Äitini 49v raskaana, haluaa minun ottavan lapsen.
Äitini siis ilmoitti että on pamahtanut paksuksi. Ajatteli ettei enää lapsia pysty saamaan kun kuukautiset olleet poissa kolme kuukautta ja ikääkin tullut. Ei halua tehdä raskaudenkeskeytystä,mutta ei enää myöskään saada lasta koska on jo noin vanha ja minä ja veljeni jo pitkään olemme olleet aikuisia, eli hän on tottunut elämään aviomiehensä kanssa vain kahdestaan.
Nyt äiti ehdotti että minä pitäisin lapsen kun se syntyy. En pidä ajatuksesta, vaikka lapsen haluaisinkin. Entisen mieheni kanssa myös suunnittelimme lasta, tosin erosimme puoli vuotta sitten. Haluaisin kuitenkin itse synnyttää ja kantaa lapseni.. En tiedä mitä teen.
Mitä mieltä te täälä olette! Olen aivan sekaisin tässä tilanteessa...
Kommentit (124)
Ystäväni äiti sai lapsen 48-vuotiaana. Ihan terve poika tuli, vaikka suku kauhisteli. Nyt tuolla pojalla on jo ajokortti ja äitikin on edelleen reipas ja energinen. On tämäkin siis vaihtoehto, enkä toki tiedä alkutilannetta tässäkään raskaudessa. Ehkä se aluksi kauhistuttaa, mutta sitten sopeutuukin ajatukseen.
[quote author="Vierailija" time="08.06.2015 klo 18:52"]
Kuulostaa koko jutti epäuskottavalta. Suomessahan ei nykypäivänä lapsia anneta sinne sun tänne vaan sos-ihmisillä on sanomista asiaan lapsen huoltamisesta ja huoltajista. Jos taas "pimeästi" asian hoitaa tulee varmasti vaikeuksia. Huoltajuudesta sovitaan avioerotilanteessakin niin että lapsella joko yksi huoltaja tai vanhemmilla on yhteishuoltajuus ja näiden mukaan lapsen oikeudelliset asiat toteutuvat. Eli äitisi päättäisi kaikesta.
[/quote]
Et ole ikinä kuullut, että perheen sisällä voi hoitaa adoptiota jne?
[quote author="Vierailija" time="09.06.2015 klo 08:44"]
[quote author="Vierailija" time="08.06.2015 klo 18:16"]
Voi kamala, mitä juuri luin. Ei taida äitis olla ihan terve päästään. Kyse on vauvasta, eikä kissanpennusta. Sääli vauvaa.
[/quote]
Tällä periaatteella pitää sääliä kaikkia adoptioon annettujakin. Vaikka selvästi on ollut bio-äidin kannalta paras ratkasu lapselle, esim ei ole elämä kunnossa..
[/quote]Todellakin säälin kaikkia jotka raskautuvat mutta eivät syystä tai toisesta pidä lastaan. näin ei pitäisi olla! Vaan lapsia tehdään vain omaan tarkoitukseen!
[quote author="Vierailija" time="08.06.2015 klo 18:16"]
Voi kamala, mitä juuri luin. Ei taida äitis olla ihan terve päästään. Kyse on vauvasta, eikä kissanpennusta. Sääli vauvaa.
[/quote]
Tällä periaatteella pitää sääliä kaikkia adoptioon annettujakin. Vaikka selvästi on ollut bio-äidin kannalta paras ratkasu lapselle, esim ei ole elämä kunnossa..