Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Äitini 49v raskaana, haluaa minun ottavan lapsen.

Vierailija
08.06.2015 |

Äitini siis ilmoitti että on pamahtanut paksuksi. Ajatteli ettei enää lapsia pysty saamaan kun kuukautiset olleet poissa kolme kuukautta ja ikääkin tullut. Ei halua tehdä raskaudenkeskeytystä,mutta ei enää myöskään saada lasta koska on jo noin vanha ja minä ja veljeni jo pitkään olemme olleet aikuisia, eli hän on tottunut elämään aviomiehensä kanssa vain kahdestaan.

Nyt äiti ehdotti että minä pitäisin lapsen kun se syntyy. En pidä ajatuksesta, vaikka lapsen haluaisinkin. Entisen mieheni kanssa myös suunnittelimme lasta, tosin erosimme puoli vuotta sitten. Haluaisin kuitenkin itse synnyttää ja kantaa lapseni.. En tiedä mitä teen.

Mitä mieltä te täälä olette! Olen aivan sekaisin tässä tilanteessa...

Kommentit (124)

Vierailija
81/124 |
08.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en itse tiedä ollenkaan miten nämä kuviot toimii jos haluaa toisen kasvattavan lapsensa, joten en osaa ottaa kantaa. Itse olen ymmärtänyt että minun nimeni laitettaisiin papereihin huoltajaksi ja se olisi sovittavissa oleva homma. -ap

Vierailija
82/124 |
08.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.06.2015 klo 19:00"]Onks äitis äiti, siis sun mummo vielä elossa? Voisko hän ottaa se lapsen?
[/quote]

Ei ole elossa. Ja niin vanhalle ei enää lapsia anneta kun muistikin jo pätki. :D äitikin pitää itseään jo liian vanhana.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/124 |
08.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.06.2015 klo 18:57"]

En jaksa näihin "Olet trolli ja provo"- viesteihin erikseen vastata. Tulin tänne vaan hakemaan tukea ja mielipiteitä perheemme tilanteeseen enkä kuuntelemaan että jonkun mielestä keksin asian, kesänjatkoja vaan teille:)...

[/quote]

älä sitten jaksa mutta esim. tarkistat asian helposti paikkakuntasi adoptioasioita hoitavalta taholta että tuo mitä "muka suunnittelette" ei ole mahdollista. Ajatteles muuten kuinka helppoa Suomessa olisi sitten hoitaa lapsettomuutta... tekisit diilin että joku kaveri/sukulainen synnyttäisi lapsen ja antais sen adoptioon just sulle. Hei haloo!

Vierailija
84/124 |
08.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.06.2015 klo 19:05"][quote author="Vierailija" time="08.06.2015 klo 18:57"]

En jaksa näihin "Olet trolli ja provo"- viesteihin erikseen vastata. Tulin tänne vaan hakemaan tukea ja mielipiteitä perheemme tilanteeseen enkä kuuntelemaan että jonkun mielestä keksin asian, kesänjatkoja vaan teille:)...

[/quote]

älä sitten jaksa mutta esim. tarkistat asian helposti paikkakuntasi adoptioasioita hoitavalta taholta että tuo mitä "muka suunnittelette" ei ole mahdollista. Ajatteles muuten kuinka helppoa Suomessa olisi sitten hoitaa lapsettomuutta... tekisit diilin että joku kaveri/sukulainen synnyttäisi lapsen ja antais sen adoptioon just sulle. Hei haloo!
[/quote]

Juu kyllä me tottakai näistä asioista ottaisimme selvää jos tähän päädymme..? Ei me nyt herranjumala tyhmiä olla.

Vierailija
85/124 |
08.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan hirveetä ajatella että äiti laittaa sut noin kamalan ison päätöksen tekemään! Miten teidän suhde kärsii jos et suostu? Ja miten käy lapsen? Tunnetko itse sitten syyllisyyttä jos et suostu ja tiedät että se lapsi on jossain, mikäli äitisi siis ei lasta pidä itsellään! Ja tunnetko syyllisyyttä jos äitisi pitää lapsen koska et sitä suostunut ottamaan ja äitisi kärsii väsyneenä kun ei lasta halunnut. Mun mielestä äitisi toimii vastuuttomasti ja sysää sen sulle. Aikuinen ihminen huolehtii ehkäisystä ja jos ei huolehdi niin hoitaa homman jotenkin muuten kuin näin miten äitisi toimii!

