Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tämän kuvan pitäisi kertoa myös maaseudulla asuville miksi Helsinkiin tarvitaan pikaisesti käyttöhuoneita.

Vierailija
04.02.2022 |

Ei tämmöisessä ympäristössä ole kenelläkään mukava asua. Käyttäjät on saatava pois kaduilta.

https://www.hs.fi/kaupunki/art-2000008585898.html

Kommentit (220)

Vierailija
201/220 |
04.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Friedrich Nietzsche kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On helppoa puhua ihmisistä roskasakkina joka ansaitsee kuolla, kun ongelma ei kosketa itseä eikä läheisiä. Mitään ongelmia ei tuolla ajatusmallilla kyllä ratkaista. Päihdeongelmat eivät katoa kun käyttäjiä kuolee, vaan käyttäjia tulee lisää ja kuolee lisää kunnes heitä AUTETAAN ja aletaan toteuttaa humaania päihdepolitiikkaa. Se, tehdäänkö niin vai ajatellaanko että kuolkoot pois, erottaa sivistysvaltiot akanoista.

Eikös ne vähene kun ei aleta käyttää alunperinkään? Mikä siinä on että sitä paskaa ei voi olla aloittamatta?

Mun pierut tuoksuu ruusuille ja minulla on ratkaisu kaikkiin maailman ongelmiin. Kun en tajua todellisuutta ja itselläni menee hyvin, niin elämä on helppoa.

Onneksi olkoon. Oletko nyt suunnitellut huumeidenkäytön aloitusta? Toivottavasti et.

En ole suunnitellut aloitusta, enkä ole edes ikinä mitään kokeillut. Oletko itse ajatellut vaikka kansalaisopiston kurssia sarkasmista, voisi sopia sinulle?

Kyllä nyt servasit omasta mielestä nerokkaasti. Voi hyvänen aika sentään mitä porukkaa täällä on liikkeellä.

Vierailija
202/220 |
04.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Maaseudun ihmisten mielestä Helsinkiläiset voivat lopettaa aineiden käytön niin ei tarvitse maalaisten kustantaa niitä huoneita heille. Valtionhallinnon jo joutuu kustantamaan.

Onneksi vaikka Seinäjoella tai Rovaniemellä ei käytetä huumeita?

Ne ovat kaupunkeja eikä maaseutua.

Ja maaseudulla kukaan ei käytä huumeita? Mistä teitä onnettomia löytyy, jotka kuvittelee että huumeita on vain helsingissä ja kaupungeissa. Asun todella perämettässä ja täälläkin on narkkareita. Maalla eläminen vain vaikeutuu kun ei ole töitä tai ei löydä puolisoa, nuorten on todella helppoa löytää helpotus huumeista.

Oma moka. Ei ole minun ongelma.

Jep narkkari joka asuu sinun naapurissa ei ole sinun ongelma ja jos on, niin sinun oma moka. Mitä asut narkkarin naapurissa. Mutta hienoa että elät yksin omassa utopiassa, veikkaus ettei maailman saastuminenkaan sinua paljon paina.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
203/220 |
04.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lähen keskustaan noita kanssa kiitos, vaikken enää siellä päin asukaan.

T: puolet lapsuudestaan Lahessa asunut

*Lahen

Vierailija
204/220 |
04.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Friedrich Nietzsche kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On helppoa puhua ihmisistä roskasakkina joka ansaitsee kuolla, kun ongelma ei kosketa itseä eikä läheisiä. Mitään ongelmia ei tuolla ajatusmallilla kyllä ratkaista. Päihdeongelmat eivät katoa kun käyttäjiä kuolee, vaan käyttäjia tulee lisää ja kuolee lisää kunnes heitä AUTETAAN ja aletaan toteuttaa humaania päihdepolitiikkaa. Se, tehdäänkö niin vai ajatellaanko että kuolkoot pois, erottaa sivistysvaltiot akanoista.

Eikös ne vähene kun ei aleta käyttää alunperinkään? Mikä siinä on että sitä paskaa ei voi olla aloittamatta?

Mun pierut tuoksuu ruusuille ja minulla on ratkaisu kaikkiin maailman ongelmiin. Kun en tajua todellisuutta ja itselläni menee hyvin, niin elämä on helppoa.

Onneksi olkoon. Oletko nyt suunnitellut huumeidenkäytön aloitusta? Toivottavasti et.

En ole suunnitellut aloitusta, enkä ole edes ikinä mitään kokeillut. Oletko itse ajatellut vaikka kansalaisopiston kurssia sarkasmista, voisi sopia sinulle?

