Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pupillin huono reagoiminen, posken puutumine...mikä tämä oire on???

Vierailija
11.06.2015 |

Mulla on pitkään ollut toisella puolella kasvoja posken puutumista (ja suun) ja nykimistä, tuntuu ikäänkuin oisi puudutuspiikki pistetty. Välillä vaikeuttaa esim. puhumista. Saman puolen silmän pupilli reagoi myös huonommin valoon. Silmälääkäri sanoi ettei johdu silmästä, päässä jotain vikaa.. 

Mulla on tosi usein toispuoleista päänsärkyä... tämän toisenpuolen silmässä näkyy myös syke heti jos liikun esim. kävelen tai vähänkin juoksen. Juoksua en ole voinut harrastaa puoleen vuoteen koska aiheuttaa räjähtävän päänsäryn. Päässä jatkuvasti paineen tunnetta päälaella.

Onko ketään fiksua täällä joka tietäisi mahdollisia aiheuttajia??

Suvussa on aneurysmia ollut, ei muita neurologisia sairauksia...Neurologilta sain vastauksen ettei mua tutkita kun en kuulu riskiryhmään... Meen varmaan yksityiselle sit??

Kommentit (60)

Vierailija
1/60 |
13.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.06.2015 klo 00:44"]

[quote author="Vierailija" time="12.06.2015 klo 00:41"]

Pakko kysyä noista oireista, että mitä tarkoitat tuolla "silmässä näkyy syke"?

[/quote]

Tätä on vaikea selittää jos ei ole tuollaista ollut. Tavallaan jos ponnistan tai vaikka edes kävelen/juoksen näen sykkeen silmissäni tai lähinnä siis tuolla toisella silmällä. Samalla silmässä tuntuu kovaa painetta. Ihan kuin veri yrittäisi tulla silmästä läpi :D Eli silmissä välkkyy vaaleana sykkeen tahdissa. Näen ikäänkuin tähtiä (joskus kun huippaa niin voi nähdä) ja ne menee sykkeen tahdissa.

[/quote]

Mene vaikka yksityiselle jos eivät kunnallisella puolella tee mitään. Sinulla voi olla aivopaineet kohollaan. Kohonnut aivopaine voidaan tutkia silmästä. Näky silmään tulevan hermon väristä ja koosta. Syy ei selviä kuin tutkimalla joten pian lääkärille joka ottaa sinut tosissaan. 

Itselläni oli myös silmien kanssa ( ja paljon muutankin) ongelmia ja syyksi paljastui aivokasvain, joka on nyt jo hyvällä menestyksellä leikattu.

Vierailija
2/60 |
13.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

voi olla kohonnut silmänpaine

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/60 |
13.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuin aivoinfarktin oireilua?
Sanon samaa mitä moni on jo sanonut;
Käy lääkärissä vielä kerran!
Puutuminen ja pupillien huono reagointi voivat viitata myös infarktia.
Aivoinfarkti kun ei ikää katso. Se on mahdollista myös nuorella iällä.

Vierailija
4/60 |
15.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noniin! Pään magneetis käyty. Ei löytyny mitään :( Mitäs sitten? T. AP

Vierailija
5/60 |
15.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up? Onks lääkärii tai hoitajii paikalla :D

Vierailija
6/60 |
15.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.06.2015 klo 11:56"]

Noniin! Pään magneetis käyty. Ei löytyny mitään :( Mitäs sitten? T. AP

[/quote] Kiropraktikolla, naprapaatilla tms. käynti? 

Vierailija
7/60 |
12.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.06.2015 klo 07:15"]

Pakko kertoo ku ex pahoinpiteli mut eron jälkeen, heitti mm pää edellä lattiaan niin että verta tuli ihan saatanasti. En uskaltanut soittaa ambulanssia, kun pelkäsin et myös poliisit tulis kyselee mitä tapahtu. Vasta muutaman päivän päästä menin lääkäriin mm. päänsäryn vuoksi. Pää täyti sit kuvata ku päänsäryt jatku, sain ajan neurologille joka erinäisten oireitten takia määräs mut mangeetti kuvauksiin, siis ilm. aivoverenvuoto epäilyn takia. Sain ajan muistaakseni kahden-kolmen kuukauden päähän :O Kuvista ei onneksi löytyny mitään, mut sanottiin et on voinu olla verenvuotoo, mut se on loppunu ja jälet hävinny. Ja mä olin tuolloin 22v, miksi nuoria ihmisiä ei hoideta kunnolla ku selkeesti ois tarvetta?

