Mies reissutyössä. Soitteletteko/pidättekö yhteyttä?
Kysymys siis teille pitkään parisuhteessa olleille, joiden mies reissaa työnsä vuoksi. Kuinka paljon soittelette tai pidätte muuten yhteyttä (esim. tekstiviestillä) reissujen aikana? Monta kertaa päivässä? Kerran päivässä? Kerran useamman päivän aikana?
Minua häiritsee kun mies ei pidä mitään yhteyttä oma-aloitteisesti. Jos minä en soita, emme ole missään yhteydessä. Olen tästä hänelle sanonutkin ja jonkin aikaa välillä on soitellut. Nyt on taas reissussa, tällä kertaa ei kylläkään työreissussa, eikä hänestä kuulu yhtään mitään ellen itse soita/laita viestiä. Edes lapsille ei soita koskaan. Todella alkaa äryttämään tämmöinen! Ajattelin nyt itsekin lopettaa yhteydenpidon. Jos ei kiinnosta, niin ei kiinnosta :(
Kommentit (52)
Meillä sellainen tilanne, että mies soittelisi jatkuvasti ja laittaa viestejä. Sydämiä ja kertoo että on ikävä. Ollaan oltu 7 vuotta yhdessä ja avoliitossa, lapsiakin kome. Miehellä taustalla voimakasta mustasukkaisuutta ja kontrolointia.
Joku voisi pitää ihanana eleenä, minulle se on ahdistavaa koska syynä riippuvuus minusta :/
Pidetään yhteyttä päivittäin. Joko soitellaan tai laitetaan viestiä. Mukava tapa joka on ollut jo 25v.
Me olemme tosin molemmat sellaisessa työssä että matkustamme paljon
Mites naiset jotka olette työmatkoilla, pidättekö kotiin mielellänne yhteyttä? Meillä molemmilla on reissuja silloin tällöin, ja ehkä silloin tulee vähän enemmän viestiteltyä.
Joka päivä vähintään muutama viesti. Pidempien reissujen aikana soitellaan välillä, yleensä viikonloppuisin, mutta enimmäkseen viesteillä. Kyllähän sitä vähintään muutaman päivän välein tulee jotain asiaakin tai sattuu jotain hassua tai hauska kuva vastaan, jonka haluaa jakaa puolison kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Työajalla tehdään töitä, eikä viestitellä pitkin poikin. En ihan oikeasti ymmärrä näitä, jotka eivät kestä ilman viestejä edes sen normaalin työpäivän verran.
Minulla on yksi orastava suhdekin loppunut siihen, kun toinen ei ymmärtänyt, etten ehdi, enkä jaksa, laittaa viestejä pitkin työpäivää. Toki jos on joku asia, niin voi laittaa viestiä, mutta jos niitä tulee kymmenen turhaa joka päivä, niin ei voi valittaa, jos siihen asiankaan ei huomaa vastata.
Nykyisen puolison kanssa, jos toinen on reissussa, niin asiaviestien ja -puheluiden lisäksi, yleensä iltaisin laitetaan muutama viesti missä kysellään päivän kuulumiset ja fiilikset. Pidemmillä reissuilla välillä soitellaan.
Ei soittele eikä laita juurikaan viestejäkään. Mä leikin täällä yksinäni perhe-elämää kun toinen on maailmalla jatkuvasti. Eikä todellakaan juo mitään maitoa ja nuku hyviä yöunia, dokaa siellä paljon (joskus soiteltiin ja oli aina kännissä) ja whatsappin mukaan näyttää kolmeen asti yöllä olleen taas hereillä. Kotona on niin tärkeää, että pääsee ajoissa nukkumaan, mutta mikälie tuolla ulkomailla sitten noin kovin viehättää, ettei malta mennä ajoissa nukkumaan.
Meillä mies on työmatkoilla usemman kerran vuodessa viikon kerrallaan. Päivän aikana laitetaan WhatsApp-viestejä jos on jotain ilmoitettavaa/kerrottavaa; ei joka päivä.
Sen sijaan joka ilta soitamme Facetime-puhelun. Jutellaan päivän tapahtumista, maailmanmenosta, yms. Kuten juteltaisiin silloinkin jos oltaisiin yhdessä kodissa illalla. Puhelut eivät välttämättä kestä kovin kauan, mutta joskus menee tuntikin.
Pitäisin outona jos mies ei haluaisi olla päiväkausiin missään yhteydessä. Mutta parisuhteita toki on erilaisia ja jos molemmille sopii niin ok. Me olemme olleet yhdessä yli 20 vuotta ja tällainen yhteydenpito sopii meille molemmille.
itselle tuli yllätyksenä, kun uusi vaimoni loukkaantui, kun en raportoinut työreissuilta joka käännettä... pitkät päivät ja illalla voi väsyttää ihmisten tapaamisen jälkeen niin, että ei jaksaisi edes vaihtaa normikuulumisia. Rakastan vaimoani, mutta hänen tarpeensa "raportteihin" reissuilta, että missä milloinkin mennään, tuntuu kontrollointitarpeelta.
