Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nainen: odotatko, että ensitreffeillä mies maksaa molempien laskun kahvilassa/ravintolassa?

01.02.2022 |

Minua mietityttää seuraava asia:

Minulle on 2-3 kertaa käynyt niin, että olen Tinderissä viestitellyt miehen kanssa ja on ollut puhetta myös treffeistä ja mies on vaikuttanut olevan kiinnostunut treffeille lähtemisestä tai jopa itse tehnyt aloitteen treffeistä. Sitten kun minä ehdotan konkreettisesti, että vaikka ”käytäisiinkö ravintolassa illallisella ensi lauantaina?”, on mies joko poistanut yhtäkkiä matchimme kokonaan tai sitten mies sanoo , ettei haluakaan lähteä treffeille ollenkaan.

Mietin vaan, että voiko syynä olla se, että mies kuvittelee, että minä odotan hänen maksavan loppulaskun ja siksi muuttavat mielensä treffeistä? Minun mielestäni on taasen outoa, jos nykyaikana moderni suomalainen nainen kuvittelee, että miehen tehtävä on maksaa ravintolalasku. Ja minullakin profiilissa lukee, että olen vakituisesti työssä käyvä lapseton sairaanhoitaja, joten fiksu ihminen voisi siitäkin päätellä, että eiköhän minullakin ole maksukykyä maksaa omat ruokani. Sitä paitsi, jos menee illalliselle vaikka Pancho Villaan tai Amarilloon, niin sieltä saa burgerin ja limun alle 20€ hintaan, ja joka tapauksessa, jos menisi kahvilaan treffeille ja tilaisi pelkän chai latten ja mozzarellacroissantin, niin sekin maksaa helposti jo sen 10€.

Olisi kiva kuulla myös miesten kokemuksia, että onko joskus treffeillä naiset olettaneet miehen maksavan loppulaskun?

Kommentit (199)

Vierailija
141/199 |
01.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Arvioin treffeillä tarkkaan onko mahdollisuutta pilluun. Jos on hyvät mahdollisuudet, maksan. Jos oli kaveritreffit, maksan omat.

Aaa sullon oikein systeemi kehitettynä tähän. Mut jotenkin toi ei oo mitenkään miehekästä vaan osoittaa enemmän sun vinoutunutta ajattelua. Tulee prostituutio mieleen. Ei hyvä käytös.

90% osumatarkkuus. Pari kertaa olen tarjonnut, eikä ole irronnut ja peri kertaa toiseen suuntaan.

Ja en odota saavani seksiä jos tarjoan, vaan arvioin illan päätteeksi miten se meni ja mikä on deitin fiilis illasta. Ajan myötä on vain oppinut tulkitsemaan irtoaako vai ei.

Vierailija
142/199 |
01.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Arvioin treffeillä tarkkaan onko mahdollisuutta pilluun. Jos on hyvät mahdollisuudet, maksan. Jos oli kaveritreffit, maksan omat.

Mä taas arvioin vastapuolen kiinnostavuutta. En lähde ensimmäisiltä miehen tarjoamista illallisilta sänkyyn. Katselisin, kuinka asiat etenee ja sopisin seuraavat treffit.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/199 |
01.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen ilmeisesti vähemmistössä, mutta mielestäni miehen tehtävä on pääsääntöisesti maksaa ensitreffeillä :D mulla menee yleensä monta kymppiä jo siihen, että voin lähteä sinne treffeille kun ostan jonkun vähemmän nuhjuisen mekon, uudet sukkikset koska vanhat on aina rikki, kynsilakkaa ja jotain kivaa päähän. Muutenkin mulla on yleensä ollut hakusessa semmoinen mies, jolla on halua hemmotella naista eikä pihistele alusta asti. Kyllä tinder-heputkin poikkeuksetta maksoivat treffeillä, ihan jokaisella, leffaliput ja muutkin liput. Löysin miehen muuta kautta sitten, hänkin tarjosi ensitreffeillä ja osti lahjojakin (tuntui niin äkkiä kiusalliselta), kosi ja tahtoi lapsia. Ei hävetä tippaakaan, että mieheni tahtoo pitää huolta naisestaan ja perheestään eikä laske jokaista markkaa kun nyt pienten lasten äitinä en välitä tavoitella samanlaisia tuloja. Toki olisin voinut maksaa alusta asti kaiken itse ja vinkua nyt kuinka mies ei maksa edes lastensa menoja ja kohta kimittäisi elareista kuten av:n enemmistön valitsemat tasa-arvoiset sulhaset ;)

Ehkä vähän enemmän älyä olisi hyvä.

