Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pupillin huono reagoiminen, posken puutumine...mikä tämä oire on???

Vierailija
11.06.2015 |

Mulla on pitkään ollut toisella puolella kasvoja posken puutumista (ja suun) ja nykimistä, tuntuu ikäänkuin oisi puudutuspiikki pistetty. Välillä vaikeuttaa esim. puhumista. Saman puolen silmän pupilli reagoi myös huonommin valoon. Silmälääkäri sanoi ettei johdu silmästä, päässä jotain vikaa.. 

Mulla on tosi usein toispuoleista päänsärkyä... tämän toisenpuolen silmässä näkyy myös syke heti jos liikun esim. kävelen tai vähänkin juoksen. Juoksua en ole voinut harrastaa puoleen vuoteen koska aiheuttaa räjähtävän päänsäryn. Päässä jatkuvasti paineen tunnetta päälaella.

Onko ketään fiksua täällä joka tietäisi mahdollisia aiheuttajia??

Suvussa on aneurysmia ollut, ei muita neurologisia sairauksia...Neurologilta sain vastauksen ettei mua tutkita kun en kuulu riskiryhmään... Meen varmaan yksityiselle sit??

Kommentit (60)

Vierailija
21/60 |
11.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietenkin voi.

Vierailija
22/60 |
12.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä jos pään kuvassa ei löydy mitään? Mitä sitten voisi olla vikana? Mulla on sydämessä synnynnäinen vika, niin mietityttäny se aika lailla.. T.ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/60 |
12.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis miten et muka pääse pään kuvauksiin? Minut passitettiin suoraan magneettikuviin väsymyksen takia :D

Vierailija
24/60 |
12.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Johan on ollut typerä lääkäri sinulla. Kannattaa hankkia toinenkin mielipide.

Aneurysma voi puhjeta myös nuorella ihmisellä. Tiedän kokemuksesta. Hän menehtyi aivoverenvuotoon, sillä vuoto oli hankalassa paikassa. En kuitenkaan halua pelotella sinua. Mene yksityislääkärille. Ilmeisesti neurologi tai silmälääkäri olisi oikea osoite, kysy neuvoa vastaaanotosta aikaa varatessasi. Vastaanottoaika erikoislääkärille on vajaan satasen. Tuolla pääsisit alkuun silmäoireesi ym. muiden oireiden toispuolisuus vaikuttavat huolestuttavilta. 

Tutkimukset maksavat sitten erikseen. Toisinaan yksityislääkäri tekee lähetteen julkisen puolen sairaalaan. Yksityissairaalahoitoja voi maksaa myös osamaksulla. Ja voihan olla, että lääkäri löytää jonkin ihan vaarattoman syyn oireisiisi. Asia pitää kuitenkin tutkia perusteellisesti. 

Vierailija
25/60 |
12.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo pitää heti selvittää, selvä on, että joku siellä päässä tai hermostossa reistaa. Syy voi olla enemmän tai vähemmän vakava. Yksityistä suosittelen ja pikimmiten. Kai sinulla on jotain läheisiä sukulaisia tai tuttavia, jotka tuollaisessa tilanteessa voisivat auttaa rahalliesti.

Vierailija
26/60 |
12.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silmälääkärille sain lähetteen ja se oli ihan julkisella puolella. Silmälääkäri ei löytänyt silmästä mitään vikaa vaan teki lähetteen neurologille. Neurologilta tuli vastaus, että ei tutkita kun en kuulu riskiryhmään. Jos pahenee, pitää mennä terveyskeskukseen. Näin täällä Helsingissä. On varmaan aika kovat jonot ja kriteerit, että pääsee tutkimuksiin. T. AP

Vierailija
27/60 |
12.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.06.2015 klo 00:17"]

Silmälääkärille sain lähetteen ja se oli ihan julkisella puolella. Silmälääkäri ei löytänyt silmästä mitään vikaa vaan teki lähetteen neurologille. Neurologilta tuli vastaus, että ei tutkita kun en kuulu riskiryhmään. Jos pahenee, pitää mennä terveyskeskukseen. Näin täällä Helsingissä. On varmaan aika kovat jonot ja kriteerit, että pääsee tutkimuksiin. T. AP

[/quote]

Sun pitää nyt väkisin vaatia/hommata itsellesi kunnon tutkimukset eikä voivotella jonoista sun muista. Et varmaan halua leikkiä terveydelläsi ja katua myöhemmin, kun et vaatinut hoitoa aiemmin. Huonossa tapauksessa et ehdi paljon edes murehtia jälkeen päin, jos joku verenvuoto iskee.