Vierailija
86/124 |
08.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lastensuojeluilmoitus! Noin pallotellaan lapsella. Pakkohuostaanotto jo synnytyslaitoksella!

Vierailija
87/124 |
08.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.06.2015 klo 19:09"]Ihan hirveetä ajatella että äiti laittaa sut noin kamalan ison päätöksen tekemään! Miten teidän suhde kärsii jos et suostu? Ja miten käy lapsen? Tunnetko itse sitten syyllisyyttä jos et suostu ja tiedät että se lapsi on jossain, mikäli äitisi siis ei lasta pidä itsellään! Ja tunnetko syyllisyyttä jos äitisi pitää lapsen koska et sitä suostunut ottamaan ja äitisi kärsii väsyneenä kun ei lasta halunnut. Mun mielestä äitisi toimii vastuuttomasti ja sysää sen sulle. Aikuinen ihminen huolehtii ehkäisystä ja jos ei huolehdi niin hoitaa homman jotenkin muuten kuin näin miten äitisi toimii!
[/quote]

Ei äiti mua mitään päätöstä pakota tekemään, on vaan ehdottanut asiaa! Ei meidän suhde mitenkään kärsi jos kieltäydyn, ollaan hyvää pataa äidin kanssa muutenkin. En tunne syyllisyyttä, koska ymmärrän että en ole itse tilanteeseen syyllinen, enkä vastuullinen. Ei äitini lasta itse pidä, vaan antaa varmaankin adoptioon sitten. Sen äiti on päättänyt, ettei hänellä ole enää tarpeeksi potkua lasta kasvattaa. Kun lapsi on 18, äitini on ollut jo usemman vuoden eläkkeellä.

Vierailija
88/124 |
08.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.06.2015 klo 19:08"]

[quote author="Vierailija" time="08.06.2015 klo 19:05"][quote author="Vierailija" time="08.06.2015 klo 18:57"] En jaksa näihin "Olet trolli ja provo"- viesteihin erikseen vastata. Tulin tänne vaan hakemaan tukea ja mielipiteitä perheemme tilanteeseen enkä kuuntelemaan että jonkun mielestä keksin asian, kesänjatkoja vaan teille:)... [/quote] älä sitten jaksa mutta esim. tarkistat asian helposti paikkakuntasi adoptioasioita hoitavalta taholta että tuo mitä "muka suunnittelette" ei ole mahdollista. Ajatteles muuten kuinka helppoa Suomessa olisi sitten hoitaa lapsettomuutta... tekisit diilin että joku kaveri/sukulainen synnyttäisi lapsen ja antais sen adoptioon just sulle. Hei haloo! [/quote] Juu kyllä me tottakai näistä asioista ottaisimme selvää jos tähän päädymme..? Ei me nyt herranjumala tyhmiä olla.

[/quote]

voi luoja, eikö ole tyhmyyttä "päätyä" ratkaisuun joka ei ole mahdollinen?! Eikö olisi järkevämpää ensiksi selvittää lailliset vaihtoehdot ja sitten päättää?

Vierailija
89/124 |
08.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.06.2015 klo 19:12"]Lastensuojeluilmoitus! Noin pallotellaan lapsella. Pakkohuostaanotto jo synnytyslaitoksella!
[/quote]

Voi luoja. Mieti jos itse olisit täyttämässä 50v, lapsesi olisivat aikuisia, asuisivat omillaan. Olisit miehesi kanssa juuri ostanut pienemmän asunnon ja odotette yhteisiä rauhallisia vuosia, ja saisitkin tieää olevasi raskaana. Kannattaa miettiä asiat omalle kohdalle niin tajuaa ettei kaikki ole niin helvetin helppoa, selvää ja yksinkertaista.

