Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi lapsiperheissä juodaan alkoholia

Vierailija
11.06.2015 |

Anna lapselle raitis lapsuus, jos se viinan himo iskee ,laitaisitko edes lapset hyvään ja turvalliseen hoitopaikkaan. Ja nämä jotka sanovat kyllä lasin tai kaksi hyvää viiniä voi juoda ovat pahimpia, ei vaan hyväksytä sitä tosiasiaa yksikin tippa on liikaa.

Kommentit (205)

Vierailija
81/205 |
11.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.06.2015 klo 11:02"]

Anna lapselle raitis lapsuus, jos se viinan himo iskee ,laitaisitko edes lapset hyvään ja turvalliseen hoitopaikkaan. Ja nämä jotka sanovat kyllä lasin tai kaksi hyvää viiniä voi juoda ovat pahimpia, ei vaan hyväksytä sitä tosiasiaa yksikin tippa on liikaa.

[/quote]

Yksikin tippa on liikaa alkoholistille.

Onneksi Suomessa on jo kehitytty aika paljon niistä ajoista, kun perheissä vedettiin yleisesti pullokaupalla kirkasta. Suuri enemmistö ottaa vaan sen lasillisen ruoan kanssa. 

Vierailija
82/205 |
11.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska se maistuu ja tekköö niin hyvvöö.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/205 |
11.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.06.2015 klo 11:38"]Jos ottaa pari lasillista viiniä. Ei voi eikä saa ajaa auto, eikö niin. Ehkä nyt ymmärrätte mitä tarkoitan.
[/quote]
En minä saa vaikken juo tippaakaan. Ei ole korttia. Joten pointti oli?

Vierailija
84/205 |
11.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä opetan lapselleni että hyvän ruoan kanssa voi juoda lasin viiniä ja kaikki on silti fine.

Ökykännejä en ole vetänyt sen jälkeen kun täytin 20v

Vierailija
85/205 |
11.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.06.2015 klo 12:06"]No, mun faija oli alkoholisti, ja onneksi mutsi teki sen valinnan että oli täysraitis koko minun lapsuuteni ajan. Isän dokaaminen aiheutti ihan riittävästi ahistusta - ja joo, todellakin lapsi tajuaa paitsi sen, että aikuinen ei ole oma itsensä vaan joku omituisesti käyttäytyvä vieraan oloinen ihminen, myös sen, kuinka se selvinpäin oleva aikuinen ahdistuu. Itse olen noudattanut samaa logiikkaa. 

Vieno kysymys: Jos alkoholi ei ole ongelma, miksi sen parin väliin jättäminen on niin hirveä ajatus?
[/quote]
Ja yksi lasillinen viiniä onkin sama asia kuin alkoholismi. Joo melkein! T.alkoholistin lapsi minäkin

Vierailija
86/205 |
11.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.06.2015 klo 12:19"]Kaveri kasvoi perheessä jossa juotiin kohtuudella(saunakaljaa yms). Siitä tuli alkkis.
Toinen kasvoi perheessä jossa ei juotu ollenkaan. Tää kaveri vetää myös viikonloppukännit.
Kolmannen isä on juoppo. Myös tää kolmas on alkkis.
POINTTI--- > en usko että kotioloilla on suurta merkitystä, vaan ympäristöllä(kaverit yms), alkon saatavuudella ja omalla järjellä.
[/quote]
Täällä alkoholistin lapsi joka vetää kännit ehkä kerran tai kaksi vuodessa. Sen lisäksi ehkä pari kertaa kesässä tulee käytyä terassilla yhdellä, max kahdella siiderillä. Mulla on kaveri jonka kotona alkoholi oli tabu, ja hän vetää kännit vielä kolmekymppisenäkin joka viikonloppu. Joten en usko minäkään että se kotona opittu malli ratkaisisi.

Vierailija
87/205 |
11.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

siksi lapsiperheissä juodaan,  tuli paha mieli lapseni puolesta. korvataan pahamieli alkoholilla.