Vierailija
28/60 |
12.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.06.2015 klo 00:26"]

[/quote]

Sun pitää nyt väkisin vaatia/hommata itsellesi kunnon tutkimukset eikä voivotella jonoista sun muista. Et varmaan halua leikkiä terveydelläsi ja katua myöhemmin, kun et vaatinut hoitoa aiemmin. Huonossa tapauksessa et ehdi paljon edes murehtia jälkeen päin, jos joku verenvuoto iskee.

[/quote]

En nyt voivottele, ihmettelen vaan onko tämä ihan normaalikäytäntö ettei oteta tutkimuksiin jonon/nuoren iän/kriteerien täyttämättömyyden takia.. siksi haluaisin tästä kunnalle valittaa kun tulee noin 500e halvimmillaan maksamaan yksityislääkäri + tutkimukset..ei opiskelijana ole ihan tämmöiseen varaa :(

t.AP

Vierailija
29/60 |
12.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.06.2015 klo 00:28"]

[quote author="Vierailija" time="12.06.2015 klo 00:26"]

[/quote]

[/quote]

En nyt voivottele, ihmettelen vaan onko tämä ihan normaalikäytäntö ettei oteta tutkimuksiin jonon/nuoren iän/kriteerien täyttämättömyyden takia.. siksi haluaisin tästä kunnalle valittaa kun tulee noin 500e halvimmillaan maksamaan yksityislääkäri + tutkimukset..ei opiskelijana ole ihan tämmöiseen varaa :(

t.AP

[/quote]

Vissiin on sitten saatanasti jonoa, jos tuollaista ei oteta vakavasti. Ehdottomasti uudestaan yhteyttä ja jos ei oteta heti tosissaan niin valituksia menemään, mutta tavalla tai toisella sun pitää nyt tutkimuksiin päästä. Jos et heti pääse julkiselle niin rahat pitäisi saada yksityiselle. Laina? Onko sulla vanhempia, joilla ois varaa auttaa. Jos joku välittävä tuttava/sukulainen on, niin rohkeesti kerrot huolesi ja, että tarvisit kipeästi rahaa oman terveytesi takia.

Ja älä missään nimessä kenellekään vähättele oireitasi, olit sitten yhteydessä julkiseen tai yksityiseen puoleen.

Vierailija
30/60 |
12.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakko kysyä noista oireista, että mitä tarkoitat tuolla "silmässä näkyy syke"?

Vierailija
31/60 |
12.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen käynyt tämän asian kanssa lääkärillä nyt noin 3-5 x ja aina laitettu muka jotain lähetettä joka on jostain syystä palautunut. Veikkaan että mua ei oteta vakavasti kun ne näkee mun tiedoista että olen aikanaan käynyt psyk polilla (työ)uupumuksen vuoksi. Ajattelevat kai, että liioittelen tms näitä oireita. Sit vissiin saa hoitoa jos ois hengenhätä.

Vierailija
32/60 |
12.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.06.2015 klo 00:41"]

[/quote]

Tätä on vaikea selittää jos ei ole tuollaista ollut. Tavallaan jos ponnistan tai vaikka edes kävelen/juoksen näen sykkeen silmissäni tai lähinnä siis tuolla toisella silmällä. Samalla silmässä tuntuu kovaa painetta. Ihan kuin veri yrittäisi tulla silmästä läpi :D Eli silmissä välkkyy vaaleana sykkeen tahdissa. Näen ikäänkuin tähtiä (joskus kun huippaa niin voi nähdä) ja ne menee sykkeen tahdissa.