[/quote]

Mitä oireita tuli sulla?

Vierailija
8/60 |
11.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.06.2015 klo 22:37"]

Mulla on pitkään ollut toisella puolella kasvoja posken puutumista (ja suun) ja nykimistä, tuntuu ikäänkuin oisi puudutuspiikki pistetty. Välillä vaikeuttaa esim. puhumista. Saman puolen silmän pupilli reagoi myös huonommin valoon. Silmälääkäri sanoi ettei johdu silmästä, päässä jotain vikaa.. 

Mulla on tosi usein toispuoleista päänsärkyä... tämän toisenpuolen silmässä näkyy myös syke heti jos liikun esim. kävelen tai vähänkin juoksen. Juoksua en ole voinut harrastaa puoleen vuoteen koska aiheuttaa räjähtävän päänsäryn. Päässä jatkuvasti paineen tunnetta päälaella.

Onko ketään fiksua täällä joka tietäisi mahdollisia aiheuttajia??

Suvussa on aneurysmia ollut, ei muita neurologisia sairauksia...Neurologilta sain vastauksen ettei mua tutkita kun en kuulu riskiryhmään... Meen varmaan yksityiselle sit??

[/quote]

Mene yksityiselle. Mielestäni joku lääkäri joskus sanoi, että toispuoleinen päänsärky pitää aina tutkia. 

Vierailija
9/60 |
11.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten tuollaisia oireita ei oteta vakavissaan? Onko ollut jo pitkäänkin? Ota vaikka lainaa, jos ei muuten varaa pään kuvaukseen. 

Vierailija
10/60 |
11.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiks kellään oo oikeesti mitään kokemusta? :( Yksityiselle aattelin kunhan rahaa tulis joskus..mutta ei siis pääse varmaan 1,5kuukauteen... Aika tylsää jos joku verisuoni puhkee päästä sen takia kun en pääse tutkimuksiin koska en oo 50-vuotias vaan 20...

Vierailija
11/60 |
11.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.06.2015 klo 23:04"]

Miten tuollaisia oireita ei oteta vakavissaan? Onko ollut jo pitkäänkin? Ota vaikka lainaa, jos ei muuten varaa pään kuvaukseen. 

[/quote]

Siitä olen itsekin ollut ihmeissäni.. sain vaan viestin että ei oteta tutkimuksiin koska en kuulu riskiryhmään. Helsingin neurologian polin ylilääkäriltä tuli tämä viesti. 

Vierailija
12/60 |
11.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä anna periksi. Kyllä noille oireille pitää syy löytää! -sh

Vierailija
13/60 |
11.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyydä apua sukulaisilta ja tutuilta, kyllä ne rahat jostain keräät. Ehdottomasti pitää tutkia ja äkkiä!

Vierailija
14/60 |
11.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onkohan sulla Hornerin syndrooma? Googleta. neurologille asiaa. 

Vierailija
15/60 |
11.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiireellisesti lääkäriin ja lasku mukaan, terveys etusijalle!

Vierailija
16/60 |
11.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuttavalla oli käsi menny tunnottomaksi, puhe sammalsi ja tämän jälkeen suuta kihelmöi... terppakeskuksesta samantien keskussairaalaan, jossa monen päivän testit aivoverenkierto osastolla... onneksi väärä hälytys... kaikilla ei ole yhtä hyvä onni... vaadi päästä välittömästi tutkimuksiin... tsemppiä

Vierailija
17/60 |
11.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voihan kunnallinen..

Vierailija
18/60 |
11.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syynä siis miksi en pääse tutkimuksiin kun soitin vielä sinne, on se kun nämä oireet ovat jatkuneet jo niin kauan (nyt 3kk) että tuskin tämä on mitään vakavaa.. ja olen vielä niin nuori...ja jonot on niin pitkät... hyvää palvelua kyllä neurologian polilta kunnalla

ap

Vierailija
19/60 |
11.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietääkö joku voiko kunnallisesta hoidosta valittaa jos yksityisellä puolella löytyisikin jotain selittävää? t. ap

Vierailija
20/60 |
11.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä luovuta! Oli taustalla mitä hyvänsä (migreeni, aneyrusma, lihaskramppi, hermojumi, aivokasvain, syytä ei löydy) niin se pitää selvittää! Pää pitää kuvata heti ensimmäisenä. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme kolme