Meidän rivarialueella asuu toinen lapsiperhe, joiden kanssa ollaan vähän enemmän tutustuttu. Tänään taas törmäsin aamupäivällä tuohon perheeseen, heidän 3v lapsi tuli pihaan äitinsä kanssa kun mekin siinä leikimme. Minun 2v tyttöni leikkii mielellään tuon pojan kanssa, mutta poika leikkii lähinnä jos nyt ei muuta seuraa löydy. Ei siinä mitään, sellaisia ne lapset on. (pitäis täs vaihees ottaa jo hiukkaa, kun harmittaa niin vietävästi)

No, nyt pojalla oli ilmapallo. Pihaan tuli myös koululaisia, joiden kanssa poika leikki ilmapallolla. Heittelivät sitä toisilleen. Tyttöni katseli vierestä, ja sanoi kaihoisasti "äiti minäkin haluaisin ilmapalloa" johon sitten sanoin että mene mukaan sitä pomputtamaan. Ei silti uskaltanut kovin paljon mennä, kun isot koululaiset olivat niin riehakkaita, katseli sivulta ja yritti vähän osallistua. 

Sitten ne koululaiset lähti, ja tuo naapurinpoika jäi pihaan pallonsa kanssa.

Pompotteli sitä ihan tyttöni vieressä. Tyttö sanoi pojalle, että

"minäkin palloa?",

mutta poika vaan käänsi selän. Tyttö sanoi minulle "äiti minä haluaisin palloa.." jolloin pojan äiti alkoi maanittelemaan poikaa: "kuule etkö antaisi tytön kokeilla, kuule kaverit antaa toisten kokeilla, antaisit nyt vähän kokeilla" ja kaikkeen poika vastasi tiukasti EIKÄ. 

Tyttö alkoi itkemään, ja minä  Mutta voi kuinka harmitti. 

Siis pieni asia, mutta että kaikki muut pihassa sai kokeilla, mutta tuo poika ei antanut minun tytön kokeilla eikä äitinsä puuttunut lainkaan. (taas rohkaisu/v*tus ryyppyä)

Itse olisin sanonut lapselle että kyllä kaikki saa koittaa, ottanut vaan kädestä ja hetkeksi antanut. (voittajan/selviytyjän ryyppy)

Vierailija
88/205 |
11.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.06.2015 klo 14:19"][quote author="Vierailija" time="11.06.2015 klo 11:38"]Jos ottaa pari lasillista viiniä. Ei voi eikä saa ajaa auto, eikö niin. Ehkä nyt ymmärrätte mitä tarkoitan.
[/quote]
En minä saa vaikken juo tippaakaan. Ei ole korttia. Joten pointti oli?
[/quote]
Olet kortiton ja tyhmäkin vielä

Vierailija
89/205 |
11.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.06.2015 klo 14:27"]

siksi lapsiperheissä juodaan,  tuli paha mieli lapseni puolesta. korvataan pahamieli alkoholilla.

Meidän rivarialueella asuu toinen lapsiperhe, joiden kanssa ollaan vähän enemmän tutustuttu. Tänään taas törmäsin aamupäivällä tuohon perheeseen, heidän 3v lapsi tuli pihaan äitinsä kanssa kun mekin siinä leikimme. Minun 2v tyttöni leikkii mielellään tuon pojan kanssa, mutta poika leikkii lähinnä jos nyt ei muuta seuraa löydy. Ei siinä mitään, sellaisia ne lapset on. (pitäis täs vaihees ottaa jo hiukkaa, kun harmittaa niin vietävästi)

No, nyt pojalla oli ilmapallo. Pihaan tuli myös koululaisia, joiden kanssa poika leikki ilmapallolla. Heittelivät sitä toisilleen. Tyttöni katseli vierestä, ja sanoi kaihoisasti "äiti minäkin haluaisin ilmapalloa" johon sitten sanoin että mene mukaan sitä pomputtamaan. Ei silti uskaltanut kovin paljon mennä, kun isot koululaiset olivat niin riehakkaita, katseli sivulta ja yritti vähän osallistua. 

