Velvollisuus mennä isäpuolen hautajaisiin?
Mieheni isäpuolen hautajaiset on 2 viikon päästä. Täytyykö sinne mennä? Mieheni on kertonut, että äitinsä uusi mies ei lapsena käyttäytynyt koskaan heitä kohtaan kuin olisivat omia lapsia. Kun kesäloma alkoi, isäpuoli haki omat lapsensa entisen vaimonsa luota ja lähti lomamatkalle sukulaisten luo toiselle puolelle Suomea. Isäpuoli ei ostanut ainuttakaan joululahjaa miehelleni, eikä osallistunut lasten menoihin. Kun hän vei omat lapsensa Linnanmäen reissulle, mieheni jäi itku silmässä katsomaan ikkunasta auton perään. Meidän lapsillemme anoppini mies ei ole ollut missään roolissa, toki hän on sairastellutkin useamman vuoden, ja lapsemme ovat vielä pieniä. Onko meidän mentävä hautajaisiin? Mieheni ei haluaisi, koska isäpuoli kohteli häntä kuin ilmaa lapsena ja nuorena. Minusta kannattaisi anopin vuoksi mennä, kyseessä kuitenkin hänen miehensä 30 vuoden ajalta.
Kommentit (209)
[quote author="Vierailija" time="13.06.2015 klo 13:11"][quote author="Vierailija" time="13.06.2015 klo 12:55"]Millaisia lahjoja ap:n isä antoi isäpuolen lapsille jouluna?
[/quote]
Meillä oli ns. perinteinen perhemalli, eli äiti, isä ja lapset.
-ap
[/quote]
Tosin ei niin perinteiset että kaikki lapset olisivat saaneet saman kohtelun.
[quote author="Vierailija" time="13.06.2015 klo 13:11"]
[quote author="Vierailija" time="13.06.2015 klo 13:06"]
[quote author="Vierailija" time="13.06.2015 klo 11:21"][quote author="Vierailija" time="12.06.2015 klo 20:51"] Miksi joku menisi uuteen liittoon ja sitten on eri lomabudjetit yms.? Oliko eri ruuatkin jääkaapissa? Minun lapsilleni pippuripihvit ja vaimon lapsille perunavelliä. [/quote] Uusi puoliso ei saa viettää omien lastensa kanssa aikaa ilman uuden puolison lapsia? Mikä on eronneiden biologisten vanhempien vanhempien vastuu omien lastensa kustannuksista? [/quote] Tampio. Ei siinä vastuusta ole kyse vaan reilu uudesta ja miltä lapsista tuntuu. Vittu miten idiootti porukkaa. Ei kai ne lapset aikuisten vastuita mieti! Toivottavasti tällaisilla ei ole lapsia.
[/quote]
Ne isäpuolen lapset jäisi kyllä aika lailla sivuun, jos isäpuolen pitää ottaa vaimon lapset joka paikkaan mukaan. Ap ei kertonut, miten usein miehen biologinen isä otti isäpuolen lapsia luokseen ja sukuloimaan yhdessä ap:n miehen kanssa.
Sinustako lapsilla ei ole oikeutta olla biologisen isänsä kanssa, jos isä muuttaa yhteen uuden naisen ja tämän lasten kanssa?
[/quote]
Ei ole oikeutta enää sen jälkeen, kun saa lisälapset vaimonsa kautta. Sitä ollaan sen jälkeen perhe ja omien lapsien on nyt vain totuttava siihen, että isä ei ole enää yksin heidän isänsä
[quote author="Vierailija" time="13.06.2015 klo 13:13"]
[quote author="Vierailija" time="13.06.2015 klo 11:46"][quote author="Vierailija" time="13.06.2015 klo 11:31"] [quote author="Vierailija" time="13.06.2015 klo 11:21"][quote author="Vierailija" time="12.06.2015 klo 20:51"] Miksi joku menisi uuteen liittoon ja sitten on eri lomabudjetit yms.? Oliko eri ruuatkin jääkaapissa? Minun lapsilleni pippuripihvit ja vaimon lapsille perunavelliä. [/quote] Uusi puoliso ei saa viettää omien lastensa kanssa aikaa ilman uuden puolison lapsia? Mikä on eronneiden biologisten vanhempien vanhempien vastuu omien lastensa kustannuksista? [/quote] No ei ainakaan noin kuten ap:n miehen tapauksessa, että asutaan saman katon alla, mutta pidetään toisen omia lapsia paremmassa asemassa. Jos toisella on pienempi palkka ja vaikka enemmän elätettäviä tai velkoja, niin kyllä se toinen puoliso voi auttaa lomakustannuksissa. Lapset on lapsia, ei ne ole syyllisiä avioeroihin ja uusiin liittoihin. [/quote] Ap:n miehen tapauksessa vain vaimon lapset asuivat saman katon alla, miehen eivät. Jostain syystä vaimon lasten biologiselta isältä ei edellytetä yhtään mitään, hänen sukunsa ei tarvitse kantaa vastuuta Linnanmäkireissuista. Outoa - biologisella isälläkö ei ole mitään vastuita? [/quote] Mikä vittu tässä maksaa, vastuu ja vastuu... Saatana MULTÄ SIITÄ LAPSESTA TUNTUU KATSOA KUN TOISET PÄÄSEE PERHEESSÄ HUVIPUISTOON JA ITSE EI. Tästä on kyse. TOIVOTTAVASTI TEILLÄ EI OLE LAPSIA.
