Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

IL: Jokaiselle rokottamattomalle puhelu, kirje tai tekstiviesti – THL tukee STM:n ideaa

Vierailija
02.02.2022 |

https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/f9521056-82b0-410c-a233-650e2b6ca…

"STM haluaa, että jokaiseen vailla koronarokotusta olevaan täysi-ikäiseen suomalaiseen otettaisiin yhteyttä soittamalla, kirjeitse tai tekstiviestillä.

Harkinnassa on, että tartuntatautilakiin lisättäisiin uusi 45 a pykälä ”Oikeus saada tieto rokottamattomista ja ottaa näihin yhteyttä”, jonka perusteella kuntien tartuntatautiviranomaiset voisivat ottaa suoraan yhteyttä rokotesuojansa laimin lyöneisiin ihmisiin."

Näin meillä. Mitä järkeä?

Kommentit (599)

Vierailija
101/599 |
02.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

********* tätä kuraa mihin Suomea ollaan syöksemässä. Vai että laiksi jotta voidaan kaivella ihmisten terveystietoja ja yhteystiedot siinä samalla. Just.

Vierailija
102/599 |
02.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nämä rokotepakottajat vaikuttavan olevan narsisteja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/599 |
02.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos vastaan edes puheluun aion kertoa mihin heidän matkansa on jos ja kun tarjoavat myrkkypiikkiä kansalle, nimittäin helvettiin.

Vierailija
104/599 |
02.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse kanssa huvittuneen järkyttyneenä luin tuota uutista, siis ihanko tosissaan tuohonkin turhuuteen tuhlataan veronmaksajie rahoja???

Aivan varmasti jokainen on tuota piikkipropagandaa saanut niellä kyllästymiseen asti, jokainen joka on jättänyt koronainjektion ottamatta on varmasti tietoinen mahdollisuudesta tuo injektio ottaa, he vain ovat tehneet henkilökohtaisen päätöksen olla ottamatta.

Itse lyön todennäköisesti luurin korvaan jos tuo täysin järjetön resurssien ja yhteiskunnan varoje tuhlaaminen toteutetaan.

Toisaalta: tuolla ehkä saadaan työllistettyä niitä hoitajia, jotka eivät rokotetta ole ottaneet, puhelimitse se kai vielä ei tartu :D

Olisit otttanut sen piikin niin ei tarvitsisi veronmaksajien rahoja (sinun eläkkeen ohella) tähän tuhlata

Olen säästänyt veronmaksajien rahoja, enkä ole ottanut piikkiä, en myöskään ole käynyt testissä kertaakaan. Minua rehellisesti v*tuttaa verorahoillani kustantaa teidän hysteerikkojen piikkejä ja testejä, olisitte edes hiljaa, mutta jos kaikki eivät ole samanlaisia yhteiskunnan loisia kuin te, niin alatte syyllistämään.

Enkä saa eläkettä valtiolta, käyn töissä yksityisessä yrityksessä, joten olen minun verorahani ovat oikeasti tuloa valtiolle, toisin kuin valtion ja kunnan palveluksessa olevien. Olen koko ikäni ollut töissä yksityisissä yrityksissä. Opiskeluaikani rahoitin työssä käymällä.

Oletko vapaapäivillä vai miten ehdot kirjoitella tänne koko ajan ?

Ihan töissä olen, asiantuntija-ammatissa voi välillä sluibailla, teille työttömille ja duunareille se on luonnollisesti vierasta :)

Niin, te -vastaiset olette kovia sluibailemaan asiasta kuin asiasta: työnteko, verot, terveydenhoito....

:D :D :D ai, se on terveydenhuollosta sluibailua jos on terve eikä ole tarvetta terveydenhuollon palveluille :D :D :D Te hysteerikot olette säälittäviä.

Usko tai älä, on olemassa terveitä, normaalipainoisia ihmisiä, joiden ei tarvitse käydä vuosikymmeniin lääkärissä.

Terveydenhuolto <> sairaanhoito

Vierailija
105/599 |
02.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osaakohan kukaan valtionhallinnossa tehdä vaikuttavuuslaskelmia?

Nämäkin resurssit kun kohdennetaan sinne oikeaan terveydenhuoltoon, niin saadaan paljon enemmän hyvää aikaa., kuin jos soittorumballa saataisiin 20 000 lisärokotettua ja täten vähennettyä sairaalahoitoa vaativia koronatapauksia 50 kappaletta.

Puhumattakaan yksityisyydensuojasta ja muista vastaavista ongelmista.