Vierailija
144/199 |
01.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On parempi, että mies vie paikkaan, jossa pystyy maksamaan molempien laskun.

Jos ei ole rahaa, niin kutsuu hampurilaisille tai pitsalle.

Vielä parempi on, jos viitsii kokata itse jotain.

Jokin itsetehty pasta ja pullo punkkua tekee luultavasti isomman vaikutuksen kuin ravintolaruoka.

Mutta jos mies kutsuu suoraan kotiin, se lähettää viestin, että haluaa heti seksiä ja ettei halua, että kukaan näkee teitä missään. Harvempi nainen lähtee ensitreffeille miehen luo.

Näinpä, en suosittele kenellekään. Itse menin, kutsuin itse itseni seksiä harrastamaan ja mies oli tutun tuttava.

t. Se kaljalaatikon ja pizzojen kanssa mennyt

Vierailija
145/199 |
01.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yli 20% nyt äänestänyt että mies maksaa.

Juuri noiden takia mietin tarkkaan mitä tehdä ensitreffeillä.

T mies

Toisaalta nyt 70% on äänestänyt, että miehen tehtävä ei ole maksaa.

Riski törmätä 30% vähemmistöön on huomattavan suuri.

Ehkä kannattaa sitten etsiä deittiseuraa muualta kuin tästä ketjusta tai tältä palstalta.

Saattaa olla jopa enemmän noita naisia Tinderissä. Vähän väliä tulee siellä profiileita, joissa etsitään varakasta seuraa. Miestä, joka osaa hemmotella. Miestä, jolla on perinteiset arvot, jne...

Vierailija
146/199 |
01.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuntuu, että nämä naiset, jotka haluavat itse maksaa omansa ja mies ei saa tarjota, koska pitää olla ”kiva nainen”, ajavat itsensä tasa-arvoloukkuun. Palkka on todennäköisesti pienempi, mutta silti kaikki maksetaan 50-50. Naimisiin mies ei halua, ”koska se on turhaa”, mutta jos mennään, niin avioehto pitää olla. Kun tulee puhe lapsista, niin mies empii sitä kovasti, koska se vie vapauden ja kuka sen maksaa. Niinpä nainen alkaa säästää, jotta olisi myös äitiyslomalla varaa maksaa 50-50 kaikesta. Samalla kun hoitaa yhteistä lasta / yhteisiä lapsia kotona. Sillä aikaa miehen omaisuus karttuu (palkka oli lähtökohtaisesti suurempi muutenkin) ja naisen työkokemus ei eikä ehkä eläkekään (onko se yhä näin), ja muistattehan avioehdon, eli jos ero tulee, niin se karttunut omaisuus myös jää miehelle. Eron yhteydessä lapset asuvat 50-50, jotta elatusmaksu olisi mahdollisimman pieni, mutta lasten äiti hoitaa kuitenkin kaikki käytännön asiat ja on se, jolla on hanskassa päävastuu kaikesta eli neuvoloista, Wilmoista, vanhempainilloista, lahjojen hankkimisista lasten kaverien synttäreille, joulujuhlista, kevätjuhlista, ilmoittautumisista jne.

Jos etsii miestä, jossa on aitoa sitoutumisen halua, tämä tarjoaminen on yksi indikaattori sen arvioimiseen, onko mies sen arvoinen.

Menet asioiden edelle. Ekoilla treffeillä ei olla vielä menossa naimisiin tai jakamassa kuluja. Ekoilla treffeillä ollaan tutustumassa ihmiseen, jota ei vielä tunneta.

Totta, mutta kai siitä jonkinlainen käsitys on, jos on valinnut juuri tätä naista pyytää. Eikä se summa varmaan kuitenkaan ole kovin iso.