[/quote]
Ap.n mies varmaan itkee nyt sitäkin, kun isäpuolen lapset perivät isänsä ja hän jää ilman.
[quote author="Vierailija" time="13.06.2015 klo 13:15"]
[quote author="Vierailija" time="13.06.2015 klo 12:57"]
[quote author="Vierailija" time="13.06.2015 klo 12:50"]
[quote author="Vierailija" time="13.06.2015 klo 12:44"]Hyi olkoon, että ihmiset on tulleet näiden uusperhekuvioiden myötä kylmiksi, koviksi ja epäinhimillisiksi lapsia kohtaan. EIkö yhtään tule mieleen, että että se ikkunan takaa katsominen oli kova paikka sille pienelle pojalle? Eikö olisi ihan normaalia kohteliasta käytöstä ottaa vielä se yksi lapsi mukaan? Toivottavasti edes osa teistä kirjoittajista on provoja, mulle tuli tästä ketjusta ihan kamala olo lasten puolesta, joista kukaan ei enää välitä ja joita riepotellaan sulle-mulle-exälle-nyxälle-ei kellekään -pohjalta yhtään miettimättä lasten tunteita. JA kyllä, olen itsekin eronnut, en elä "alkuperäisessä kokoonpanossa", mutta todellakin mietin asiat sen kautta mikä lapsille olisi paras, he ovat syyttömiä. [/quote] Niinpä. Olet oikeassa, itsellenikin tuli paha mieli noista kommenteista! Lapsi ei ajattele, kenen kuolemasta hän saa osinkoa. Lapsi katsoo sen kyynelsilmin Linnanmäelle lähtevän auton perävaloja ja miettii, että ei kelvannut mukaan. Jos ei joku vanhempi tätä ymmärrä, hän on kova ja kylmä.
[/quote]
Sama lapsi saattoi käydä Linnanmäellä 10 kertaa kesässä, mutta kun isäpuoli meni omien lastensa kanssa kerran, oli se pois tältä narsistilapselta.
[/quote]
Viimeinen kirjoittaja on vakavasti häiriintynyt, ihmisoksennus.
[/quote]
Kuinkahan monta kertaa isäpuolen lapset katsoi ikkunasta kyynel silmässä, kun isäpuoli meni kotiinsa lapsipuoliensa luo viettämään heidän kanssaan arkea.
[quote author="Vierailija" time="13.06.2015 klo 12:44"]
Hyi olkoon, että ihmiset on tulleet näiden uusperhekuvioiden myötä kylmiksi, koviksi ja epäinhimillisiksi lapsia kohtaan. EIkö yhtään tule mieleen, että että se ikkunan takaa katsominen oli kova paikka sille pienelle pojalle? Eikö olisi ihan normaalia kohteliasta käytöstä ottaa vielä se yksi lapsi mukaan? Toivottavasti edes osa teistä kirjoittajista on provoja, mulle tuli tästä ketjusta ihan kamala olo lasten puolesta, joista kukaan ei enää välitä ja joita riepotellaan sulle-mulle-exälle-nyxälle-ei kellekään -pohjalta yhtään miettimättä lasten tunteita. JA kyllä, olen itsekin eronnut, en elä "alkuperäisessä kokoonpanossa", mutta todellakin mietin asiat sen kautta mikä lapsille olisi paras, he ovat syyttömiä.
