Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pupillin huono reagoiminen, posken puutumine...mikä tämä oire on???

Vierailija
11.06.2015 |

Mulla on pitkään ollut toisella puolella kasvoja posken puutumista (ja suun) ja nykimistä, tuntuu ikäänkuin oisi puudutuspiikki pistetty. Välillä vaikeuttaa esim. puhumista. Saman puolen silmän pupilli reagoi myös huonommin valoon. Silmälääkäri sanoi ettei johdu silmästä, päässä jotain vikaa.. 

Mulla on tosi usein toispuoleista päänsärkyä... tämän toisenpuolen silmässä näkyy myös syke heti jos liikun esim. kävelen tai vähänkin juoksen. Juoksua en ole voinut harrastaa puoleen vuoteen koska aiheuttaa räjähtävän päänsäryn. Päässä jatkuvasti paineen tunnetta päälaella.

Onko ketään fiksua täällä joka tietäisi mahdollisia aiheuttajia??

Suvussa on aneurysmia ollut, ei muita neurologisia sairauksia...Neurologilta sain vastauksen ettei mua tutkita kun en kuulu riskiryhmään... Meen varmaan yksityiselle sit??

Kommentit (60)

Vierailija
41/60 |
12.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.06.2015 klo 00:50"]

Älä jauha paskaa. Olen 19v ja pääsin heti päänalueen magneettikuviin, kun kärsin huimauksesta. Ei muita oireita. En kuulu riskiryhmiin. Tämä helsingissä.

[/quote]

Minäkin olen 21v. Luulen, että minua ei oteta vakavissaan kun masennus ja paniikkihäiriö ollut nuorempana. Lukee tiedoissa ja ajattelevat, että liioittelen. t. AP

Vierailija
42/60 |
12.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen jo pyytänyt,että poikaystävä tulis mukaan lääkäriin kun jotenkin mulla semmonen olo et mua ei uskota/oteta tosissaan. Oon itkeny monella lääkärikäynnillä kun en oo saanu asiaani perille..psyykkistä ongelmaa ajattelee lääkärit...t. AP

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/60 |
12.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän stressi, ahdistus ja masennus, voi aiheuttaa kaiken maailman fyysisiäkin oireita. Mutta nuo puutumiseen liittyvt puheongelmat, silmän pupillin reagoimattomuus valoon, paine/syke silmässä ja näköhäiriöt yhdistettynä toispuoleiseen päänsärkyyn/pään paineeseen, joka pahenee juostessa ei todellakaan kuulosta ihan psykosomaattiselta ja pitäisi ammattilaisenkin jo höristää korviaan, että liekö potilas moista oireliutaa on huvikseen keksinyt.

Vierailija
44/60 |
12.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisi olla hyvä idea ottaa joku muu mukaan lääkäriin. Ehkä jonkun toisen sana vakuuttaisi paremmin? Valitettavasti vakavastikaan sairas ei aina pääse pään kuvauksiin. Eräällä tutulla oli jatkuva äkillinen migreeni, oli täysin työkyvytön yli kuukauden eikä voinut muuta kuin maata sängyssä. Mikään lääkitys ei auttanut. Vasta yksityinen lääkäri pisti kuvauksiin, aneyrusmahan se siellä oli. Järkyttävää potilaiden kyykytystä! Voi vaan kuvitella miten sietämätöntä on ollut maata viikkokausia kipeänä ja pahoinvoivana. :(

Vierailija
45/60 |
12.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

AUROJA! Migreenistä johtuvat aurat.

Vierailija
46/60 |
12.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.06.2015 klo 01:06"]

Kyllähän stressi, ahdistus ja masennus, voi aiheuttaa kaiken maailman fyysisiäkin oireita. Mutta nuo puutumiseen liittyvt puheongelmat, silmän pupillin reagoimattomuus valoon, paine/syke silmässä ja näköhäiriöt yhdistettynä toispuoleiseen päänsärkyyn/pään paineeseen, joka pahenee juostessa ei todellakaan kuulosta ihan psykosomaattiselta ja pitäisi ammattilaisenkin jo höristää korviaan, että liekö potilas moista oireliutaa on huvikseen keksinyt.

