Tämän kuvan pitäisi kertoa myös maaseudulla asuville miksi Helsinkiin tarvitaan pikaisesti käyttöhuoneita.
Ei tämmöisessä ympäristössä ole kenelläkään mukava asua. Käyttäjät on saatava pois kaduilta.
Kommentit (220)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Käyttäjät on saatava pois kaduilta."
Totta.
Vankilaan.
Vankilapaikkoja on alle 3000, narkomaaneja yli 40000. Laske siitä.
Lopullinen ratkaisu on siis paras.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Laki on ongelmana.
Jos käyttöhuoneet sallitaan, samalla sallitaan käyttökin.
Käyttö pitäisi dekriminalisoida ja narkkareille pitäisi jakaa päivittäiset annokset. Tämä vähentäisi rikoksia. Minua ei kiinnosta normalisoidaanko joku asia, minua kiinnostaa vain haittojen vähentäminen kun en halua katsella narkkareita.
Jaetaan niille syanidia tai nikotiinia. Problem solved.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Käyttäjät on saatava pois kaduilta."
Totta.
Vankilaan.
Vankilapaikkoja on alle 3000, narkomaaneja yli 40000. Laske siitä.
Lopullinen ratkaisu on siis paras.
Moni vanhempi itki virran sinä yönä...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ei ratkaise yhtään mitään. jos halutaan aitoja ratkaisuja niin tahdostariippumaton vieroitushoito.
+käyttäjä raitistuu
+oppii terapian kautta kieltäytymään aineista
+omaiset kiittää
+yhteiskunta saa uuden yksilön työelämään
+turvallisuus paranee
+aineita liikkuu entistä vähemmän eli kysyntä laskee
ainoa miinus:
-huumeparonit kärsii
Mikään tahdosta riippumaton hoito ei auta yhtään. Parantuakseen riippuvuudesta pitää olla oma tahto ja kova tahto pitää ollakin. Pitää irtautua koko entisestä elämästään ja sosiaalisesta jengistään, missä on päihteisiin oppinut. Se vaatii ihmiseltä paljon. Pakko ei auta yhtään.
me puhutaan täysin eri tason hoidoista. minä ehdotan tahdostariippumatonta pakkohoitoa.
tahto tulee juuri siitä kun pääsee ensin irti kamoista ja irti pääsemiseksi henkilön täytyy olla useamman vuoden ympärivuorokautiseessa eristetyssä valvonnassa.
tämän jälkeen tiukalla psykoterapialla voidaan alkaa käsitellä miksi ihmisellä ei ole kykyä kieltäytyä aineista.
joku voi sanoa että kyseessä on epäinhimillinen moraaliton aivopesu mutta miettikää mitä sillä saavutetaan?
Jos unohdetaan pikku laillisuusongelmat, niin tuossa puhutaan kustannuksista tasoa satoja miljoonia tai miljardin vievästä projektista. Kuka maksaa?
Irti huumeista ry kannattaa käyttöhuoneita. Sen sivuilta: "Tanskassa käyttöhuoneet ovat lisänneet oleellisesti asuinalueen viihtyvyyttä sekä ihmisten hyvinvointia. Yliannostuskuolemia on pystytty estämään. Voimme vain arvata, olisivatko vaikutukset Suomessa yhtä hyvät."
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Laki on ongelmana.
Käyttö pitäisi dekriminalisoida ja narkkareille pitäisi jakaa päivittäiset annokset. Tämä vähentäisi rikoksia. Minua ei kiinnosta normalisoidaanko joku asia, minua kiinnostaa vain haittojen vähentäminen kun en halua katsella narkkareita.
ei vähennä. henkirikokset ainakin kasvaa. henkilöllä ei ole mitään ymmärryst todellisuudesta eli elää psykoosissa se voi kaivaa vastaantulija silmät päästä. ehdottamasi ratkaisu lisää vain sairaita kadulle.
