Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi lapsiperheissä juodaan alkoholia

Vierailija
11.06.2015 |

Anna lapselle raitis lapsuus, jos se viinan himo iskee ,laitaisitko edes lapset hyvään ja turvalliseen hoitopaikkaan. Ja nämä jotka sanovat kyllä lasin tai kaksi hyvää viiniä voi juoda ovat pahimpia, ei vaan hyväksytä sitä tosiasiaa yksikin tippa on liikaa.

Kommentit (205)

Vierailija
41/205 |
11.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei meidän perheen lapsia oo koskaan haitannut se että vanhemmat saattaa ottaa joskus vaikka illalla kaljan. Ei me lapset olla mitenkään kärsitty siitä. Ei ne koskaan humalaan juo. Ottaa ehkä yhden tai kaksi
Eikä meihin ole kohdistunut mitään huonoa esimerkkiä. Monet mun kaverit juo, mutta mä en :)
T: teini

Vierailija
42/205 |
11.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.06.2015 klo 11:51"][quote author="Vierailija" time="11.06.2015 klo 11:41"][quote author="Vierailija" time="11.06.2015 klo 11:38"]

Jos ottaa pari lasillista viiniä. Ei voi eikä saa ajaa auto, eikö niin. Ehkä nyt ymmärrätte mitä tarkoitan.

[/quote]

Niin, mulla ei ole ajokorttia muutenkaan? 

Kaksi lasia viiniä nostaa veren alkoholipitoisuuden hetkeksi 0,61 maksimissaan 60 kiloisella naisella. 

Tunnin päästä luku on jo 0,45. Mutta niin, laseja ei ole tarkoitus kiskoa "pohjanmaan kautta" vaan hiljaa, joten alkoholipitoisuuskaan veressä ei nouse tuolla tavalla korkeaksi lainkaan.
[/quote]
60 kiloinen nainen, on tullut varmaan aika usein kiskottua Pohjanmaan kautta.
[/quote]

Vitsi, minä olen viimeksi painanut 60 kg 15- vuotiaana. Kun painan 64 kg, niin selkäranka näkyy... T. 177 cm

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/205 |
11.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.06.2015 klo 11:59"]Ei meidän perheen lapsia oo koskaan haitannut se että vanhemmat saattaa ottaa joskus vaikka illalla kaljan. Ei me lapset olla mitenkään kärsitty siitä. Ei ne koskaan humalaan juo. Ottaa ehkä yhden tai kaksi
Eikä meihin ole kohdistunut mitään huonoa esimerkkiä. Monet mun kaverit juo, mutta mä en :)
[/quote]
Juu juu alko-mamma...

Vierailija
44/205 |
11.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.06.2015 klo 12:01"][quote author="Vierailija" time="11.06.2015 klo 11:59"]Ei meidän perheen lapsia oo koskaan haitannut se että vanhemmat saattaa ottaa joskus vaikka illalla kaljan. Ei me lapset olla mitenkään kärsitty siitä. Ei ne koskaan humalaan juo. Ottaa ehkä yhden tai kaksi
[/quote]
Juu juu alko-mamma...
[/quote]
Ihan 15-vuotias olen. Ehtoollisviini on ainoa alkoholin maistamiseni ja sekin oli ihan hirveän makuista..

Vierailija
45/205 |
11.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, mun faija oli alkoholisti, ja onneksi mutsi teki sen valinnan että oli täysraitis koko minun lapsuuteni ajan. Isän dokaaminen aiheutti ihan riittävästi ahistusta - ja joo, todellakin lapsi tajuaa paitsi sen, että aikuinen ei ole oma itsensä vaan joku omituisesti käyttäytyvä vieraan oloinen ihminen, myös sen, kuinka se selvinpäin oleva aikuinen ahdistuu. Itse olen noudattanut samaa logiikkaa. 

Vieno kysymys: Jos alkoholi ei ole ongelma, miksi sen parin väliin jättäminen on niin hirveä ajatus?

Vierailija
46/205 |
11.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis tästä asenteestahan koko kännäyskulttuuri on saanut alkunsa. Vanhemmat eivät opeta lapsilleen, että alkoholi on nautintoaine ja sitä on tarkoitus nauttia kohtuudella. Humalahakuista juomista ei tietenkään tule opettaa mutta kukaan ei tule humalaan yhdestä tai kahdestakaan lasillisesta viiniä ruoan kanssa nautittuna. Se on aivan varma asia. Sen sijaan opetetaan lapsille, että alkoholi on kielletty hedelmä ja heroiiniin verrattavissa oleva pahe. Parhaassa tapauksessa vielä haukutaan suoraan lapselle muita vanhempia, jotka joskus juovat edes saunakaljan. Onko se sitten ihme, jos murrosikäisen teinin mielestä on ihan vitun siistiä ja kapinallista saada kaverin isoveli hakemaan Alkosta pullo ja oksentaa myöhemmin rappukäytävään? Eikä äiti vieläkään ymmärrä tehneensä kasvatuksessa mitään väärin, vaan syy on tietenkin bussipysäkin kaljamainoksessa ja alkoholittomissa siidereissä! Hohhoijaa...