[/quote]

Mulle yks lääkäri sanoi suoraan et psykosomaattista oirehdintaa. Tarkkailen kuulemma kroppaani vaan liikaa. Pitäis kuulemma liikkua normaalisti vaan ja rentoutua. Tää voi olla tottakin, mut vaikeeta kun ei pysty liikkumaan nykyään päänsäryn takia..t. AP

Vierailija
47/60 |
12.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.06.2015 klo 01:09"]

AUROJA! Migreenistä johtuvat aurat.

[/quote]

Voiko migreeni kestää kuukausia?? t. AP

Vierailija
48/60 |
12.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luin "pippelin huono reagoiminen" 8( 

Vierailija
49/60 |
12.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sit lääkärin kommentti tästä silmäasiasta (silmälääkäri on tutkinut siis silmät): "En mä näe noissa sun silmissä mitään vikaa"..Eli toisen lääkärin sana voi näköjään kumota toisen?  t. AP

Vierailija
50/60 |
12.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niskajumit, migreeni(aurallinen), paniikkihäiriö, toivottavasti olisi "vain" tälläinen pienempi vaiva. Ettei mitään isoa ja vakavaa.

Vierailija
51/60 |
12.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.06.2015 klo 01:10"]

[quote author="Vierailija" time="12.06.2015 klo 01:06"]

[/quote]

Mulle yks lääkäri sanoi suoraan et psykosomaattista oirehdintaa. Tarkkailen kuulemma kroppaani vaan liikaa. Pitäis kuulemma liikkua normaalisti vaan ja rentoutua. Tää voi olla tottakin, mut vaikeeta kun ei pysty liikkumaan nykyään päänsäryn takia..t. AP

[/quote]

Vaikeaahan se on toisen kroppaan asettua ja tietää onko fyysiset oireet oikeasti sellaisia kun potilas kokee. Mutta ihmettelen syvästi, että lääkärit voi noilla oireilla ilman pään tutkimista luottaa siihen, että psyykkistä psyykkistä. Se tutkimus sun pitäisi saada, ihan senkin takia, että jos ei oikeasti fyysistä vikaa löytyisi, niin sitten voitaisiin keskittyä saamaan vaikka se psyyke kuntoon, jos siitä kerta johtuisi. Tuo on nyt ihan hakuammuntaa ja ikävää, että tuolla lailla ihmistä kiusataan, kun ongelman syy pitäisi kuitenkin saada selville. Jos oireita on niin asia ei ole kunnossa, oli syy mikä hyvänsä.

Vierailija
52/60 |
12.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka olisikin pitkään kestänyt migreenioireilu, niin pitää ehdottomasti tutkia! 

Vierailija
53/60 |
12.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.06.2015 klo 01:14"]

Niskajumit, migreeni(aurallinen), paniikkihäiriö, toivottavasti olisi "vain" tälläinen pienempi vaiva. Ettei mitään isoa ja vakavaa.

[/quote]

No siis tuo paniikkihäiriö diagnoosi löytyy jo (nuoruudessa saanut pari paniikkikohtausta) eli lääkärien mielestä se on sillä (ja muilla psyk.jutuilla) selitetty jo. T. AP

Vierailija
54/60 |
16.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mietin näkyykö pään magneetissa verisuonetkin? Kun tuon magneetin tavoitteena oli siis aivokasvaimen ja MS-taudin poissulku lääkärin mukaan? terv. AP

Vierailija
55/60 |
16.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän ot, mutta oon nuorena saanut samanlaista kohtelua lääkäreiltä.. ei jotenkin oteta vakavasti. Oma vika kyllä, kun mä yritän aika usein näyttää et "kaikki on ok", vaik olisin edellisiltana vetänyt tyyliin ranteita auki.

Jos haluaa hoitoa pitää näyttää likimain kuolleelta ja tietenkin liioitella oireita.