Vierailija
106/599 |
02.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä olen ainakin saanut tekstareita jo, "varaa pikaisesti aika tämän viikon koronarokotukselle, aikoja vielä vapaana!“ ja "jos et ole vielä saanut ensimmäistä koronarokotusta, voit tulla pop up-rokotukseen ilman ajanvarausta!“

Eka kesäkuussa ja toinen syyskuussa, omalta terveyskeskukselta tulleet viestit. Samasta numerosta on tullut mm. ajanvarausvahvistukset.

Onneksi ei ole paikallisella terveyskeskuksella yhteystietojani. Muutin nykyiselle paikkakunnalle (eri sotealueelle kuin missä ennen asuin) 2018 enkä ole kertaakaan tarvinnut terveydenhuollon palveluja. Työterveydessä on ollut pakko käydä työhöntulotarkastuksessa, mutta organisaatiomme ei ole sopinut senkään kanssa muusta kuin influenssarokotuksesta, jonka saa käydä ottamassa halutessaan.

Mutta ihan oikeasti: mitä sitten jos soittavat? Olen aikuinen ihminen, osaan vastata puhelimeen, että en toistaiseksi ota rokotetta, se on ihan tietoinen ja harkittu päätös. Kiitos ja näkemiin. Eihän siinä ole yhtään mitään sen kummempaa.

No sitä vaan sitten, että arvaappa montako miljoonaa tää kyseinen soittelu- ja viestirumba tulisi maksamaan? Kun sitten lasketaan kustannukset miinus soitoista saatu taloudellinen hyöty, niin aivan varmasti ollaan miinuksen puolella ja reippaasti. Ja samaan aikaan vanhukset on heitteillä, kun ei ole rahaa eikä resursseja. Koko terveydenhuolto on kriisissä, kun ei ole varaa palkata hoitajia eikä varaa maksaa heille asianmukaista korvausta. Ja sitten siitä "ei oo":sta vielä otetaan muutama miljoona siihen, että saadaan soitettua vapaaehtoisten rokotteiden perään? Ei kertakaikkiaan pienintäkään järjenhiventä koko touhussa. 

Ja kuten moni on jo sanonut, enää vain odotellaan sitä kun huijarit alkaa soittelemaan omia rokotepuheluitaan ja huijaavat samalla ihmisten pankkitunnuksia tms. Ja ihan vaan siksi, että STM julkisesti möläyttelee asioita, joita ei vissiin ensin ole sekuntiakaan pitemmälle mietitty. 

Vierailija
107/599 |
02.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei mitään soittoja vaan ilmoittautumisvelvollisuus terkkariin tiettynä aikana - jos ei tule, joutuu ulos terveydenhuollosta 

OOtko sää ihan oikeasti tosissasi?!

Vierailija
108/599 |
02.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö löytyisi vielä turhempaa rahareikää?

Vierailija
109/599 |
02.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Norja,tanska ja britania jo poistaneet rajoitukset mutta suomessa vielä puuhastellaan koronapassin kanssa ja yritetää antaa entistä enemmän rokotteita ihmisille 🤦‍♂️

Suomessa varmaan vielä juhannuksenakin on rajoutukset päällä.

Rajoitukset pois nyt heti!

Vierailija
110/599 |
02.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa eli menee samaan kastiin kuin puhelinmyyjät. Estoon.

Vierailija
111/599 |
02.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse kanssa huvittuneen järkyttyneenä luin tuota uutista, siis ihanko tosissaan tuohonkin turhuuteen tuhlataan veronmaksajie rahoja???

Aivan varmasti jokainen on tuota piikkipropagandaa saanut niellä kyllästymiseen asti, jokainen joka on jättänyt koronainjektion ottamatta on varmasti tietoinen mahdollisuudesta tuo injektio ottaa, he vain ovat tehneet henkilökohtaisen päätöksen olla ottamatta.

Itse lyön todennäköisesti luurin korvaan jos tuo täysin järjetön resurssien ja yhteiskunnan varoje tuhlaaminen toteutetaan.

Toisaalta: tuolla ehkä saadaan työllistettyä niitä hoitajia, jotka eivät rokotetta ole ottaneet, puhelimitse se kai vielä ei tartu :D

Olisit otttanut sen piikin niin ei tarvitsisi veronmaksajien rahoja (sinun eläkkeen ohella) tähän tuhlata

Olen säästänyt veronmaksajien rahoja, enkä ole ottanut piikkiä, en myöskään ole käynyt testissä kertaakaan. Minua rehellisesti v*tuttaa verorahoillani kustantaa teidän hysteerikkojen piikkejä ja testejä, olisitte edes hiljaa, mutta jos kaikki eivät ole samanlaisia yhteiskunnan loisia kuin te, niin alatte syyllistämään.

