Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Äitini 49v raskaana, haluaa minun ottavan lapsen.

Vierailija
08.06.2015 |

Äitini siis ilmoitti että on pamahtanut paksuksi. Ajatteli ettei enää lapsia pysty saamaan kun kuukautiset olleet poissa kolme kuukautta ja ikääkin tullut. Ei halua tehdä raskaudenkeskeytystä,mutta ei enää myöskään saada lasta koska on jo noin vanha ja minä ja veljeni jo pitkään olemme olleet aikuisia, eli hän on tottunut elämään aviomiehensä kanssa vain kahdestaan.

Nyt äiti ehdotti että minä pitäisin lapsen kun se syntyy. En pidä ajatuksesta, vaikka lapsen haluaisinkin. Entisen mieheni kanssa myös suunnittelimme lasta, tosin erosimme puoli vuotta sitten. Haluaisin kuitenkin itse synnyttää ja kantaa lapseni.. En tiedä mitä teen.

Mitä mieltä te täälä olette! Olen aivan sekaisin tässä tilanteessa...

Kommentit (124)

Vierailija
41/124 |
08.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tapahtuiko Porvoossa?

Vierailija
42/124 |
08.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.06.2015 klo 17:58"]harmi, että et ole lapsettomuushoidoissa tmv, jolloin vauva tulisi kuin taivaanlahjana. mieti tarkaan, oletko valmis äidiksi? miltä tuntuu, jos siskosi annetaan adoptioon?
[/quote]

Olen valmis äidiksi, mutta minulla ei ole kumppania rinnalla joten olisin lapsen kanssa yksin(toki perheeni auttaisi). Olen kuitenkin aina halunnut että kannan lapseni itse, sekä synnytän sen itse. Voinhan minä niin myöhemminkin tehdä, mut tää nyt vaan tuli niin puun takaa etten oikeen tiedä mitä ajatella. Tietenkään en haluaisi että siskoni annettaisiin adoptioon, mutta tässä tilanteessa syyt ovat mielestäni ymmärrettävät, sekä avoin adoptio mahdollinen:)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/124 |
08.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.06.2015 klo 18:00"]Minä ajattelisin ensimmäisenä, että äitisi ei ehkä tyydy suosiolla vain lapsen "mummona" olemiseen, ja ei voi äidinoikeuksiaan ohittaa tuosta vaan. Toisin sanoen sinä hoitaisit sisartasi, mutta äitisi sanelisi kokoajan enempi vähempi taustalla miten se tulisi tehdä. Ennustan runsaasti riitoja, jos tuohon päädytte!
[/quote]

Tätä itsekin pelkään!

Vierailija
44/124 |
08.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.06.2015 klo 18:02"]

[quote author="Vierailija" time="08.06.2015 klo 17:58"]harmi, että et ole lapsettomuushoidoissa tmv, jolloin vauva tulisi kuin taivaanlahjana. mieti tarkaan, oletko valmis äidiksi? miltä tuntuu, jos siskosi annetaan adoptioon? [/quote] Olen valmis äidiksi, mutta minulla ei ole kumppania rinnalla joten olisin lapsen kanssa yksin(toki perheeni auttaisi). Olen kuitenkin aina halunnut että kannan lapseni itse, sekä synnytän sen itse. Voinhan minä niin myöhemminkin tehdä, mut tää nyt vaan tuli niin puun takaa etten oikeen tiedä mitä ajatella. Tietenkään en haluaisi että siskoni annettaisiin adoptioon, mutta tässä tilanteessa syyt ovat mielestäni ymmärrettävät, sekä avoin adoptio mahdollinen:)

[/quote]

Sisko? Mistä sä ajattelet, että se olisi tyttö?

Vierailija
45/124 |
08.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.06.2015 klo 18:00"]Tämähän on toki provo. Ei kukaan äiti tunge omia vahinkojaan muille hoidettavaksi, myös adoptio on keksitty :)

Tai kuka ääliö jättäisi ehkäisyn pois kun kuukautiset ovat olleet pois 3 kk.

[/quote]

En ole provo.:) ihmisiä on erilaisia, eikä äitini tätä ongelmaa minulle "tunge" vaan on ehdottanut tällaista järjestelyä.
Ja jättäähän aika monet ehkäisyn pois, iästä riippumatta. Eli ääliöitä on siis monia!

Vierailija
46/124 |
08.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.06.2015 klo 18:01"]Vaikea juttu, mieti tarkoin. Miksi äiti ei tekisi aborttia?
[/quote]

Periaatteen takia.