[/quote]
ei ole kyse yhddestä lapsesta, vaan ap kirjoittaa miehestä ja hänen sisaruksistaan. Eli omien lapsien lisäksi olisi pitänyt ottaa koko katras mukaan.
Olisi mielenkiintoista tietää, mitä nämä miehen sisarukset aikuisena ajattelevat. Itkevätkö he vieläkin katkeruutta, kun katsoivat tippa silmässä ikkunan läpi, kun isäpuolen lapset pääsi sukulaisiinsa isänsä kanssa ja herranjestas linnanmäelle.
[quote author="Vierailija" time="12.06.2015 klo 19:23"]
Mä kyllä menisin, ihan sen äidin (siis miehesi äidin, sun anoppisi) takia.
Oli se vainaja millainen isäpuoli tahansa, hän on ilmeisesti ollut hyvä puoliso. Anoppi taas on jo iäkäs ihminen, jolle puolison hautajaiset ovat varmasti kova paikka. Kyllä hän epäilemättä toivoisi jonkun rakkaan ihmisen (= oman poikansa) olevan siinä tilaisuudessa tukena ja turvana.
[/quote]
Minä en menisi edes sen anopin takia, jos se tiesi miehensä paskamaisesta käytöksestä OMAA lastaan kohtaan, ja antoi sen jatkua.
[quote author="Vierailija" time="13.06.2015 klo 13:22"]
[quote author="Vierailija" time="13.06.2015 klo 12:44"]Hyi olkoon, että ihmiset on tulleet näiden uusperhekuvioiden myötä kylmiksi, koviksi ja epäinhimillisiksi lapsia kohtaan. EIkö yhtään tule mieleen, että että se ikkunan takaa katsominen oli kova paikka sille pienelle pojalle? Eikö olisi ihan normaalia kohteliasta käytöstä ottaa vielä se yksi lapsi mukaan? Toivottavasti edes osa teistä kirjoittajista on provoja, mulle tuli tästä ketjusta ihan kamala olo lasten puolesta, joista kukaan ei enää välitä ja joita riepotellaan sulle-mulle-exälle-nyxälle-ei kellekään -pohjalta yhtään miettimättä lasten tunteita. JA kyllä, olen itsekin eronnut, en elä "alkuperäisessä kokoonpanossa", mutta todellakin mietin asiat sen kautta mikä lapsille olisi paras, he ovat syyttömiä. [/quote] Niinpä. Olet oikeassa, itsellenikin tuli paha mieli noista kommenteista! Lapsi ei ajattele, kenen kuolemasta hän saa osinkoa. Lapsi katsoo sen kyynelsilmin Linnanmäelle lähtevän auton perävaloja ja miettii, että ei kelvannut mukaan. Jos ei joku vanhempi tätä ymmärrä, hän on kova ja kylmä.
[/quote]
Sama lapsi saattoi käydä Linnanmäellä 10 kertaa kesässä, mutta kun isäpuoli meni omien lastensa kanssa kerran, oli se pois tältä narsistilapselta.
[/quote]
[/quote]
tai realisti. Ap:n mies ei välttämättä olisi suonut isäpuolen lapsille isää, koska oli omansa menettänyt.
[/quote]
Ok - vakavasti häiriintynyt realisti-ihmisoksennus kuten sinäkin.
[quote author="Vierailija" time="13.06.2015 klo 13:47"]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Kuinkahan monta kertaa isäpuolen lapset katsoi ikkunasta kyynel silmässä, kun isäpuoli meni kotiinsa lapsipuoliensa luo viettämään heidän kanssaan arkea.
[/quote]
ja se tekee ap:n miehestä narsistilapsen? Oletko yksi ja sama kirjoittaja koko ajan vai voiko useampi ihminen olla noin sekaisin päästään?
