastike
Vierailija kirjoitti:
Kiisseliä?
Ja turaus kermavaahtoa. Nam
Alkosta Karpalet tai muu vastaava. Tarjoile reilusti huoneenlämpöisenä suoraan pullosta nautittuna.
Täytekakku karpalo ja kinuskitäytteillä
Miksi se pitää olla karpaloista. Kitkerän väkevä marja, joka vaatii kilon sokeria mennäkseen alas.
Karpalo-piparijäädyke ja kuuma kinuskikastike
Karpalopannacotta, superhelppo, ei vaadi uunia. Voi tehdä edellisenä päivänä valmiiksi laseihin. Teen joka joulu ja kaikki tykkää.
Lappapuuroa, käytä kuten puolukkaa
Karpaloparfait. On kuin jäatelöä. Nopea ja helppo kakkuvuokaan. Googleta ohje. Kermaa, vaniljasokrua oliko kananmunaa en ole varma. Tein usein, kuin mies vielä eli.
Vierailija kirjoitti:
Jäisiä karpaloita ja kuumaa kinuskikastiketta?
Just olin tulossa ehdottamaan samaa.
Päivän lukihärö, Karpo jälkiruokana jouluna xD
Jäädykkeelle ääni täältäkin. Joko karpalojäädyke kinuskikastikkeella tai kinuskijäädyke ksrpalokastikkeella. Molemmat herkkua ja voi tehdä valmiiksi vaikka parikin päivää etukäteen, jäädykkeen tietysti jo aikaisemminkin.
Mites olisi joku juustokakku? Itse rakastan niitä, ne on mun suurta herkkua. Tai sitten ihan vaan laadukas vaniljajäätelö, itse tehty kinuskikastike ja siihen kylkeen ne karpalot. On pojat hyvää, jos laittaa vielä vähän lämpöisenä sen kinuskin tuohon päälle.
Valkosuklaa-karpalojuustokakku. Ja nimenomaan kokonaisina ne karpalot, jotta oikein ihanasti syödessä poksuvat rikki suussa.
Kiisseliä?