Vierailija
47/124 |
08.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.06.2015 klo 18:04"]

[quote author="Vierailija" time="08.06.2015 klo 18:02"]

[quote author="Vierailija" time="08.06.2015 klo 17:58"]harmi, että et ole lapsettomuushoidoissa tmv, jolloin vauva tulisi kuin taivaanlahjana. mieti tarkaan, oletko valmis äidiksi? miltä tuntuu, jos siskosi annetaan adoptioon? [/quote] Olen valmis äidiksi, mutta minulla ei ole kumppania rinnalla joten olisin lapsen kanssa yksin(toki perheeni auttaisi). Olen kuitenkin aina halunnut että kannan lapseni itse, sekä synnytän sen itse. Voinhan minä niin myöhemminkin tehdä, mut tää nyt vaan tuli niin puun takaa etten oikeen tiedä mitä ajatella. Tietenkään en haluaisi että siskoni annettaisiin adoptioon, mutta tässä tilanteessa syyt ovat mielestäni ymmärrettävät, sekä avoin adoptio mahdollinen:)

[/quote]

Sisko? Mistä sä ajattelet, että se olisi tyttö?

[/quote]

sisarus siis.. nopeasti vain kirjoitin. ymmärrän kyllä ap: n pontin, miksi asia ei ole niin helppo päättää.

Vierailija
48/124 |
08.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.06.2015 klo 18:01"]Tapahtuiko Porvoossa?
[/quote]

Ei. Pk- seudulla asumme kaikki

Vierailija
49/124 |
08.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän aivan samanlaisen tapauksen ystäväni perheeltä pari vuotta sitten. Perhetuttu oli ottamassa lapsen, kaikki oli hankittu lapselle ja sitten se lapsi kuoli synnytyksessä :( kamala juttu.

Vierailija
50/124 |
08.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä äitisi sen voi synnyttää ja pitää. Miksei voisi?

Vierailija
51/124 |
08.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.06.2015 klo 18:08"]Tiedän aivan samanlaisen tapauksen ystäväni perheeltä pari vuotta sitten. Perhetuttu oli ottamassa lapsen, kaikki oli hankittu lapselle ja sitten se lapsi kuoli synnytyksessä :( kamala juttu.
[/quote]

Kamalaa! Voi että:(

Vierailija
52/124 |
08.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.06.2015 klo 18:06"]

[quote author="Vierailija" time="08.06.2015 klo 18:01"]Vaikea juttu, mieti tarkoin. Miksi äiti ei tekisi aborttia? [/quote] Periaatteen takia.

[/quote]

Äidilläsi on hieman outoja periaatteita ottaen huomioon, että hän jättää ehkäisyn pois eikä halua lasta.

Mistä näistä periaatteista hän on ajatellut ihan itse joustaa.

Vierailija
53/124 |
08.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.06.2015 klo 18:09"]Kyllä äitisi sen voi synnyttää ja pitää. Miksei voisi?
[/quote]

Varmasti voisi, mutta kun ei halua enää näin vanhana lapsia ja on tottunut jo elämään jossa lapset ovat aikuisia. En itsekään enää noin vanhana välttämättä lasta toivoisi tai haluaisi. Uskon että tällä tavalla ajattelevia on monta.:)

Vierailija
54/124 |
08.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

OT, minä ottaisin lapsen omakseni...

Mutta onhan sulla aikaa miettiä, mutta jos yhtään olet epävarma,´älä suostu. En kyllä usko, että Mummoi alkaisi määräilemään lapsesi kasvatusta, jos siis näin kävisi. Mutta mene ja tiedä, itsehän myös äitisi tunnet.

Vierailija
55/124 |
08.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä ikäinen olet?:)

Vierailija
56/124 |
08.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi kamala, mitä juuri luin. Ei taida äitis olla ihan terve päästään. Kyse on vauvasta, eikä kissanpennusta. Sääli vauvaa.

Vierailija
57/124 |
08.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.06.2015 klo 18:14"]Minkä ikäinen olet?:)
[/quote]

27- vuotias:)

Vierailija
58/124 |
08.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No et siis varmana ota jos et itse halua :D selvittäköön itse oman tilanteensa. Äläkä anna äitisi syyllistää sinua asiasta. Sinä et todellakaan ole tästä millään muotoa vastuussa.

Vierailija
59/124 |
08.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huh! Pelästyin jo että oot jotain 20-21. Itse sain lapseni sen ikäisenä enkä ollut valmis. Nykyään 17veet saa enemmän lapsia kuin aikuiset

Vierailija
60/124 |
08.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.06.2015 klo 18:19"]No et siis varmana ota jos et itse halua :D selvittäköön itse oman tilanteensa. Äläkä anna äitisi syyllistää sinua asiasta. Sinä et todellakaan ole tästä millään muotoa vastuussa.
[/quote]

Suostuisinkin vasta kun olisin täysin varma asiasta. Äitini ei ole onneksi syyllistävää sorttia vaan todella ymmärtäväinen nainen:)