Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Nainen: odotatko, että ensitreffeillä mies maksaa molempien laskun kahvilassa/ravintolassa?

01.02.2022 |

Minua mietityttää seuraava asia:

Minulle on 2-3 kertaa käynyt niin, että olen Tinderissä viestitellyt miehen kanssa ja on ollut puhetta myös treffeistä ja mies on vaikuttanut olevan kiinnostunut treffeille lähtemisestä tai jopa itse tehnyt aloitteen treffeistä. Sitten kun minä ehdotan konkreettisesti, että vaikka ”käytäisiinkö ravintolassa illallisella ensi lauantaina?”, on mies joko poistanut yhtäkkiä matchimme kokonaan tai sitten mies sanoo , ettei haluakaan lähteä treffeille ollenkaan.

Mietin vaan, että voiko syynä olla se, että mies kuvittelee, että minä odotan hänen maksavan loppulaskun ja siksi muuttavat mielensä treffeistä? Minun mielestäni on taasen outoa, jos nykyaikana moderni suomalainen nainen kuvittelee, että miehen tehtävä on maksaa ravintolalasku. Ja minullakin profiilissa lukee, että olen vakituisesti työssä käyvä lapseton sairaanhoitaja, joten fiksu ihminen voisi siitäkin päätellä, että eiköhän minullakin ole maksukykyä maksaa omat ruokani. Sitä paitsi, jos menee illalliselle vaikka Pancho Villaan tai Amarilloon, niin sieltä saa burgerin ja limun alle 20€ hintaan, ja joka tapauksessa, jos menisi kahvilaan treffeille ja tilaisi pelkän chai latten ja mozzarellacroissantin, niin sekin maksaa helposti jo sen 10€.

Olisi kiva kuulla myös miesten kokemuksia, että onko joskus treffeillä naiset olettaneet miehen maksavan loppulaskun?

Nainen: odotatko, että ensitreffeillä mies maksaa molempien laskun kahvilassa/ravintolassa?

Vaihtoehdot

Kommentit (199)

Vierailija
181/199 |
18.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkäpä tämä on juurikin sukupolvikysymys. Itse ajattelen (tai ajattelin silloin kun deittailin) että kaikesta tasa-arvo-, loispuheesta yms. huolimatta homma on harvinaisen selvä jos ajatellaan mitä tuolla tarjoamisella halutaan viestittää. Mikäli mies on kiinnostunut, hän tarjoutuu maksamaan, ja minä annan hänen maksaa. Mikäli en ole kiinnostunut, en anna hänen maksaa, ja oletan ettei mies ole kiinnostunut mikäli hän ei tarjoa.

Vierailija
182/199 |
18.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ensitreffeillä joo. Suhteessa se maksaa joka voi tai haluaa tarjota. Olen sen verran vanhanaikainen, että joskus annoin rahat miehelle, että näyttäisi että maksaisi, ettei joku luule että on joku toyboy. Tuetenkin naurettavaa sinänsä. Mistä kukaan tietää, mitä kukin maksaa ja onko kyseessä suhde vai ei.

Mutta periaatteessa tykkään enemmän perinteisestä mallista, missä mies elättää jotenkin ja tarjoaa eli luonnollisesti tienaa enemmän kun nainen. Tärkeintä tietenkin, että jommalla kummalla rahaa tai sitten vaikka saman verran, mutta sellainen 50/50 systeemi tuloista huolimatta ei ole reilu. Se maksaa ja tarjoa yleensä luonnostaankin enemmän kenellä on enemmän, jos välittää ja on reilu. Esim. meillä se on joskus ollut minä, nyt mies.

Ihan totta, olet todella naurettava.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/199 |
18.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän tuossa ole kyse siitä ettei niillä miehillä ole vara maksaa edes omaa ruokaansa ravintolassa. Tindereissä ja muissa deittiapeissa on paljon köyhiä.

Vierailija
184/199 |
18.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu mielestäni treeffeistä. Jos on pidempään jatkunut ihastus, jonka jo tiedetään olevan molemmin puolista ja mennään syömään/drinkille pidän kohteliaana jos mies tarjoutuu maksamaan.

Jos taas on tapana käydä viikottain treffeillä kenen tahansa kanssa siten, että tavataan ensimmäistä kertaa, niin molemmat maksaa omansa. Siitä jos edetään parempaan tutustumiseen ja mennään myöh. hienommin syömään on miehen taas kohteliasta tarjota osoittaakseen kiinnostustaan. Siitä on naisen sitten helppo sopia seuraavat treffit vaikka kahville sanomalla et mä tarjoon sitten seuraavat.

Mäkkärisafkat yms molemmat maksaa itse. Puhun nyt ravintolaillallisista yllä.

Jos nainen kokee, ettei synkkaa niin kieltäytyy tarjouksesta ja maksaa itse.

185/199 |
18.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä olen käynyt vain treffeillä, joissa mies on maksanut. Olen aina kuitenkin tarjoutunut omat syömiseni maksamaan, mutta se on otettu melkein loukkauksena.