Enkä saa eläkettä valtiolta, käyn töissä yksityisessä yrityksessä, joten olen minun verorahani ovat oikeasti tuloa valtiolle, toisin kuin valtion ja kunnan palveluksessa olevien. Olen koko ikäni ollut töissä yksityisissä yrityksissä. Opiskeluaikani rahoitin työssä käymällä.

Oletko vapaapäivillä vai miten ehdot kirjoitella tänne koko ajan ?

Ihan töissä olen, asiantuntija-ammatissa voi välillä sluibailla, teille työttömille ja duunareille se on luonnollisesti vierasta :)

Niin, te -vastaiset olette kovia sluibailemaan asiasta kuin asiasta: työnteko, verot, terveydenhoito....

:D :D :D ai, se on terveydenhuollosta sluibailua jos on terve eikä ole tarvetta terveydenhuollon palveluille :D :D :D Te hysteerikot olette säälittäviä.

Usko tai älä, on olemassa terveitä, normaalipainoisia ihmisiä, joiden ei tarvitse käydä vuosikymmeniin lääkärissä.

Terveydenhuolto <> sairaanhoito

Me terveet ihmiset hoidamme terveyttämme ilman, että käytämme siihen veronmaksajien rahoja. Itse liikun paljon, syön terveellisesti ja lepään riittävästi. En tarvitse siihen terveydenhuoltohenkilöstöä, jäykkäkouristusrokotteen olen ottanut, se otetaan 20v välein.

Toimimattomaan, kokeiluvaiheessa olevan injektion ottaminen EI OLE terveydenhuoltoa eikä hoitoa.

Vierailija
112/599 |
02.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko kunnat siis rikkoneet lakia, kun yhteydenottoja on jo tullut ennen kuin edes laki sallii? Näin ainakin Espoossa.

Espoo on jo pitänyt rekisteriä rokottamattomista ja ottanut heihin yhteyttä. Laillista oikeutta tähän ei ollut.

Vierailija
113/599 |
02.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä olen ainakin saanut tekstareita jo, "varaa pikaisesti aika tämän viikon koronarokotukselle, aikoja vielä vapaana!“ ja "jos et ole vielä saanut ensimmäistä koronarokotusta, voit tulla pop up-rokotukseen ilman ajanvarausta!“

Eka kesäkuussa ja toinen syyskuussa, omalta terveyskeskukselta tulleet viestit. Samasta numerosta on tullut mm. ajanvarausvahvistukset.

Onneksi ei ole paikallisella terveyskeskuksella yhteystietojani. Muutin nykyiselle paikkakunnalle (eri sotealueelle kuin missä ennen asuin) 2018 enkä ole kertaakaan tarvinnut terveydenhuollon palveluja. Työterveydessä on ollut pakko käydä työhöntulotarkastuksessa, mutta organisaatiomme ei ole sopinut senkään kanssa muusta kuin influenssarokotuksesta, jonka saa käydä ottamassa halutessaan.

Mutta ihan oikeasti: mitä sitten jos soittavat? Olen aikuinen ihminen, osaan vastata puhelimeen, että en toistaiseksi ota rokotetta, se on ihan tietoinen ja harkittu päätös. Kiitos ja näkemiin. Eihän siinä ole yhtään mitään sen kummempaa.

No sitä vaan sitten, että arvaappa montako miljoonaa tää kyseinen soittelu- ja viestirumba tulisi maksamaan? Kun sitten lasketaan kustannukset miinus soitoista saatu taloudellinen hyöty, niin aivan varmasti ollaan miinuksen puolella ja reippaasti. Ja samaan aikaan vanhukset on heitteillä, kun ei ole rahaa eikä resursseja. Koko terveydenhuolto on kriisissä, kun ei ole varaa palkata hoitajia eikä varaa maksaa heille asianmukaista korvausta. Ja sitten siitä "ei oo":sta vielä otetaan muutama miljoona siihen, että saadaan soitettua vapaaehtoisten rokotteiden perään? Ei kertakaikkiaan pienintäkään järjenhiventä koko touhussa. 

Ja kuten moni on jo sanonut, enää vain odotellaan sitä kun huijarit alkaa soittelemaan omia rokotepuheluitaan ja huijaavat samalla ihmisten pankkitunnuksia tms. Ja ihan vaan siksi, että STM julkisesti möläyttelee asioita, joita ei vissiin ensin ole sekuntiakaan pitemmälle mietitty. 

Tämä viesti pitäisi lähettää päättäjille.

Vierailija
114/599 |
02.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei aikuisia, terveitä ihmisiä voi alkaa holhoamaan tällä tavalla.