Kyllä nyt servasit omasta mielestä nerokkaasti. Voi hyvänen aika sentään mitä porukkaa täällä on liikkeellä.

Joo "servasin" tosi hyvin ja voi meitä porukkaa.

Vierailija
205/220 |
04.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Maaseudun ihmisten mielestä Helsinkiläiset voivat lopettaa aineiden käytön niin ei tarvitse maalaisten kustantaa niitä huoneita heille. Valtionhallinnon jo joutuu kustantamaan.

Ja maaseudulla kukaan ei käytä huumeita? Mistä teitä onnettomia löytyy, jotka kuvittelee että huumeita on vain helsingissä ja kaupungeissa. Asun todella perämettässä ja täälläkin on narkkareita. Maalla eläminen vain vaikeutuu kun ei ole töitä tai ei löydä puolisoa, nuorten on todella helppoa löytää helpotus huumeista.

Jep narkkari joka asuu sinun naapurissa ei ole sinun ongelma ja jos on, niin sinun oma moka. Mitä asut narkkarin naapurissa. Mutta hienoa että elät yksin omassa utopiassa, veikkaus ettei maailman saastuminenkaan sinua paljon paina.

No ei paina ei, eikä nistien ahdinko. Itse ovat narkanneet ihan omasta aloitteestaan.

Vierailija
206/220 |
04.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täysin samaa mieltä. Kuka muka on eri mieltä? Ei huumeiden käyttö lopu tai vähene sillä, että niitä käyttöhuoneita ei perusteta. Eikä kukaan rupea käyttämään huumeita sen takia, että käyttöhuoneita perustetaan.  Käyttöhuoneet lisäisivät _kaikkien_ turvallisuutta ja sen luulisi olevan pääasia. 

Pitäisi muuten olla myös sellaisia alkoholin käyttöhuoneita, missä voisi mennä turvallisesti nauttimaan päihteitä, ettei kadulla tarvitsisi naukkailla... eiku... No, tämä sellaisena kevennyksenä. En oikeasti vertaa suonensisäisiä huumeita ja alkoholia toisiinsa. 

Kyllä se auttaisi jos huumeet olisivat laillisia ja edullisia eikä kenenkään tarvitsisi murtaa kellarikomeroita että saa ne huumerahat ansaittua. Ne sitten käyttää jotka käyttää, en usko että enemmän käytettäisiin kuin nytkään.

Raivostuttaa narkkarit ja niiden rikollisuus ja sotkeminen, muuten ei liikuta mua mitä ne tekee omalle elimistölleen.

et usko. minäkään en usko että kirkkaan alkoholin kulutus kasvaa jos hintaa lasketaan. ollaan yhdessä naiiveja tutkimuksia vastaan.

En usko että "kovia" huumeita käytettäisiin yhtään enemmän, en vaan usko. Samoin kuin joku illallisella viinilasillisen juova ei siirtyisi juomaan pulloa tequilaa hinnan laskiessa.

en usko että kukaan joka käyttää ainoastaan heroiini käyttäisi kannabista tai kieltäytyy kaikesta muusta. en myöskään usko että puistosetä ostaisi sen puolenlitran leijonan sijaan litran pulloa.

Näinhän juuri sanoin, vai olinko epäselvä? Jokainen huumeilee omalla mukavuustasollaan, ja niin kauan kuin ei häiritse muita, siitä vaan. Koska käyttöä ei mitenkään saada loppumaan rajoituksilla.

on on mukavaa. suorastaan hauskaa!! oho. rahat loppu. nyt ei enää olekkaan mukavaa mistä rahat kamaan? kukaan ei anna. onhan mulla oikeus mukavaan olo tilaan. katos vaan naapurin jannella on heroiinia antaako hyvällä no ei anna. mitäs nyt? pakko saada kun alkaa hieman ketuttaa. katos vaan mulla on ihon alla matoja täytyy kaivaa ensin pois.....

Vierailija
207/220 |
04.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pitäiskö samalla tehdä huoneita missä muitakin laittomuuksia pääsisi toteuttamaan, esim alaikäisten ryyppyhuone?  

Ihan uusi ajatus, nuoret kokeilisi alkoholia valvotusti. Mistä näitä neroja tulee, miksi emme ole ennemmin kuulleet näistä ajatuksista. Kerrassaan neroa ja mitä seuraavaksi, lasten valvottu uiminen?

Vähän outo ajatus että lähdettäisiin alaikäisille juottamaan viinaa, mutta olisihan sekin valvotuissa oloissa tietysti parempi kuin ilman, onko näihin huumehuoneisiin ikärajaa vai voisiko nämä samalla toimia lapsillakin huumeiden ensikokeilupaikkoina?