Mä olen taasen käynyt treffeillä 22 eri miehen kanssa ja vain kaks heistä halusi tarjota minulle, kaikkien muiden kanssa maksettiin laskut erikseen. Ja näistä 22 treffeistä 20 oli ravintolassa ja 2 kahvilassa.

Vierailija
186/199 |
18.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eka treffit kahvilassa. Lähtökohtaisesti kutsuja maksaa. Naisena voin kyllä tarjoutua maksamaan oman osani.

Vierailija
187/199 |
18.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En menisi koskaan ravintolaan treffeille naisen kanssa koska sitten vältytään siltä ongelmalta että kuka sen laskun maksaa. Mielummin vaikka kävelylle tai rannalle picnikille. Sitten kun on tavattu vaikka 15 kertaa ja juttu on edennyt niin että nainen oikeesti haluaa seurustella niin sitten voi miettiä ravintola illallista. Mulle on ihan sama kuka maksaa, minä voin maksaa ei ole rahasta kyse enkä mene konkurssiin sen takia. Haluan treffeiltä muutakin kuin että maksan laskun ja nainen sitten sanoo heippa ei ollut kemiaa ei tavata enää. Sen takia vaikka puistoon kävelylle ekoja treffejä.

Vierailija
188/199 |
18.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mies on kiinnostunut minusta, niin oletan että hän maksaa treffit ja että menemme uudestaan ulos. Tuo on merkki siitä.

Jos mies ei ole kiinnostunut, hän ei maksa.

Jos en itse ole kiinnostunut miehestä, en anna hänen maksaa vaikka hän haluisi.

Vierailija
189/199 |
18.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei liity rahaan vaan siihen, että osoitat mielenkiintoa miestä kohtaan. Yhtäkkiä mies näkee itsensä kävelemässä pallo jalassa kanssasi alttarille muutaman mukulan rääkyessä käytävän varrella ja noita-akka-anopin hymyilevän hyytävästi kirkon penkistä.

Mies pelästyy omaa mielikuvaansa eikä halua olla kanssasi enää missään tekemisissä. Hän jatkaa svaippailuaan turvallisesti niiden nihkeiden neitosten parissa, joiden kanssa juttu ei koskaan tule etenemään muutamaa lausetta pidemmälle.

Vierailija
190/199 |
18.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naiset voi käydä 10 kertaa treffeillä viikossa ja mies maksaa ja naisen rahat säästyy sitten eikä tarvii ostaa kotiinkaan ruokaa koska mies ruokkinut naisia.

191/199 |
18.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

!

Vierailija
192/199 |
18.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naiset voi käydä 10 kertaa treffeillä viikossa ja mies maksaa ja naisen rahat säästyy sitten eikä tarvii ostaa kotiinkaan ruokaa koska mies ruokkinut naisia.

Naisenko ei tarvitse laittautua kauniiksi, meikata, käydä kampaajalla, ostaa uusia vaatteita ja kenkiä? Miehen tarvitsee vain ottaa vaatekomerosta siistit housut ja kauluspaita, siinä se.

Vierailija
193/199 |
18.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen mies. Tarjoudun aina maksamaan laskun. Jos treffikumppani haluaa maksaa oman osansa, niin sekin on ihan okei. Jos joku on niin tiukkapipo, että ottaa tarjouksestani herneet nenään, niin seuraavia treffejä ei tule.

Vierailija
194/199 |
18.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen törmännyt pari kertaa deitteihin, jotka haluaa olla hankalia laskun kanssa. Minä en saa maksaa, koska feminismi, mutta nekään ei halua maksaa, ja lopusta en tiedä koska oon jo viskannut setelin pöytään ja häipynyt.

Vierailija
195/199 |
18.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nainen maksaa oma ruoan ja juoman. Myös hesessä tai mäkissä voi käydä. Hampparit ovat siellä halvempia.

Vierailija
196/199 |
18.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaksi kertaa eläissäni mies on maksanut laskun ravintolassa.

52v.

Vierailija
197/199 |
04.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä (nainen) olen tottunut maksamaan myös miehen osuuden. Tienaan suht. hyvin, joten ei haittaa.

Ovatko ne kaikki miehet muitta mutkitta suostuneet siihen, että sinä maksat heidänkin safkansa? Minä olen kaksi kertaa ehdottanut Tinderissä miehelle, että mennäänkö ensitreffeille ravintolaan syömään, ja toisella kertaa mies oikein innostui, että joo mennään vaan (hän itse oli alunperin tehnyt aloitteen kävelytreffeistä) ja toinen mies kieltäytyi tästä tarjouksesta ja sanoi heti, että mennään vaan syömään, mutta hän haluaa maksaa oman laskunsa.

Vierailija
198/199 |
04.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne jotka ei halua illalliselle ravintolaan, ovat niitä tyhjätaskuja.

Eli peeaa-penttejä, Matteja kukkarossa ja luuseri-lasseja. 

Vierailija
199/199 |
31.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies maksaa