Vierailija
90/124 |
08.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.06.2015 klo 19:14"]

[quote author="Vierailija" time="08.06.2015 klo 19:12"]Lastensuojeluilmoitus! Noin pallotellaan lapsella. Pakkohuostaanotto jo synnytyslaitoksella! [/quote] Voi luoja. Mieti jos itse olisit täyttämässä 50v, lapsesi olisivat aikuisia, asuisivat omillaan. Olisit miehesi kanssa juuri ostanut pienemmän asunnon ja odotette yhteisiä rauhallisia vuosia, ja saisitkin tieää olevasi raskaana. Kannattaa miettiä asiat omalle kohdalle niin tajuaa ettei kaikki ole niin helvetin helppoa, selvää ja yksinkertaista.

[/quote]

No siinä tapauksessa pitää vaan sen pensakansa ihan ite.

Vierailija
91/124 |
08.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Tai kuka ääliö jättäisi ehkäisyn pois kun kuukautiset ovat olleet pois 3 kk"

No jos on jo 49 vuotta... Varmaan itsekin niin tekisin.

Vierailija
92/124 |
08.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.06.2015 klo 19:14"]

[quote author="Vierailija" time="08.06.2015 klo 19:12"]Lastensuojeluilmoitus! Noin pallotellaan lapsella. Pakkohuostaanotto jo synnytyslaitoksella! [/quote] Voi luoja. Mieti jos itse olisit täyttämässä 50v, lapsesi olisivat aikuisia, asuisivat omillaan. Olisit miehesi kanssa juuri ostanut pienemmän asunnon ja odotette yhteisiä rauhallisia vuosia, ja saisitkin tieää olevasi raskaana. Kannattaa miettiä asiat omalle kohdalle niin tajuaa ettei kaikki ole niin helvetin helppoa, selvää ja yksinkertaista.

[/quote]Kaikki eivät myöskää automaattisesti olisi luopumassa lapsesta mikäli tällainen tilanne yllättäisi. Siksi täällä on käyty keskustelua miten kukakin toimisi.

Vierailija
93/124 |
08.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Kasvattivanhempana voi toimia myös, ei adoptio ole pakollinen."

Näin luin netistä, eli siis tämä varmaan olisi homman nimi jos päättäisin asiaan suostua. -ap

Vierailija
94/124 |
08.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hankitte sellasen isomman yhteisen talon jossa asutte kaikki yhdessä.

Vierailija
95/124 |
08.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ajatuksia ap sinussa herättää se fakta että äitisi on valmis luopumaan omasta lapsestaan ja siis sinun siskostasi? Jos sinä pitäisit lapsen niin hän kuitenkin rakastaisi ja hoivaisi tätä..

Vierailija
96/124 |
08.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.06.2015 klo 19:19"]"Tai kuka ääliö jättäisi ehkäisyn pois kun kuukautiset ovat olleet pois 3 kk"

No jos on jo 49 vuotta... Varmaan itsekin niin tekisin.

[/quote]

Ja höpö höpö. Nuoremmillakin voi kuukautisten kierto vaihdella ja silti hormonit toimii. Ehkäisyä ei kannata jättää pois ennen tutkimuksia.

Esimerkiksi minä olen melkein 52 ja edelleen gynekologin mukaan voin kuulemma tulla raskaaksi. Siksi ehkäisystä pitää huolehtia tai pitää jalat ristissä ja mies kaukana.

Vierailija
97/124 |
08.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paska provo.

Vierailija
98/124 |
08.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.06.2015 klo 19:30"]Hankitte sellasen isomman yhteisen talon jossa asutte kaikki yhdessä.
[/quote]

Tämä muuten erittäin hyvä idea, mutta en mielelläni kyllä asuisi vanhempani luona vaan ihan omillani :D

Vierailija
99/124 |
08.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja jos ap oot työelämässä niin miten se sit järjestyy?

Vierailija
100/124 |
08.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.06.2015 klo 19:02"]

[quote author="Vierailija" time="08.06.2015 klo 19:00"]Onks äitis äiti, siis sun mummo vielä elossa? Voisko hän ottaa se lapsen? [/quote] Ei ole elossa. Ja niin vanhalle ei enää lapsia anneta kun muistikin jo pätki. :D äitikin pitää itseään jo liian vanhana.

[/quote]

Äitis taitaa olla liian vanha myös seksiin, kun ehkäisy unohtuu ja sitten työnnetään lapsi muiden hoitoon.