Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Velvollisuus mennä isäpuolen hautajaisiin?

Vierailija
12.06.2015 |

Mieheni isäpuolen hautajaiset on 2 viikon päästä. Täytyykö sinne mennä? Mieheni on kertonut, että äitinsä uusi mies ei lapsena käyttäytynyt koskaan heitä kohtaan kuin olisivat omia lapsia. Kun kesäloma alkoi, isäpuoli haki omat lapsensa entisen vaimonsa luota ja lähti lomamatkalle sukulaisten luo toiselle puolelle Suomea. Isäpuoli ei ostanut ainuttakaan joululahjaa miehelleni, eikä osallistunut lasten menoihin. Kun hän vei omat lapsensa Linnanmäen reissulle, mieheni jäi itku silmässä katsomaan ikkunasta auton perään. Meidän lapsillemme anoppini mies ei ole ollut missään roolissa, toki hän on sairastellutkin useamman vuoden, ja lapsemme ovat vielä pieniä. Onko meidän mentävä hautajaisiin? Mieheni ei haluaisi, koska isäpuoli kohteli häntä kuin ilmaa lapsena ja nuorena. Minusta kannattaisi anopin vuoksi mennä, kyseessä kuitenkin hänen miehensä 30 vuoden ajalta.

Kommentit (209)

Vierailija
141/209 |
14.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.06.2015 klo 19:53"]

[quote author="Vierailija" time="13.06.2015 klo 21:29"]

Itsekeskeinen ja typerys ovat minun kommentteja omasta isäpuolestani. Olin peräti 2-vuotias, kun hän astui elämääni, joten tuskin olen itse voinut aiheuttaa hänen inhoaan. Hänellä oli 10- ja 12-vuotiaat lapset, jotka ovat kuulemani mukaan pyytäneet saada asua äitinsä luona. Isäpuoleni on ollut siitä katkera aina. Isäpuoleni on mies, joka on vieraille ihmisille mukava ja omilleen ikävä. Hän ei välitä mistään muusta kuin itsestään. Kun lapsena pyysin hakemaan harrastuksesta 4 kilometrin päästä, hän sanoi, että kävele kotiin, kunto kasvaa, ja pakkasta oli -25 astetta. En menisi hänen hautajaisiinsa, vaikka äitini häntä taitaa rakastaa. Äitini tarvitsee hoivattavan elämäänsä.

[/quote]

Aika moni ikävä ihminen on vieraille mukava ja omilleen ikävä. On helppo olla, kun ne ei pääse niin vaan karkuun. Törkeää laittaa lapsi kävelemään tuollaisessa pakkasessa! Melkein lastensuojeluun pitäisi ilmoittaa. En tarkoita, etä enää jälkikäteen, vaan jos jonkun tietää käyttäytyvän noin.

[/quote]

Ehkä ne törkimysten suojelijatkin sitten heräisivät, kun joku ulkopuolinen kysyisi, miksi teidän perheessä toinen aikuinen käyttäytyy näin. Sillä suojelijahan se äiti tai isä on, jos ei puutu tilanteeseen. On vaikea myöntää itse tehneensä virhevalinnan, kun etsii uutta kumppania, joka jättää lapsen huomiotta tai pitää omia lapsiaan paremmassa asemassa kuin toisen lapsia. En tarkoita, että kenenkään pitäisi yksin maksaa lomamatkat yms., vaan sitä, kunnioitetaanko ja arvostetaanko lapsia perheessä yleisesti. Kyllä isä voi lomailla pelkästään omien lastensa kanssa, mutta se pitää selittää lapsille, miksi niin tapahtuu ja ottaa seuraavalla kerralla kaikki lapset mukaan. Valitettavasti ei taida olla kovinkaan yleistä, että aluksi isä/äitipuoli on ystävällinen ja kaverillinenkin, mutta tilanne muuttuu ja mitätöinti ja kaltoin kohteleminen alkaa. Sekin on kaltoin kohtelua, jos ei kiinnitä toiseen mitään huomiota!

