Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

IL: Jokaiselle rokottamattomalle puhelu, kirje tai tekstiviesti – THL tukee STM:n ideaa

Vierailija
02.02.2022 |

https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/f9521056-82b0-410c-a233-650e2b6ca…

"STM haluaa, että jokaiseen vailla koronarokotusta olevaan täysi-ikäiseen suomalaiseen otettaisiin yhteyttä soittamalla, kirjeitse tai tekstiviestillä.

Harkinnassa on, että tartuntatautilakiin lisättäisiin uusi 45 a pykälä ”Oikeus saada tieto rokottamattomista ja ottaa näihin yhteyttä”, jonka perusteella kuntien tartuntatautiviranomaiset voisivat ottaa suoraan yhteyttä rokotesuojansa laimin lyöneisiin ihmisiin."

Näin meillä. Mitä järkeä?

Kommentit (599)

Vierailija
81/599 |
02.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

itsensä perusterveeksi julistaminen on vähän kuin katsastaisi oman autonsa. Ihan kunnossa se on tietääkseni :D

Oikeastaan aika surullista että jollekin on näin vaikea kuvitella, että perusterveitä on eikä kaikilla ole mitään piileviä tauteja. Tiedoksi sinulle, kyllä meitä normaalipainoisia/hoikkia, savuttomia, alhainen verenpaine, hyvä kolesteroli, alle 40v ihmisiä on. Siis ihmisiä, joilla ei ole minkäänlaisia terveysongelmia. Ylipainoiselle monisairaalle vaikea käsittää, mutta näin se asia on.

Vierailija
82/599 |
02.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noin puoli vuotta sitten ehdotin täällä rokottamattomille henkilöille osoitettujen suoratiedotteiden lähettämistä ja jälkipuheluja mahdollisen rokoteajan varaamiseksi. Tämähän ei velvoita ketään rokotukseen, mutta saa osan kuitenkin rokottautumaan. Henkilön tunnistamisen tulisi tietysti olla 100% vahva. Mikään laki ei estä esim. STM:ää tai aluehallintoviranomaisia suorittamasta viestintää sen enempää kuin kaupallisia toimijoitakaan. Operaation toteutuksen tukena voisi toimia monikin viestintätoimisto, jos virkatoimijoiden valmiudet eivät siihen riitä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/599 |
02.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ahdistelu luulis olevan laitonta,Hei haloo koskaan ei ole ollut kyse terveydestä! Jos oikeasti olis vapaaehtoinen ja turvallinen rokote ei ihmisiä uhkailtaisi ja kiristettäisiin:(

Vierailija
84/599 |
02.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi teitä reppanoita pelkääjiä. Säälittää lapsenne.

Vierailija
85/599 |
02.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä tätä. Rokotuksen piti olla vapaaehtoinen? Voisiko joku viranomaistaho vastata miten lyö laimin rokotesuojaa jos ei ota vapaaehtoista rokotetta? Ihan samaa voitaisiin kysellä punkki tai hepatiittirokotteesta.

Vierailija
86/599 |
02.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse kanssa huvittuneen järkyttyneenä luin tuota uutista, siis ihanko tosissaan tuohonkin turhuuteen tuhlataan veronmaksajie rahoja???

Aivan varmasti jokainen on tuota piikkipropagandaa saanut niellä kyllästymiseen asti, jokainen joka on jättänyt koronainjektion ottamatta on varmasti tietoinen mahdollisuudesta tuo injektio ottaa, he vain ovat tehneet henkilökohtaisen päätöksen olla ottamatta.

Itse lyön todennäköisesti luurin korvaan jos tuo täysin järjetön resurssien ja yhteiskunnan varoje tuhlaaminen toteutetaan.

Toisaalta: tuolla ehkä saadaan työllistettyä niitä hoitajia, jotka eivät rokotetta ole ottaneet, puhelimitse se kai vielä ei tartu :D

Olisit otttanut sen piikin niin ei tarvitsisi veronmaksajien rahoja (sinun eläkkeen ohella) tähän tuhlata

Olen säästänyt veronmaksajien rahoja, enkä ole ottanut piikkiä, en myöskään ole käynyt testissä kertaakaan. Minua rehellisesti v*tuttaa verorahoillani kustantaa teidän hysteerikkojen piikkejä ja testejä, olisitte edes hiljaa, mutta jos kaikki eivät ole samanlaisia yhteiskunnan loisia kuin te, niin alatte syyllistämään.

Enkä saa eläkettä valtiolta, käyn töissä yksityisessä yrityksessä, joten olen minun verorahani ovat oikeasti tuloa valtiolle, toisin kuin valtion ja kunnan palveluksessa olevien. Olen koko ikäni ollut töissä yksityisissä yrityksissä. Opiskeluaikani rahoitin työssä käymällä.

