Gen Z nuoret eivät enää järjestetä häitä ja ota häälainoja
Oletteko huolestuneet pitkäikäisen hääperinteen hiipumisesta ja kuolemasta Gen Z nuorison käsissä, joka on päättynyt nyt viitata pitkällä kintaalla koko hääkulttuurille ja niiden järjestämiselle?
Kommentit (22)
Mihan hyvä jos tuohon tullut järki mukaan. Hulluutta ottaa pahimmillaan kymppitonnien lainoja yhtä päivää varten 🧐 mieluummin sekin raha vaikka yhteiseen asuntoon.
Suomessa ainakaan naimisiin meno ei maksa mitään. Hääjuhla onkin sitten eri asia.
Mitään sukupolvi z:ää ei ole olemassakaan.
Vierailija kirjoitti:
Sitten ei tule häälahjojakaan eli rahaa.
Tuskin kukaan tienaa heillä joten mitä väliä vaikka ei tule rahaa lahjaksi..
Vierailija kirjoitti:
Kymppitonnin häälaina ja muutama satanen käteistä, kuulostaa hyvältä diililtä👍👍
Sukupolvet loppuvat milleniaaleihin joka on viimeinen virallinen sukupolvi. Sen jälkeen syntyneet on jotain alieneita.
Vierailija kirjoitti:
Mitä ihme häälainoja?!
Pankkien myöntämä laina hääjuhlien järjestämiseen.
Hyvä tulevat sukupolvet 😍 rahat voi sijoittaa johonkin konkreettiseen, ja häiden järjestämiseen käytetyn ajan ja hermoilun säästyessä jää voimavaroja tehdä jotain muuta mukavaa ja yhteisöllistä perheiden yhdistymisen ja sukulaisten viihdytyksen eteen. Vieraillaan vanhuksilla kylässä ja kutsutaan sukulaisia kahvittelemaan muuten.
Siviilivihkiminen avioliittoon on maksuton toimenpide, joten rahasta ei ole kyse.
Sitoutumisestahan siinä on kyse, kun mennään naimisiin. Pelätäänkö sitoutua kumppaniin koko loppuelämän ajaksi?
En ole huolissani, sillä itse elän kunnollisissa piireissä joissa ihmiset ovat edelleen kiinni elämässä ja yhteydessä toisiinsa. Vuoden sisään nyt kahdet Gen Z -häät. Toki ei lainaa häiden vuoksi, mieluummin säästää etukäteen ellei vanhemmat maksa.
En ole ikinä kuullutkaan häälainasta.
Vierailija kirjoitti:
En ole huolissani, sillä itse elän kunnollisissa piireissä joissa ihmiset ovat edelleen kiinni elämässä ja yhteydessä toisiinsa. Vuoden sisään nyt kahdet Gen Z -häät. Toki ei lainaa häiden vuoksi, mieluummin säästää etukäteen ellei vanhemmat maksa.
Silti sä oot täällä :D
Anteeksi.
Olen jo viisikymppinen, mutta mikä v*ttu on häälaina?
Jotain amerikkaroskaako, jossa järjestetään megahäät viikon tuntemisen jälkeen, että saadaan sitten luvan kanssa tökkiä kakkoseen?
Vierailija kirjoitti:
Mitkä vi tun Gen Z -häät??!
"Ystäväni" järjesti megahäät ja tajusin olevani vain penkintäytettä ja häälahja-automaatti.
Otin lahjani mukaani ja lähdin pois