Vierailija
142/209 |
14.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.06.2015 klo 20:10"]

[quote author="Vierailija" time="14.06.2015 klo 19:53"]

[quote author="Vierailija" time="13.06.2015 klo 21:29"]

Itsekeskeinen ja typerys ovat minun kommentteja omasta isäpuolestani. Olin peräti 2-vuotias, kun hän astui elämääni, joten tuskin olen itse voinut aiheuttaa hänen inhoaan. Hänellä oli 10- ja 12-vuotiaat lapset, jotka ovat kuulemani mukaan pyytäneet saada asua äitinsä luona. Isäpuoleni on ollut siitä katkera aina. Isäpuoleni on mies, joka on vieraille ihmisille mukava ja omilleen ikävä. Hän ei välitä mistään muusta kuin itsestään. Kun lapsena pyysin hakemaan harrastuksesta 4 kilometrin päästä, hän sanoi, että kävele kotiin, kunto kasvaa, ja pakkasta oli -25 astetta. En menisi hänen hautajaisiinsa, vaikka äitini häntä taitaa rakastaa. Äitini tarvitsee hoivattavan elämäänsä.

[/quote]

Aika moni ikävä ihminen on vieraille mukava ja omilleen ikävä. On helppo olla, kun ne ei pääse niin vaan karkuun. Törkeää laittaa lapsi kävelemään tuollaisessa pakkasessa! Melkein lastensuojeluun pitäisi ilmoittaa. En tarkoita, etä enää jälkikäteen, vaan jos jonkun tietää käyttäytyvän noin.

[/quote]

Ehkä ne törkimysten suojelijatkin sitten heräisivät, kun joku ulkopuolinen kysyisi, miksi teidän perheessä toinen aikuinen käyttäytyy näin. Sillä suojelijahan se äiti tai isä on, jos ei puutu tilanteeseen. On vaikea myöntää itse tehneensä virhevalinnan, kun etsii uutta kumppania, joka jättää lapsen huomiotta tai pitää omia lapsiaan paremmassa asemassa kuin toisen lapsia. En tarkoita, että kenenkään pitäisi yksin maksaa lomamatkat yms., vaan sitä, kunnioitetaanko ja arvostetaanko lapsia perheessä yleisesti. Kyllä isä voi lomailla pelkästään omien lastensa kanssa, mutta se pitää selittää lapsille, miksi niin tapahtuu ja ottaa seuraavalla kerralla kaikki lapset mukaan. Valitettavasti ei taida olla kovinkaan yleistä, että aluksi isä/äitipuoli on ystävällinen ja kaverillinenkin, mutta tilanne muuttuu ja mitätöinti ja kaltoin kohteleminen alkaa. Sekin on kaltoin kohtelua, jos ei kiinnitä toiseen mitään huomiota!

[/quote]

Tarkoitat varmaan, että ei ole harvinaista... jne. Näin mäkin luulen! Alussa ollaan vieraskoreita puolin ja toisin. Minun anoppini mies on yksi lymyilijä. Kun niille mennään käymään, se häviää maisemista. Joskus mutisee mennessään: " Menenkin tästä, että saatte olla rauhassa ". Ollut anopin kanssa 20 vuotta, mutta mihinkään perhejuhliin ei osallistu. Joulupäivänäkin lähti hiihtämään, kun mentiin käymään siellä lasten kanssa yhtenä vuonna. Hiihtolenkin jälkeen saunoi yksinään pari tuntia ja meni makuuhuoneeseen katsomaan telkkaria. Todella epäkohteliasta käytöstä! Kun oltiin lähdössä, kävin tarkoituksella makuuhuoneessa sanomassa hänelle hyvät joulunjatkot ihan metrin päässä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/209 |
14.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä se rakkaus sokaisee, eikä pystykään enempään. Rakastuneena ajattelee, että esteet on voitettavissa eikä toisen lapset ärsytä. Sitten jos ne osoittautuukin hankaliksi tyypeiksi tai muuten vaan ei olekaan positiiviset tunteet niitä kohtaan, niin ei ehkä jaksa vuosia teeskennellä.

Vierailija
144/209 |
12.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole mitään velvollisuutta. En itsekään menisi, sillä inhoan hautajaisia.

Vierailija
145/209 |
12.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole pakko, mutta itse meniain tukemaan äitiäni.

Vierailija
146/209 |
12.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.06.2015 klo 18:16"]Ei ole pakko, mutta itse meniain tukemaan äitiäni.
[/quote]

Onko sinullakin ollut kurja isäpuoli?