Asiasta on keskusteltukin, olen luvannut laittaa viestiä, kun pääsen perille ja esim. työillallisten jälkeen hotelleihin. Vieraissa en käy, joten tuo ei ole sinänsä ongelma - vaikkakin ihmetyttää tuo hänen tarpeensa. (Itse nautin omasta ajasta silloin harvoin, kun hän saa lähdetyksi jonnekin, enkä kaipaa raportteja matkan kulusta). Ilmeisesti ihmisten yhteydenpitotarpeet ovat erilaiset.
Viesti päivässä keskimäärin, soitto ehkä kerran viikossa. Tämä siis ennen lapsen syntymää, nyt soittelee päivittäin mulle/tytölle.
Silloin kun mies kävi työmatkoilla, niin laittoi se joka päivä jonkun viestin ja välillä kuviakin, jos oli käynyt töiden jälkeen katsomassa jotain nähtävyyttä tms. Olisihan se vähän outoa, jos ei mitään viestejä päiväkausiin laiteta ja vähän kysellä mitä kuuluu ja miten itellä menee.
Mies soittelisi useammin, mulle riittää tekstari päivässä, silloin kun ei oikeasti ole mitään olennaista asiaa. Ollaan molemmat reissutyössä ja itse en enää pitkän päivän jälkeen jaksaisi jutella.
Mies soittaa joka ilta kun on tullut hotellille.
Vierailija kirjoitti:
itselle tuli yllätyksenä, kun uusi vaimoni loukkaantui, kun en raportoinut työreissuilta joka käännettä... pitkät päivät ja illalla voi väsyttää ihmisten tapaamisen jälkeen niin, että ei jaksaisi edes vaihtaa normikuulumisia. Rakastan vaimoani, mutta hänen tarpeensa "raportteihin" reissuilta, että missä milloinkin mennään, tuntuu kontrollointitarpeelta.
Asiasta on keskusteltukin, olen luvannut laittaa viestiä, kun pääsen perille ja esim. työillallisten jälkeen hotelleihin. Vieraissa en käy, joten tuo ei ole sinänsä ongelma - vaikkakin ihmetyttää tuo hänen tarpeensa. (Itse nautin omasta ajasta silloin harvoin, kun hän saa lähdetyksi jonnekin, enkä kaipaa raportteja matkan kulusta). Ilmeisesti ihmisten yhteydenpitotarpeet ovat erilaiset.
Oikeesti?
Vierailija kirjoitti:
Työajalla tehdään töitä, eikä viestitellä pitkin poikin. En ihan oikeasti ymmärrä näitä, jotka eivät kestä ilman viestejä edes sen normaalin työpäivän verran.
Ei tässä ollut kyse työpäivästä vaan pidemmistä reissuista, etkö osaa lukea? Ja kyllä ihmisillä on yleensä taukoja töissäkin, ei luulisi olevan mahdotonta vastata johonkin viestiin vaikka ruokkiksella.
Vierailija kirjoitti:
"Raportoida joka käännettä" ja olla pitämättä mitään yhteyttä välillä on aika paljon erilaisia vaihtoehtoja. Pari viestiä päivässä ei pitäisi olla liian raskasta, vaikka ei enemmälti jaksaisi jutellakaan.
Vierailija kirjoitti:
Mun mies ei edes ole reissuhommissa ja silti soitellaan ja viestitellään päivän aikana. Ollaanko me outoja? 10 vuotta jo kuitenki oltu yhdessä.,.
Me ollaan oltu vielä pitempään yhdessä ja aina pidetty yhteyttä. Kummallakin työ, joka vaatii matkustamista jne. ; iltaisinkin vielä leperellään, lähetetään pusuja ennenkuin toivotetaan hyvää yötä!
Kyllä laitellaan viestiä pitkin päivää puolin ja toisin, tiedetään siis suunnilleen toistemme päivien aikataulut ja sisältö. Soitellaan myös useamman kerran viikossa iltaisin.
Puoliso on tehnyt työtä toisella paikkakunnalla koko yhdessä olomme ajan eli 12v. Vuosien varrella on ollut erilaisia tilanteita eli välillä ollaan soiteltu joka päivä, saatettu viestitelläkin. Välillä on saattanut kulua kokonainen viikko ettei miehestä ole kuulunut mitään (mikä on yleensä silloin kun tekee viikon yövuoroa ja nukkuu päivät). Välillä olin loukkaantunut jos miehestä ei kuulunut ja saatoin tahalleen olla itekin pitämättä yhteyttä. Nykyään menee aika vaivattomasti, että soitellaan melko usein, viestejä päivittäin. Lapset soittelevat isälle jos on ikävä.