Vierailija
33/60 |
12.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silmissä muutenkin koko ajan jotain ihme välkehdintää ja tuikkimista..välillä ilmestyy vaan semmoinen valkoinen valo/pallo joka tuikkii. Häipyy sekunnissa. T.AP

Vierailija
34/60 |
12.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen käynyt tämän asian kanssa lääkärillä nyt noin 3-5 x ja aina laitettu muka jotain lähetettä joka on jostain syystä palautunut. Veikkaan että mua ei oteta vakavasti kun ne näkee mun tiedoista että olen aikanaan käynyt psyk polilla (työ)uupumuksen vuoksi. Ajattelevat kai, että liioittelen tms näitä oireita. Sit vissiin saa hoitoa jos ois hengenhätä.

[/quote]

Valitettava tilanne, mutta vaikea täältä netin kautta on enempää auttaa. Sun vaan pitää nyt hommata pääsy tutkimuksiin pikimmiten tavalla tai toisella , ihan oman ittes ja terveytes takia.

Vierailija
35/60 |
12.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soitat 112 ja kerrot oireet, et sano mitään siitä että jatkuneet pitkään ja että olet jo käynyt lääkärissä. Heidän on pakko ottaa sinut noilla oireilla hoitoon heti, ja saat päivystyksessä kaikki tutkimukset

Vierailija
36/60 |
12.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä jauha paskaa. Olen 19v ja pääsin heti päänalueen magneettikuviin, kun kärsin huimauksesta. Ei muita oireita. En kuulu riskiryhmiin. Tämä helsingissä.

Vierailija
37/60 |
12.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.06.2015 klo 00:47"]

Soitat 112 ja kerrot oireet, et sano mitään siitä että jatkuneet pitkään ja että olet jo käynyt lääkärissä. Heidän on pakko ottaa sinut noilla oireilla hoitoon heti, ja saat päivystyksessä kaikki tutkimukset

[/quote]

Tätä olenkin pohdiskellut, että oma olo on aika kauhea kun nämä oireet ovat aika pelottavia ja viittaa johonkin aivoperäiseen.. mutta mulle sanotaan lääkärissä että joojoo, sullahan on ennenkin ollut näitä puutumisia..et kyllä ne menee ohi kun lopetat stressaamisen. Tosi moni lääkäri on nyt ottanut stressin puheeks... ihankun mun pupilli muuttuis heikommaks stressin takia...

Vierailija
38/60 |
12.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.06.2015 klo 00:44"]

[/quote]

Tätä on vaikea selittää jos ei ole tuollaista ollut. Tavallaan jos ponnistan tai vaikka edes kävelen/juoksen näen sykkeen silmissäni tai lähinnä siis tuolla toisella silmällä. Samalla silmässä tuntuu kovaa painetta. Ihan kuin veri yrittäisi tulla silmästä läpi :D Eli silmissä välkkyy vaaleana sykkeen tahdissa. Näen ikäänkuin tähtiä (joskus kun huippaa niin voi nähdä) ja ne menee sykkeen tahdissa.

[/quote]

Ei nuo sun oireet hyvältä kuulosta ja epäilen, että tuosta ainakaan parempaan suuntaan itsestään kääntyisivät. Menet sitten vaikka sinne päivistykseen heti, ja kerrot kaikki oireesi vähääkään väheksymättä ja sano olevasi todella huolissasi. Pakko niiden on sut alkaa ottaa tosissaan.

Vierailija
39/60 |
12.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.06.2015 klo 00:53"]

[quote author="Vierailija" time="12.06.2015 klo 00:44"]

[/quote]

[/quote]

Ei nuo sun oireet hyvältä kuulosta ja epäilen, että tuosta ainakaan parempaan suuntaan itsestään kääntyisivät. Menet sitten vaikka sinne päivistykseen heti, ja kerrot kaikki oireesi vähääkään väheksymättä ja sano olevasi todella huolissasi. Pakko niiden on sut alkaa ottaa tosissaan.

[/quote]

Olen päivystyksessäkin käynyt useamman kerran näistä valittamassa. Ei ole tehty mitään. Verenpaineet, sokerit jne. katsottu ja annettu buranaa.. t.AP

Vierailija
40/60 |
12.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noh, soitan huomenna vielä sinne lääkäriin ja koitan valittaa. Sit jos ei onnaa hakeudun päivystykseen... t. AP

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä viisi