Vierailija
147/209 |
12.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä se voi olla noloa anopillesi, jos teidän koko perhe boikotoi hautajaisia. Pyydettiinkö miestäni suoraan vai sinun välityksellä?

Vierailija
148/209 |
12.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.06.2015 klo 18:16"]

Ei ole pakko, mutta itse meniain tukemaan äitiäni.

[/quote]

Näin minäkin ajattelen.

Vierailija
149/209 |
12.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oliko miehelläsi biologista isää?

Minusta isäpuoli toimi ihan niin kuin tavallinen eroisä toimii eli omien lasten kanssa yritetään olla edes kerran kesässä omalla porukalla ja luotetaan siihen, että uuden puolison lasten isä tekee oman osuutensa lastensa kanssa. En ymmärrä, miksi ap:n miehen äiti ei vienyt lapsiaan Linnanmäelle, miksi se olisi ollut isäpuolen tehtävä.

Vierailija
150/209 |
12.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.06.2015 klo 18:20"]Ehkä se voi olla noloa anopillesi, jos teidän koko perhe boikotoi hautajaisia. Pyydettiinkö miestäni suoraan vai sinun välityksellä?
[/quote]

Ei ole pyydetty, on vain ilmoitettu, että hautajaiset on 2 viikon päästä. Luulen, että mieheni ei ole kertonut äidilleen, että ei halua tulla.

Vierailija
151/209 |
12.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.06.2015 klo 18:18"][quote author="Vierailija" time="12.06.2015 klo 18:16"]Ei ole pakko, mutta itse meniain tukemaan äitiäni.
[/quote]

Onko sinullakin ollut kurja isäpuoli?
[/quote]Ei, mutta olen kyseisestä syystä ollut muun ikävän henkilön hautajaisissa.

Vierailija
152/209 |
12.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.06.2015 klo 18:22"]Oliko miehelläsi biologista isää?

Minusta isäpuoli toimi ihan niin kuin tavallinen eroisä toimii eli omien lasten kanssa yritetään olla edes kerran kesässä omalla porukalla ja luotetaan siihen, että uuden puolison lasten isä tekee oman osuutensa lastensa kanssa. En ymmärrä, miksi ap:n miehen äiti ei vienyt lapsiaan Linnanmäelle, miksi se olisi ollut isäpuolen tehtävä.
[/quote]

Siinä oli raha-asiat. Ei olisi ollut pelkästään isäpuolen tehtävä, mutta olen ymmärtänyt, että anopilla oli vähemmän rahaa omien lastensa menoihin kuin miehellään omiensa. Siksi jäi kivoja asioita tekemättä.

-ap

Vierailija
153/209 |
12.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.06.2015 klo 18:27"][quote author="Vierailija" time="12.06.2015 klo 18:22"]Oliko miehelläsi biologista isää?

[/quote]

Siinä oli raha-asiat. Ei olisi ollut pelkästään isäpuolen tehtävä, mutta olen ymmärtänyt, että anopilla oli vähemmän rahaa omien lastensa menoihin kuin miehellään omiensa. Siksi jäi kivoja asioita tekemättä.

-ap
[/quote]

Niin ja oli biologinen isä, jolla oli ongelmia, mutta ne eivät tähän kuulu. Sanotaanko näin, että biologinen isä taisi olla hyvin vähän tekemisissä mieheni ja miehen sisarusten kanssa.

-ap

Vierailija
154/209 |
12.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän kaksinaamaista olis se hautajaisiin meno. Tuohan on ihan joku randomukko miehelles. Tietääkö anoppi poikansa mietteet? Jos soittaa anopille ja kysyy, tarviiko hän poikaansa. Sitten vois siellä hautajaisissa sanoa, anopin miesvainaan sukulaisille, että "en olis muuten tupannut, mut äidin tueks"

Voi ne anopin miehen sukulaisetkin ihmetellä, että mitäs toi tänne tuppaa.

