Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

IL: Jokaiselle rokottamattomalle puhelu, kirje tai tekstiviesti – THL tukee STM:n ideaa

Vierailija
02.02.2022 |

https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/f9521056-82b0-410c-a233-650e2b6ca…

"STM haluaa, että jokaiseen vailla koronarokotusta olevaan täysi-ikäiseen suomalaiseen otettaisiin yhteyttä soittamalla, kirjeitse tai tekstiviestillä.

Harkinnassa on, että tartuntatautilakiin lisättäisiin uusi 45 a pykälä ”Oikeus saada tieto rokottamattomista ja ottaa näihin yhteyttä”, jonka perusteella kuntien tartuntatautiviranomaiset voisivat ottaa suoraan yhteyttä rokotesuojansa laimin lyöneisiin ihmisiin."

Näin meillä. Mitä järkeä?

Kommentit (599)

Vierailija
61/599 |
02.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervetuloa "huijaussoitot". Mistäs minäkään voin olla varma että puhelu on "aito". Tai soittajat varmoja että henkilö jota tavoitellaan on "oikea".

Vierailija
62/599 |
02.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mitään soittoja vaan ilmoittautumisvelvollisuus terkkariin tiettynä aikana - jos ei tule, joutuu ulos terveydenhuollosta 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/599 |
02.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen ainakin saanut tekstareita jo, "varaa pikaisesti aika tämän viikon koronarokotukselle, aikoja vielä vapaana!“ ja "jos et ole vielä saanut ensimmäistä koronarokotusta, voit tulla pop up-rokotukseen ilman ajanvarausta!“

Eka kesäkuussa ja toinen syyskuussa, omalta terveyskeskukselta tulleet viestit. Samasta numerosta on tullut mm. ajanvarausvahvistukset.

Vierailija
64/599 |
02.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Omakannassa voi estää tiettyjen tietojen luovutuksen asiaa hoitaneen laitoksen ulkopuolelle. On piilossa, mutta vaikka kaiken saa estettyä.

Se on kohdassa "tietojen käytön hallinta" kävin meinaan tarkastamassa ja minulla on kielto tietojen luovuttamiseen. Jos kielto on voimassa tämä on suurella varoituksella etusivulla :) Tuli hyvä mieli, kun näin varoituksen, en muuta asetusta :)

en ole käynyt ikinä omakannassa , onko tietoni siellä silti ?

Kyllä ne tiedot siellä on.

Vierailija
65/599 |
02.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Omakannassa voi estää tiettyjen tietojen luovutuksen asiaa hoitaneen laitoksen ulkopuolelle. On piilossa, mutta vaikka kaiken saa estettyä.

Tuo ei riitä, kun kyseessä on rokotustiedon jakaminen.

Mutta on kieltämättä tietoturvakysymys saada soitto rokottamattomuudesta, koska soittaja ei  tiedä, onko vastaaja se henkilö, jota hän tavoittelee. Tulee olemaan mielenkiintoista, kun varmistelen asiaa ja kieltäydyn kertomasta puhelimessa hetuani vedoten siihen, että sitä voidaan käyttää väärin.

Vierailija
66/599 |
02.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

itsensä perusterveeksi julistaminen on vähän kuin katsastaisi oman autonsa. Ihan kunnossa se on tietääkseni :D

Kummallinen ajatus, että tarvitsisi jonkin virallisen tahon kertomaan, onko itse terve. Kuinka vieraantuneita ihmiset ovatkaan itsestään ja omasta kehostaan nykyisin. Itse ainakin tiedän ja tunnen olevani terve. 

Vierailija
67/599 |
02.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä olen ainakin saanut tekstareita jo, "varaa pikaisesti aika tämän viikon koronarokotukselle, aikoja vielä vapaana!“ ja "jos et ole vielä saanut ensimmäistä koronarokotusta, voit tulla pop up-rokotukseen ilman ajanvarausta!“

Eka kesäkuussa ja toinen syyskuussa, omalta terveyskeskukselta tulleet viestit. Samasta numerosta on tullut mm. ajanvarausvahvistukset.

Meillä tuon sai jokainen aikuinen perheenjäsen, myös rokotetut.

Vierailija
68/599 |
02.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuo ei riitä, kun kyseessä on rokotustiedon jakaminen.