Tästä ketjusta tuli mieleen: oleellisen tärkeä asia miehessä kumppanina on empatiakyky ja kyky ylipäätään ajatella laajemmin.
En ikinä voisi olla miehen kanssa, joka puhuu noin kuin nämä narkomaanien vihaajat tässä ketjussa.
Myöskään kaveriksi ei moiset naiset tai miehet kelpaisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ei ratkaise yhtään mitään. jos halutaan aitoja ratkaisuja niin tahdostariippumaton vieroitushoito.
+käyttäjä raitistuu
+oppii terapian kautta kieltäytymään aineista
+omaiset kiittää
+yhteiskunta saa uuden yksilön työelämään
+turvallisuus paranee
+aineita liikkuu entistä vähemmän eli kysyntä laskee
ainoa miinus:
-huumeparonit kärsii
Mikään tahdosta riippumaton hoito ei auta yhtään. Parantuakseen riippuvuudesta pitää olla oma tahto ja kova tahto pitää ollakin. Pitää irtautua koko entisestä elämästään ja sosiaalisesta jengistään, missä on päihteisiin oppinut. Se vaatii ihmiseltä paljon. Pakko ei auta yhtään.
me puhutaan täysin eri tason hoidoista. minä ehdotan tahdostariippumatonta pakkohoitoa.
tahto tulee juuri siitä kun pääsee ensin irti kamoista ja irti pääsemiseksi henkilön täytyy olla useamman vuoden ympärivuorokautiseessa eristetyssä valvonnassa.
tämän jälkeen tiukalla psykoterapialla voidaan alkaa käsitellä miksi ihmisellä ei ole kykyä kieltäytyä aineista.
joku voi sanoa että kyseessä on epäinhimillinen moraaliton aivopesu mutta miettikää mitä sillä saavutetaan?
Mistä ihmeestä te pakkohoidosta meuhkaavat oikein saatte rahat tähän? Suomella ei ole rahaa edes vapaaehtoiseen hoitoon? Taikaseinästäkö?
Käyttöhuoneet ovat kustannustehokkaita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten nämä käyttöhuoneet sitten ratkaisevat tilanteen? Olisiko niitä sitten yhtä paljon kuin julkisia vessojakin? Jos narkkari ei osaa laittaa roskiaan roskikseen, miten hän jaksaisi lähteä jonnekin käyttöhuoneeseen sen sijaan, että menee sinne lähimpään julkiseen vessaan?
Koska siellä saa kontaktin terveydenhuoltoon, tulee kohdatuksi ihmisenä, pääsee puhtaaseen vessaan, ehkä suihkuun, saa puhtaat välineet ja ehkä joskus puhtaat aineet, joissa ei riskiä tahattomaan yliannostukseen.
Siis mitä ihmettä? Jos ne narkkarit itse ovat niitä, jotka tuolla sotkevat eivätkä saa edes roskia roskikseen, miksi ihmeessä narkkaria kiinnostaisi, onko se vessa siisti vai ei? Kuulostaa hassulta, että narkkarit sotkevat yleisiä vessoja, niin ratkaisu on se, että heille tarjotaan puhtaita vessoja. Mitä jos itse lakkaisivat sotkemasta, niin olisi kaikilla siistimpiä vessoja?
Vierailija kirjoitti:
Irti huumeista ry kannattaa käyttöhuoneita. Sen sivuilta: "Tanskassa käyttöhuoneet ovat lisänneet oleellisesti asuinalueen viihtyvyyttä sekä ihmisten hyvinvointia. Yliannostuskuolemia on pystytty estämään. Voimme vain arvata, olisivatko vaikutukset Suomessa yhtä hyvät."
no arvataan. miksi emme voi arvata muiden maiden ratkaisuja samalla tavoin kuten saudi arabian?
Vierailija kirjoitti:
Kuka haluaa käyttöhuoneen naapurustoonsa, ei taatusti kukaan.
Minä haluan käyttöhuoneita Kallioon ja Sörnäisiin asap!