"minäkin palloa?",

mutta poika vaan käänsi selän. Tyttö sanoi minulle "äiti minä haluaisin palloa.." jolloin pojan äiti alkoi maanittelemaan poikaa: "kuule etkö antaisi tytön kokeilla, kuule kaverit antaa toisten kokeilla, antaisit nyt vähän kokeilla" ja kaikkeen poika vastasi tiukasti EIKÄ. 

Tyttö alkoi itkemään, ja minä  Mutta voi kuinka harmitti. 

Siis pieni asia, mutta että kaikki muut pihassa sai kokeilla, mutta tuo poika ei antanut minun tytön kokeilla eikä äitinsä puuttunut lainkaan. (taas rohkaisu/v*tus ryyppyä)

Itse olisin sanonut lapselle että kyllä kaikki saa koittaa, ottanut vaan kädestä ja hetkeksi antanut. (voittajan/selviytyjän ryyppy)

[/quote]

WTF?

Vierailija
90/205 |
11.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.06.2015 klo 12:09"]

[quote author="Vierailija" time="11.06.2015 klo 12:06"]No, mun faija oli alkoholisti, ja onneksi mutsi teki sen valinnan että oli täysraitis koko minun lapsuuteni ajan. Isän dokaaminen aiheutti ihan riittävästi ahistusta - ja joo, todellakin lapsi tajuaa paitsi sen, että aikuinen ei ole oma itsensä vaan joku omituisesti käyttäytyvä vieraan oloinen ihminen, myös sen, kuinka se selvinpäin oleva aikuinen ahdistuu. Itse olen noudattanut samaa logiikkaa.  Vieno kysymys: Jos alkoholi ei ole ongelma, miksi sen parin väliin jättäminen on niin hirveä ajatus? [/quote] Tämä!! Miks tosiaan ei voi olla ilman?

[/quote]

Koska viini maistuu hyvältä ja on paras juhla-aterian kruunaaja. Koska saunan jälkeen on kiva ottaa yksi siideri. Koska elämän hyviä hetkiä on kiva juhlistaa kuohuvalla. Te absolutistihihhulit ette ole tässä ketjussa onnistuneet vielä kertomaan yhtään syytä siihen, miksi pari lasillista alkoholia olisi jollain tavalla paha asia. Teille ei kerta kaikkiaan tunnu menevän jakeluun se, että "alkoholi ei ole ongelma" ei ole sama asia kuin "en juo koskaan mitään".

Vierailija
91/205 |
11.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niinpä jos vain juodaan ruokaillessa lasi tai pari, ellei ole humaltumisen tarvetta, silloin voi ottaa sitä alkoholitonta viiniä eikö niin. Mutta ymmärrän jos haluaa seitinohuet päivä kännit niin miksi se pitää kieltää ja puolustella. Kyllä minä voin

Vierailija
92/205 |
11.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lomalla on kiva ryypätä. ei kun otta parilasillista ihan vaan lääkkeeksi

Vierailija
93/205 |
11.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.06.2015 klo 14:27"]

No, nyt pojalla oli ilmapallo. Pihaan tuli myös koululaisia, joiden kanssa poika leikki ilmapallolla. Heittelivät sitä toisilleen. Tyttöni katseli vierestä, ja sanoi kaihoisasti "äiti minäkin haluaisin ilmapalloa" johon sitten sanoin että mene mukaan sitä pomputtamaan. Ei silti uskaltanut kovin paljon mennä, kun isot koululaiset olivat niin riehakkaita, katseli sivulta ja yritti vähän osallistua. (taas ryyppyä, v*tus vaan nousee)