Vierailija
56/60 |
16.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.06.2015 klo 00:46"]Vähän ot, mutta oon nuorena saanut samanlaista kohtelua lääkäreiltä.. ei jotenkin oteta vakavasti. Oma vika kyllä, kun mä yritän aika usein näyttää et "kaikki on ok", vaik olisin edellisiltana vetänyt tyyliin ranteita auki.

Jos haluaa hoitoa pitää näyttää likimain kuolleelta ja tietenkin liioitella oireita.
[/quote]
Mikä sua vaivasi sitten? Oliko vakavakin sairaus?

Vierailija
57/60 |
16.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.06.2015 klo 11:56"]Noniin! Pään magneetis käyty. Ei löytyny mitään :( Mitäs sitten? T. AP
[/quote]
Onneksi ei löytynyt mitään! Seuraavaksi psykiatrin puheille hakemaan apua paniikkihäiriöösi. Verisuonet näkyvät aivojen magneettikuvassa.

Vierailija
58/60 |
12.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hakeudu yksityisneurologille. Maksaa n. 100e. Hän tutkii sinut kunnolla ja jos löydökset viittaavat johonkin sairauteen, hän voi tehdä lähetteen julkiselle puolelle arvioon. Neurologin lähetteellä on enemmän painoarvoa kuin terkkalääkärin. Ja silmälääkäri on nyt ehkä erheellisesti ehdottanut vain aneurysman poissulkua, kun kerran puhuit noista riskiryhmistä, vaikka muukin tilanne pitää selvittää. Esim. just tuo migreeni ja MS.

Vierailija
59/60 |
12.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.06.2015 klo 22:37"]

Mulla on pitkään ollut toisella puolella kasvoja posken puutumista (ja suun) ja nykimistä, tuntuu ikäänkuin oisi puudutuspiikki pistetty. Välillä vaikeuttaa esim. puhumista. Saman puolen silmän pupilli reagoi myös huonommin valoon. Silmälääkäri sanoi ettei johdu silmästä, päässä jotain vikaa.. 

Mulla on tosi usein toispuoleista päänsärkyä... tämän toisenpuolen silmässä näkyy myös syke heti jos liikun esim. kävelen tai vähänkin juoksen. Juoksua en ole voinut harrastaa puoleen vuoteen koska aiheuttaa räjähtävän päänsäryn. Päässä jatkuvasti paineen tunnetta päälaella.

Onko ketään fiksua täällä joka tietäisi mahdollisia aiheuttajia??

Suvussa on aneurysmia ollut, ei muita neurologisia sairauksia...Neurologilta sain vastauksen ettei mua tutkita kun en kuulu riskiryhmään... Meen varmaan yksityiselle sit??

[/quote]

Periaatteessa joku posken puutuminen voi olla vaikka MS-tauti tai aivokasvain. Tai sitten se voi olla vain hyvänlaatuista ja niskoista lähtöisin. Vaikea ottaa kantaa ihmistä ja hänen muuta sairaushistoriaansa tuntematta. Toisilla ihmisillähän on kaikenlaista puutumista, kolotusta ja oiretta. Se jo lähtökohtaisesti vaikuttaa siihen, miten ongelmaa tulee lähestyä.

Vierailija
60/60 |
12.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakko kertoo ku ex pahoinpiteli mut eron jälkeen, heitti mm pää edellä lattiaan niin että verta tuli ihan saatanasti. En uskaltanut soittaa ambulanssia, kun pelkäsin et myös poliisit tulis kyselee mitä tapahtu. Vasta muutaman päivän päästä menin lääkäriin mm. päänsäryn vuoksi. Pää täyti sit kuvata ku päänsäryt jatku, sain ajan neurologille joka erinäisten oireitten takia määräs mut mangeetti kuvauksiin, siis ilm. aivoverenvuoto epäilyn takia. Sain ajan muistaakseni kahden-kolmen kuukauden päähän :O Kuvista ei onneksi löytyny mitään, mut sanottiin et on voinu olla verenvuotoo, mut se on loppunu ja jälet hävinny. Ja mä olin tuolloin 22v, miksi nuoria ihmisiä ei hoideta kunnolla ku selkeesti ois tarvetta?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi kahdeksan