Suomalaisten mielestä alkoholin kohtuukäyttöä
on 4 annosta kahdessa viikossa. Oletko siis kohtuukäyttäjä?
Kommentit (15)
Olen, kun en juo ollenkaan. Tavalliselle suomalaiselle tuo on aivan naurettavan vähäinen määrä kohtuukäytön rajaksi. Mitkä kukkahattuiset uskisabsolutistit tuohon kyselyyn on oikein vastanneet? Pyrskähdin nauruun kun äsken uutisissa kuulin tuon.
Tuosta huomaa miten outo, kieroutunut Ja väärä (siis moraalisesti väärä) alkoholikuva suomalaisilla on.
[quote author="Vierailija" time="19.05.2015 klo 23:01"]
Olen, kun en juo ollenkaan. Tavalliselle suomalaiselle tuo on aivan naurettavan vähäinen määrä kohtuukäytön rajaksi. Mitkä kukkahattuiset uskisabsolutistit tuohon kyselyyn on oikein vastanneet? Pyrskähdin nauruun kun äsken uutisissa kuulin tuon.
[/quote]
Mun mielestä myös ihan naurettavaa
Päivässähän voi aivan hyvin juoda yhden annoksen alkoholia vaikka ruuan yhteydessä. Mikä toi neljä on? :D
ei ainakaan multa oo kysytty joten tutkimus on väärässä! samoin jos katsotaan juomista niin harvempi määrittäisi itsensä alkoholistiksi jos juo enemmän kuin 4 annosta kahdessa viikossa :D
[quote author="Vierailija" time="19.05.2015 klo 23:19"]
Päivässähän voi aivan hyvin juoda yhden annoksen alkoholia vaikka ruuan yhteydessä. Mikä toi neljä on? :D
[/quote]
Neljä annosta kahdessa viikossa on se määrä jonka ylitettäessä on alkoholin suurkuluttaja :-)
Olen koska käytän vähemmän kuin 4 annosta/2vkoa. Eikä koskaan humaltumistarkoituksessa vaan ruuan kanssa.
Samassa tutkimuksessa oli mm kankkunen 2x vuodessa - meillä blini- ja rapujuhlien jälkeen (ja silloinkin enemmän väsymyksestä kuin alkoholista)
Kyllä kai se yksikin annos riittää kun se on tarpeeksi iso?
Joo herätti kyllä ihmetystä nämä 100 päivää ilman alkoholia hössötykset keväämmällä, niin kuin se olisi joku saavutus.
Ruoan kanssa juomistakaan en ymmärrä, kuulostaa tekosyyltä että aina aterialla pitää olla alkoholia.
En, koska en käytä ollenkaan. Mutta tuo raja kuulostaa ihan järkevältä.
En mäkään katso hyvällä jos joka päivä pitää saada olut/lasi viiniä ruoan kanssa, töiden jälkeen tai mitä ikinä. Kyllä se mun mielestä alkaa olla ongelmallista. Muutama darra vuodessa ei ole vielä huolestuttavaa.
N23v
[quote author="Vierailija" time="20.05.2015 klo 07:55"]En mäkään katso hyvällä jos joka päivä pitää saada olut/lasi viiniä ruoan kanssa, töiden jälkeen tai mitä ikinä. Kyllä se mun mielestä alkaa olla ongelmallista. Muutama darra vuodessa ei ole vielä huolestuttavaa.
N23v
[/quote]
Niin ja vastaus ap:n kysymykseen. Kyllä olen kohtuukäyttäjä.
[quote author="Vierailija" time="20.05.2015 klo 07:50"]
Joo herätti kyllä ihmetystä nämä 100 päivää ilman alkoholia hössötykset keväämmällä, niin kuin se olisi joku saavutus. Ruoan kanssa juomistakaan en ymmärrä, kuulostaa tekosyyltä että aina aterialla pitää olla alkoholia.
[/quote]
Viini ruokajuomana on eurooppalainen tapa vuosituhansien takaa, ei tekosyy. Eikä todellakaan joka aterialla, ei edes joka viikko mutta silloin kun on jotain erityisen hyvää tarjolla tai ystäviä syömässä
Mun mielestä tuo 100 päivää oli ihan hyvä tempaus, erityisesti 20-30 vuotiaille. Heille alkoholin käyttö on arkisempaa kuin meille 50+:lle. Ihan hyvä pitää vähän taukoa, bilettämässä voi käydä myös vesilinjalla.
9
[quote author="Vierailija" time="20.05.2015 klo 07:59"][quote author="Vierailija" time="20.05.2015 klo 07:50"]
Joo herätti kyllä ihmetystä nämä 100 päivää ilman alkoholia hössötykset keväämmällä, niin kuin se olisi joku saavutus. Ruoan kanssa juomistakaan en ymmärrä, kuulostaa tekosyyltä että aina aterialla pitää olla alkoholia.
[/quote]
Viini ruokajuomana on eurooppalainen tapa vuosituhansien takaa, ei tekosyy. Eikä todellakaan joka aterialla, ei edes joka viikko mutta silloin kun on jotain erityisen hyvää tarjolla tai ystäviä syömässä
Mun mielestä tuo 100 päivää oli ihan hyvä tempaus, erityisesti 20-30 vuotiaille. Heille alkoholin käyttö on arkisempaa kuin meille 50+:lle. Ihan hyvä pitää vähän taukoa, bilettämässä voi käydä myös vesilinjalla.
9
[/quote]No oli hyvä tempaus joo, se surkea juttu ja ihmetyksen aihe oli se että sille on tarvetta. Ja kyllä tuon ruokajuoman joskus ymmärtää, tarkoitin tosiaan näitä jotka joka päivä ottaa lasillisen.
22v
nosto