Mutta on kieltämättä tietoturvakysymys saada soitto rokottamattomuudesta, koska soittaja ei  tiedä, onko vastaaja se henkilö, jota hän tavoittelee. Tulee olemaan mielenkiintoista, kun varmistelen asiaa ja kieltäydyn kertomasta puhelimessa hetuani vedoten siihen, että sitä voidaan käyttää väärin.

Sinä olet varmaan myös niitä ihmisiä, jotka odottaa suojatien edessä ylittämistä kunnes tulee auto  - koska minulla on oikeus

Vierailija
69/599 |
02.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse kanssa huvittuneen järkyttyneenä luin tuota uutista, siis ihanko tosissaan tuohonkin turhuuteen tuhlataan veronmaksajie rahoja???

Aivan varmasti jokainen on tuota piikkipropagandaa saanut niellä kyllästymiseen asti, jokainen joka on jättänyt koronainjektion ottamatta on varmasti tietoinen mahdollisuudesta tuo injektio ottaa, he vain ovat tehneet henkilökohtaisen päätöksen olla ottamatta.

Itse lyön todennäköisesti luurin korvaan jos tuo täysin järjetön resurssien ja yhteiskunnan varoje tuhlaaminen toteutetaan.

Toisaalta: tuolla ehkä saadaan työllistettyä niitä hoitajia, jotka eivät rokotetta ole ottaneet, puhelimitse se kai vielä ei tartu :D

Olisit otttanut sen piikin niin ei tarvitsisi veronmaksajien rahoja (sinun eläkkeen ohella) tähän tuhlata

Olen säästänyt veronmaksajien rahoja, enkä ole ottanut piikkiä, en myöskään ole käynyt testissä kertaakaan. Minua rehellisesti v*tuttaa verorahoillani kustantaa teidän hysteerikkojen piikkejä ja testejä, olisitte edes hiljaa, mutta jos kaikki eivät ole samanlaisia yhteiskunnan loisia kuin te, niin alatte syyllistämään.

Enkä saa eläkettä valtiolta, käyn töissä yksityisessä yrityksessä, joten olen minun verorahani ovat oikeasti tuloa valtiolle, toisin kuin valtion ja kunnan palveluksessa olevien. Olen koko ikäni ollut töissä yksityisissä yrityksissä. Opiskeluaikani rahoitin työssä käymällä.

Vierailija
70/599 |
02.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

itsensä perusterveeksi julistaminen on vähän kuin katsastaisi oman autonsa. Ihan kunnossa se on tietääkseni :D

Kummallinen ajatus, että tarvitsisi jonkin virallisen tahon kertomaan, onko itse terve. Kuinka vieraantuneita ihmiset ovatkaan itsestään ja omasta kehostaan nykyisin. Itse ainakin tiedän ja tunnen olevani terve. 

Niin kauan kunnes jotain ilmenee - me kaikki sairastumme johonkin, jos ei mihinkään muuhun niin vanhuusiän kremppoihin

Vierailija
71/599 |
02.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

dgdfgd kirjoitti:

Minulle tuli tekstiviesti, miten ihmeessä joku saa kaivella terveystietojani ja lähettää minulle tekstiviestin? Miten saan eston tällaisiin.

Tee valitus tietosuojavaltuutetulle.

Vierailija
72/599 |
02.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse kanssa huvittuneen järkyttyneenä luin tuota uutista, siis ihanko tosissaan tuohonkin turhuuteen tuhlataan veronmaksajie rahoja???

Aivan varmasti jokainen on tuota piikkipropagandaa saanut niellä kyllästymiseen asti, jokainen joka on jättänyt koronainjektion ottamatta on varmasti tietoinen mahdollisuudesta tuo injektio ottaa, he vain ovat tehneet henkilökohtaisen päätöksen olla ottamatta.

Itse lyön todennäköisesti luurin korvaan jos tuo täysin järjetön resurssien ja yhteiskunnan varoje tuhlaaminen toteutetaan.