T. Sörnäisissä asuva
Vierailija kirjoitti:
No enpä ole tuollaseen törmännyt. Ehkä lähetetään nuo knarkit takaisin maaseudulle mistä ovat varmaan kotoisinkin.
Siellä on liian kovat arvot ja epäempaattiset ihmiset, ei sovi herkemmille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Laki on ongelmana.
ei vähennä. henkirikokset ainakin kasvaa. henkilöllä ei ole mitään ymmärryst todellisuudesta eli elää psykoosissa se voi kaivaa vastaantulija silmät päästä. ehdottamasi ratkaisu lisää vain sairaita kadulle.
Vähentää ullakoille ja kellareihin murtautumisia ym. pienehköjä omaisuusrikoksia ja poliisin työtä näissä tehtävissä.
Onks kukaan muuten katsonut Dopesick -sarjaa? Kertoo Yhdysvaltojen lääkeopioidikriisin (oksikodoni=Oxycontin) synnystä, kasvusta ja kenties jopa tuhosta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten nämä käyttöhuoneet sitten ratkaisevat tilanteen? Olisiko niitä sitten yhtä paljon kuin julkisia vessojakin? Jos narkkari ei osaa laittaa roskiaan roskikseen, miten hän jaksaisi lähteä jonnekin käyttöhuoneeseen sen sijaan, että menee sinne lähimpään julkiseen vessaan?
Koska siellä saa kontaktin terveydenhuoltoon, tulee kohdatuksi ihmisenä, pääsee puhtaaseen vessaan, ehkä suihkuun, saa puhtaat välineet ja ehkä joskus puhtaat aineet, joissa ei riskiä tahattomaan yliannostukseen.
Taidat olla vähän yksinkertainen? Ei tuolla porukalla ole tarvetta saada kontaktia sosiaalihuoltoon vaan käyttää aineita. PIkemminkin tuo pitää huolen just siitä ettei porukka käytä niitä käyttöhuoneita jos siitä seuraa sossukuulusteluja.
Lisäksi noilla on jo paikkoja jossa saa kaikki noi jos haluaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Laki on ongelmana.
Terveisin mutu-jankkaaja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luuletteko te tosiaan että ne pari käyttöhuonetta ratkaisisivat ongelman? Oikeastihan sotkua tulee sitten olemaan niin vessoissa kuin käyttöhuoneissa jos sellaisia rakennetaan. Eli nää ei ratkaisseet mitään todellista ongelmaa.
Eihän se huumeongelmaa ratkaise, mutta vähentää kuitenkin. Tanskassa on saatu hyviä kokemuksia käyttöhuoneista, eikä kukaan enää vastusta niitä.
Nytpä ei ollakaan Tanskassa. Kulttuuri ja ihmiset ovat erilaisia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis mitä ihmettä? Jos ne narkkarit itse ovat niitä, jotka tuolla sotkevat eivätkä saa edes roskia roskikseen, miksi ihmeessä narkkaria kiinnostaisi, onko se vessa siisti vai ei? Kuulostaa hassulta, että narkkarit sotkevat yleisiä vessoja, niin ratkaisu on se, että heille tarjotaan puhtaita vessoja. Mitä jos itse lakkaisivat sotkemasta, niin olisi kaikilla siistimpiä vessoja?
Minusta ihminen ansaitsee puhtaan vessan, vaikka ei tajuaisi eroa puhtaan ja likaisen välillä. Tämän lisäksi kaikki edellisessä kommentissa mainitut hyvät puolet.
Tanska on monella tavalla täysin eri maa. meillä käytetään alkoholia ihan erilailla kuin siellä. lisäksi tanskassa uskonto on isommassa roolissa kuin täällä. minkä takia suomalaisuuteen kuuluu niin vahvasti vertailu muista maista? varsinkin kun se ei toimi. kulttuuri, maantieteellinen sijainti, historia, genetiikka kaikki on eri.
miksi emme voi vain ottaa omia ratkaisuja käyttöön teki muut mitä tahansa?