Onko näihin tarkoitus palkata joku sairaanhoitaja joka huoneeseen valvomaan toimintaa vai miten nämä huoneet toimisivat?

Vierailija
208/220 |
04.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

on on mukavaa. suorastaan hauskaa!! oho. rahat loppu. nyt ei enää olekkaan mukavaa mistä rahat kamaan? kukaan ei anna. onhan mulla oikeus mukavaan olo tilaan. katos vaan naapurin jannella on heroiinia antaako hyvällä no ei anna. mitäs nyt? pakko saada kun alkaa hieman ketuttaa. katos vaan mulla on ihon alla matoja täytyy kaivaa ensin pois.....

Sinulla on kyllä niin erikoiset käsitykset päihderiippuvuudesta ja sen motiiveista että kannattaisi pitää ne ihan omana tietonaan.

Vierailija
209/220 |
04.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ei ratkaise yhtään mitään. jos halutaan aitoja ratkaisuja niin tahdostariippumaton vieroitushoito.

+käyttäjä raitistuu

+oppii terapian kautta kieltäytymään aineista

+omaiset kiittää

+yhteiskunta saa uuden yksilön työelämään

+turvallisuus paranee

+aineita liikkuu entistä vähemmän eli kysyntä laskee

ainoa miinus:

-huumeparonit kärsii

Yksilöitkö vielä sen terapian, joka toimii tahdonvastaisesti toteutettuna päihdeongelmaan? Tähän saakka kun motivoituneetkaan päihdekuntoutujat saavat huonomman vasteen, kuin juuri mikään muu potilasryhmä. En halua turhaan kyseenalaista, ihan vain haluan varmistaa. Meidän koko ammattikunta tulee räjähtämään riemusta, kun tämä ilosanoma leviää! Haluan ensimmäisenä olla kertomassa kaikille!

t. psykoterapeutti

niin teidän toiminta on potilas lähtöistä niin eihän tuloksia synny. edelleen puhutaan tahdostariippumattomasta pakkohoidosta joka on potilaan tahdon vastaista. onko jotenkin yllätys että tahdon vastaisessa hoidossa ei potilaalla ole motivaatiota?

isoin ongelma on ehdottomasti hoidon (toistaiseksi) saama epäinhimillinen leima.

https://mielenihmeet.fi/aivopesu-pakottavia-vakuuttamistekniikoita/

"Henkisen kontrollin rakentaminen voidaan jakaa kolmiportaiseen vaiheisiin. Kukin porras edustaa yhtä aivopesun keskeisintä osatekijää. Sulattamista, muokkaamista ja vakiinnuttamista."

-"Uhrin ”vanha minä” nujerretaan heikentämällä hänen puolustuskykynsä esimerkiksi valvottamalla tai syöttämällä hänelle jatkuvasti tunteisiin vaikuttavaa materiaalia. Kaksoissidosilmausten käyttö on tällöin olennainen osa prosessia. Lopulta uhri antaa periksi ja sopeutuu oppeihin."

-"Uhrille syötetään uusi käsitys itsestä ja uusi tapa ajatella, tuntea ja käyttäytyä. Sulattamisvaiheen tekniikat ovat edelleen käytössä. Ulkopuolisesta maailmasta annetaan huono kuva, kultin yhteisöä väitetään paremmaksi paikaksi. Kultin oppeja paljastetaan sitä mukaa, kun uhri niitä hyväksyy. Kielteisesti suhtautuvia saatetaan erottaa kultista."

-"Uusi minä” vakiinnutetaan. Entisen elämän hyviä puolia vähätellään. Mikäli vanhat kiinnostuksen kohteet ja erityistaidot ovat kultin kannalta haitallisia, ne hylätään. Ryhmä on uhrin uusi perhe. Jäsen saattaa joutua luovuttamaan omaisuutensa kultille, jolloin pois lähteminen on sekä psyykkisesti että taloudellisesti vaikeaa."

https://fi.wikipedia.org/wiki/Mielenhallinta

tämä kaikki kuulostaa hurjalta kuten myös nistin arki. pyhittääkö tarkoitus keinot? vai jatketaan ongelman hyssyttelyä ja sairaiden pään silittelyä ilman toivoakaan parantumisesta?

Vierailija
210/220 |
04.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinulla on kyllä niin erikoiset käsitykset päihderiippuvuudesta ja sen motiiveista että kannattaisi pitää ne ihan omana tietonaan.

Miksi huumeita sitten aletaan käyttämään jossei hauskaa pitääkseen?