Mutta ymmärrän, että tässä on eroavaisuuksia. Myös minulle oli nuorempana tärkeää maksaa itse, koska pelkäsin, että jään seksiä velkaa ainakin miehen ajatuksissa, ja halusin pitää kiinni siitä itsenäisyydestä. Kyllä tuo ajatus on edelleen siellä pohjalla, eli jos antaa kovin tarjota, se tie vie kohti miehen sänkyä, koska se on kosiskelua. Mutta aiemmin pelkäsin enemmän, vaikka olisin ollut kiinnostunutkin.

Olen tuo, jolle vastasit, ja en itse ainakaan tunnista tuollaista ajattelua, koska ei minulle seksi ole mikään mörkö tai muuenkaan asia, jota pitäisi pelätä. Jos miehen kanssa on kemiaa ja kipinöi, haluan seksiä, Jos kipinää ei ole, ei ole minun ongelmani, jos toinen olisikin halunnut seksiä.

Juu ilman muuta sitä haluaa seksiä sellaisen kanssa, josta on kiinnostunut, mutta joku on ujompi kuin joku toinen, ja sitä voi alkaa tuntea velvollisuutta seksiin, jos on antanut tarjota. Nykyään en niin ota siitä stressiä. Mutta kyllä se on edelleen niin, että jos antaa miehen tarjota, niin se tarkoittaa, että en ainakaan vielä ole sanomassa ”ei” ja ehkä voisi nähdä tulevaisuuden yhdessä.

Vierailija
147/199 |
01.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On parempi, että mies vie paikkaan, jossa pystyy maksamaan molempien laskun.

Jos ei ole rahaa, niin kutsuu hampurilaisille tai pitsalle.

Vielä parempi on, jos viitsii kokata itse jotain.

Jokin itsetehty pasta ja pullo punkkua tekee luultavasti isomman vaikutuksen kuin ravintolaruoka.

Mut mieluummin ensitreffit ravintolaan kuin kummankaan kotiin.

Tosin kesällä olisi ihana joku tuollainen piknik, ja jos mies ilmoittaisi tuovansa ruokaa, niin minä veisin jälkkäriä. Siinä olisi 50-50 eikä kummankaan tarvitsisi vänistä, että kumpi maksoi tai teki enemmän.

Eri

Vierailija
148/199 |
01.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En odota sitä, mutta se tekee kyllä ehdottomasti hyvän vaikutuksen. Pystyn ihan hyvin maksamaan itse, mutta herrasmiehen tavat vetoavat kyllä kovasti. Nykyinen mieheni maksoi ensi treffeillä, halusi tarkoituksella olla kohtelias. Kyllä se vahvisti ihastusta, että mies halusi olla huomaavainen. Mutta ei homma olisi siihen kaatunut, jos olisinkin itse maksanut. Suhteen vakiinnuttua on tehty jo vuosia niin, että maksetaan kaikki puoliksi, paitsi jos toinen itse haluaa tarjota vaikkapa yllätyksenä tms.

Vierailija
149/199 |
01.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Arvioin tuon lukemalla, että seksi kanssasi on samaa tasoa kuin strategiasi. Ja pysyy sellaisena.

Vierailija
150/199 |
01.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

T mies

Ehkä kannattaa sitten etsiä deittiseuraa muualta kuin tästä ketjusta tai tältä palstalta.

Täätähän kannattaa etsiä deittiseuraa kun noin moni nainen 70 % on ilmoittautunut maksajaksi.

Oikeassa elämässä 0 % naisista maksaa omia ruokiaan.

Vierailija
151/199 |
01.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

T mies

Täätähän kannattaa etsiä deittiseuraa kun noin moni nainen 70 % on ilmoittautunut maksajaksi.

Oikeassa elämässä 0 % naisista maksaa omia ruokiaan.

🍎🍌🍊🍉🥬🍄🥦🌶️🥕🎂🍸🍨😜

Vierailija
152/199 |
01.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Musta se on vaan niin hemmetin miehekästä, että mies ainakin tarjoutuu maksamaan. Vaikkakin oon muutoin tasa-arvon kannattaja. N50+

Minusta tuo ei liity mitenkään tasa-arvoon.

Tasa-arvo on minulle sitä, että sekä ns. feminiiniset että maskuliiniset ominaisuudet ja asiat ovat yhtä arvostettuja - ei sitä, että naisen ja miehen täytyisi olla keskenään täysin samanlaisia ja kaikki yhteisessä elämässä täytyisi mennä tasan 50-50.