Oletko vapaapäivillä vai miten ehdot kirjoitella tänne koko ajan ?

Ihan töissä olen, asiantuntija-ammatissa voi välillä sluibailla, teille työttömille ja duunareille se on luonnollisesti vierasta :)

Niin, te -vastaiset olette kovia sluibailemaan asiasta kuin asiasta: työnteko, verot, terveydenhoito....

Vierailija
87/599 |
02.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tällaiset painostamisyritykset aiheuttavat varmasti ihan vastakkaisen reaktion kun toivovat.

jos joku henkilö on alusta lähtien ollut sitä mieltä ettei ota kyseistä juttua, niin ei hän ala puhelinsoiton perusteella päättämään hei hetkinen minua yritetään painostaa ja sen takia en ota.

Vierailija
88/599 |
02.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei minulle ole ongelma vastata puhelimeen ja todeta, että en toistaiseksi ota rokotetta, kiitos soitosta.

Vierailija
89/599 |
02.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on "operaatio vedenpaisumus".

Vierailija
90/599 |
02.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Stm voisi jättää jo ihmiset rauhaan.

Vierailija
91/599 |
02.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi kaikkien pitäisi ottaa rokote? Jos kokee olevansa terve ja nuori, niin eikö saa valita, että sairastaa mieluummin omikronin? Ei se meidän lapsillakaan ollut kuin ihan mieto, vähän kuumetta, hieman paha olo, nenä vuosi pari päivää. Lasten isällä taas oli vaikea korona rokotteista huolimatta.

Onko kukaan missään vaiheessa miettinyt sitä, että jotkut ihmiset saattaa luonnostaan väistää koronan, jolloin heidän kropassaan saattaa olla siihen joku syy. Eikö heitä voisi tutkia jotenkin ja löytää uutta tietoa kuinka tällaisia tauteja voidaan välttää?

Minulle ei ole tullut minkäänlaisia oireita koronasta, eikä minulla ole rokotteita. En tiedä olenko sitä saanut, mutta olen moneen kertaan altistunut ja perhettä hoitanut ilman suojauksia. Kaikki kotitestit ovat olleet negoja aina. Suostuisin ottamaan sen suomalaisen nenäsuihkerokotteen kunhan se valmistuu. Mutta mitkään painostukset piikille ei tule tuottamaan tulosta minun kohdalla.

Vierailija
92/599 |
02.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä olen ainakin saanut tekstareita jo, "varaa pikaisesti aika tämän viikon koronarokotukselle, aikoja vielä vapaana!“ ja "jos et ole vielä saanut ensimmäistä koronarokotusta, voit tulla pop up-rokotukseen ilman ajanvarausta!“

Eka kesäkuussa ja toinen syyskuussa, omalta terveyskeskukselta tulleet viestit. Samasta numerosta on tullut mm. ajanvarausvahvistukset.

Onneksi ei ole paikallisella terveyskeskuksella yhteystietojani. Muutin nykyiselle paikkakunnalle (eri sotealueelle kuin missä ennen asuin) 2018 enkä ole kertaakaan tarvinnut terveydenhuollon palveluja. Työterveydessä on ollut pakko käydä työhöntulotarkastuksessa, mutta organisaatiomme ei ole sopinut senkään kanssa muusta kuin influenssarokotuksesta, jonka saa käydä ottamassa halutessaan.

Mutta ihan oikeasti: mitä sitten jos soittavat? Olen aikuinen ihminen, osaan vastata puhelimeen, että en toistaiseksi ota rokotetta, se on ihan tietoinen ja harkittu päätös. Kiitos ja näkemiin. Eihän siinä ole yhtään mitään sen kummempaa.

Vierailija
93/599 |
02.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinähän soittelee tai lähettää kirjeen 😂

Voisin sitten kysyä soittajalta että miksi minun pitää ottaa rokote kun rokotettuna myös levitän virusta ja minun ikäisiä eli alle 40 vuotiaita on menehtynyt koronaan vain muutama.

Tehohoidossa on ollut vain 1200 ihmistä koko pandemian ajan ja heistä läheskään kaikki ei ole siellä ollu koronan takia.

Kirje jos tulee niin heitän sen varmaan suoraan roskiin kuten myös kaikki ilmoitus äänioikeudesta kirjeet.