[quote author="Vierailija" time="13.06.2015 klo 13:43"]
[quote author="Vierailija" time="13.06.2015 klo 13:11"]
[quote author="Vierailija" time="13.06.2015 klo 13:06"]
[quote author="Vierailija" time="13.06.2015 klo 11:21"][quote author="Vierailija" time="12.06.2015 klo 20:51"] Miksi joku menisi uuteen liittoon ja sitten on eri lomabudjetit yms.? Oliko eri ruuatkin jääkaapissa? Minun lapsilleni pippuripihvit ja vaimon lapsille perunavelliä. [/quote] Uusi puoliso ei saa viettää omien lastensa kanssa aikaa ilman uuden puolison lapsia? Mikä on eronneiden biologisten vanhempien vanhempien vastuu omien lastensa kustannuksista? [/quote] Tampio. Ei siinä vastuusta ole kyse vaan reilu uudesta ja miltä lapsista tuntuu. Vittu miten idiootti porukkaa. Ei kai ne lapset aikuisten vastuita mieti! Toivottavasti tällaisilla ei ole lapsia.
[/quote]
Ne isäpuolen lapset jäisi kyllä aika lailla sivuun, jos isäpuolen pitää ottaa vaimon lapset joka paikkaan mukaan. Ap ei kertonut, miten usein miehen biologinen isä otti isäpuolen lapsia luokseen ja sukuloimaan yhdessä ap:n miehen kanssa.
Sinustako lapsilla ei ole oikeutta olla biologisen isänsä kanssa, jos isä muuttaa yhteen uuden naisen ja tämän lasten kanssa?
[/quote]
Ei ole oikeutta enää sen jälkeen, kun saa lisälapset vaimonsa kautta. Sitä ollaan sen jälkeen perhe ja omien lapsien on nyt vain totuttava siihen, että isä ei ole enää yksin heidän isänsä
[/quote]
No miksi ihmeessä tuo velvollisuus poistuu ap:n miehen biologiselta isältä? Saihan hänkin lisälapsia vaimonsa kautta, miksi ei täällä ulvota, että olisi pitänyt ottaa koko porukka Särkänniemeen?
Äidin kanssa asuva mies ei ole isä vaan korkeintaan isäpuoli, jos hän ei ole biologinen isä. Miksi ihmeessä isäpuolen omien lasten isänmenetys ei ole mitään verrattuna siihen, että miten joku yksittäinen reissu vain omien lasten kanssa aiheuttaa hirmuista sääliä sitä ei-mukaanlähtenyttä kohtaan, joka pääsi sitten äitinsä kanssa jonnekin muualle.
Itsekeskeinen ja typerys ovat minun kommentteja omasta isäpuolestani. Olin peräti 2-vuotias, kun hän astui elämääni, joten tuskin olen itse voinut aiheuttaa hänen inhoaan. Hänellä oli 10- ja 12-vuotiaat lapset, jotka ovat kuulemani mukaan pyytäneet saada asua äitinsä luona. Isäpuoleni on ollut siitä katkera aina. Isäpuoleni on mies, joka on vieraille ihmisille mukava ja omilleen ikävä. Hän ei välitä mistään muusta kuin itsestään. Kun lapsena pyysin hakemaan harrastuksesta 4 kilometrin päästä, hän sanoi, että kävele kotiin, kunto kasvaa, ja pakkasta oli -25 astetta. En menisi hänen hautajaisiinsa, vaikka äitini häntä taitaa rakastaa. Äitini tarvitsee hoivattavan elämäänsä.
Ymmärrän nyt, miksi miesystäväni asetti ehdottomaksi ehdoksi seurustelulle sen, että emme muuta yhteen ennen kuin kummankaan nuorin lapsi on muuttanut pois kotoa. Miesystäväni ei todellakaan tarvitse viedä minun lapsiani minnekään, heillä tosin ei ole isää, mutta isänpuolen suku saa korvata sen, että isänsä on kuollut. Miesystäväni saa reissata omien lastensa kanssa niin paljon kuin tahtoo, mutta minun sukuni juhliin heillä ei ole velvollisuutta tulla. Emme ole perhe ja miesystävän lapsilla on varsin hyvä äiti, joten sitäkään paikkaa ei tarvitse ottaa.
Olen käynyt omien lasten kanssa Linnanmäellä tänä kesänä 4 kertaa, miesystävän lapset eivät ole päässeet kertaakaan mukaan. Hyi miten itsekäs olen!
[quote author="Vierailija" time="13.06.2015 klo 13:58"]
[quote author="Vierailija" time="13.06.2015 klo 13:47"]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
ja se tekee ap:n miehestä narsistilapsen? Oletko yksi ja sama kirjoittaja koko ajan vai voiko useampi ihminen olla noin sekaisin päästään?
