Mies reissutyössä. Soitteletteko/pidättekö yhteyttä?
Kysymys siis teille pitkään parisuhteessa olleille, joiden mies reissaa työnsä vuoksi. Kuinka paljon soittelette tai pidätte muuten yhteyttä (esim. tekstiviestillä) reissujen aikana? Monta kertaa päivässä? Kerran päivässä? Kerran useamman päivän aikana?
Minua häiritsee kun mies ei pidä mitään yhteyttä oma-aloitteisesti. Jos minä en soita, emme ole missään yhteydessä. Olen tästä hänelle sanonutkin ja jonkin aikaa välillä on soitellut. Nyt on taas reissussa, tällä kertaa ei kylläkään työreissussa, eikä hänestä kuulu yhtään mitään ellen itse soita/laita viestiä. Edes lapsille ei soita koskaan. Todella alkaa äryttämään tämmöinen! Ajattelin nyt itsekin lopettaa yhteydenpidon. Jos ei kiinnosta, niin ei kiinnosta :(
Kommentit (52)
Tuntuu välinpitämättömältä ettei toisesta kuulu mitään useaan päivään.
Siitä on niin kauan kun työn puolesta reissailtiin kumpainenkin aika paljon. Mutta joo, oli kiihkeää nuoruusaikaa niin viestiteltiin kyllä kuulumiset vähintään kerran tunnissa :D Mies oli aktiivisempi, Nykyään harvemmin reissuja, mutta vähintään aamuin ja illoin videopuhelu ja muutama meseviesti, linkki tai kuva siinä päivän mittaan.
Molemmat reissataan työn puolesta. Aamulla ja illalla soitellaan tai jos on menoa niin laitetaan ainakin viesti.
Mies on kommennushommissa ulkomailla aika-ajoin ja voi olla vuodenkin pestejä. Hän ei kyllä toivottele huomenia eikä öitäkään. Tai, että olisi sydänhymiöitä, ei ei... Roikkuu kyllä whatsapissa, mutta kavereiden kanssa, myös työpäivien aikana. Pitävät kosteita iltoja työkavereiden kanssa vähintääkin viikonloppuisin. Siellä on perheellisiä miehiä ja naisia ja meno on kyllä villiä, mutta kotiinhan niitä tapahtumia ei kerrota, tietenkään... Miehet käyttävät myös maksullisia naisia, valitettavasti. Eli kertooko se, että ei pidä yhteyksiä siitä, että parisuhde ei enää kiinnosta. Se on varmasti yksilöllistä. Mutta, kannattaa kuunnella itseään ja kysyä, onko onnellinen? Minäkin katsoin tätä menoa muutaman vuoden, mutta mitta tuli täyteen ja päätin lähteä lasten kanssa muualle.
Vierailija kirjoitti:
Mites naiset jotka olette työmatkoilla, pidättekö kotiin mielellänne yhteyttä? Meillä molemmilla on reissuja silloin tällöin, ja ehkä silloin tulee vähän enemmän viestiteltyä.
Nykyisessä työssä ei enää ole juuri reissuja ja korona vähensi niitä entisestään. Edellisessä oli ja silloin soitin miehelleni iltaisin.
Vierailija kirjoitti:
Mies on kommennushommissa ulkomailla aika-ajoin ja voi olla vuodenkin pestejä. Hän ei kyllä toivottele huomenia eikä öitäkään. Tai, että olisi sydänhymiöitä, ei ei... Roikkuu kyllä whatsapissa, mutta kavereiden kanssa, myös työpäivien aikana. Pitävät kosteita iltoja työkavereiden kanssa vähintääkin viikonloppuisin. Siellä on perheellisiä miehiä ja naisia ja meno on kyllä villiä, mutta kotiinhan niitä tapahtumia ei kerrota, tietenkään... Miehet käyttävät myös maksullisia naisia, valitettavasti. Eli kertooko se, että ei pidä yhteyksiä siitä, että parisuhde ei enää kiinnosta. Se on varmasti yksilöllistä. Mutta, kannattaa kuunnella itseään ja kysyä, onko onnellinen? Minäkin katsoin tätä menoa muutaman vuoden, mutta mitta tuli täyteen ja päätin lähteä lasten kanssa muualle.
Ensin kerroit preesensissä, kuinka mies on komennushommissa eikä viestittele jne. Sitten kuitenkin annat ymmärtää, että kyse on ex-miehestä joka ei viestitellyt jne.
No tottakai pidetään yhteyttä, päivittäin viestitellään ja puhutaan puhelimessa. En olisi hetkeäkään miehen kanssa, joka 'unohtaa' mun olemassaolon silloin kun ei fyysisesti ole näkemässä mua.