Toisaalta: tuolla ehkä saadaan työllistettyä niitä hoitajia, jotka eivät rokotetta ole ottaneet, puhelimitse se kai vielä ei tartu :D

Olisit otttanut sen piikin niin ei tarvitsisi veronmaksajien rahoja (sinun eläkkeen ohella) tähän tuhlata

Olen säästänyt veronmaksajien rahoja, enkä ole ottanut piikkiä, en myöskään ole käynyt testissä kertaakaan. Minua rehellisesti v*tuttaa verorahoillani kustantaa teidän hysteerikkojen piikkejä ja testejä, olisitte edes hiljaa, mutta jos kaikki eivät ole samanlaisia yhteiskunnan loisia kuin te, niin alatte syyllistämään.

Enkä saa eläkettä valtiolta, käyn töissä yksityisessä yrityksessä, joten olen minun verorahani ovat oikeasti tuloa valtiolle, toisin kuin valtion ja kunnan palveluksessa olevien. Olen koko ikäni ollut töissä yksityisissä yrityksissä. Opiskeluaikani rahoitin työssä käymällä.

Oletko vapaapäivillä vai miten ehdot kirjoitella tänne koko ajan ?

Vierailija
73/599 |
02.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihan hyvä juttu. suomessa on puolueita joiden kannattajat suhtautuvat kriittisesti rokotuksiin, kuten kristalli, vvk ja ja persut. joten on ihan hyvä että puolueiden kannattajia muistutetaan rokotteiden ottamisesta.

Vierailija
74/599 |
02.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan töissä olen, asiantuntija-ammatissa voi välillä sluibailla, teille työttömille ja duunareille se on luonnollisesti vierasta :)

Vierailija
75/599 |
02.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten muistelen, että olisin jo viime vuonna saanut tekstiviestin, jossa kehotettiin menemään rokotukseen jos ei ole jo rokotetta. En kyllä löytänyt tällaista viestiä enää puhelimesta, mutta muistan tämän jotenkin todella selvästi. Tai sitten se oli joku toinen koronaan liittyvä viesti.

Itse en vastaa ikinä tuntemattomiin numeroihin. Tekstiviestit ja kirjeet voi vain jättää huomioimatta, joten tämä muutos nyt ei omaa elämääni hetkauta suuntaan tai toiseen. Tosin tämä voi olla lopun alkua, kun tunkeudutaan näinkin henkilökohtaiselle alueelle. "Vapaaehtoinen" rokote.

Vierailija
76/599 |
02.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässähän on selvästi kyseessä jonkinlainen profilointi. Mitäs sitten jos rokotteesta kieltäytyy? Voidaanko sitä tietoa käyttää johonkin? Haluavat tietää ketkä ovat rokottamattomia.

Vierailija
77/599 |
02.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuossa jutussa ehkä hauskin kohta oli tämä: ” rokotesuojansa laimin lyöneisiin ihmisiin”

:D siis ihanko tosissaan kun en ole ottanut kokeellista VAPAAEHTOISTA rokotetta, niin olen laiminlyönyt rokotesuojani

Ihan sama kohta särähti myös mielessäni.

En ole lyönyt laimi mitään. En ole laistanut tai väistänyt mitään. Olen tehnyt tietoisen valinnan olla ottamatta rokotetta.

Vierailija
78/599 |
02.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällaiset painostamisyritykset aiheuttavat varmasti ihan vastakkaisen reaktion kun toivovat.

Vierailija
79/599 |
02.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuossa jutussa ehkä hauskin kohta oli tämä: ” rokotesuojansa laimin lyöneisiin ihmisiin”

:D siis ihanko tosissaan kun en ole ottanut kokeellista VAPAAEHTOISTA rokotetta, niin olen laiminlyönyt rokotesuojani

Ihan sama kohta särähti myös mielessäni.

En ole lyönyt laimi mitään. En ole laistanut tai väistänyt mitään. Olen tehnyt tietoisen valinnan olla ottamatta rokotetta.

Ei kannata kaunistella asiaa, kyllä se on laiminlyömistä. Asunnotonkin lyö laimin itseään, samoin narkkari laiminlyö terveitä elämäntapoja 

Vierailija
80/599 |
02.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan töissä olen, asiantuntija-ammatissa voi välillä sluibailla, teille työttömille ja duunareille se on luonnollisesti vierasta :)

toivottavasti työnantaja on ohjeistanut ettei työkoneella saa tehdä omia henkilökohtaisia asioita. voi olla turvallisuusriski.

eri

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän kuusi