Vierailija
155/209 |
12.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.06.2015 klo 18:31"]

[quote author="Vierailija" time="12.06.2015 klo 18:27"][quote author="Vierailija" time="12.06.2015 klo 18:22"]Oliko miehelläsi biologista isää? Minusta isäpuoli toimi ihan niin kuin tavallinen eroisä toimii eli omien lasten kanssa yritetään olla edes kerran kesässä omalla porukalla ja luotetaan siihen, että uuden puolison lasten isä tekee oman osuutensa lastensa kanssa. En ymmärrä, miksi ap:n miehen äiti ei vienyt lapsiaan Linnanmäelle, miksi se olisi ollut isäpuolen tehtävä. [/quote] Siinä oli raha-asiat. Ei olisi ollut pelkästään isäpuolen tehtävä, mutta olen ymmärtänyt, että anopilla oli vähemmän rahaa omien lastensa menoihin kuin miehellään omiensa. Siksi jäi kivoja asioita tekemättä. -ap [/quote] Niin ja oli biologinen isä, jolla oli ongelmia, mutta ne eivät tähän kuulu. Sanotaanko näin, että biologinen isä taisi olla hyvin vähän tekemisissä mieheni ja miehen sisarusten kanssa. -ap

[/quote]

Eli miestäsi riepoo se, että isäpuolen lapsilla oli hyvä isä ja hänellä ei ollut? Ja se, että isäpuoli laittoi omat biologiset lapsensa vaimon lasten edelle?

Minusta se isäpuoli oli varsin inhimillinen. Ei sen tehtävänä ollut paikata sitä, että ap:n miehen oma isä oli paska.

Vierailija
156/209 |
12.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.06.2015 klo 18:27"]

[quote author="Vierailija" time="12.06.2015 klo 18:22"]Oliko miehelläsi biologista isää? Minusta isäpuoli toimi ihan niin kuin tavallinen eroisä toimii eli omien lasten kanssa yritetään olla edes kerran kesässä omalla porukalla ja luotetaan siihen, että uuden puolison lasten isä tekee oman osuutensa lastensa kanssa. En ymmärrä, miksi ap:n miehen äiti ei vienyt lapsiaan Linnanmäelle, miksi se olisi ollut isäpuolen tehtävä. [/quote] Siinä oli raha-asiat. Ei olisi ollut pelkästään isäpuolen tehtävä, mutta olen ymmärtänyt, että anopilla oli vähemmän rahaa omien lastensa menoihin kuin miehellään omiensa. Siksi jäi kivoja asioita tekemättä. -ap

[/quote]

Niin? Miksi isäpuolen olisi pitänyt kustantaa vaimonsa lapsille ne asiat, jotka hän kustansi omilleen? Joita näki nähtävästi kesällä ja joskus viikonloppuisin eli ikävä oli kova. Jos ap:n miehen isästä ei ollut maksajaksi, niin olisiko isäipuolen lasten pitänyt kärsiä siitä? Heillekö ei kuuluneet kivat hetket oman isänsä kanssa, koska ap:n mies oli kateellinen?

Vierailija
157/209 |
12.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tarvi mennä. Tuskin hän kostaa.

Vierailija
158/209 |
12.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olisin iloinen jos lasteni isä joskus asettaisi omat lapsensa vaimonsa lasten edelle. Samoin ajattelevat lapseni, onko heillä siis oikeus olla menemättä isänsä hautajaisiin? Minusta ei, aikuisina ihmisinä heillä on käytöstavat ja välillä on tehtävä asioita jotka eivät ole kivoja, ihan vaan siksi että niin kuuluu tehdä.

Vierailija
159/209 |
12.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.06.2015 klo 18:15"]

Ei ole mitään velvollisuutta. En itsekään menisi, sillä inhoan hautajaisia.

[/quote]

Mä vihaan kans hautajaisia, mutta vain siitä syystä että ne on aivan liian ankeat. Hautajaisissa pitäisi olla iloa ja lämpöä ja muistella vainajaa riemujuhlien. Häät sitävastoin saisivat olla paljon hillitymmät. Vieraat ryyppää ja vain sulhanen saa pillua. Kukaan ei voita mitään.

Vierailija
160/209 |
12.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole kylläkään reilua, jos asuu saman katon alla, eikä huoli niitä lapsia mukaan minnekään, pelkästään omat biologiset lapset. En menis tuollaisen henkilön hautajaisiin ihan periaatteesta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi neljä