Mun mies on merellä töissä aina kolmesta päivästä kymmeneen päivään. Soitetaan pidemmällä työputkella kerran tai kaksi, muuten viestitellään jos on asiaa tai jos on löytänyt hauskoja meemejä/uutisia. Mies käyttää toktokia niin niitä videoita joskus lähettää. Mutta voi siis mennä päivä tai kaksikin ettei mitään kontaktia.
N26
Mies pitää yhteyksiä monta kertaa päivässä, samoin minä. Aiemmin olin itse matkatöissä myös ja silloin sama juttu. Nykyisin olen usein mukana miehen työmatkoilla, kun teen etätöitä.
Pitäisin outona, jos ei pidettäisi yhteyttä ollenkaan. Tietysti voi olla joskus niin kiireinen päivä, että aamulla ja illalla sekä hyvää yötä -viesti on ainoa mitä ehtii. Aika usein tulee ikävästä ilmoituksia ja rakkaudentunnustus-- odotamme jo eläkettä, että voimme olla enemmän yhdessä. Reissutöitä on tehty melkein koko pitkän avioliiton ajan molemmat, koska tykkäämme asua maalla.
Ollaan opiskelujen vuoksi asuttu vuosikausia eri paikkakunnilla. Joka ilta puhuttiin puhelimessa jopa tuntikausia ja lisäksi viestittelyt ja lyhyet puhelut päivän aikana. Nykyäänkin ollaan työpäivän aikana ainakin kerran yhteyksissä. Jos toinen on reissussa niin viestiä laitetaan monta kerran päivässä ja ainakin yksi puhelu illan aikana.
Työkaverin mies asuu jopa viikkoja yhteen menoon työpaikkakunnallaan, eivätkä ole yhteydessä edes päivittäin. Onnellisia kai silti ovat. Tapansa kullakin.
Olemme olleet 22 vuotta yhdessä. Etenkin ensimmäiset 15 vuotta mies reissasi tosi paljon. Alkuun reissuja oli milloin minnekin ja kesto vaihteli päivästä kolmeen viikkoon. Olimme myös pariskuntana ulkomailla miehen työn perässä.
Säännönmukaisesti mies oli kaksi vuotta reissussa ma-to pois sellaiseen hetkeen, että lapset olivat melko pieniä (3-5 sekä 6-8 vuotiaita). Tavaksi tuli viestitellä illalla, mutta ei välttämättä joka ilta. Lasten kanssa mies saattoi jutella joskus puhelimessa, mutta yleensä ei.
Syynä tähän oli ensisijaisesti se, että puheluista sun muista kaikkien ikävä olisi räjähtänyt, etenkin miehen. Hän kaipasi erityisesti lapsia, ja toki lapset myös häntä. Kaikille oli kuitenkin helpompaa luoda rutiini, jossa isi oli pois arkena ja tuli odotettuna kotiin viikonlopuksi. Mies ei myöskään olisi voinut etäältä tehdä mitään, jos meillä kotona olisikin ollut joku ongelma. Niinpä jätin etenkin huolet kertomatta, hoidin hommat itse ja palasimme niihin sitten viikonloppuna. Näin mies pystyi keskittymään töihinsäkin paremmin.
Itse en jotenkin "tarvinnut" yhteydenpitoa. Olen aikuinen ihminen enkä kaipaa jatkuvaa yhteyttä. Nykyisin mies ei enää reissaa, emmekä viestittele päivän aikana, ellei ole jokin akuutti asia.
Ei kenenkään tule työajalla jatkuvasti soitella tai laittaa viestejä yhtään kenellekään. Silloin tehdään töitä. Reissussa en myöskään koko ajan päivittelisi tietoja liikkumisestani tai tapahtumista. Enhän tee sitä normaalistikaan.
Mielestäni on ok ja hyvä laittaa viestiä erityisemmistä liikkeelle lähtemisistä tai turvallisesti perille pääsemisistä, koska mitä vaan voi sattua erityisesti matkoilla ja perheen on hyvä se tietää. On myös ok iltaisin laittaa viesti että kaikki ok, mitenkäs siellä ja hyvää yötä, tai joskus myös soittaa nämä samat asiat. Lisäksi on ok satunnaisesti kertoa, että olen nyt tekemässä tai tein sellaista ja tällaista kivaa. Se on ilon jakamista, kunhan ei mene raportoinnin puolelle. Sama tietysti ikävien tapahtumien kohdalla.
Yleensä reissussa on paljon tekemistä, ja on monestakin syystä järkevämpää keskittyä niihin asioihin, kuin asioihin, jotka eivät liity sen hetkiseen tilanteeseen millään tavalla. Tarkemmat kuulumiset ehtii jakaa palatessa.