"minäkin palloa?",

mutta poika vaan käänsi selän. Tyttö sanoi minulle "äiti minä haluaisin palloa.." jolloin pojan äiti alkoi maanittelemaan poikaa: "kuule etkö antaisi tytön kokeilla, kuule kaverit antaa toisten kokeilla, antaisit nyt vähän kokeilla" ja kaikkeen poika vastasi tiukasti EIKÄ. (taas ryyppyä, koska v*tus oli jo sietämätön)

Tyttö alkoi itkemään, ja minä  Mutta voi kuinka harmitti. (ryyppy)

[/quote]

AIVAN MAHTAVAA SELVIYTYJÄN RYYPPY! REPS

Vierailija
94/205 |
11.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monille juomat jotka sisältävät alkoholia kuten laatu-oluet ja laatuviinit eivät ole "alkoholia". Se on jo vääristynyt(yksinkertaistettu) käsitys asioista kun alkoholejakin on monia erilaisia yhdisteitä.

T. Oluen panija

Vierailija
95/205 |
11.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viina Ei ole ainoastaan perheiden ongelma. Yh ja viikonloppu vanhemmat ovat ehkäpä vielä pahempia. Aino hyvä asia näillä on se että ei ole kenen kanssa tapella.

Vierailija
96/205 |
11.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä poltan mieluummin kannabista, kuin läträän viinan kanssa. Oluen luen elintarvikkeeksi, en viinaksi. Lapseni ovat terveitä ja hyvinvoivia. Ei ole traumoja heillä.

Vierailija
97/205 |
11.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.06.2015 klo 11:02"]

[/quote]

Yhyyy, yhyyyy, byääää. Vittuako sinulle kuuluu miten kukakin päättää olla ja elää? Juo tai ole juomatta, oma on asiasi.

Vierailija
98/205 |
11.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.06.2015 klo 12:06"]No, mun faija oli alkoholisti, ja onneksi mutsi teki sen valinnan että oli täysraitis koko minun lapsuuteni ajan. Isän dokaaminen aiheutti ihan riittävästi ahistusta - ja joo, todellakin lapsi tajuaa paitsi sen, että aikuinen ei ole oma itsensä vaan joku omituisesti käyttäytyvä vieraan oloinen ihminen, myös sen, kuinka se selvinpäin oleva aikuinen ahdistuu. Itse olen noudattanut samaa logiikkaa. 

Vieno kysymys: Jos alkoholi ei ole ongelma, miksi sen parin väliin jättäminen on niin hirveä ajatus?
[/quote]
Munkin faija on alkoholisti. Joi itsensä usein siihen kuntoon, että saattoi esim. kuristaa naapuria. Nyt vain kusee alleen ja nukkuu lattialla. Katsos siinä on se ero muutaman ja "muutaman" välillä: mua ei ois haitannu se, että isä juo todella vain sen yhden, korkeintaan kaksi kaljaa. Siitä ei tule humalaan. Se häiritsee, kun äijä vetää sen 2 saunalahtipulloa - päivässä. Aika vissi ero määrissä ja siinä, miten vaikuttaa ihmiseen ja syntyykö riippuvuutta. Mä en alkoholistin lapsena jaksa jeesustella alkoholista, olen nähnyt paljon aikuisia, jotka osaavat ottaa sen yhden/kaksi olutta (tai vastaava muu annos). Ei siitä mitään haittaa ole eikä tule turvatonta oloa.

Vierailija
99/205 |
11.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.06.2015 klo 15:05"][quote author="Vierailija" time="11.06.2015 klo 11:02"]

[/quote]

Yhyyy, yhyyyy, byääää. Vittuako sinulle kuuluu miten kukakin päättää olla ja elää? Juo tai ole juomatta, oma on asiasi.
[/quote]
Näkyy kyllä lasten pahoin vointina. Työssäni näen paljon näitä niin sanottuja raittiita vanhempia.

Vierailija
100/205 |
11.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.06.2015 klo 15:05"][quote author="Vierailija" time="11.06.2015 klo 11:02"]

[/quote]

[/quote]
Ota vaan ja pilaa lapsesi nuoruus. Oma on valintasi. Olet kuvottava