Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Oikeasti laadukas kenkämerkki !?

Vierailija
11.06.2015 |

Suositelkaa oikeasti hinta-laatusuhteelta hyviä kenkiä!!!

Ajattelin suosia suomalaista ja kokeilla ekaa kertaa Minna Parikan kenkiä, millaisia kokemuksia teillä on? Hinta-laatu, kestävyys, materiaalit..? Entäpä ne Finsk-kengät? Hanna Saréniahan ei enää kai ole?

Ruotsalainen Acne tuntuu olevan myös suosittu, mutta käyttääkö niitä oikeasti muut kuin jotkut bloggarit jne.? Swedish Hasbeens ainakin on ihan täyttä roskalaatua ("asiakaspalvelusta" puhumattakaan), niin onkohan ne kaikki länsinaapurissa samaa sorttia...

Kommentit (103)

Vierailija
1/103 |
11.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun silmään kaikki pohjoismaiset merkit on kauheita, sori...... :D Mutta tarttis kesähäihin uudet, eli kiinnostais kans kuulla! Oon siis vieraana, en morsiamena. ;) Tähän asti parhaat on alennuksesta ostetut MiuMiut, ah!

Vierailija
2/103 |
11.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Gaborit, hyvä lesti. Paljon erilaisia malleja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/103 |
11.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.06.2015 klo 16:18"]

[/quote]

Tykkään Gaborista ja Clarksit myös hyviä. eccot arkeen muttei juhliin.

Vierailija
4/103 |
11.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen ostanut vaikka miten hienoja ja kalliita merkkikenkiä, mutta kaikkein kestävimmiksi osoittautui Ellos Shoes merkkiset 24 € maksaneet korkkarit ja Vagabondin kiilakorkokengät. Että näin. Kumpiakaan ei saa hengiltä millään ilveellä.

Vierailija
5/103 |
11.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.06.2015 klo 16:18"]

[/quote]

Minkä maalainen Gabor on? Saksalainen? -ap

Vierailija
6/103 |
11.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.06.2015 klo 16:25"]

Mä olen ostanut vaikka miten hienoja ja kalliita merkkikenkiä, mutta kaikkein kestävimmiksi osoittautui Ellos Shoes merkkiset 24 € maksaneet korkkarit ja Vagabondin kiilakorkokengät. Että näin. Kumpiakaan ei saa hengiltä millään ilveellä.

[/quote]

Muistatko vagabondin mallin nimeä?

Vierailija
7/103 |
11.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.06.2015 klo 16:26"]

[quote author="Vierailija" time="11.06.2015 klo 16:25"]

[/quote]

Muistatko vagabondin mallin nimeä?

[/quote]

En ole edellinen vastaaja, mutta minulle on sopinut hyvin Vapabondin Poppy-malli.

Aikoinaan jouduin virkapuvun kanssa käyttämään mustia avokkaita, ja tuolloin suosikkini oli Högl. Gabor toimi myös.

Vierailija
8/103 |
11.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Wonders Espanjasta, todella laadukasta nahkaa. Parikoita en ole kokeillut.

Vierailija
9/103 |
11.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ecco

Vierailija
10/103 |
13.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö ole enempää kokemusta Minna Parikka-kengistä? Platformit kiinnostais. Mulla on yhdet Acnet, mutta ei niillä kyllä juhlakenkiä ole..?

Vierailija
11/103 |
14.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kestääkö Raquelit sadetta yhtään??

Vierailija
12/103 |
14.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.06.2015 klo 22:20"]Hyvälaatuisia kenkiä tosiaan clarksit, gaborit, höglit, arat, unisaat, peter kaiserit, billibeetkin, suomalaisista sievi ja tuomi-kenkä.

ecco ei mun mielestä ole kovin hyvälaatuinen, mutta lestikään ei sovi mulle, joten en oo niin tarkkaan tutustunut. Mulla on yhdet minna parikat. Ne on kivan näköiset, mutta sekään lesti ei oikein sovi mulle, ja kengistä hajosi vetoketju ajassa, joka mielestäni oli liian lyhyt 200 euron kengille. 

[/quote] mikä parikan kenkä sulla oli? Oliko saappaat kun vetoketjulliset?

Vierailija
13/103 |
16.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.06.2015 klo 17:16"]

[quote author="Vierailija" time="15.06.2015 klo 12:33"][quote author="Vierailija" time="14.06.2015 klo 20:51"] Mulla on kolmet swedish hasbeensit, eikä mitään moittimista. Kiinnostaa kuulla mitä vikaa teillä on ollut? [/quote] Tuolla olikin jo muiden vastauksia, mutta omani hajosivat yhden käytön jälkeen. Siis ihan normaali työpäivä sisätiloissa. Palauttaminen oli ihan järkyttävä prosessi! En edes muista kauanko kesti saada rahat takaisin, kun uusien kenkien saaminen tilalle oli jotenkin niin mahdotonta... Tosin jos ekat hajoaa niin olisivat ne hajonneet kai toisetkin. Aikaa meni hukkaan, siitähän ei korvausta saa. Taitavat nykyään ihan tietoisesti myydä huonoa laatua. [/quote] Mulla on sitten varmaan käynyt vain hyvä tuuri. Kävelykengät ihan moitteettomat neljän vuoden jälkeen ja saapikkaat kolmen. Sandaalit viime syksyltä on vielä korkkaamatta. Miehellä myös omat ok, mutta se käyttää niitä paljon vähemmän. Alennusmyynnistä heidän verkkokaupasta ollaan kaikki ostettu. En maksaisi normaalihintaa, ovat minusta järkyttävän kalliit.

