Onko typerä syy erota puolisosta sen takia, että tekee "liikaa" töitä?
N vuosi yhdessä, asutaan erillään. Tekee yrittäjänä pitkää päivää pääsääntöisesti päivittäin, ajoittain öitäkin ja viikonloppuja. Syy siis miksi toivoisin että hän olisi enemmän kotona on se, että saisin itse enemmän vapautta ja liikkumavaraa tulevaisuudessa yhdessä asuessa (minulla on siis koira). Tämän vuoksi liikaa lainausmerkeissä otsikossa.
Muuten viihdyn kyllä hyvin myös yksin eikä hänen tarvitse aina olla kotona, mutta olisi kiva itsekin päästä joskus työpäivän jälkeen jonnekin. Koira ei siis ole yhteinen vaan minun.
Olenko turhamainen/vaadinko puolisolta sellaista mihin hän ei ole millään tavalla velvollinen?
Kommentit (6)
omituinen kysymys, oletkohan edes tosissasi? Erota voi toki vaikka typerästä syystä, jos parisuhde ei vaan tunnu hyvältä ja oikealta, eikä ole edes lapsia, joiden vuoksi kannattaisi ehkä ensin yrittää hakea ratkaisua ongelmiin. Koiran ulkoiluttamiseen voi hankkia ulkopuolista apua, toki se jonkin verran maksaa, mutta tuskin kovin paljoa, jos ei jokapäiväistä ole, ja nuoret tekee mielellään tuollaista työtä pikkupalkalla.
Mitä mieltä miesystävä on siitä, että hänestä tulisi koiravahti? Ei yhdessä asuminen minusta tarkotia sitä, että toisen lemmikeistä tulee omia, varsinkaan jos ei itse niin halua omasta tahdostaan hoidettavakseen. Et voi olettaa miehen hoitavan koiraasi ainakaan vain siksi, että itse saisit liikkumisvaraa.
Jos hän vähentää työntekoa niin oletettavasti tienestitkin pienenee, siinä on sitten viimeistään eron syy.
Niin miksi et pääse työpäivän jälkeen minnekään sen jälkeen kun olet lenkittänyt koiran?
Tilanteesihan ei helpotu mitenkään eron jälkeen, jos koira kerran on sinun. Eli mikä oikeastaan mättää?