[/quote]
Sinäpä sen sanoit. Narsistilapsi on aika kuvaavaa. Ja kyllä meitä on aika monta muutakin, jotka ymmärtävät myös isäpuolen biologisten lasten kannan asiaan. Ja myös sen, että liekö ap.n miehellä ja sisaruksilla olisi edes niin hauskaa ollut isäpuolen sukulaisilla, joita eivät tunne. Mutta ap.n mies polkee aikuisenakin vielä jalkaa, että mut kun mä olisin halunnut, kun isäpuolen lapsetkin pääsi sukulaisiin.
[quote author="Vierailija" time="13.06.2015 klo 14:06"]
Ymmärrän nyt, miksi miesystäväni asetti ehdottomaksi ehdoksi seurustelulle sen, että emme muuta yhteen ennen kuin kummankaan nuorin lapsi on muuttanut pois kotoa. Miesystäväni ei todellakaan tarvitse viedä minun lapsiani minnekään, heillä tosin ei ole isää, mutta isänpuolen suku saa korvata sen, että isänsä on kuollut. Miesystäväni saa reissata omien lastensa kanssa niin paljon kuin tahtoo, mutta minun sukuni juhliin heillä ei ole velvollisuutta tulla. Emme ole perhe ja miesystävän lapsilla on varsin hyvä äiti, joten sitäkään paikkaa ei tarvitse ottaa.
Olen käynyt omien lasten kanssa Linnanmäellä tänä kesänä 4 kertaa, miesystävän lapset eivät ole päässeet kertaakaan mukaan. Hyi miten itsekäs olen!
[/quote]
Juu, miesystäväsi lapset eivät sitten tule hautajaisiin katkerana siitä, että lapsesi pääsivät linnanmäelle :)
Ymmärrän hyvin, miksei anoppi ole eronnut. Kiltin ihmisen on vaikeaa panna hanttiin, kun toinen latelee ehdot ja takana jo yksi epäonnistuminen parisuhteessa (?). Minä hain aikoinaan poikaystävän kanssa hänen äitinsä väkivaltaisen miehensä luota. Oli tullut turpaan, ja vaikka kaikki lapset jo aikuisia, anopintekele mietti, miten lapset suhtautuu jos hän eroaa ja menee kotitalo jne. Poikaystävä oikeasti huusi äidilleen, että jätä se tai hän menee sinne muutaman tyypin kanssa kostoretkelle.
[quote author="Vierailija" time="13.06.2015 klo 13:40"][quote author="Vierailija" time="13.06.2015 klo 13:11"][quote author="Vierailija" time="13.06.2015 klo 12:55"]Millaisia lahjoja ap:n isä antoi isäpuolen lapsille jouluna?
[/quote]
Meillä oli ns. perinteinen perhemalli, eli äiti, isä ja lapset.
-ap
[/quote]
Tosin ei niin perinteiset että kaikki lapset olisivat saaneet saman kohtelun.
[/quote]
Ap on tuon miehen vaimo. Tuskin ovat lapsuudessa tunteneet toisensa.
[quote author="Vierailija" time="13.06.2015 klo 14:21"]
[quote author="Vierailija" time="13.06.2015 klo 13:40"][quote author="Vierailija" time="13.06.2015 klo 13:11"][quote author="Vierailija" time="13.06.2015 klo 12:55"]Millaisia lahjoja ap:n isä antoi isäpuolen lapsille jouluna? [/quote] Meillä oli ns. perinteinen perhemalli, eli äiti, isä ja lapset. -ap [/quote] Tosin ei niin perinteiset että kaikki lapset olisivat saaneet saman kohtelun. [/quote] Ap on tuon miehen vaimo. Tuskin ovat lapsuudessa tunteneet toisensa.
[/quote]
Näin juuri. Kertomus on hyvin yksipuolinen ja asiassa voi olla todella monta muuta eri näkökantaa, esim. tämän miehen sisarusten kertomana.
Tuota ihmettelen, miksi ap.n miehen olisi pitänyt päästä isäpuolen sukulaisiin kesäksi pariksi viikoksi. Vai olisiko hän halunnut, että isäpuolen lapsia ei olisi saanut lainkaan käyttää sukulaisissaan, koska hänkään ei päässyt biologisen isänsä sukulaisiin.