No, en muutenkaan vastaa tuntemattomiin numeroihin, ja tekstarit sekä kirjeet voin jättää huomiotta. On täysin oma asiani, miten yksinäistä elämääni elelen. Ehkä muutankin jonnekin korpeen. Eihän kaupungissakaan ole enää (yhteiskunnan) palveluja. Yksityinen sektori on hoitanut hampaani ja leikannut silmäni. Mitään muuta asiaa lääkäriin minulle ei ole ollut.

Maksan ihan turhaa sairausvakuutusmaksua veroissani yli 600€/v.

Voitteko lopettaa sen perimisen?

Vierailija
115/599 |
02.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omikroni on lieväoireisempi ja koronaan menehtyy lähinnä vain todella iäkkäitä ihmisiä sekä monisairaita ihmisiä.

Tuolla myös sanotaan suoraa että sairaalapotilaat sekä tehohoitopotilaat luokitellaan koronan takia sairaalassa oleviksi vaikka he ovat siellä jonkun muun syyn takia kuin koronan takia.

https://www.hs.fi/kotimaa/art-2000008573310.html?utm_medium=promobox&ut…

Vierailija
116/599 |
02.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Laitoin jo numeron estoon, kun yrittivät syksyllä soitella.

Eikun perhana, puhelu olikin tullut yksityisestä numerosta kun tarkistin. Niitähän ei saa estoon, mutta jos vielä soittelevat, niin haistatan vitut suoraan.

Kyllä saa!

Vierailija
117/599 |
02.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

itsensä perusterveeksi julistaminen on vähän kuin katsastaisi oman autonsa. Ihan kunnossa se on tietääkseni :D

Ehjää ei yleensä korjata ja ehjä se on, jos vikoja ei ole ilmaantunut.

Vierailija
118/599 |
02.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä hinku saada kaikki "rokotetuiksi" liittyy siihen digitaaliseen henkilötunnukseen, digital ID, jonka avulla saadaan kaikki tieto sekä pystytään kontrolloimaan ja seuraamaan jokaisen liikkumista QR-koodilla. Mikrosiru tähän vielä, niin ei tarvi enää edes näyttää koodia, vaan henkilö voidaan tunnistaa muutenkin.

Joku tällainen kehityskulku tässä asiassa on. Kyse ei ole enää pitkään (jos koskaan) ollut taudin torjunnassa, vaan kansalaisten valvontasysteemin kehittämisessä.

Kun aiemmin passi tarvittiin vain kansainvälisesti maasta toiseen liikuttaessa, nyt valvonta halutaan ulottaa myös maan sisäiseen liikehdintään ja kaikkeen toimintaan kotimaassa.

Kun tämä on EU:n yhteinen projekti, tietysti valvontakin kattaa koko EU:n.

Muualla maailmassa on myös omat kontrollisysteeminsä joko valmiina tai kehitteillä.

Vierailija
119/599 |
02.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä ne tietää kuka on ottanu rokotteen ja kuka ei? Eikö rokotteen ottaminen tai jättämättäminen ole jokaisen henkilökohtainen asia?

Koronarokotetta enkö influenssarokotetta ole koskaan ottanut mutta kaikki muut rokotukset olen ottanut.

Olen työikäinen, suht terve ja hiukan ylipainoinen mieshenkilö.

Vierailija
120/599 |
02.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, kyselen tarkat perustelut että miksi minun, kestävyysurheilua harrastavan, 25v, savuttoman, bmi 19, ei mitään terveysongelmia, koronan viime kesänä sairastaneen pitäisi ottaa vielä se piikki. Lääkefirmojen rahanhimo ei kelpa vastaukseksi, eikä myöskään terveydenhuolloin kantokyvystä sössötys. Korona oli mulle lähinnä positiivinen testi ja nuha, en kuormittanut ”sairastumisella” yhtään mitään tai ketään enkä tule kuormittamaan, jos uusiksi saan koronan (joka on nykyään vielä tuota sairastamaani deltaa lievempi). Mitä veikkaatte, osaako STM:n vainoaja antaa minulle asianmukaista vastausta tiedusteluuni?

Olisi kiva myös tietää, millä perusteella kahdesti rokotettu, ylipainoinen diabetesta sairastava ja tupakoiva plus 60v henkilö pääsi vielä hiljattain passilla paikkoihin minne minä en :) ei taida terveydenhuolloin kantokyvyn suojelu olla nyt oikea vastaus, koska on selvää että tämä hypoteettinen 60v monisairas kuormittaisi enemmän terveydenhuoltoa koronan saadessaan.

Melkein tulee sellainen fiilis että se rokotteiden ottaminen on se pääjuttu, ihan kuin tässä ei olisi millään terveydellä oikeasti mitään väliä :) mutta tämähän on pelkkää foliohattuilua :) kuten oli koko passikin vielä viime keväänä :)