Vierailija
47/205 |
11.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kasvata sä vaan lapsistas toisia joka asiasta moralisoivia tiukkapipoja ni hyvä tulee.

Vierailija
48/205 |
11.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.06.2015 klo 12:06"]No, mun faija oli alkoholisti, ja onneksi mutsi teki sen valinnan että oli täysraitis koko minun lapsuuteni ajan. Isän dokaaminen aiheutti ihan riittävästi ahistusta - ja joo, todellakin lapsi tajuaa paitsi sen, että aikuinen ei ole oma itsensä vaan joku omituisesti käyttäytyvä vieraan oloinen ihminen, myös sen, kuinka se selvinpäin oleva aikuinen ahdistuu. Itse olen noudattanut samaa logiikkaa. 

Vieno kysymys: Jos alkoholi ei ole ongelma, miksi sen parin väliin jättäminen on niin hirveä ajatus?
[/quote]
Tämä!! Miks tosiaan ei voi olla ilman?

Vierailija
49/205 |
11.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.06.2015 klo 12:05"][quote author="Vierailija" time="11.06.2015 klo 12:01"][quote author="Vierailija" time="11.06.2015 klo 11:59"]Ei meidän perheen lapsia oo koskaan haitannut se että vanhemmat saattaa ottaa joskus vaikka illalla kaljan. Ei me lapset olla mitenkään kärsitty siitä. Ei ne koskaan humalaan juo. Ottaa ehkä yhden tai kaksi
[/quote]
Juu juu alko-mamma...
[/quote]
Ihan 15-vuotias olen. Ehtoollisviini on ainoa alkoholin maistamiseni ja sekin oli ihan hirveän makuista..
[/quote]
Toki toki!

Vierailija
50/205 |
11.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.06.2015 klo 11:38"]Jos ottaa pari lasillista viiniä. Ei voi eikä saa ajaa auto, eikö niin. Ehkä nyt ymmärrätte mitä tarkoitan.
[/quote]

Olenko huono äiti kun minulla ei edes ole ajokorttia? En voi ajaa koskaan

Vierailija
51/205 |
11.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yllättävän paljon vanhempia jotka juovat. En olis uskonut että nyky Suomessa juodaan näin paljon sääli

Vierailija
52/205 |
11.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.06.2015 klo 12:11"][quote author="Vierailija" time="11.06.2015 klo 11:38"]Jos ottaa pari lasillista viiniä. Ei voi eikä saa ajaa auto, eikö niin. Ehkä nyt ymmärrätte mitä tarkoitan.
[/quote]

[/quote]
Eli sinun mielestä voit ihan vapaasti vetää perseet ja sua saa vetää.

Vierailija
53/205 |
11.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.06.2015 klo 12:13"][quote author="Vierailija" time="11.06.2015 klo 12:11"][quote author="Vierailija" time="11.06.2015 klo 11:38"]Jos ottaa pari lasillista viiniä. Ei voi eikä saa ajaa auto, eikö niin. Ehkä nyt ymmärrätte mitä tarkoitan.
[/quote]

[/quote]
Eli sinun mielestä voit ihan vapaasti vetää perseet ja sua saa vetää.
[/quote]

Vastaisitko kysymykseeni

Vierailija
54/205 |
11.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.06.2015 klo 12:11"][quote author="Vierailija" time="11.06.2015 klo 11:38"]Jos ottaa pari lasillista viiniä. Ei voi eikä saa ajaa auto, eikö niin. Ehkä nyt ymmärrätte mitä tarkoitan.
[/quote]

[/quote]
hehehe

Vierailija
55/205 |
11.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minuakin kiinnostaa, miksi yksikin kannabissavuke on liikaa?