Vierailija
211/220 |
04.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vähän outo ajatus että lähdettäisiin alaikäisille juottamaan viinaa, mutta olisihan sekin valvotuissa oloissa tietysti parempi kuin ilman, onko näihin huumehuoneisiin ikärajaa vai voisiko nämä samalla toimia lapsillakin huumeiden ensikokeilupaikkoina?

Onko näihin tarkoitus palkata joku sairaanhoitaja joka huoneeseen valvomaan toimintaa vai miten nämä huoneet toimisivat?

Tuo alaikäisille viinaa on argumentaatiota jossa menemällä liioiteltuihin epäolennaisuuksiin mitätöidään alkuperäinen asia.

Käyttöhuoneet ovat tutkimusten mukaan marginalisoituneille kovien huumeiden käyttäjille ja niiden yhteys lasten ensikokeiluun on täysin olematon.

Käyttöhuoneiden tarkoitus on tarjota apua ja tietoa sille ryhmälle joka muutoin on vaikeimmin tavoitettavissa. Käyttöhuoneissa voidaan tarvittaessa myös reagoida esim. opiaattien yliannostukseen. Käyttöhuoneista tehdystä tutkimuksissa opiaattikuolemat putosivat nollaan käyttöhuoneiden yhteydessä.

Vierailija
212/220 |
04.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Motiiveja on varmaan erilaisia mutta esim. täällä olleen päihdeäidista kertoneessa artikkelissa hänen ensimmäinen subutex- kokeilu oli kun hän oli päättänyt lopettaa itsensä.

Vierailija
213/220 |
04.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ei paina ei, eikä nistien ahdinko. Itse ovat narkanneet ihan omasta aloitteestaan.

Ihan itse valisivat köyhyyden, väkivallan, hyväksikäytön ja kadulla majailun? Viina tai huumeet eivät tarjoa pikaista helpotusta elämän kurjuuteen? Ei oikeasti painaisi yhtään mieltäni vetää turpaan sinun kaltaistasi, joka ei näe kuinka moni maailmassa kärsii ja huutaa apua. Jos ei kykene empatiaan on psykopaatti?

Vierailija
214/220 |
04.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

PÄÄSTÄKSEEN EDES HETKEKSI POIS TÄSTÄ HELVETISTÄ.

Vierailija
215/220 |
04.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vielä pitäisi perustella, miksi maaseudulla asuvan pitäisi välittää tuon taivaallista Helsingin huumeiden käyttöpaikoista.

Vierailija
216/220 |
04.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vedä viinaa niin tulee ainakin halvemmaksi

Vierailija
217/220 |
04.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vielä pitäisi perustella, miksi maaseudulla asuvan pitäisi välittää tuon taivaallista Helsingin huumeiden käyttöpaikoista.

Koska olet ihminen ja kykenet empatiaan. Koska tajuat että huumeita käytetään jopa siellä missä itse asut. Vaikka ihminen sinun mielestä olisi mitä tahansa, eikö jokainen ansaitse tuntea ihmisyyttä ja turvallisuutta? Sinun oma lapsesi saattaisi jonain päivänä olla siellä.

Vierailija
218/220 |
04.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vedä viinaa niin tulee ainakin halvemmaksi

Viina tai huume, tuntuu että kaikki rahat menevät niihin?

Vierailija
219/220 |
04.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ei tarvitse välittää. nostetaan muiden kuntien kuin helsingin verotusta 2% jotta saadaan rahoitus kuntoon. vai onko teillä jotain sitä vastaan?

Vierailija
220/220 |
26.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millä rahoilla nämä nykyiset "terveysneuvontapisteet" pyörii? Turun millissä on aina vähintään kaksi joskus jopa neljä nuorta naarasta palvelemassa narisevia narkkeja . Kerran viikkoon paikalla on myös lääkäri ja ilmaiset hepatiitti/hiv/yms. nistitauti testaukset ... Tuskin vapaaehtoisesti ovat töissä siellä?

Monet varmaan miettii että käyttöhuoneet vähentäisi luonnosta/puistoista löytyviä värkkejä tai huumeiden aiheuttamia terveyshaittoja mutta ei se kyllä taida ihan niin mennä... Kaikki narkomaanit eivät tahdo muiden tietävän harrastuksestaan koska siitä saa nistin leiman ja ennenkaikkea poliisin takia. Kerran kun ne saa leimattua narkiksi sen jälkeen voivat koska vaan pysäytellä kadulla ja kollailla persvakoa myöten. Terveyshaitat yleensä käyttäjän oman välinpitämättömyyden seurausta eikä siinä mikään terveysneuvonta tai steriili huone auta jos nistiltä on kärähtäny aivot jo teininä.