[/quote]

Niin no, tuollahan sanottiin, että aiemmin laatu on ollut ihan ok? Sun kengäthän on jo aika vanhoja ja noita uusimpia et ole kuluttanut? Veikkaisin myös, ettei heillä miesten mallisto liiku yhtä nopeasti kuin naisten, eli vanhaa laatua riittää pitemmäksi aikaa. Ja jos sun kengät on olleet ok, niin et ole tarvinnut henkilökunnan kanssa olla tekemisissä.

Eli joo, kyllä sulla on ollut tuuria mukana ja hyvä niin :) Mutta oon samaa mieltä aiempien kanssa, että kyllä laatumerkkien kohdalla kaiken pitäisi sujua laadukkaasti. Hasbeens ei ole laatumerkki enää, pelkästään kallis. Mm. Lotta on parempi merkki. 

Vierailija
14/103 |
16.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.06.2015 klo 22:00"]

[quote author="Vierailija" time="16.06.2015 klo 12:15"]

[quote author="Vierailija" time="14.06.2015 klo 21:25"]

[quote author="Vierailija" time="11.06.2015 klo 16:59"]

Rieker.

[/quote]

Ostin viime talvena Riekerin saapikkaat. Vetoketju kesti kaksi viikkoa.

[/quote]

Ei Rieker välttämättä kestävä ole, mutta mukava. Menee ainakin miesten kesäkengät jo 1 vuodessa aika huonoon kuntoon.

Mies käyttänyt Riekerin kenkiä jo n. 5 vuotta.

[/quote]

En ymmärrä näiden hehkutusta: en ole ostanut koska ovat rumia ja tehty muovista.

[/quote]

Kyllä mun Riekerit on ihan nahkaa.

Tosin laatua en voi kovasti kehua, kuukauden käytön jälkeen kenkien kärki irvisti rumasti, oli pakko käyttää suutarilla.

Vierailija
15/103 |
16.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en ymmärrä mikä niissä Acnen kengissä maksaa, kävin kerran kokeilemassa ja ihan samanlaiset nahkanilkkurit kuin muutkin.

Hoeglin korkkarit on parhaat juhlakengät, kun menee tarvittaessa arkenakin vaikka töissä. En siis käytä kuin aika matalia korkoja, en missään stiletoissa käy töissä sentään!

Vierailija
16/103 |
16.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mephisto. Maksaa, mutta on hintansa väärti. Etenkin, jos tarvitsee korolliset avokkaat, joissa jaksaa seistä ja kävellä, Mephisto on aivan omaa luokkaansa. Gaborilta löytyy lähes sama lesti, mutta Mephistot on valmistettu huolellisemmin ja "teknisemmin". Avokkaissakin on "soft air techology" ja ihanat, pehmeät, nahkaiset pohjalliset. Suosittelen lämpimästi Mephiston mallia Paldi kaikille, jotka tarvitsevat klassiset, mustat avokkaat. Mephistolla on myös muita hyviä malleja, mutta laatuero tuntuu parhaiten avokkaissa, jotka on vaikeita tehdä oikeasti mukaviksi halvalla.

Vierailija
17/103 |
16.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.06.2015 klo 18:38"]

Rieker (saksalainen) on erittäin laadukas merkki ja ehdottomasti paras kenkä minun leveään ja korkeaan jalkaan. Sirojalkaiset älkööt vaivautuko :) Ihan huippumukavia jalassa ja myös todella kestäviä. Useaan vuoteen en ole enää muun merkkisiä ostanut.

[/quote]

Rieker on muuten nykyisin sveitsiläinen yritys pääkonttoriaan myöten.

Vierailija
18/103 |
16.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.06.2015 klo 21:25"]

[quote author="Vierailija" time="11.06.2015 klo 16:59"]

Rieker.

[/quote]

Ostin viime talvena Riekerin saapikkaat. Vetoketju kesti kaksi viikkoa.

[/quote]

Ei Rieker välttämättä kestävä ole, mutta mukava. Menee ainakin miesten kesäkengät jo 1 vuodessa aika huonoon kuntoon.

Mies käyttänyt Riekerin kenkiä jo n. 5 vuotta.

Vierailija
19/103 |
17.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.06.2015 klo 10:11"]Gabor, Rieker ja Ecco, hinta-laatusuhde kohdallaan ja istuvat hyvin jalkaan. Kaikilla pystyy huolettomasti kävelemään kilometrejä. Parikat on tietysti nätit, mutta soveltuuko oikeasti arkikäyttöön?
[/quote]
Juu tuskinpa Parikoilla ulkona kävelee, mutta ovatkohan hinnan arvoisia juhliinkaan..

Vierailija
20/103 |
17.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun kengistä Clarksit ovat olleet parhaat, mielestäni hyvä hinta-laatusuhde ja ovat ainakin mun jalkaan todella hyvät.

Billi Bitä en suosittele, oli pettymys. Heiltä mulla on kahdet kengät. Kova hinta ja nätti ulkonäkö, mutta eivät erityisen hyvät jalassa, kovaa joustamatonta nahkaa ja joutui suutarilla laitattamaan uudet pohjat, kun olivat todella liukkaat talvella (ihan H&M:nkin kengillä pysyy paremmin pystyssä). En suosittele!