[quote author="Vierailija" time="13.06.2015 klo 21:29"]Itsekeskeinen ja typerys ovat minun kommentteja omasta isäpuolestani. Olin peräti 2-vuotias, kun hän astui elämääni, joten tuskin olen itse voinut aiheuttaa hänen inhoaan. Hänellä oli 10- ja 12-vuotiaat lapset, jotka ovat kuulemani mukaan pyytäneet saada asua äitinsä luona. Isäpuoleni on ollut siitä katkera aina. Isäpuoleni on mies, joka on vieraille ihmisille mukava ja omilleen ikävä. Hän ei välitä mistään muusta kuin itsestään. Kun lapsena pyysin hakemaan harrastuksesta 4 kilometrin päästä, hän sanoi, että kävele kotiin, kunto kasvaa, ja pakkasta oli -25 astetta. En menisi hänen hautajaisiinsa, vaikka äitini häntä taitaa rakastaa. Äitini tarvitsee hoivattavan elämäänsä.
[/quote]
En tiedä, minkä ikäinen olet, mutta häpeä on estänyt menneinä vuosikymmeninä uusperheessä olevia naisia eroamasta. Kun on jo yhden kerran eronnut, helposti on kokenut, että tokan yrityksen on onnistuttava tai ihmiset ajattelee, että on jotain vikaa. Ei ehkä enää, kun on tasa-arvoisempaa.
Jotkut aikuiset käyttäytyy ihmeellisesti uusissa suhteissaan. Tunnen pariskunnan, jotka on olleet pitkään yhdessä, mutta olevinaan lasten vuoksi kumpikin vastaa omista lapsistaan. Vaikka isäpuoli on kotona, hän ei millään tavalla puutu lasten tekemisiin, muiden kuin omiensa. Lapset tulee koulusta, sanoo moi ja etsivät ruokaa kaapista. Jos joku kysyy jotain isäpuolelta, hän vastaa, että kysy äidiltäsi. Olin paikalla, kun lapsi (9-vuotias) tuli koulusta kahden jälkeen ja kysyi tältä isäpuolelta, voiko mennä kaverilleen ja isäpuoli vastasi, että kysypä äidiltäsi. Lapsi otti kännykän ja soitti äidilleen töihin!!!!!!!!! Minun oli ihan pakko uteliaisuuttani kysyä, miksi tarvitsee äidin luvan. He ovat kuulemma sopineet, että kumpikin päättää itsenäisesti kaikki omiin lapsiin liittyvät asiat.
[quote author="Vierailija" time="13.06.2015 klo 14:25"][quote author="Vierailija" time="13.06.2015 klo 14:21"]
[quote author="Vierailija" time="13.06.2015 klo 13:40"][quote author="Vierailija" time="13.06.2015 klo 13:11"][quote author="Vierailija" time="13.06.2015 klo 12:55"]Millaisia lahjoja ap:n isä antoi isäpuolen lapsille jouluna? [/quote] Meillä oli ns. perinteinen perhemalli, eli äiti, isä ja lapset. -ap [/quote] Tosin ei niin perinteiset että kaikki lapset olisivat saaneet saman kohtelun. [/quote] Ap on tuon miehen vaimo. Tuskin ovat lapsuudessa tunteneet toisensa.
[/quote]
Näin juuri. Kertomus on hyvin yksipuolinen ja asiassa voi olla todella monta muuta eri näkökantaa, esim. tämän miehen sisarusten kertomana.
Tuota ihmettelen, miksi ap.n miehen olisi pitänyt päästä isäpuolen sukulaisiin kesäksi pariksi viikoksi. Vai olisiko hän halunnut, että isäpuolen lapsia ei olisi saanut lainkaan käyttää sukulaisissaan, koska hänkään ei päässyt biologisen isänsä sukulaisiin.
[/quote]
Kun aikuiset ihmiset perustavat yhteisen perheen ja ostavat yhdessä kodin, heiltä menee oikeus valikoida, kenen lapsia viedään uimahalliin tai Linnanmäen matkalle. Niin helppoa se on!
En menisi hautajaisiin, jos anoppisi mies ei ollut edes teidän lapsille minkäänlaisessa ukin roolissa! Sen ymmärrän, jos omia lapsiaan on suosinut, mutta jos se ulottuu lapsenlapsiin asti, se on jo julmaa. 30 vuotta saman naisen kanssa ja edelleen pitää omia lapsia ja lapsenlapsia suuremmassa arvossa kuin toisten. Kyllä meitä on moneen lähtöön.