Meillä on ok lastenkin aikana polttaa 1-2 kannabissavuketta, mutta lapseni eivät ole nähneet meitä huuumauaineiden vaikutuksen alaisina koskaan. Lapset ovat kyselleet paljon huumeista ja olemme keskustelleet asiasta heidän kanssaan ihan oikeilla nimillä. Huumeisiin pätee sama laki kuin muuhunkin, liika on liikaa. On ihan mukavaa nauttia pieni määrä kannabissavukkeita, mutta liika sairastuttaa ihmisen. Samoin herkkujakin voi syödä pienen annoksen vaikka liika on epäterveellistä. Pelata voi sovitun peliajan, jolloin ei sairastu "pelikuumeeseen" jne.

Kohtuullisuuden opettelu pienestä pitäen suojaa lasta aikuisiällä päätymästä ylilyönteihin..

Vierailija
56/205 |
11.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.06.2015 klo 12:06"]

No, mun faija oli alkoholisti, ja onneksi mutsi teki sen valinnan että oli täysraitis koko minun lapsuuteni ajan. Isän dokaaminen aiheutti ihan riittävästi ahistusta - ja joo, todellakin lapsi tajuaa paitsi sen, että aikuinen ei ole oma itsensä vaan joku omituisesti käyttäytyvä vieraan oloinen ihminen, myös sen, kuinka se selvinpäin oleva aikuinen ahdistuu. Itse olen noudattanut samaa logiikkaa. 

[/quote]

Sinä et varmaan ymmärräkään, kun olet alkoholistin lapsi. Toivottavasti olet saanut apua.

On ihan yhdentekevää, onko illallisella aikuisen ihmisen lasissa vettä vai viiniä. se yksi annos ei tee kenestäkään yhtään kummallisempaa käytökseltään tai muutenkaan. On ihan uskomatonta, miten jollain on se käsitys, että yhden oluen tai viinilasillisen jälkeen joku konttailee pitkin lattioita tiedottomassa tilassa.

Ja mikä tuo aiheeseen vedetty autoilu aina on? Mihin pitäisi yht äkkiä lähteä ajelemaan? Jos jonnekin päivystykseen pitäisi äkkiä päästä, taksit on keksitty. Olen itse muuten kerran ajanut lapsen lääkäriin tapaturman jälkeen, tajusin ajaessani itsekin että olisi pitänyt soittaa taksi. Olin niin hätääntynyt etten pysytynyt keskittymään liikenteeseen ollenkaan.

Vierailija
57/205 |
11.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.06.2015 klo 12:09"][quote author="Vierailija" time="11.06.2015 klo 12:06"]No, mun faija oli alkoholisti, ja onneksi mutsi teki sen valinnan että oli täysraitis koko minun lapsuuteni ajan. Isän dokaaminen aiheutti ihan riittävästi ahistusta - ja joo, todellakin lapsi tajuaa paitsi sen, että aikuinen ei ole oma itsensä vaan joku omituisesti käyttäytyvä vieraan oloinen ihminen, myös sen, kuinka se selvinpäin oleva aikuinen ahdistuu. Itse olen noudattanut samaa logiikkaa. 

[/quote]
Tämä!! Miks tosiaan ei voi olla ilman?
[/quote]
Kun sitä ongelmaa ei ole eikä kukaan kärsi yhden tai kahden nauttimisesta, miksi pitäisi olla? Tosin itse olen useinkin ilman, tänä vuonnakin meni reilusti 4kk kun ei vaan huvittanut ottaa lasillistakaan.

Vierailija
58/205 |
11.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.06.2015 klo 12:16"][quote author="Vierailija" time="11.06.2015 klo 12:11"][quote author="Vierailija" time="11.06.2015 klo 11:38"]Jos ottaa pari lasillista viiniä. Ei voi eikä saa ajaa auto, eikö niin. Ehkä nyt ymmärrätte mitä tarkoitan.
[/quote]

[/quote]
hehehe
[/quote]

Eli et voi vastata

Vierailija
59/205 |
11.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.06.2015 klo 11:09"]

[quote author="Vierailija" time="11.06.2015 klo 11:08"]Siis m siinäon liika? [/quote] Perhanan känny... Siis mikä siinä lasillisessa on liikaa?

[/quote]

"Perhanan känni", yritit varmaan sanoa.

Vierailija
60/205 |
11.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaveri kasvoi perheessä jossa juotiin kohtuudella(saunakaljaa yms). Siitä tuli alkkis.
Toinen kasvoi perheessä jossa ei juotu ollenkaan. Tää kaveri vetää myös viikonloppukännit.
Kolmannen isä on juoppo. Myös tää kolmas on alkkis.
POINTTI--- > en usko että kotioloilla on suurta merkitystä, vaan ympäristöllä(kaverit yms), alkon saatavuudella ja omalla järjellä.