Vierailija
94/599 |
02.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mulle soittavat niin sanon että nuhakuumeen takia en ole ottamasta kyseistä myrkkyä joista tulee piikkihaittoja,ja sitten kerron kuinka lähipiirissä ja ihmiset saaneet pilattua terveyden näillä piikeillä toinen vaihtoehto on että kysyy että jos se on kerto tehokas ja turvallinen niin miksi rokotettuja makaa teholla? Että onko se niin tehokas ja turvallinen että ihmiset sairastuu tähän ja jotkut jopa kuolee.

Vierailija
95/599 |
02.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

itsensä perusterveeksi julistaminen on vähän kuin katsastaisi oman autonsa. Ihan kunnossa se on tietääkseni :D

Aivan oikein ... TAI toisinpäin... Vertaat hyviä OIKEITA rokotepiikkejä johonkin toiseen tautiin tarkotettuja tähän kyseenalaiseen piikkiin josta kukaan ei ole samaa mieltä... Se on sillo sama asia ku laittasit uuteen autoosi alkuperäisen osan esim (vaikka joku moottorin ohjausyksikkö) tilalle intiassa tehdyn vasttaavan tarvikeosan... Ihan hyvä se on! Ajaa saman asian... Sitte ihmettelet kun motissa tai pumpussa ongelmia...

Vierailija
96/599 |
02.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljonko tähänkin tuhlataan veronmaksajien rahoja?

Vierailija
97/599 |
02.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rokote tekee tyhmäksi🤔

Vierailija
98/599 |
02.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Puhelimessa tulee heti vastaan se kysymys, että soittaja ei voi varmistua vastaajan henkilöllisyydestä, eikä vastaaja voi tietää onko soittaja huijari vai paikallisen soten työntekijä.

Tämä johtaisi taas vaan uusiin tietojenkalastelu-huijauksiin vanhuksia kohtaan.

T: rokotettu mutta nyt tähän sekoiluun jo rajaa. Se on vapaaehtoinen rokote.

Näin se menee... Kohta alkaa soittosarja mummoille asiana piikit.... Tarvii vaa saada tehtyä tunnistauminen pankkitunnuksilla niin saadaan tuo aika varattua...!

Vierailija
99/599 |
02.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikuttaa kyllä jo ihan psykoottiselta tämä päättäjien ja viranomaisten touhu. Tälle pitää tulla loppu.

Vierailija
100/599 |
02.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse kanssa huvittuneen järkyttyneenä luin tuota uutista, siis ihanko tosissaan tuohonkin turhuuteen tuhlataan veronmaksajie rahoja???

Aivan varmasti jokainen on tuota piikkipropagandaa saanut niellä kyllästymiseen asti, jokainen joka on jättänyt koronainjektion ottamatta on varmasti tietoinen mahdollisuudesta tuo injektio ottaa, he vain ovat tehneet henkilökohtaisen päätöksen olla ottamatta.

Itse lyön todennäköisesti luurin korvaan jos tuo täysin järjetön resurssien ja yhteiskunnan varoje tuhlaaminen toteutetaan.

Toisaalta: tuolla ehkä saadaan työllistettyä niitä hoitajia, jotka eivät rokotetta ole ottaneet, puhelimitse se kai vielä ei tartu :D

Olisit otttanut sen piikin niin ei tarvitsisi veronmaksajien rahoja (sinun eläkkeen ohella) tähän tuhlata

Olen säästänyt veronmaksajien rahoja, enkä ole ottanut piikkiä, en myöskään ole käynyt testissä kertaakaan. Minua rehellisesti v*tuttaa verorahoillani kustantaa teidän hysteerikkojen piikkejä ja testejä, olisitte edes hiljaa, mutta jos kaikki eivät ole samanlaisia yhteiskunnan loisia kuin te, niin alatte syyllistämään.

Enkä saa eläkettä valtiolta, käyn töissä yksityisessä yrityksessä, joten olen minun verorahani ovat oikeasti tuloa valtiolle, toisin kuin valtion ja kunnan palveluksessa olevien. Olen koko ikäni ollut töissä yksityisissä yrityksissä. Opiskeluaikani rahoitin työssä käymällä.

Oletko vapaapäivillä vai miten ehdot kirjoitella tänne koko ajan ?

Ihan töissä olen, asiantuntija-ammatissa voi välillä sluibailla, teille työttömille ja duunareille se on luonnollisesti vierasta :)

Niin, te -vastaiset olette kovia sluibailemaan asiasta kuin asiasta: työnteko, verot, terveydenhoito....

:D :D :D ai, se on terveydenhuollosta sluibailua jos on terve eikä ole tarvetta terveydenhuollon palveluille :D :D :D Te hysteerikot olette säälittäviä.

Usko tai älä, on olemassa terveitä, normaalipainoisia ihmisiä, joiden ei tarvitse käydä vuosikymmeniin lääkärissä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme seitsemän