Yhteiselämässä tärkeintä on balanssi, suuri kuva, ei se tekeekö molemmat just samat jutut tai maksaako tasan samat summat kaikesta.

Esim. jos minä menen treffeille miehen kanssa niin mies maksaa laskun joo, mutta onko mies esim. nähnyt yhtä paljon vaivaa näyttääkseen hyvältä kuin minä?

Käveleekö mies korkokengissä vai onko jossain sohvaperunointi-mukavuustason löysähkössä asussa ja pessyt vaan hampaat ja ehkä hiuksia vähän laittanut?

Ja jos miehestä tulisi kumppanini, niin minä varmaan tekisin 90% talouden ruoista, joten aika pientä jos mies joskus tarjoaa ravintolassa naiselle ruoan.

Vierailija
153/199 |
01.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä odotan, jos minut kutsutaan syömään. Muuten voidaan maksaa molemmat, jos myöhemmin sovitaan vaan, että mennään syömään. Kutsuja maksaa, oli sitten mies tai nainen.

Kerran yksi mies kutsui minut syömään kiinalaiseen, kun olin opiskelija. Mies työssäkäyvä. Laskun aika kun tuli niin mies pyysi laskut molemmille. Oli aika turn off ja tulkitsin myös sen niin, että mies ei ollut kovin kiinnosta minusta kerta ei voinut tuota lounasta edes tarjota.

Vierailija
154/199 |
01.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä ei pyöri kuin persaukisia työttömiä ja eläkeläis-miehiä. Niille on kauhistus, edes ajatella, että tarjoaisivat naiselle edes kahvikupin.

Vierailija
155/199 |
01.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

T mies

Saattaa olla jopa enemmän noita naisia Tinderissä. Vähän väliä tulee siellä profiileita, joissa etsitään varakasta seuraa. Miestä, joka osaa hemmotella. Miestä, jolla on perinteiset arvot, jne...

No kun kertovat asian heti, niin swaippaa vasemmalle vain

Vierailija
156/199 |
01.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta helkkarissa miehen kuuluu maksaa. Mutta kohteliaisuussyistä ei kannata ottaa sitä ravintolan kalleinta annosta. Tosin jos ei miehellä varaa maksaa 50e naisen annoksesta, niin mun puolesta saa olla.

Vierailija
157/199 |
01.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko mies-mies tai nainen-nainen treffeillä tämmöistä säätöä ollenkaan vai miten päätetään, kun ei ole sukupuolikysymys?

Vierailija
158/199 |
01.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko mies-mies tai nainen-nainen treffeillä tämmöistä säätöä ollenkaan vai miten päätetään, kun ei ole sukupuolikysymys?

Tai jos on kolme, neljä, viisi jne. ja kaikenlaisia sukupuolia yhdessä? Pitää varmaan pitää nyyttärit....

Vierailija
159/199 |
01.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei ensitreffeillä oleteta mitään.

Molemmat valmistautuu maksamaan itse ja jos toinen vaatimalla vaatii maksaa molemmat niin sitten mennään sillä.

Miehet, nyt oikeasti ne pallit paikalleen. Jos on surkeat treffit ja et halua kustantaa ruokia/juomia/whatever, maksat vaan omat ja That’s it.

Jos oli hyvät ja jäi fiilis, että maksamalla loppulaskun keräät itsellesi lisäpisteitä niin vaadi maksaa ..

Muttei oikeasti kukaan oleta mitään.

Vierailija
160/199 |
02.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ei ensitreffeillä oleteta mitään.

Molemmat valmistautuu maksamaan itse ja jos toinen vaatimalla vaatii maksaa molemmat niin sitten mennään sillä.

Miehet, nyt oikeasti ne pallit paikalleen. Jos on surkeat treffit ja et halua kustantaa ruokia/juomia/whatever, maksat vaan omat ja That’s it.

Jos oli hyvät ja jäi fiilis, että maksamalla loppulaskun keräät itsellesi lisäpisteitä niin vaadi maksaa ..

Muttei oikeasti kukaan oleta mitään.

En tarvitse mitään lisäpisteitä. Kun saa sitä piirakkaa maksamatta, se riittää.